آشنایی با کیستون شبکه

خانه    بلاگ      آشنایی با کیستون شبکه
آشنایی با کیستون شبکه

مقاله آشنایی با کیستون شبکه، شیوه مدیریت شبکه های اینترنتی را تصحیح می کند‌. این نوع کانکتور از برترین و پرمصرف ترین تجهیزات شبکه به حساب می آید، که قابلیت بهینه سازی اتصال بین تجهیزات مختلف پسیو را دارند.

کیستون و سوکت کابل در مجموعه های اینترنتی نقش نری و مادگی را برعهده دارند. این دو قطعه، مستقیما با جریان اصلی تلفن و شبکه در ارتباط است. این تجهیز در برابر نویز های الکتریکی از شبکه و قطعات آن محافظت می کند.

در ادامه مبحث درباره انواع کیستون شبکه و عملکرد آن ها در انتقال داده ها توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

کیستون شبکه چیست؟

در ابن بخش از مقاله آشنایی با کیستون شبکه، به شرح چیستی این محصول می پردازیم. کیستون شبکه (Keystone) یک نوع کانکتور مادگی است، که در سیستم های ساختاری شبکه استفاده می شود. این نوع کانکتور ها در انتقال داده ها و اتصالات شبکه به کار می روند.

از این تجهیز کاربردی در بسیاری از ساختار های سیم بندی شبکه استفاده می شوند. کیستون ها متنوع و مختلف هستند. از برترین انواع آن می توان به؛ RJ45 (کابل های شبکه اترنت)، USB، HDMI، VGA و… اشاره کرد.

این کانکتور ها قابلیت اتصال به پنل ها یا پلاگین ها را دارد. مقاله آشنایی با کیستون شبکه، راهکاری موثر جهت بهینه سازی اتصالات تجهیزات در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از کیستون ها می توان به راحتی، با انعطاف پذیری بیشتری کابل ها را به سیستم شبکه متصل کرد و به تنظیمات مورد نیاز شبکه دست پیدا کرد.

با توجه به استفاده گسترده از کیستون ها در صنعت شبکه، می توانید در طراحی مجموعه از چندین نوع پنل و پلاگین استفاده کرد. کانکتور ها به کاربران می دهد، تا به راحتی کابل ها را به کیستون ها متصل کرد.

کیستون شبکه یک راه حل منعطف و قابل تنظیم برای اتصال کابل ها در ساختار های شبکه است. از انواع این تجهیز به طور گسترده در نصب و پیکربندی شبکه ها استفاده می شود.

کیستون شبکه چیست؟

انواع کیستون

مبحث آشنایی با کیستون شبکه، اطلاعات موثقی در رابطه با انواع این تجهیز در اختیار شما قرار می دهد. کیستون‌ ها در انواع مختلفی به فروش می رسد. هر کدام از انواع آن، برای نوع خاصی از اتصالات شبکه مناسب است. از پر فروش ترین انواع این محصول می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • کیستون RJ45: این نوع کیستون ها برای اتصال کابل ‌های شبکه اترنت استفاده می ‌شود. آنها دارای جک ‌های RJ45 هستند، که اتصال کابل‌ هایی مثل؛ Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7تقویت می کنند.
  • کیستون HDMI: محصولات این دسته برای اتصال کابل‌ های HDMI به منظور انتقال تصویر و صدا در دستگاه‌های مختلف مثل تلویزیون‌، پروژکتور و دستگاه‌ های مولتی ‌مدیا به کار می روند.
  • کیستون USB: در این بخش از مقاله آشنایی با کیستون شبکه به معرفی کیستون USB می پردازیم. از این تجهیز جهت اتصال کابل‌ هایی usb استفاده می شود. از این کانکتور مادگی به منظور انتقال داده‌ ها و اتصال دستگاه‌ های همچون؛ پرینتر، ماوس، کیبورد و دستگاه‌ های USB دیگر کاربرد دارند.
  • کیستون VGA: این نوع کیستون برای اتصال کابل‌ های VGAجهت انتقال تصویر در نمایشگر هایی نظیر؛ مانیتور‌ ها، پروژکتور ها و تلویزیون ‌ها استفاده می‌ شود.
  • کیستون فیبرنوری: مبحث آشنایی با کیستون شبکه به شما کمک می کند، تا متناسب با نباز شبکه، وکانکتور مادگی مورد نظر سرور را بخرید. کیستون فیبرنوری برای اتصال کابل‌ هایی با همین فرمت به منظور انتقال داده ‌ها با سرعت بالا نقش دارند. آنها از اتصالات LC، SC، ST و MPO برای اتصال کابل‌ های فیبرنوری استفاده می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: رک دیواری

وظیفه کیستون در شبکه ها

در این بخش از مقاله آشنایی با کیستون شبکه به شرح وظایف کانکتور های مادگی می پردازیم. کیستون‌ ها در شبکه ‌های اینترنتی، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند. آنان با ایجاد اتصالی قوی بین تجهیزات، از حذف داده ها جلوگیری می کنند.

