رک اوت دور

خانه          رک اوت دور

در پروژه ها و فعالیت های مختلف تجهیزات متفاوتی به کار برده می شود. این تجهیزات باید در مکانی امن و به دور از هر گونه آسیب نگه داری شوند. به همین دلیل است که آن ها را در فضایی به نام رک نگه داری می کنند. این تجهیزات ممکن است نیاز باشد در فضای آزاد و بیرون نصب شوند از همین رو باید به گونه ای نگه داری شوند تا از باران، برف و شرایط مختلف آب و هوایی در امان بمانند. به همین خاطر این گونه تجهیزات را درون رک اوت دور نگه داری می کنند.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

رک اوت دور چیست؟

در برخی از پروژه ها تجهیزاتی که مورد نیاز است باید بیرون از دستگاه و در فضای آزاد نصب شوند. این تجهیزات باید در محلی نگه داری شوند که از آسیب دیدن از باد و باران، دسترسی افراد متفرقه و … در امان باشند. به همین دلیل این تجهیزات اکتیو یا پسیو شبکه در محفظه ای فلزی به نام رک نگه داری می شود و از آن جایی که در فضای بیرون قرار دارد به آن رک اوت دور می گویند.

نام محصولقیمت مصرف کننده
رک دیواری 7 یونیت ضد اب عمق 45cm78,970,000
رک دیواری 9 یونیت ضد اب عمق 60cm95,890,000
رک دیواری 12 یونیت ضد اب عمق 60cm105,750,000
رک ایستاده 18 یونیت ضد اب عمق 60cm222,770,000
رک ایستاده 21 یونیت ضد اب عمق 80cm255,200,000

رک اوت دور یا بیرونی معمولا از فلز ساخته می شوند و در محیط باز کارخانه ها و شرکت ها، خیابان ها و جاده ها قرار داده می شوند.

اهمیت رک اوت دور

تجهیزات شبکه باید به خوبی محافظت شوند؛ زیرا دربردارنده اطلاعات مهمی هستند و همچنین قیمت آن ها نیز بالا می باشد. به همین دلیل آن ها را باید درون رک نگه داری کرد تا از دسترس افراد متفرقه به دور باشد. نگه داری این تجهیزات درون رک باعث مرتب شدن و ساماندهی آن ها می شود و در صورت بروز مشکل عملیات عیب یابی و تعمیر قطعات به سرعت انجام می شود. از آن جایی که این تجهیزات در فضای بدون سقف نگه داری می شوند باید در برابر باد، باران، برف و … نیز در امان باشند. در این زمان ها است که اهمیت رک اوت دور به خوبی نمایان می شود.

رک اوت دور چه ویژگی هایی دارد؟

رک اوت دور برای مدیریت و ساماندهی قطعات و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با استفاده از رک اوت دور می توانید به خوبی تجهیزات شبکه را مدیریت کنید. درون آن، هر قطعه در جای به خصوص خود قرار دارد و از به هم ریختگی آن ها جلوگیری می شود.
در رک اوت دور به راحتی به تمامی قطعات و تجهیزات شبکه دسترسی خواهید داشت. در صورتی که مشکل و نقصی در یکی از قطعات به وجود بیاید، متخصص با سرعت بیشتری می تواند علت آن را پیدا کند و سرویس و تعمیر آن نیز راحت تر اتفاق می افتد.
تجهیزات شبکه درون رک اوت دور به خوبی محافظت می شوند و امنیت خوبی برای آن ها فراهم می شود زیرا از دسترسی افراد متفرقه به درون آن جلوگیری می شود.
از آن جایی که رک اوت دور در فضای بدون سقف نگه داری می شود طراحی و ساخت آن به گونه ای انجام می شود که از تجهیزات مهم درون آن در برابر عوامل محیطی مانند باران، برف، باد، تغییرات دمایی، رطوبت و … حفاظت شود تا هیچ گونه آسیبی به این تجهیزات وارد نشود.
رک اوت دور از جنس فلز ساخته می شود تا در برابر عوامل محیطی فرسوده نشود.
رک اوت دور در برابر نویز و ارتعاشات نیز مقاومت بالایی دارد به نحوی که حتما تا به حال مشاهده کرده اید که در کنار کابل های برق پر فشار، رک اوت دور نصب شده است.

