آشنایی با رک شبکه

خانه    بلاگ      آشنایی با رک شبکه
آشنایی با رک شبکه

آشنایی با رک شبکه تنها به معنای معرفی یک محصول مربوط نیست ، بلکه به افراد در راه اندازی یک شبکه اینترنتی قدرتمند نیز کمک می کند . رک ، یک جعبه فلزی مخصوص برای نگهداری از تجهیزات پستو شبکه همچون سوئیچ ، روتر ، ماژول و … است .

با استفاده از این محصول در طراحی و نوع چیدمان ابزارآلات در محیط تغییر می کند . از این رو سرعت ، قدرت و نظم شبکه نیز چند برابر می شود .

در ادامه درباره انواع این محصول صحبت می کنیم ، با ما همراه شوید .

بخوانید: راهنمای خرید رک ایستاده

معرفی رک شبکه

در ادامه مبحث آشنایی با رک شبکه ، این محصول را معرفی می کنیم . رک شبکه یا Network Rack ، قفسه ای است که نصب و سازماندهی تجهیزات شبکه را برای شخص آسان می سازد . این محصول غالبا از فلز آلومینیوم تهیه می گردد ، تا علاوه بر مقاومت بالا از ایجاد نویز های الکتریکی مخرب جلوگیری کند .

رک شبکه یکی از قطعات اصلی در زیرساخت شبکه های اینترنتی و مخابراتی است . از این محصول جهت نگهداری و نصب تجهیزات شبکه همچون سوئیچ ‌، روتر ، فایروال ‌، سرور و … استفاده می‌ شود . با کمک از رک ها ، هر یک از سخت افزار ها و نرم افزار ها در مجموعه ، جایگاه به خصوصی به دست می آورند .

از این رو دسترسی مدیران به تجهیزات شبکه نیز آسان می شود . در ادامه مبحث آشنایی با رک شبکه ، درباره خصوصیات محصول صحبت می کنیم . رک ها از نظر رنگ ، شکل، نوع ، ساختار و … به متنوع هستند .

چگونگی آپلود و ذخیره سازی اطلاعات در مجموعه له نوع ابزار آلات و شرایط محیطی آن بستگی دارد . برای ایجاد محیطی منسجم و قدرت در شبکه ها بهترین گزینه ، رک ها هستند .

معرفی رک شبکه

مشخصات بارز رک شبکه

آشنایی با رک شبکه به شما کمک می کند ، جهت مدیریت مجموعه های اینترنتی یا مخابراتی از برترین تجهیزات شبکه استفاده نمایید . کیفیت و جنس ابزارآلات بر سرعت و قدرت مجموعه تاثیر دارد .

این محصول فلزی دوست داشتنی با نگهداری از تجهیزات شبکه ، نقش به خصوصی در ایمنی و ذخیره سازی اطلاعات ایفا می کند . آشنایی با رک شبکه ، اطلاعات مهمی همچون جنس ، مدل ، رنگ ، سایز و … را در اختیار افراد قرار می دهد .

هم اکنون صد ها نوع رک شبکه اصل و فیک روانه بازار می شود . اگر به دنبال اجناس اصل هستید ، بایستی حداقل درباره مشخصات مهم رک ها اطلاعات داشته باشید . از مشخصات مهم این محصول می توان به :

  • اندازه : سایز و اندازه این محصول به نوع رک بستگی دارد . برخی از اندازه های استاندارد این محصول عبارتند از ؛ 19 اینچ، 23 اینچ و 24 اینچ .
  • طراحی : طراحی رک ها بایستی علاوه بر زیبا بودن ، کاربردی باشد .
  • جنس : جنس این محصول معمولاً از فلز مانند فولاد یا آلومینیوم است ، تا حداقل مقاومت و سختی آن ، غیرقابل نفوذ باشد .
  • تعداد یونیت : تعداد یونیت این تجهیز به عمق و ارتفاع محصول بستگی دارد . به همین خاطر تعداد یونیت رک ها یکسان نیست .

