فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده

خانه    بلاگ      فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده

در ادامه فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

یک شبکه محلی از دستگاه های زیادی استفاده می کند که هر کدام وظیفه خاصی دارند. تجهیزات شبکه شامل سوئیچ ها، روترها، پچ پنل ها، مودم ها، رک ها، کابل های شبکه، پچ کورد و غیره می باشد.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

ازدحام وسایل در یک مکان باعث بهم ریختگی می شود. علاوه بر این باید به یاد داشته باشیم که برخی از این قطعات بسیار مهم هستند و یا قیمت بالایی دارند و محافظت از این تجهیزات بسیار مهم است.

فلز یا محفظه ای به نام رک شبکه برای ذخیره و سازماندهی محیط استفاده می شود که یکی از انواع آن رک ایستاده است . انواع مختلفی از رک های ایستاده وجود دارد که باید در انتخاب آن ها دقت به عمل آورید.

رک ایستاده چیست؟

از رک ها در مراکز داده و شبکه ها با تجهیزات زیاد استفاده می شود. این رک ها در سایزهای مختلف از 12 تا 47 واحد تولید و به فروش می رسد.

فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده

عرض و عمق رک های ایستاده معمولاً یکسان بوده و به 60 و 80 و 100 سانتی متر می رسد.از ویژگی های مهم رک عمودی امکان نصب ماژول انرژی با تعداد اتصالات زیاد و 1 تا 4 فن برای خنک کردن تجهیزات اشاره نمود.

مشخصات رک ایستاده

رک های ایستاده دارای ویژگی های مشترک هستند این مشخصات شامل موارد زیر است و از جمله فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده محسوب می شوند که باید به آن ها توجه نمود.

  • همانطور که گفتیم ارتفاع کابینت های ایستاده از 12 تا 47 واحد است.
  • یک پانل جانبی با یک در برای دسترسی آسان به تجهیزات داخل رک وجود دارد.
  • اگر وسایل با ارزشی روی قفسه خود دارید، می توانید برای امنیت بیشتر، پنل و قفل درب عقب را روی آن قرار دهید.
  • برای تهویه بهتر می توانید از 1 تا 4 فن خنک کننده در آنجا نصب کنید.
  • برخی از برندها تا 6 فن را پشتیبانی می کنند.
  • این رک ها معمولا دارای پایه های ثابت هستند. اما می توانید برای جابجایی آسان روی پایه های آن نیز چرخ نصب کنید.
  • مکان های در نظر گرفته شده برای ورود و تثبیت کابل ها در داخل رک وجود دارد.
  • امکان نصب درب توری برای ایجاد تهویه و حفاظت در داخل قفسه وجود دارد.
  • معمولا 4 آداپتور عمودی دارند.
  • امکان نصب یک ماژول پاور با تعداد پورت های مربوط به تعداد دستگاه های موجود در رک وجود دارد.

آیا رک ایستاده تنها رک موجود است؟

رک های ایستاده تنها رک های موجود نیستند. اما  رک های دیگری نیز وجود دارد که ما آنها را به عنوان رک دیواری می شناسیم.

رک های دیواری برای اتاق‌های سرور استفاده می‌شوند که کوچک‌تر هستند یا به تجهیزات شبکه کمتری نیاز دارند. این رک ها به صورت دیواری نصب می شود و مانند رک ایستاده در ارتفاع ها و مقادیر متفاوتی عرضه می شود.

هنگام نصب این رک می توانید از پایه تکیه گاه روی دیوار استفاده کنید. در واقع این فونداسیون باعث استحکام بیشتر رک شده و از افتادن آن جلوگیری می کند.

انواع درب رک

همانطور که گفته شد رک ها دارای در هستند. رک ها معمولاً از 4 در ساخته می شوند که شامل  در جلو، در عقب و دو در طرفین است.

به طور کلی درب های جلو و عقب وظیفه تهویه را بر عهده دارند. همچنین می توان از آن برای باز کردن درهای اطراف شاسی استفاده کرد.

درهای رک را معمولا از جنس تمام شیشه، توری ،شیشه با اسکلت فلزی، اسکلت فلزی و شیشه با فلز می سازند. هر کدام از این درب ها ویژگی های خاص خود را دارند، به عنوان مثال درب های توری برای تهویه مطبوع بسیار مناسب هستند. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده نوع در آن است.

انواع رک های ایستاده

از دیگر فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده انواع رک و خرید یک رک مناسب با شرایط محیطی است. رک های ایستاده به دو روش بیرونی و داخلی ساخته می شوند.