رک اوت دور چه قابلیت هایی دارد؟

رک اوت دور دارای قابلیت های زیادی است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

رک اوت دور را می توانید به دیوار نصب کنید، زیر سقف قرار دهید و یا آن که به صورت ایستاده از آن استفاده نمایید.
رک اوت دور قفل الکترونیکی دارد و امنیت تجهیزات داخل خود را بالا می برد.
رک اوت دور مجهز به پنل روشنایی است.
مجهز به سیستم خنک کننده و فن و تهویه می باشد.
مجهز به هیتر برای رمان سرد سال می باشد.
مجهز به پاور ماژول می باشد.
دارای سینی داخلی می باشد.

انواع رک اوت دور

رک اوت دور در ابعاد مختلفی ساخته می شود. به طور معمول رک اوت دور از 6 یونیت تا 42 یونیت طراحی و ساخته می شود. مهم ترین رک اوت دور هایی که در بازار وجود دارند عبارتند از: 6 یونیت، 9 یونیت، 12 یونیت، 18 یونیت، 25 یونیت، 28 یونیت، 36 یونیت و 42 یونیت.

نحوه طراحی رک اوت دور

طراحی رک اوت دور به طور معمول به صورت دو جداره است و بین آن ها از فوم عایق استفاده می شود. با این کار تا حد زیادی از حرارت بدنه کاسته می شود. تجهیزاتی که در رک اوت دور های مجهز به سیستم خنک کننده نگه داری می شوند عمر طولانی تری خواهند داشت زیرا گرما باعث آسیب به تجهیزات می شود و از عمر مفید آن ها می کاهد. در صورتی که رک اوت دور سیستم خنک کننده نداشته باشد، به صورت تک جداره ساخته می شوند تا دمای داخل آن بیش از حد بالا نرود.

با توجه به اینکه رک های صنعتی در معرض برف و باران قرار می گیرند لازم است مقاوم باشند. از این رو لایه بیرونی رک آوت دور را گالوانیزه کار می کنند. به منظور افزایش مقاومت رنگ های الکترواستاتیکی را به عنوان پوشش بر روی این دیواره اعمال می کنند.

ممکن است برخی رک ها فاقد فن باشند، در این صورت بهتر است که از رک ها تک جداره استفاده کنید.

رک آوت دور به دلیل اینکه بیرون قرار می گیرد، سقف آن را به شکل شیب دار می سازند تا از تجمع برف و باران جلوگیری کنند.

به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار از واشرهای پلیمری استفاده می کنند‌.

سیستم خنک کننده رک آوت دور به صورت معمول، بر روی درب نصب می شود. این کار باعث می شود مشکلاتی از قبیل افتادگی درب رک می شود که به دلیل وزن خنک کننده است. از طرفی بازوی مرکز جرمی را افزایش می دهد.

رک سرور در فضای باز ایستاده که به عنوان محفظه سرورهای برقی در فضای باز نیز شناخته می شود، برای تجهیزات الکتریکی استفاده می شود و آنها را در برابر خطرات آب و هوایی و همچنین آسیب ها و آلودگی های خارجی محافظت می کند. بنابراین، به ترتیب برای دستیابی به این هدف، تمام محفظه‌های سرور الکتریکی فضای باز آزاد ما برای برآورده کردن استانداردهای NEMA و همچنین کدهای IP مربوطه آنها ساخته شده‌اند که عملکرد ایمن سیستم های الکتریکی و سیم ‌کشی شما را تضمین می‌کند.

رک سرور در فضای باز یا محفظه های مخابراتی ما می تواند از فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ (از جمله فولاد ضد زنگ 201، 304 و 316) و همچنین فولاد گالوانیزه ساخته شود، آن ها می توانند با طرح های تک درب یا دو درب و همچنین لوازم جانبی مختلف ساخته شوند. از جمله لولاهای مختلف، سیستم های قفل، چفت، پانل های پشتی، پیچ و مهره های چشمی و همچنین رنگ های مختلف و پوشش های سطحی

معمولا برای محافظت تجهیزات در رک اوت دور، آن را از جنس ورق گالوانیزه می سازند تا در برابر عوامل محیطی مقاومت داشته باشد و دچار پوسیدگی نشود.

سقف این نوع رک ها به صورت شیب دار ساخته می شود تا باران و برف به درون آن نفوذ نکند.

بیرون رک اوت دور را با رنگ الکترواستاتیکی می پوشانند تا دچار زنگ زدگی نشود.

تمامی قسمت های رک اوت دور با واشر های پلیمری بسته می شود تا راهی برای نفوذ آب، گرد و غبار و … باقی نماند.

در صورتی که رک دارای سیستم خنک کننده باشد، آن را بر روی درب رک نصب می نمایند که این مسئله می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود از جمله این که درب رک به مرور زمان دچار افتادگی می شود.

