آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور

خانه    بلاگ      آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور
آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور

در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

رک‌ها از محصولاتی باکیفیت و کارآمد هستند، که فرد می‌تواند به واسطه از آن به مجموعه کاری خود نظم چشم‌گیری ببخشد. بدین سبب پیشرفت و ارتقاء مجموعه او حتمی است.

رک‌ها محصولاتی چندکاره می‌باشند‌، بدین خاطر فرد می‌تواند به چند منظور همچون نگهداری و بهینه‌سازی ابزارآلات الکترونیکی از انواع این محصول بهره بگیرد.

در زمینه بهره‌گیری از رک‌ها سوالات و مباحث بسیاری پیش روی فرد است؛ چراکه مطابق با بروزترین متدهای جهانی تولید می‌شود. به همین خاطر برخی از کاربران در زمان خرید رک‌ با مشکل رو‌به رو می‌شوند.

آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور ، یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با این محصول می‌باشد؛ زیرا علاوه بر توضیح کارایی و نقش رک در اتاق سرور، به فرد در انتخاب سایز مناسب محصول نیز یاری می‌رساند.

رک چیست؟

در ادامه مبحث آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور به توضیح چیستی ر‌ک می‌پردازیم؛ زیرا تا زمانی که نتوانید به این پرسش پاسخ دهید، مسلما نسبت به خرید محصول نیز اقدام نمی‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رک ایستاده با ما همراه باشید.

رک، جعبه‌ای الکتریکی و شگفت‌انگیز در زمینه ارتباطات و فناوری نوین جهانی است؛ زیرا دارای قابلیت و ویژگی‌های متنوعی می‌باشد، که هر یک در کاربری مجموعه نقش به خصوصی ایفا می‌کند‌.

رک‌ها باقابلیت و بروز هستند؛ زیرا می‌توانند به صورت پیوسته بدون بروز کوچک‌ترین خطایی به ایمن سازی و بهینه سازی مجموعه کمک کنند. به همین خاطر در این دوره از علوم می‌بایست حتما در کسب و کارها برای حفظ سلامت برنامه‌های الکتریکی، شبکه و رادیویی از انواع رک استفاده شود.

رک‌ها محصولاتی، مطمئن و کاربردی هستند. این گونه از تجهیزات شبکه دارای چندین تکنولوژی کاربردی است؛ لذا در برخی از کسب‌ و کار‌ها همانند صنعت ارتباطات به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌شود.

این محصولات برتر در اشکال، جنس، رنگ، ابعاد و مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود؛ چراکه کاربرد این نوع از جعبه‌های الکتریکی در کسب و کار‌های به خصوصی انجام نمی‌گیرد.

حال که با چیستی و تا حدودی از کارایی رک‌ها آشنا شده‌اید؛ فهم مبحث آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور برایتان آسان‌تر می‌شود‌. به همین خاطر، تا حدودی با مطالعه این بخش نسبت به خرید انواع ر‌ک‌ها مصمم‌تر می‌شوید.

انواع رک‌ها

آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور، مبحثی جامع و دقیق است؛ چراکه با مطالعه این مطلب شما با چیستی رک، انواع رک‌ها، مزایای و معایب محصول و همین طور نقش رک در اتاق سرور آشنا می‌شوید.

در این قسمت برای توضیح بهتر مطلب آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور، انواع رک‌ها را از نظر ساختمان، نوع باتری، جنس متریال و… می‌‌پردازیم.

رک‌ها، محصولاتی دقیق و کاربردی هستند؛ چراکه کاربر شبکه یا مخابراط می‌تواند با کمک این دستگاه، به سیستم یا سرور خود نظم و سازمان‌دهی ببخشد. بدین خاطر ایمنی و سلامت تجهیزات چندین برابر می‌شود.

رک‌ها از نظر کاربری و مکانیسم به دو دسته رک‌های شبکه و مخابراطی تقسیم بندی می‌شوند. این دو رک هر دو در بازار مشتریان خاص خود را دارند؛ زیرا به سبب این محصول فرد می‌تواند تا سالیانی طولانی از ابزارآلات شبکه و مخابراطی خود بدون بروز کوچک‌ترین ارور یا خطایی استفاده کند.

دیگر تقسیم بندی رک‌ها از نظر نوع ساختمان به رک داخلی و بیرونی (outdoor ) تقسیم‌بندی می‌شود. هر یک از این رو نوع رک در دو موقعیت متفاوت از ساختمان نصب می‌گردند؛ زیرا جنس و نوع طراحی‌های آن‌ها مختلف است.

به همین خاطر از جنبه‌ آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور با ارزیابی‌های بسیاری رو‌به رو می‌شود. این محصول دو محصول البته به صورت جداگانه نیز دارای طبقه‌بندی خاصی هستند. به همین خاطر فرد در زمان خرید با انتخابات بسیاری رو‌به رو است.