کیستون یکی از برترین کانکتور ها است، که در طراحی مدار الکتریکی تجهیزات پسیو شبکه نصب می شود. با وجود این سیستم هوشمند، امکان بروز خطا در سرور ها به حداقل می رسد.

هیچ یک از تجهیزات شبکه از نظر قابلیت و مشخصات فنی با کیستون ها قابل مقایسه نیستند. شاید این تجهیز کوچک باشد، اما مسئولیت آن در شبکه های اینترنتی بسیار سنگین و سخت است. وظایف مهم کانکتور های مادگی در شبکه های مختلف عبارتند از؛

  • اتصال فیزیکی: مقاله آشنایی با کیستون شبکه، اطلاعات مفیدی در رابطه با عملکرد این محصول در اختیار شما قرار می دهد. کیستون‌ ها برای اتصال کابل ‌های شبکه به پنل ‌ها و پلاگین‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اتصال فیزیکی بین کابل ‌ها و اجزای شبکه را تضمین می کنند.
  • تنظیمات شبکه: با بهره برداری از کانکتور های مادگی، وضعیت تنظیمات شبکه بهبود پیدا می کند. به عنوان مثال، با استفاده از کیستون RJ45، اتصال کابل‌ های اترنت را به پچ ‌پنل ‌ها و سوئیچ ‌ها انجام دهید و شبکه را تنظیم نمایید.
  • انعطاف پذیری: این قطعه الکتریکی توانمند، یک راه حل انعطاف پذیر برای اتصال کابل‌ ها در ساختار های شبکه عمل می ‌کند. با استفاده از کیستون ‌ها به راحتی کابل ‌های مختلف را به سیستم شبکه متصل کرده و به تنظیمات مورد نیاز خود دست یابید.
  • قابلیت تعویض و تغییر: آشنایی با کیستون شبکه تنها این قطعه را معرفی نمی کند، بلکه چگونگی بهره برداری از آن را به شما می آموزد. قابلیت تعویض و تغییر از وظایف مهم کانکتور های مادگی است. اگر نیاز به تغییرات در ساختار شبکه یا تعویض کابل‌ ها می باشد، کیستون ‌ها به راحتی قابل تعویض و تغییر هستند.

انواع کیستون

مشخصات اصلی کیستون شبکه

مقاله آشنایی با کیستون شبکه، بسیار تخصصی و جامع است. این قطعه هوشمند، پلی ایمن بین تجهیزات شبکه ایجاد می کند. با بهره گیری از کانکتور های مادگی، بسته های داده در سرعت بالاتری پردازش می شوند.

فناوری ساخت این تجهیز بسیار بروز است. به همین خاطر با انواع سیستم های شبکه در سلزگاری بالایی قرار دارند. از مشخصات اصلی کیستون ‌های شبکه می توان موارد ذیل را نام برد؛

  • نوع کانکتور: کیستون ‌های شبکه معمولاً دارای جک ‌های مخصوصی هستند، که به منظور اتصال بهتر کابل ها تعبیه شده اند. معروف ‌ترین نوع کانکتور در کانکتور های مادگی، RJ45 است.
  • استاندارد های پشتیبانی شده: این نوع از تجهیزات از استاندارد های مختلفی همچون؛ Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7و… پشتیبانی می کنند. این استاندارد ها مشخص می ‌کنند، که قطعه مد نظر قادر به انتقال داده‌ ها با چه سرعتی و در چه فاصله‌ ای است.
  • تعداد پورت‌ ها: مقاله آشنایی با کیستون شبکه، درباره خصوصیات و مشخصات اصلی دستگاه صحبت می کند. این تجهیز در نمونه هایی طراحی می شود، که قابلیت اتصال یک یا چند کابل به آنها وجود داشته باشد. برخی از کانکتور ها دارای یک پورت هستند. در حالیکه برخی دیگر از چندین پورت با فرمت های مختلف پشتیبانی می کنند.
  • نوع نصب: کیستون ‌های شبکه برای نصب در پنل‌ ها و پلاگین ‌ها طراحی می ‌شوند. آنها با استفاده از پیچ ‌های فیکساسیون در محل نصب ثابت می‌ گردند.

مقاله آشنایی با کیستون شبکه به شما راهنمایی می کند، تا متناسب با شرایط شبکه، بهترین نوع کانکتور مادگی را برای مجموعه خود بخرید.

مشخصات اصلی کیستون شبکه

سخن پایانی

مقاله آشنایی با کیستون شبکه، اطلاعات مفیدی درباره عملکرد، جنس و قدرت این تجهیز در اختیار کاربران قرار می دهد. کانکتور مادگی و سوکت هاس کابل های شبکه همچون نری و مادگی عمل می کنند. این دو محصول اتصالی ایمن بین تجهیزات پسیو برقرار می سازند.

فروشگاه اینترنتی آماد سیستم در زمینه خرید و فروش رک و قطعات جانبی شبکه همچون؛ کیستون شبکه، سوکت کابل، داکت و… فعالیت می کند. با مراجعه به این مرجع فروش اینترنتی، ابزارآلات مورد نیاز خود را با قیمت مناسبی سفارش دهید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574