رک آوت دور از جمله سیستم های پسیو مورد استفاده سیستم است. رک شبکه معمولا محفظه ای برای نگهداری سخت افزارهای ماژول مانند سوئیچ، روتر، سرور و مواردی از این قبیل است. در ارتفاعات مختلف می تواند طبقاتی ایمن را برای سرور و تجهیزات شما فراهم کند‌.

به طور کلی رک ها به دو دسته دسته تقسیم می شوند که آوت دور و این دور هستند.

در صورتی که شما با رک ها سر و کار دارید لازم است اطلاعاتی دقیق در مورد هر یک داشته باشید. ‌از این رو لازم است از سایت های معتبر برای افرایش اطلاعات و آگاهی خود استفاده نمایید.

آماد سیستم یکی از معتبرترین سایت ها و تولید کنندگان رک است که با توجه به نیاز خود می توانید رک‌مورد نیاز را در این فروشگاه پیدا کنید. مشاوران ما در تیم پشتیبانی می توانند شما را با توجه به نیازهایتان راهنمایی کنند، تنها کافی ست با آن ها در تماس باشید‌.

دلایل استفاده از رک شبکه

رک سرور باعث می شود کارایی سیستم افزایش یافته و سرعت آن بالاتر رود.

از دیگر دلایلی که باعث می شود از رک استفاده کنیم، ایمنی تجهیزات است.

ممکن است با دیدن قیمت رک سرور، از خرید صرف نظر کنید‌. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در صورت نداشتن و حفظ نکردن امنیت شبکه، به راحتی سرور شما در دسترس دیگران قرار می گیرد و ممکن است اطلاعات مهم شما از یین برود. با این حساب بهتر است به منظور جلوگیری از پشیمانی به دنبال یافتن بهترین رک متناسب با نیاز خود باشد‌.

محفظه سرور برقی فضای باز

رک یا محفظه سرور در فضای باز مستقل نوعی رک است که قطعات و قطعات الکتریکی را در خود جای داده است. چیزی که آن را از سایر محفظه ها منحصر به فرد می کند این است که به تنهایی قابل استفاده است.

نیاز به رک مستقل در فضای باز

به طور کلی، شما به یک محفظه رک سرور الکتریکی در فضای باز نیاز دارید تا از اجزای الکتریکی در برابر محیط محافظت کند. محفظه ها، همانطور که از نام آن پیداست، تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی را در بر می گیرند و بنابراین کاربران را از خطرات الکتریکی مانند شوک و غیره جلوگیری می کند.

همان طور که اشاره شد، رک ها لوازم و تجهیزات شبکه را به صورت ایمن نگهداری می کنند. در برخی پروژه ها امکان این وجود دارد که برای نگهداری تجهیزات سیستم در فضای بیرونی نیاز به یک رک باشد. در واقع شرایط آب و‌ هوایی تاثیر بسیاری بر روی انتخاب نوع رک دارد.

رک شبکه معمولی به منظور استفاده ساده تر تولید شده اند و نمی توانند در برابر آب و هوا و رطوبت دوام داشته باشند.

بنابراین نیاز است تا در مورد تجهیزات شبکه خود دقت بیشتری داشته باشید‌.

زمانی که مهندس آی تی نیاز دارد تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه را بیرون نصب کند، قطعا باید برای حفاظت و ایمنی آن ها باید از رک آوت دور استفاده کند. رک ها معمولا از جنس فلز بوده و مقاومت بالایی دارند اما تاثیرات آب و هوا مسئله ای مجزاست و باید به آن دقت داشته باشید. برای این مورد باید رک بیرونی یا آوت دور تهیه کنید که مناسب این فضاست.

موارد استفاده از رک آوت دور معمولا در کارخانه، جاده و فضاهای بیرونی این چنینی ست. نحوه ساخت رک های بیرونی خاص بوده و به همین دلیل برای بیرون و محیط های مختلف مناسب شده است. رک های بیرونی علاوه بر محافظت از تجهیزات لازم است در برابر شرایط جوی هم از تجهیزات مراقبت کند‌. رک ها باعث نظم بخشیدن شبکه شده و اجازه دسترسی را برای هر کسی ایجاد نمی کند.

رک ها در سایز و ابعاد متنوعی ساخته شده است که می توانید از آن ها مطابق با نیاز خود استفاده نمایید.

این رک ه‍ای آوت دور را ممکن است شما به نام رک بیرونی بشناسید.