همانطور که در مطالب پیش نیز گفته شد، جهان در حال تغییر و تحول است؛ چراکه روز به رو با گذر زمان علاوه بر این که بشر با تکنولوژی و فنون جدیدی رو‌به رو می‌شود، نیازهایش نیز تغییر می‌کند. به همین خاطر، در هر دوره محصولات جدیدی مطابق با نیاز بشر در بازار به فروش می‌رسد.

از آن جایی که ر‌ک یکی از محصولات کاربردی در عرصه ارتباطات است، تولید کنندگان نیز باید در هر دوره به ارتفاء آن بپردازند؛ تا کاربران شبکه در جهت سازماندهی به اتاق سرور مجبور به حذف ابزارآلات ضروری شبکه نباشند.

آشنایی با ابعاد رک و تاثیر آن بر شرایط فیزیکی اتاق سرور

آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور، یکی از پارامترهای عالی در جهت خرید محصول است؛ چراکه تمامی کاربران می‌توانند بدون نیاز به ابزارآلات خاصی تنها با اکتفاکردن به حس‌های پنجگانه آن را ارزیابی کند و بهترین تصمیم را برای مجموعه خود بگیرد.

رک‌ها مطابق با بروزترین جداول استاندارد در شرایطی مکانیزه تولید می‌شوند. از این رو از لحاظ ابعاد، عمق، حجم و… کاملا با استاندارد‌های روز‌ جهانی مطابقت دارد.

آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد؛ زیرا این محصول، برترین نگهدارنده صنعتی برای محافظت و نگهداری از ابزارآلات شبکه می‌باشد.

سایز و ابعاد رک برترین پارامتری است؛ که بر شرایط فیزیکی اتاق سرور تاثیر دارد، زیرا موجب شده فضای لازم برای راه‌اندازی یک سرور قوی و قدرتمند فراهم شود.

به همین خاطر کاربران بایستی حتما قبل از خرید رک مناسب مجموعه به ارزیابی ولتاژ، هسته، ابعاد دیگر ابزارآلات پسیو شبکه بپردازد؛ زیرا در صورتی‌ که نتوانید ابزارآلاتی همچون سوئیچ، سیستم یا کابل‌ها را به رک متصل کنید، هزینه‌ای که بابت خرید آن‌ها پرداخته‌اید، بیهوده می‌شود.

نمی‌توان در مبحث آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور، با قاطعیت گفت که رک‌هایی با ابعاد کوچک یا بزرگ برای مجموعه مناسب است؛ زیرا ابزارآلات تشکیل‌دهنده سرور ابعاد محصول را مشخص می‌سازند.

از این رو در زمان راه‌انداری شبکه‌های اینترنتی به نوع ابزارآلات مجموعه توجه داشته باشید؛ تا علاوه بر قدرتمند بودن سیستم، شرایط فیزیکی اتاق سرور قدرتمند و شکست‌ناپذیر شود.

ابعاد رک بر شرایط فیزیکی اتاق سرور تاثیر به سزایی دارد؛ لذا باعث شده محیط مجموعه سازماندهی شود و در نتیجه میزان آسیب‌پذیری آن تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

آیا شرایط فیزیکی اتاق سرور وابسته به ابعاد رک است؟

آشنایی با ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور به سوالات مختلفی از ذهن شما پاسخ می‌دهد؛ لذا رک‌ها بر کارایی اکثر ابزارآلات شبکه تاثیر دارند.

شرایط فیزیکی اتاق سرور را ابزارآلات پسیو و اکتیو شبکه فراهم می‌سازند؛ بنابراین تا زمانی که تجهیزات مجموعه در محیطی ایمن قرار نگیرد، سرعت و قدرت سرور ضعیف و ناپایدار است.

شرایط فیزیکی اتاق سرور به ابعاد رک بستگی دارد؛ چراکه رک اتاق سرور را تشکیل می‌دهد. اگر این اتاقک در ابعاد مناسبی طراحی نشده باشد، بدیهی است؛ که کاربر نمی‌تواند ابزارآلاتی همچون سوئیچ، سرور، سیستم و کابل‌ها را بر روی آن نصب کند.

از این رو سرعت، ایمنی و قدرت مجموعه تحت تاثیر عوامل آسیب‌زا همچون رطوبت، گرد و غبار، گرما و… قرار می‌گیرد و در بازه زمانی کوتاهی فرو می‌ریزد.

به همین خاطر علاوه بر مطمئن بودن از فروشنده باید بنابر ابعاد ابزارآلات مجموعه نسبت به خرید محصول اقدام بفرمایید.

سخن پایانی

رک، محصولی الزامی و ضروری در شبکه‌ها است؛ چراکه ایمنی و سرعت اتاق سرور را تضمین می‌کند. در جهت خرید انواع رک‌ها به آماده سیستم مراجعه فرمایید؛ زیرا علاوه بر اصل بودن اجناس می‌توانید به صورت غیرحضوری سفارش خود را به ثبت برسانید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574