آشنایی با رک لابراتواری

خانه    بلاگ      آشنایی با رک لابراتواری
آشنایی با رک لابراتواری

رک لابراتواری نوعی رک ایستاده به شمار می‌رود . این رک را ، به نام رک آزمایشگاهی نیز می‌شناسند . برخی مواقع نیاز است که ، دسترسی به تجهیزات کار سریع و آسان باشد . رک لابراتواری در این گونه اماکن کاربرد دارد . دسترسی به رک لابراتواری از دو طرف ممکن است .

آشنایی با رک لابراتواری از بسیاری جهت‌ها حائز اهمیت است . این رک را ، می‌توان برای نگهداری تجهیزات پسیو شبکه نیز به کار برد . به همین دلیل شناخت این نوع رک باعث می‌شود برای خرید رک مورد نظر از اطلاعات کافی برخوردار باشید .

بخوانید: ویژگی های رک outdoor

رک لابراتواری چیست ؟

اولین مطلب برای آشنایی با رک لابراتواری ، شناخت عملکرد این نوع رک می‌باشد . رک نوعی محفظه‌ای فلزی می‌باشد . از این محفظه برای حفظ و نگهداری تجهیزات اساسی و مهم شبکه و سرور استفاده می‌نمایند . این رک‌ ها دارای چهار پایه می‌باشند . به این وسیله می‌توان رک را ، به راحتی جا به جا نمود .

رک لابراتواری ابعاد و سایزهای متفاوتی دارد . افراد باید با توجه به حجم و اندازه تجهیزات خود اقدام به خرید رک لابراتواری نمایند . بهتر است قبل از خرید رک لابراتواری اندازه تجهیزات خود را ، برآورد نمایید . ضمن این که ، حجمی را اضافه بر برآورد خود در نظر بگیرید .

یکی از نکات آشنایی با رک لابراتواری دقت به سایز رک مورد نظر است . حجم اضافه در نظر گرفتن هنگام خرید رک لابراتوار به این جهت است تا ، اگر حجم تجهیزات شما بیشتر شد ، نیاز به خرید مجدد رک نباشد . رک لابراتواری همانند سایر رک‌ها سایزهای متنوعی دارد .

رک لابراتواری چیست ؟

 

رک لابراتواری در چه سایزهایی موجود است ؟

 

قبل از اقدام به خرید ، آشنایی با رک لابراتواری همانند هر رک دیگری ، مهم است . یکی از نکات بسیار مهم و اساسی در هنگام خرید رک لابراتواری ، دقت به سایز آن است . خرید رک لابراتواری در سایز صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است . در غیر این صورت ، تجهیزات شما درون رک جا نمی‌شود .

علاوه بر این ، مجبور به پرداخت هزینه بیشتر و خرید رک دیگری خواهید شد . رک لابراتواری‌های موجود در بازار در سایزهای متفاوتی طراحی شده‌اند . رک‌های لابراتواری در سایزهای ۲۸ یونیت ، ۴۰ یونیت ، ۴۲ یونیت و نهایتا ۴۴ یونیت تولید می‌شوند .

یونیت واحد اندازه گیری ارتفاع رک می‌باشد . لازم به ذکر است که ، هر یونیت معادل حدود ۴ سانتی متر می‌باشد . همچنین ، هر یونیت رک را ، به اندازه سه سوراخ در آداپتور کناری رک می‌دانند . آشنایی با رک لابراتواری باعث می‌شود تا ، به هنگام خرید بتوان یک رک با ویژگی‌ های استاندارد و اصولی را ، خریداری کرد .

ویژگی‌ های رک لابراتواری چیست ؟

 

این قسمت از مطلب آشنایی با رک لابراتواری را ، به بررسی ویژگی‌ های این نوع رک اختصاص خواهیم داد . هر رک دارای ویژگی‌ های متنوعی می‌باشد . از اصلی ترین ویژگی های رک لابراتواری تعداد ستون‌های تعبیه شده برای این نوع رک می‌باشد .

به منظور حفاظت و طول عمر رک های لابراتوری ، به هنگام ساخت از رنگ های به خصوصی برای رنگ آن استفاده می‌شود . بدنه رک های لابراتواری با رنگ الکترواستاتیک پودری اکسی پلی استر رنگ آمیزی می‌شود . این نوع رنگ کاملا ضد خش بوده و از خش خوردگی رک لابراتواری پیشگیری می‌کند .

رک های لابراتواری دارای دو ستون و برخی مواقع چهار ستون می‌باشند . مواد مصرفی در ساخت بدنه رک های لابراتواری فولاد است . همچنین ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست ، رنگ بدنه رک های لابراتواری مشکی می‌باشد . در قسمت بعدی از مطلب آشنایی با رک لابراتواری به بررسی قیمت این نوع رک خواهیم پرداخت .

 

قیمت رک لابراتواری چقدر است ؟

 

همانگونه که ، قبلا نیز ذکر شد این قسمت از مطلب آشنایی با رک لابراتواری را ، به بررسی قیمت این نوع رک ها اختصاص داده ایم . این امر بدیهی است که ، عوامل متفاوتی بر قیمت رک های لابراتواری تاثیر گذار هستند . اولین فاکتور موثر بر قیمت رک لابراتواری ، کیفیت جنس مواد به کار برده شده در ساخت است .

به هر میزان که ، کیفیت جنس به کار رفته در تولید رک های لابراتواری بیشتر باشد قیمت این نوع رک نیز بیشتر خواهد بود . تعداد ستون‌ های رک لابراتواری نیز عامل مهم دیگر تعیین قیمت رک می‌باشد . در حال حاضر رک های لابراتواری دو ستون و چهار ستون در بازار موجود است .

سایز رک لابراتواری بر افزایش قیمت رک موثر می‌باشد . هر چه تعداد یونیت های رک بیشتر باشد قیمت آن رک نیز بیشتر است . افزایش نرخ ارز نیز می‌تواند از دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت رک لابراتوری باشد . به همین دلیل بیان نرخ و قیمت مشخصی برای رک های لابراتواری امکان پذیر نیست .

به دلیل اهمیت جایگاه رک های لابراتواری لازم است تا ، خرید این نوع رک ها از جای معتبر صورت بگیرد . به همین دلیل در قسمت بعدی از مطلب آشنایی با رک لابراتواری به معرفی یک مرکز معتبر طراحی و تولید رک های لابراتواری خواهیم پرداخت .

 

قیمت رک لابراتواری چقدر است ؟

مراکز معتبر برای خرید رک لابراتوری کجاست ؟

 

مجموعه آماد سیستم از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت انواع رک های شبکه و سرور می‌باشد . کلیه رک های لابراتواری تولید شده این شرکت ، منطبق بر آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می‌شوند . با مراجعه به وبسایت این مجموعه می‌توانید کاتالوگ محصولات این شرکت معتبر را ، مشاهده نمایید .

کلام پایانی

 

در مطلب آشنایی با رک لابراتواری با این نوع رک آشنا گشتیم . این نوع رک در اماکنی که ، نیاز است در سریع ترین زمان ممکن به تجهیزات دسترسی پیدا کنیم ، کاربرد دارد . این نوع رک ها ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارد . همچنین ، در سایزهای متفاوتی نیز موجود است .

شرکت آماد سیستم تهیه کننده انواع رک های شبکه و سرور می‌باشد . این شرکت برند خود را ، چندین سال پیش تاسیس کرد و در مدت زمانی کوتاه ره صد ساله را ، پیمود . کلیه محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی ساخته و طراحی می‌گردد .

بخوانید: رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574