ویژگی رک آوت دور

برخی از ویژگی ها را به طور خلاصه بیان کردیم تا بتوانید مطالب پیش رو را بهتر دریابید.‌

جنس رک آوت دور

جنس رک های معمولی اصولا فلز بوده و برای ساخت رک های آوت دور از گالوانیزه استفاده می شود. با توجه به نحوه ساخت، برای استفاده در شرایط جوی مختلف مناسب می شوند.

این رک ها در طور زمان نه تنها فرسوده نمی شوند بلکه باعث افزایش عمر تجهیزات می شوند که درون آن ها نصب شده است.

مقاومت در برابر شرایط جوی

رک آوت دور همان طور که از اسمش پیداست برای استفاده مکان های روباز ساخته شده است. این جعبه یا محفظه با استاندارهای روز ساخته می شود که می تواند در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار از تجهیزات پسیو و اکتیو درون خود به خوبی مراقبت کرده و در برابر این موارد به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد.

در صورتی که قرار است رک‌ آوت دور خریداری نمایید باید به درجه مقاومت آن توجه کنید.

معمولا این درجه با IP  در کنار دو عدد مشخص می گردد. اگر عدد اول را که بلافاصله بعد از این عبارت درج می شودx   در نظر بگیریم، مقاومت رک در برابر گرد و غبار را نشان می دهد که معمولا بین صفر تا شش تعریف می شود.

بعد از آن عدد را y  در نظر می گیریم و آن عدد را برای مقاومت در برابر رطوبت است و به شکل استاندارد بین صفر تا ۸ متغیر است.

بر این اساس هرچه عدد نشان داده شده و درج شده در کنار IPبیشتر باشد مقاومت در برابر رطوبت و گرد و خاک بیشتر خواهد بود.

رتبه بندی حفاظت از ورود یا همان (IP) نشان می‌دهد که یک محصول محفظه آزاد برای جلوگیری از ورود مواد جامد یا مایعات طراحی شده است. اساساً، رتبه‌بندی IP به صورت دو رقمی ارائه می‌شود. رقم اول نشان ‌دهنده بهترین نوع محافظت محصول در برابر نفوذ مواد جامد و رقم دوم مقاومت در برابر رطوبت است.

مقاوم در برابر صدا و نویز

رک های آوت دور استاندارد به گونه ای ساخته می شوند که بتوان از آن ها در مکان های پر نویز و پر از ارتعاش مقاوم باشند.

رک های معمولی این قابلیت را نداشته و ممکن است به تجهیزات شما آسیب وارد شود.

قابلیت نصب

رک های آوت دور را می توان به صورت دیواری بر روی دیوار یا زیر سقف نصب کرد. نمونه های ایستاده مختص تجهیزات بزرگ تر است.

پنل روشنایی

پنل روشنایی در قسمت بالای رک آوت دور تعبیه شده است باعث روشن کردن و امکان دید در شب را برای کاربر ایجاد می کند.

تهویه رک آوت دور

رک آوت دور از آن جایی که باید از نفوذ رطوبت جلوگیری کند باید تهویه مناسبی هم داشته باشد تا عملکرد سیستم با مشکل رو به رو نشود.

سینی داخلی

با کمک سینی ها می توانید رک ها به اندازه مورد نیاز تقسیم کنید. این امکان برای شما وجود خواهد داشت که طبقات بیشتری را به رک اضافه کنید بدون اینکه مبلغ بیشتری بپردازید.

با توجه به موارد بیان شده طبق استاندارد می توانید رک آوت دور مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

استاندارد رک آوت دور

به طور کلی، این رک ها باید استانداردهای صنعت را رعایت کنند: رتبه بندی NEMA، رتبه IP، RoHS، CE.

رتبه بندی NEMA نشان می دهد که یک محصول محفظه الکتریکی ایستاده با مشخصات NEMA تنظیم شده مطابقت دارد. NEMA، در این مورد، مخفف انجمن ملی تولیدکنندگان برق است. دستورالعمل های خاصی را ارائه می دهد که بیشترین مزیت را برای تولید کنندگان و کاربران نهایی دارد. هنگام خرید محفظه الکتریکی ایستاده خود، به احتمال زیاد رتبه بندی NEMA را که به نوع محفظه اختصاص داده شده است، یادداشت خواهید کرد. اساساً، 13 سطح رتبه بندی NEMA وجود دارد. سطح 1-2، 3 یا 3R یا 3S، 4، 4X، 5، 6 یا 6P، 7،8،9،10،11،12 یا 12K و 13. همه اینها برای اطمینان از محافظت از محفظه ها در برابر آب و هوا طراحی شده اند. شرایطی مانند باران، برف، گرد و غبار، خاک.

