آشنایی با رک سرور HP

خانه    بلاگ      آشنایی با رک سرور HP

برای آشنایی با رک سرور HP ابتدا باید با رک و دلایل استفاده از آن آشنا شویم . رک محفظه ای است که غالبا به رنگ سیاه در سازمان ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد . این محفظه فلزی بوده و دارای مقاومت خوبی در برابر حرکات و لرزش های ناگهانی است .

با پیشرفت تکنولوژی و کاربرد روز افزون آن در کارهای روزمره ی ادارات و سازمان ها و تاثیر زیاد آن در سرعت انجام کار ها و تبادل اطلاعات ، ایجاد شبکه در تمام سازمان ها و ادارات کوچک و بزرگ ضروری شده است . برای مراقبت از تجهیزات شبکه از رک استفاده می شود .

 

آشنایی با رک سرور HP-وب سایت آماد سیستم

رک سرور چیست ؟

برای آشنایی با رک سرور HP ابتدا بهتر است با رک سرور آشنا شویم . رک سرور همانند رک شبکه وظیفه محافظت و مراقبت از شبکه را بر عهده دارد ، اما بر خلاف رک شبکه که وظیفه مراقبت از تمام اجزا شبکه را برعهده دارد ، رک سرور از سرور ها و متعلقات آن ها مراقبت و محافظت می کند .

رک سرور یک کابینت است که برای نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سرور به کار می رود . این کابینت ها در اندازه های مختلفی ساخته و طراحی می شوند و به عنوان جایگاه مناسبی برای نگهداری تجهیزات شبکه و سرور در مراکز داده و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند .

رک سرورها به طور عمده شامل چندین قفسه است که امکان نصب تعداد بالایی از تجهیزات شبکه را در فضای محدود فراهم می کند . همچنین ، رک ها برای تهویه مناسب و کاهش دمای داخل کابینت غالبا دارای چندین فن می باشند ، رک سرور HP نوعی از این محفظه است .

رک سرور HP چیست ؟

سرور را می توان قلب و یا هسته مرکزی شبکه نامید که وظیفه انتقال اطلاعات شبکه ، پردازش داده ها ، ذخیره سازی و تخصیص منایع را در شبکه را به عهده دارد . برای داشتن شبکه ای منسجم و پایدار ، نیاز به سروری سالم و مطمئن داریم ، که محافظت و مراقبت از آن بسیار مهم و ضروری می باشد .

رک سرور HP یکی از محبوب ترین محصولات موجود در بازار است . این محصول برای کاربرد های مختلفی از جمله مراکز داده ، سازمان ها ، شرکت ها و حتی سازمان های دولتی استفاده می شود . این محفظه همچنین به عنوان یکی از بهترین راه های نگهداری و مدیریت سرورهای شبکه شناخته می شود .

ویژگی های رک سرور HP

رک سرور HP همانند تمام رک های دیگر دارای ویژگی های خاصی است ، که تهیه و استفاده از آن را ضروری و مفید می کند . برخی از این ویژگی ها در تمام انواع رک مشترک بوده و برخی دیگر متفاوت است ، که همین ویژگی های متفاوت باعث کاربرد های گوناگون رک ها می شود ؛

 

  • قابلیت اطمینان بالا : سرور های HP متشکل از تجهیزات با کیفیت بالا هستند و از قطعات معتبری تشکیل شده اند . این ویژگی باعث می شود که این محفظه یکی از بهترین سطوح اطمینان برای کاربران خود به ارمغان آورد .
  • عمر بالا : سرورهای HP دارای طول عمر بالایی هستند و به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت بالا ، می توان این سرورها را به محض خرابی ، تعمیر کرد . این محصول دارای خدمات پس از فروش مناسبی می باشد .
  • هماهنگی با حافظه های پرسرعت : این رک مجهز به حافظه های DDR3 یا DDR4 هستند که سرعت بالایی دارند و باعث افزایش سرعت سیستم می شوند .
  • حفاظت از داده ها : این محفظه به صورت کاملا دقیق و مطمئن می تواند از داده ها حفاظت کنند .

 

رک سرور HP دارای ویژگی هایی مانند پایه های قابل تنظیم ، درب های قفل ، پنل دید کامل و … است . این ویژگی ها باعث می شود که این محصول یکی از بهترین راه‎ حل ها برای نگهداری سرورها در شرکت ها ، سازمان ها و مراکز داده باشد .

