آشنایی با رک DVR

خانه    بلاگ      آشنایی با رک DVR
آشنایی با رک DVR

دستگاه های دی وی آر ، دستگاه های دیجیتالی می باشند و به منظور ضبط تصاویر به کار برده می شوند . اهمیت این دستگاه ها بسیار زیاد است . به همین دلیل جهت نگهداری و محافظت از این دستگاه های دی وی آر بسیار مهم می باشد . به همین دلیل ، از نوعی وسیله جهت نگهداری این دستگاه های دی وی آر استفاده می نمایند . محفظه ای به نام رک دی وی آر به این منظور طراحی و ساخته شده است . در همین راستا در نظر داریم تا ، به منظور آشنایی با رک DVR در این مطلب به بررسی کاربردها و ویژگی های آن بپردازیم .

رک دی وی آر چیست ؟

 

به منظور آشنایی با رک DVR ، در ابتدا به بررسی ساختار این نوع رک می پردازیم . رک دی وی آر نوعی محفظه از جنس بسیار مقاوم فلز می باشد . از این دستگاه جهت مصارفی مانند حفظ و نگهداری از دوربین مدار بسته و تجهیزات آن استفاده می نمایند .

در ساخت رک های دی وی آر ، از قطعات و اجزای متفاوتی استفاده شده است . هر یک از این قطعات کاربرد خاص خود را ، دارد . جنس این قطعات بر روی کیفیت و عملکرد آن ها به شدت تاثیر گذار است . جهت آشنایی با رک DVR به معرفی برخی از قطعات و اجزای این گونه رک ها می پردازیم ؛

 

  • پاور ماژول : پاور ماژول وظیفه تامین انرژی برق مورد نیاز تمامی قطعات دستگاه های دی وی آر را ، بر عهده دارد . در این پاور ، از طریق سیستمی به نام SNMP میزان برق مصرف شده قطعات را ، به سوی سرور ارسال می شود .
  • طبقه اضافی : رک های دی وی آر دارای یک طبقه اضافی و ثابت می باشند . در صورت نیاز ، شما می توانید این طبقه را ، به وسیله پیچ هایی به دو طرف رک وصل کرده و وسایل دی وی آر را ، بر روی آن قرار دهید .
  • فن تهویه : درون رک های دی وی آر جهت عبور و مرور هوا ، از فن استفاده می گردد . وجود یک فن درون رک دی وی آر ، جهت کنترل دمای فضای درون رک بسیار حیاتی و مهم است . این امر به جلوگیری از افزایش دمای تجهیزات کمک فراوانی می کند .
  • نمایشگر دماسنج : درون رک های دی وی آر ، یک عدد نمایشگر دماسنج تعبیه شده است . وظیفه این نمایشگر نمایش دمای فضای درون رک می باشد . در برخی از انواع رک های دی وی آر به وسیله این دماسنج می‌ توان دمای فن را ، کنترل کرد .
  • فریم مانیتور : درون رک دی وی آر یک صفحه به صورت کشویی تعبیه شده است . شما می‌ توانید بر روی این صفحه مانیتور خود را ، نصب کنید و در صورت نیاز از مانیتور استفاده نمایید .
  • قفل ریتال : در ادامه مبحث آشنایی با رک DVR به یک قطعه مهم و کلیدی دیگر از رک های دی وی آر اشاره می کنیم . قفل این رک ها نوعی قفل ، موسوم به قفل ریتال است . این قفل امنیتی رک ها را ، تا میزان بالایی تامین می کند .
  • لایت پانل : به منظور تامین روشنایی و نور درون رک‌ های دی وی آر ، از نوعی وسیله موسوم به لایت پنل استفاده می شود . لایت پنل‌ ها قطعه‌ ای متشکل از چندین لامپ ال ای دی و متصل به هم است . معمولا این لایت پانل ها را ، درون سقف رک دی وی آر نصب می کنند .

 

آشنایی با رک DVR از این جهت حائز اهمیت است که ، با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گونه رک ها ، ساختار و قابلیت های آن می توان با رک های دی وی آر آشنا شد و رک متناسب با فضا و نیاز کاری خود را ، تهیه و خریداری کرد .

 

رک دی وی آر چیست ؟

بیشتر بخوانید: تفاوت ها و شباهت های رک دیواری و رک ایستاده چیست ؟

نکات مهم در هنگام خرید رک دی وی آر چیست ؟

 

در ادامه مبحث آشنایی با رک DVR قصد داریم تا ، برخی از نکات مهم در هنگام خرید رک های دی وی آر را ، توضیح دهیم . به این ترتیب ، شما یک راهنمای جامع خرید رک دی وی آر را ، در دسترس خواهید داشت . هنگام خرید این گونه رک این نکات را ، به یاد داشته باشید ؛

 

  • اندازه و ابعاد رک دی وی آر : اولین قدم از آشنایی با رک DVR ، دقت به ابعاد و اندازه آن است . واحد اندازه گیری رک یونیت می‌ باشد و به هنگام خرید رک باید تعداد یونیت‌ های مد نظر خود را ، از قبل مشخص کرده باشید .
  • عرض و عمق رک دی وی آر : عمق و عرض رک دی وی آر از دیگر نکات مهم به هنگام خرید آن است . عرض یک رک مناسب برای دی وی آر باید حداقل دارای ۱۹ اینچ باشد . همچنین عمق رک را ، متناسب با مقدار و حجم تجهیزات خود در نظر بگیرید .
  • کیفیت مواد رک دی وی آر : رک دی وی آر به دلیل اهمیت و داشتن کاربردهای خاص ، باید از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد . دقت کنید که ، رک دی وی آر از متریال با کیفیت در ساخت ، برخوردار باشد .
  • قیمت رک دی وی آر : از دیگر اقدامات مهم به هنگام آشنایی با رک DVR ، کسب اطلاعات در مورد قیمت این گونه رک و عوامل موثر بر آن است .

قیمت رک های دی وی آر به چه صورت است ؟

در ادامه مبحث آشنایی با رک DVR به بررسی قیمت این گونه رک و همچنین ، عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت . رک های دی وی آر همانند سایر رک ها متاثر از برخی عوامل ، قیمت مختلفی دارند . اولین و اساسی‌ ترین فاکتور در تعیین قیمت یک رک دی‌ وی آر برند آن است .

برند های مطرح به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در ساخت دی وی آر ، دارای قیمت بالاتری می‌ باشند . نوسانات نرخ ارز نیز ، بر قیمت این نوع رک تاثیر گذار است .

 

قیمت رک های دی وی آر به چه صورت است ؟

کلام پایانی

به منظور آشنایی با رک DVR و همچنین ، کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت مجموعه آماد سیستم مراجعه کنید . در وب سایت این مجموعه کلیه اطلاعات مورد نیاز در مورد انواع گوناگون رک‌ ها را ، کسب خواهید کرد . آماد سیستم یکی از پیشرو های تولید انواع رک می باشد .

کلیه رک های تولیدی این مجموعه دارای نشان استاندارد و همچنین ضمانت‌ نامه هستند . شما می‌ توانید جهت خرید رک با کارشناسان این مجموعه مشاوره نمایید .

بیشتر بخوانید: خرید رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574