استاندارد RoHS

ROHS مخفف عبارت Restriction of Hazardous Substances است. این مورد یکی از موارد الزامی است که استفاده از مواد خطرناک را در محصولات الکتریکی محدود می کند. رک آوت دور یا رک فضای باز با استاندارد RoHS از مواد خطرناکی مانند جیوه، سرب و کادمیوم در ساخت خود استفاده نمی کند.

استاندارد CE

اگر محفظه های برقی مستقل را خریداری می کنید،  باید مطابق با CE باشد. این بدان معنی است که با استانداردهای حفاظت از سلامت و ایمنی تعیین شده است مطابقت دارد.

داشتن استاندارهای فوق به شما اطمینان خاطر می دهد که بهترین رک را خریداری کرده اید، اما همه این استاندارها مختص به ایران نیست و در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

سایزبندی رک آوت دور

ارتفاع رک ها معمولا بر اساس یونیک بیان می شود، از این رو لازم است اطلاعات کافی در مورد رک ها داشته باشید تا از نظر سایز و اندازه با مشکل رو به رو نشوید.

در صورتی که رک ها را کوچک تر سفارش دهید، ممکن است برای فضای در دسترس یه مشکل بخورید.

عمق و عرض از دیگر مواردی ست که در اندازه رک دخیل هستند. بنابراین شما نمی توانید بدون داشتن اندازه رک ها سفارش دهید.

اگر شما به رک ها نیاز دارید بهتر است با مشاوران آماد سیستم در تماس باشید، در این مورد به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.

ارتفاع رک ها از ۶ تا ۴۲ یونیت هستند.

هر یونیت به اندازه ۴.۴ سانتی متر هستند، بر این اساس شما می توانید معادلات خود را پیش ببرید.

خرید رک آوت دور

خرید رک ها به دلیل استفاده و کاربرد آن باید با وسواس انجام شود.

در صورتی که به رک آوت دور نیاز دارید با مشاوران ما تماس برقرر کنید تا در سریع ترین زمان یه شما کمک کنند. حتی اگر نمی دانید کدام رک برای شما مناسب است می توانید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار تیم قرار دهید، با این کار به راحتی رک‌ مورد نظر را پیدا خواهید کرد. آماد سیستم با دراختیار داشتن دانش و متریال به روز و با کیفیت، محصولی در خور را به شما تحویل می دهند.

قیمت رک اوت دور

رک اوت دور در بازار تنوع زیادی دارد و با توجه به تعداد یونیت آن و ابعادی که دارد کیفیت ساخت و تجهیزاتی که در آن به کار رفته شده است، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.

قبل از خرید رک اوت دور حتما به نیاز خودتان توجه داشته باشید و مطابق با تجهیزاتی که دارید و سایر شرایط تأثیر گذار، رک مناسبتان را خریداری نمایید.

رک outdoor دیواری، مدلی از رک هاست که به خوبی می تواند نیاز مخاطب را در داشتن تجهیز مستحکم و محافظ بر طرف کند.

ممکن است برخی از پروژه ها به صورتی اجرا شوند که نیاز باشد سرور آن ها در فضای باز نصب شود. از این رو نمی توان از رک های معمولی برای محافظت و نظم دهی به سرور کمک گرفت. چراکه این رک ها مناسب برای فضای بیرون نیستند.

اگر بخواهید رک ها را در فضای باز اجرا کنید، حتما باید مولفه های مشخصی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم ترین مولفه ها جنس رک ها می باشد.

قیمت ها بر اساس نوسانات بازار مشخص نیستند اما می توانید بازه قیمتی ۲ میلیون به بالا را در نظر داشته باشید. علاوه بر هزینه متریال، مولفه دیگری که در تعیین قیمت ها تاثیر دارد سایز رک آوت دور بوده که مطابق با نیاز شما تعیین می گردد. از این رو لازم است ابتدا نیاز خود را تعیین کنید و بعد از آن از طریق مشاوران و یا فروشگاه آماد سیستم، قیمت رک‌ کورد نیاز خود را پیدا کنید.