انواع رک شبکه

در ادامه مبحث آشنایی با رک شبکه ، درباره انواع این محصول توضیح می دهیم . رک شبکه ( Network Rack ) نوعی کمد در شبکه های مخابراتی و اینترنتی است ، که جهت نگهداری و نصب سوئیچ ، روتر ، پچ ‌پنل ، فایروال ، ماژول ‌های فیبر نوری و … استفاده می کنند .

رک‌ ها به طور گسترده در شبکه ها ، مراکز داده و شرکت ‌ها استفاده می ‌شود . با استفاده از این تجهیز ، احتمال بروز خطا در سرور ها و حذف اطلاعات شبکه ، تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند .

انواع رک شبکه عبارتند از:

  • رک باز ( Open Rack ) :

در این نوع رک ، تمامی چهار طرف ، بالا و پایین رک باز است . همچنین امکان دسترسی به تجهیزات درون محصول در کمترین بازه زمانی وجود دارد .

  • رک بسته ( Closed Rack ) :

در رک بسته ، تمامی چهار طرف و قیمت پایین و بالا محصول بسته می باشد . با کمک از این محصول هیچ عاملی سلامت ابزارآلات محیط را تهدید نمی کند .

  • رک دیواری ( Wall Mount Rack ) :

این محصول به جای قرار گرفتن روی زمین ، بر دیوار های داخلی و خارجی ساختمان نصب می ‌شود . غالبا از انواع رک های دیواری در مجموعه های کوچک استفاده می کنند .

  • رک سرور ( Server Rack ) :

این نوع رک برای نصب سرور های بزرگ و پرقدرت استفاده می ‌شود . به دلیل استفاده از تجهیزات پرقدرت ، قابلیت خنثی سازی حرارت را نیز دربر دارند .

آشنایی با رک شبکه ، راه حل بهتری جهت طراحی محیط پیش روی کاربران قرار می دهد . این محصول ، نظمی منسجم در محیط کار شما برقرار می سازد . حتما از یک یا دو نوع رک شبکه در مجموعه خود استفاده کنید .

 

انواع رک شبکه

کاربرد های رک شبکه

آشنایی با رک شبکه ، تغییری اساسی در مجموعه کاری شما ایجاد می کند . رک شبکه در امور مختلفی مانند نصب و نگهداری تجهیزات شبکه ، بهینه سازی فضای کار ی، جلوگیری از هدر رفت منابع و حفاظت از دستگاه‌ های مجموعه استفاده می ‌شود . از کاربرد های اصلی رک شبکه می توان به :

  • نصب و نگهداری تجهیزات شبکه : رک شبکه یک محفظه مطمئن برای نصب تجهیزات شبکه مانند سوئیچ ، روتر ، سرور ، پچ پنل و … می باشد .
  • جلوگیری از هدر رفت منابع : با استفاده از این محصول ، از هدر رفت منابعی مانند زمان ، هزینه و فضا جلوگیری می ‌شود .
  • حفاظت از تجهیزات شبکه : با کمک از رک ها ، محصولات شبکه در محیطی ایمن به دور از آلاینده های شیمیایی و عوامل محیطی همچون گرد و غبار و رطوبت نگهداری می شوند .

آشنایی با رک شبکه از هر نظر به نفع فرد است . با مطالعه این مبحث علاوه بر تغییر چیدمان ابزارآلات در محیط ، مجموعه خود را در برابر عوامل محیطی و نویز های الکتریکی بهینه می کنید .

سخن پایانی

آماد سیستم از معتبرترین عرضه کنندگان رک و متعلقات آن در کشور است . با مراجعه به وب سایت شرکت ، می توانید برترین اجناس ایرانی را با قیمتی مناسب خریداری کنید .

سخن پایانی

بخوانید: رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574