تمامی ویژگی های ذکر شده در بالا در این دو نوع رک قابل مشاهده است. این رک ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر شرایط جوی مانند باران و طوفان بسیار مقاوم بوده و می توانند از تجهیزات شما در برابر این عناصر محافظت کنند.

شما می توانید از این  رک های بیرونی در خیابان، حومه شهر و یا در کارخانه استفاده کنید. زیرا با تغییرات محیطی مانند دما، رطوبت، نور خورشید و گرد و غبار مشکلی ندارد.

خرید رک ایستاده

عواملی مانند نوع چرخ، امکان نصب فن، نوع درب و غیره به طور مستقیم بر هزینه رک ایستاده تاثیر می گذارد.

همچنین از دیگر فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده و سایر تجهیزات از فروشگاه های مختلف که باید به آن ها توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید می توان به ویژگی هایی مانند نوع شبکه، اندازه، تعداد دستگاه هایی که در اختیار دارید و مکانی که می خواهید رک را در آن قرار دهید و در نهایت برندی که در نظر دارید و می تواند در انتخاب سایز و نوع رک تاثیر بگذارد اشاره کرد. همانطور که گفتیم رک های عمودی در اندازه ها و عمق های مختلف ساخته می شوند.

با توجه به نکات ذکر شده، انتخاب هر یک از این سایزها بسیار حائز اهمیت بوده و در قیمت تاثیرگذار است. به عنوان مثال، قیمت رک سیستم با قیمت رک HPI متفاوت است. همچنین قیمت رک 12 واحدی با عمق 60 با رک 12 واحدی با عمق 80 فرق می کند.

در نصب رک از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

تجهیزات به کار رفته در دستگاه رک  به شرح زیر می باشد:

  • سوئیچ شبکه
  • روتر شبکه
  • پچ پنل
  • وسایل ایمنی مانند کنترل دما
  • سایر تجهیزات ارتباطی و مخابراتی

در اغلب موارد دستگاه های فوق به بدنه متصل می شوند و توسط اتصالات مناسب وارد رک می شوند که موقعیت هر قسمت بسته به محل قرارگیری داخل رک و اندازه آن متفاوت است.

ویژگی هایی که بر هزینه رک های شبکه ایستاده تاثیر می گذارد

قیمت رک از جمله فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده است . همه عوامل فوق بر هزینه یک رک عمودی تاثیر می گذارد. از عواملی که مستقیما بر قیمت یک محصول تاثیر می گذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ و جنس کاور سرور
  • اندازه و عمق و همچنین عرض
  • نوع درب جلو (شیشه ساده با فریم فلزی یا شیشه سکوریت با فریم فلزی)
  • امکان نصب فن
  • قابلیت نصب آداپتورهای عمودی و افقی
  • قابلیت نصب فونداسیون و چرخ های ضد لرزه
  • ورود و خروج کابل ها به کف، سقف و پشت با پانل های جانبی.

شرکت های تولید کننده رک های ایستاده

از فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده برند تولید کننده رک و معتبر بودن آن است. شرکت های زیادی در زمینه تولید قفسه های عمودی فعالیت می کنند که از معروف ترین آنها می توان به HPI، HP Asia، Paya System و غیره اشاره کرد.  در زیر لیستی از سایزهای مختلف رک های  تولید شده توسط برندهای مذکور آورده شده است:

HPI: 12، 14، 18، 22، 27، 32، 37، 40، 42، 44، 47

HP: 12، 17، 22، 27، 32، 37، 42

برند محصول از فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده

سخن پایانی

در این مقاله سعی شده تا فاکتورهای مهم انتخاب رک ایستاده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و در مورد مزایا و قابلیت های آنها صحبت کنیم.

از رک برای نگهداری و حفاظت از تجهیزات استفاده می شود و علاوه بر آن نظم کلی شبکه محلی را حفظ می کند و رک ایستاده یکی از پرکاربردترین ها محسوب می شود.

می بینیم که این رک ها انواع دیگری مانند رک های خارجی دارد. در هر صورت موفقیت رک به استفاده صحیح از اجزای آن بستگی دارد، بنابراین باید حدس بزنید که کدام قفسه با نیاز شما مطابقت دارد.

برای خرید رک ایستاده با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید به وب سایت آماد سیستم که از برترین برندهای داخلی فعال در این زمینه است مراجعه کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574