رک های سرور

با رک های آماد سیستم پلت‌ فرم‌ رک های سرور بسیار انعطاف‌ پذیری را ارائه می‌ شود که ظرفیت بارگیری بالا، گزینه های مدیریت کابل جامع، امنیت دسترسی و طیف گسترده ای از سیستم های خنک کننده کارآمد انرژی را به همراه دارد که حتی سخت ‌ترین نیازها را برآورده می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک سرور با کارشناسان ما در ارتباط باشید

رک outdoor دیواری

این نمونه از رک ها را نمی توان به صورت مستقل استفاده کرد و باید برای اتصال به دیوار از پایه و پیچ ها استفاده کنید.

معمولا روی دیوار نصب می شوند و در برخی موارد زیر سقف نصب می شوند.

ویژگی رک outdoor دیواری

رک های اوت دور دارای ویژگی هایی ست که آن را برای استفاده در فضای باز آماده کرده است.

مقاومت در برابر دما

لازم است رک های بیرونی سیستمی برای تهویه مطبوع داشته باشند تا از گرم شدن درون رک و محفظه جلوگیری کند در غیر این صورت گرمای ایجاد شده از تجهیزات شبکه، عملکرد سیستم را به کلی کاهش می دهد. به منظور خنک شدن سرور بر روی در رک تجهیزی تعبیه شده است.

سیستم گرمایشی برای زمانی استفاده می گردد که هوای بیرون سرد است و یخ زدگی هم باعث کاهش عملکرد سرور می شود.

مقاومت در برابر رطوبت

لازم است رک های بیرونی در شرایط آب و‌ هوایی و شرایط جوی محیط مقاومت داشته باشند.

در این حالت باید رک outdoor دیواری با توجه به استانداردهای بیان شده، از نفوذ مایعات و جامدات به درون رک جلوگیری کند.

علاوه بر این نباید گرد و غبار نیز به درون رک ها ورود پیدا کنند. برای فهمیدن استاندارد های موجود می توانید از شرکت تولید کننده درخواست اطلاعات بیشتر نمایید. مشاوران آماد سیستم شما را از این اطلاعات با خبر می کنند تا بر اساس موارد مهم بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

مقاومت در برابر ارتعاشات

ارتعاشات و نویز ها می تواند باعث آسیب به سرور شود و یا در شبکه اختلال ایجاد کند. از آن جایی که این رک ها فضای بیرون مورد استفاده قرار می گیرند، باید در برابر نویزها و ارتعاشات مقاوم باشد.

در واقع کار اصلی رک همین است که تجهیزات شبکه را از آسیب های فیزیکی و فنی در امان نگه دارد.

جنس رک outdoor دیواری

رک های بیرونی با توجه به اینکه در شرایط مختلف آب و هوایی قرار می گیرند، لازم است به خوبی مقاوم بوده و در طول زمان تغییراتی در آن ایجاد نشود.

اگر از رک های معمولی و‌ این دور در فضای بیرونی استفاده شود، امکان خراب شدن، زنگ زدن و فرسودگی آن ها زیاد است. از این رو جنس به کار رفته در رک های بیرونی باید به گونه ای انتخاب شود که نه تنها طول عمر کمی نداشته باشد، بلکه باعث افزایش طول عمر تجهیزات شبکه شود.

بهترین جنس برای این رک ها، گالوانیزه ست که عمر مفید آن بسیار زیاد است و از ترفندهایی برای بالا بردن این عمر استفاده می کنند.

سایز رک outdoor دیواری

رک ها با توجه به نیاز مختلف افراد دسته بندی می شوند، هر رک دارای ارتفاع، عرض و عمقی مشخص است. اگر شما بخواهید مطابق با اندازه مورد نیاز رک را تهیه کنید باید برای این منظور اندازه دقیق تجهیزات خود را داشته باشید.‌

می توانید اندازه مورد نظر خور را برای رک ها سفارش دهید اما از آن جایی که این کار به صرفه نیست به شما پیشنهاد نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک دیواری با کارشناسان ما در ارتباط باشید

متعلقات رک outdoor دیواری

رک های دیواری نیازمند پایه ای برای اتصال به دیوار هستند، در برخی مواقع همرا با رک ها می توانید آن را تهیه کنید و در مواقعی رک ها این پایه را به شما تحویل نمی دهند و لازم است به صورت جداگانه آن را خریداری نمایید.

کابل های را می توانید از پایین و بالای رک وارد کنید، در این قسمت ها برای رفت و آمد و حرکت راحت کابل ها ریل تعبیه شده است.

قفل های محافظ باعث بالا رفتن امنیت سرور می شود.

به کمک پنل روشنایی در شب هم می توانید به خوبی به سرور دسترسی پیدا کنید و عیب یابی را انجام دهید.