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با ویژگی های این رک می توانید با کارشناسان با تجربه مجموعه آماد سیستم تماس گرفته و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق آن ها به دست آورید . آگاهی کامل در رابطه با این محصول ، می تواند کمک شایانی به سازمان ها ، برای انتخاب رک مناسب نماید .

تفاوت رک سرور HP با دیگر انواع رک

رک ها در واقع قفسه هایی هستند که برای نگهداری دستگاه های الکترونیکی مانند سرور ها ، سوئیچ های شبکه و دیگر تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرند . رک سرور HP به عنوان یکی از نمونه های رک های سرور ، تفاوت هایی با دیگر رک های سرور دارد :

 

  • کیفیت ساخت : این محصول به دلیل کیفیت ساخت بالا ، از طرف کاربران حرفه ای و تجاری به عنوان یک گزینه ی مناسب برای نگهداری تجهیزات شبکه شناخته شده است .
  • پایداری : این محصول با داشتن ساختاری پایدار و بدنه مناسب و مستحکم ، امکان نگهداری تجهیزات سنگین و حرفه ای را فراهم می کند .
  • امنیت : رک سرور HP با داشتن امکانات امنیتی مناسب مانند قفل های الکترونیکی و همچنین امکان نصب تجهیزات امنیتی اضافی مانند دوربین های مدار بسته ، از دسترسی افراد غیر مجاز به این تجهیزات و اطلاعات سرور ها جلوگیری می کند .
  • مدیریت : این محصول با داشتن امکانات مدیریت شبکه ی متمرکز ، امکان کنترل و مدیریت تجهیزات مختلف را از مکانی متمرکز فراهم می کند .

شما می توانید برای آگاهی بیشتر در رابطه با تفاوت رک سرور HP با دیگر رک های سرور موجود در بازار با کارشناسان ماهر مجموعه آماد سیستم تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید . به یاد داشته باشید محافظت و مراقبت از سرور ها و تجهیزات همراه آن یکی از مهم ترین وظایف هر سازمانی است .

خرید رک سرور HP

سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی برای نگه داری از سرور های شبکه خود ، نیاز به استفاده از رک دارند . با توجه به تنوع در رک های موجود در بازار ، سازمان ها باید با نیاز شبکه خود به طور کامل آشنا باشند . رک سرور HP یکی از بهترین و با کیفیت ترین رک های سرور موجود در بازار می باشد .

برای تهیه و خرید این محصول ابتدا باید ابعاد تجهیزات سرور و همچنین ابعاد محل قرار گیری آن را به طور دقیق دانست . شما برای خرید و تهیه این محصول می توانید با مشاوران مجموعه آماد سیستم تماس گرفته و این محصول را متناسب با نیازتان را تهیه نمایید .

قیمت رک سرور HP

قیمت رک سرور HP با توجه به ابعاد و متعلقات درون آن متفاوت است . همانطور که بیان شد برای افزایش امنیت این محصول می توان دوربین های مدار بسته نیز به این محصول اضافه کرد و همین امر نیز در قیمت خرید آن تاثیر گذار خواهد بود .

برای آگاهی از قیمت دقیق این محصول می توانید با مشاوران مجموعه آماد سیستم تماس گرفته و به خرید این محصول اقدام نمایید . این مجموعه با سال ها تجربه در زمینه ساخت و نصب رک های شبکه می تواند شما را در تهیه این محصول کاربردی یاری نماید .

آشنایی با رک سرور HP-وب سایت آماد سیستم

کلام پایانی

در سال های اخیر استفاده از شبکه در تمام سازمان ها و ادارات بزرگ و کوچک امری ضروری شده است . این سازمان ها هر ساله بودجه مشخصی را برای نگه داری ، تعمیر و ارتقا تجهیزات شبکه خود در نظر می گیرند . بهترین راه برای کاهش این هزینه ها استفاده از رک می باشد .

سرور ها به عنوان مهم ترین بخش شبکه که وظیفه نگه داری ، پردازش و … داده ها را دارد ، باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد . رک سرور HP به عنوان محفظه ای برای نگه داری این بخش مهم و تجهیزات آن در بسیاری از سازمان ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد .

مقالات پیشنهادی

رک دیواری آوت دور (outdoor) 7 یونیت عمق ۴۵ سانتی متر

رک دیواری 9 یونیت عمق 45 سانتی متر

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574