سینی های رک به خوبی برای تقسیم فضا به شما کمک می کنند.

فن های داخلی علاوه بر سیستم خنک کننده باعث افزایش عملکرد سرور خواهد شد.

خرید رک outdoor دیواری

این رک ها با توجه به نیاز شما در دسترستان قرار می گیرد. می توانید به صورت فیزیکی و یا آنلاین اقدام به خرید نمایید.

تنها نکته ای که باید توجه کنید، انتخاب فروشگاه معتبر است. آماد سیستم با سابقه درخشان در تولید انواع رک توانسته است بهترین بازخورد را از کاربران دریافت نماید. این شرکت تولید کننده از بهترین متریال و دستگاه ها برای ساخت استفاده می کنند.‌

در صورتی که برای شرکت های مخابراتی و یا پروژه های صنعتی و الکتریکی نیاز به رک های بیرونی دارید، آماد سیستم بهترین انتخاب را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت رک outdoor دیواری

قیمت رک ها بسته به اندازه، متریال و شرکت های تولید کننده متفاوت خواهد بود و از آن جایی که نوسانات بازار زیاد است، نمی توان در این مطلب قیمتی ثابت برای شخص در نظر گرفت. رنج قیمتی رک ها از ۲ میلیون تومان آغاز می شود.

برای اطلاع دقیق از قیمت رک outdoor دیواری

وارد فروشگاه آماد سیستم شده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و قیمت تعیین شده را مشاهده نمایید. اگر مایل باشید برای خرید و انتخاب راهنمایی بگیرید، مشاوران تیم ما هر روزه پاسخگوی شما خواهند بود.

رک outdoor ایستاده

یکی از راه حل های آماد سیستم در فضای باز برای ایمنی الکتریکی تجهیزات شما، استفاده از رک outdoor ایستاده است.

رک های فضای باز مخابراتی آماد سیستم دارای رتبه IP30 تا IP65 هستند، شما می توانید بر اساس محیط خود یکی از سبک های نصب روی زمین یا دیوار را انتخاب کنید، تمام رک های سرور در فضای باز ما برای محافظت از تجهیزات شبکه گران قیمت شما در برابر قرار گرفتن در معرض محیط مانند گرد و غبار یا آب ساخته شده اند.

رک های مخابراتی در فضای باز ما برای محافظت از تجهیزات حساس شبکه شما در برابر محیط های خشن که تجهیزات ممکن است در معرض گرد و غبار یا آب قرار گیرند، طراحی شده اند. برای محافظت بیشتر، یک نوار اتصال درب پلی اورتان ضد آب و گرد و غبار وجود دارد. گزینه های خنک کننده می توانند واحدهای فن، مبدل حرارتی، تهویه مطبوع AC/DC باشند که برای خنک کردن تجهیزات IT شما که در داخل رک ها نصب شده اند، ارائه می شوند.

ویژگی های رک outdoor ایستاده

رک های اوت دور همان طور که بیان شد در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو باید مولفه ها و مشخصه هایی داشته باشند تا شما بتوانید برای خرید اقدام نمایید.

این مدل رک ها با رک های ایستاده معمولی یا این دور فرق دارند. این تفاوت در نحوه استفاده از آن ها است، شما رک این دور را داخل اتاق رک و یا شرکت مورد استفاده قرار می دهید و یک محیط کاملا مسقف است. اما رک outdoor ایستاده برای محیط باز ساخته شده اند و باید از تجهیزات شبکه شما در این فضا مراقبت کنند.

محافظت در برابر شرایط جوی

با توجه به بالا بودن قیمت سرور و شبکه، نمی توانید بدون محفظه نگهدارنده آن ها را در فضای باز قرار دهید. چراکه به راحتی در معرض گرد و غبار، باران و برف و شرایط جوی از این قبیل قرار گرفته و از یین می روند.

جلوگیری از نفوذ رطوبت

رک اوت دور ایستاده علاوه بر این که تمام لوازم شما را داخل خود جای می دهد از نفوذ جامدات و مایعات مختلف  به داخل جلوگیری می کند.

جلوگیری از آسیب فیزیکی

رک outdoor ایستاده با وجود متریال با کیفیت و دیواره مستحکم در برابر آسیب های فیزیکی از تجهیزات شبکه شما در فضای بیرون محافظت خواهد کرد.

جلوگیری از تاثیر ارتعاشات

برخی از مکان ها از آن جایی که نزدیک دکل ها و یا این موارد است ارتعاش و ‌نیز بسیاری در محیط وجود دارد که برای سرور شما مضر خواهد بود. در برخی موارد شما مجبور هستید رک خود را در این مکان ها نصب کنید، بدون نگرانی می توانید این کار را انجام دهید چراکه آماد سیستم رک های آوت دور خود را با بهترین متریال می سازد و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

سیستم خنک کنندگی

فن ها و یا سیستم خنک کننده بر روی در رک ایستاده نصب می شوند و تهویه داخلی را به این گونه ایجاد می کنند. اما ممکن است وزن فن باعث سنگینی در رک ها شود.

هیتر گرم کننده

رک outdoor ایستاده علاوه بر فن نیازمند هیتر است تا در هوای سرد، سرور و شبکه دچار مشکل نشوند. وجود هیتر عملکرد سرور را در هوای سرد افزایش خواهد داد.

درجه حفاظتی

درجه حفاظتی رک ها با علامت IP  بیان می شود که عدد اول نشان دهنده مقاومت رک در برابر گرد و غبار است و مورد دوم نشان دهنده مقاومت رک اوت دور ایستاده در برابر رطوبت و قطرات آب است.

استاندارهای رک outdoor ایستاده

در صورتی می توانید خیال خودتان را راحت کنید و به طور قطعی تصمیم بگیرید که رک استاندارد های موجود و مطرح را رعایت کرده باشد.

استاندارهایی وجود دارد که برای هر یک از رک های تولیدی بیان می گردد و شما باید اساس انتخاب را بر نیاز و تایید این استاندارد ها بگذارید تا بتوانید به خوبی از سیستم و شبکه خود محافظت نمایید.‌ یکی از این استاندارها عدم استفاده از مواد مضر مانند سرب، کادمیوم و جیوه است که به اختصار ROHS خوانده می شود.

از دیگر استاندارها می توان به CE اشاره کرد. این استاندارد به طور کلی بیان کننده ایمنی و سلامت رک است.

کاربرد outdoor ایستاده

رک های اوت دور معمولا به منظور حفاظت از تجهیزات مخابراتی و یا سیستم الکتریکی در فضای باز کاربرد دارند و حفاظت از تجهیزات را چندین برابر بهتر از رک های معمولی انجام می دهند.

این رک ها به صورت مستقل می توانند نیاز شما را به یک محافظ همه چیز تمام، برطرف نمایند.

خرید رک outdoor ایستاده

خرید رک ایستاده باید با دقت لازم انجام شود. در غیر این صورت هزینه ای بیهوده اعمال کرده اید و یا مجبور خواهید شد مجدد هزینه ای دیگر بپردازید.

اگر می خواهید بهترین خرید خود را داشته باشید لازم است مطالب مرتبط آماد سیستم را مطالعه کنید و یا با مشاوران ما در تماس باشید.

در این قسمت موارد مهم در خرید رک را بیان می کنیم.

سایز رک outdoor ایستاده

سایز یک رک به معنی ارتفاع، عمق و عرض است. از این رو برای خرید رک ها باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چه اندازه و چه مقدار تجهیزاتی به آن نیاز دارید.

اگر اندازه و ابعاد تجهیزات را نداشته باشید، نمی توانید رک outdoor ایستاده مناسب خود را خریداری نمایید.

جنس رک outdoor ایستاده

بهتر است با توجه به نیازی که دارید جنس و نوع رک را انتخاب نمایید. در واقع شما نمی توانید از رک های این دور برای بیرون از فضای بسته استفاده کنید.‌ چرا که جنس و متعلقات این دو با هم متفاوت خواهد بود.

جنس رک های آوت دور ایستاده معمولا گالوانیزه است و برای تاثیر بیشتر با پوششی از رنگ الکترواستاتیک می پوشانند.

محل قرارگیری رک outdoor ایستاده

در خرید رک باید توجه کنید که محل نصب رک کجاست، فضای باز است یا فضای بسته. هر یک از فضا ها رک مخصوص خود را دارد و نمی توانید از رک این دور برای مصارف فضای باز استفاده کنید.

درجه اهمیت

در زمان خرید باید دقت کنید که اگر شبکه دارای اهمیت است و لازم است امنیت بیشتر از حد معمول باشد، قفل درها را خودتان انتخاب کنید.

قیمت رک outdoor ایستاده

قیمت رک ها با توجه به مولفه های خاصی در نظر گرفته می شود. متریال، سایز، درجه مقاومت و شرکت تولید کننده از مواردی هستند بر روی قسمت محصول اثر می گذراند. آماد سیستم بهترین متریال را با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574