از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟

خانه    بلاگ      از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟
از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟

رک های دیواری بخشی از تجهیزات اصلی شبکه ها هستند ، که ساختاری شبیه به کابینت ها دارند . این تجهیزات را برای نگهداری از سرور به کار می گیرند . یکی از مهمترین وظایف رک های دیواری نگهداری از مهمترین تجهیزات شبکه می باشد ، به همین دلیل در انتخاب آن ها باید نهایت دقت را به کار ببندید .

اما مهمترین سوالی ، که در هنگام انتخاب این تجهیزات مطرح می شود ، از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ برای آشنایی با انواع رک های دیواری با ما همراه باشید .

بیشتر بخوانید: بهترین قیمت خرید رک ایستاده

رک دیواری، یکی از انواع رک شبکه

رک های دیواری به کابینت هایی اطلاق می شود ، که مسئولیت نگهداری تجهیزات شبکه را بر عهده دارند . این نوع رک ها را ، بر مبنای ظرفیت ، کاربردی که دارند به دسته بندی های مختلفی تقسیم می کنند . این تقسیم بندی شامل

  • رک دیواری
  • رک ایستاده
  • رک outdoor

می باشد . بر اساس تقسیم بندی این تجهیزات از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ در پاسخ باید ابتدا به ساختار رک های ایستاده اشاره کنیم . این نوع از رک های شبکه همانطور که از نام آن ها مشخص است ، در داخل دیتا سنترها نصب می گردند .

معمولا از این رک ها برای مکان هایی استفاده می شود ، که تجهیزات از حجم زیادی برخوردار باشند ، مجبور باشند که برای تحمل وزن زیاد آن ها را روی زمین قرار دهند . اغلب در شبکه ها گسترده ، از رک هایی با ساختار ایستاده استفاده می کنند .

در ادامه این مبحث باید به رک های outdoor اشاره کنیم ، این مدل از رک ها از لحاظ ظاهر و ساختار بیرونی ، به رک های ایستاده شباهت دارند . اما مهمترین تفاوت آن ها بدنه محکم این رک ها در مقایسه با رک های ایستاده می باشد .

رک های اوت دور را به دلیل ساختار محکمی ، که دارند در فضای بیرونی استفاده می کنند . این نوع رک ها از طراحی فوق العاده ای برخوردار هستند ، در بخش زیرین آن ها چرخ هایی تعبیه شده است ، که امکان جا به جایی آن ها را به وجود می آورد .

برای درک بهتر پرسش از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ باید به بررسی انواع رک های شبکه بپردازیم . رک های دیواری ، یکی از انواع پرکاربرد رک ها در شبکه می باشند . این نوع از رک ها همانطور ، که از نام آن ها مشخص است ، بر روی دیوار نصب می گردند .

معمولا از این نوع رک ها ، در فضاهایی مانند اتاق های سرور کوچک ، ادارات ، که امکان نصب رک های ایستاده وجود ندارد استفاده می شود .

رک دیواری، یکی از انواع رک شبکه

انواع رک دیواری چیست ؟

در پاسخ به پرسش از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ قصد داریم به بررسی انواع مختلف این نوع رک بپردازیم . طراحی و ساختار رک های دیواری معمولا نسبت به سایر نمونه ها مشخص است ، اما در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شوند .

رک کابینتی : در اینجا قصد داریم به معرفی رک کابینتی ، بپردازیم . این رک شباهت زیادی به یک کابینت فلزی دارد ، معمولا دیوارهای این نوع رک را ، به صورت توری یا فلزی ساده می سازند . این نوع رک دارای درب های شیشه ای یا فلزی می باشد .

این مدل از رک ها معمولا از امنیت خوبی برخوردار هستند . استفاده از آن ها موجب می شود ، دسترسی افراد به تجهیزات داخلی محدود شود . یکی دیگر از مهمترین مزیت های رک های کابینتی ، این است که از نفوذ گرد و غبار به درون تجهیزات داخلی جلوگیری می کند . معمولا برای خنک کردن رک های کابینتی به فن احتیاج است .

رک اپن فریم : در ادامه بررسی پرسش ، از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ به معرفی رک های اپن فریم می پردازیم . این نوع رک ها فتقد دیواره های کناری هستند ، در واقع رک های اپن فریم تنها از یک چارچوب ساخته شده اند ، مهمترین ویژگی آن ها قابلیت نصب آسان می باشد .

معمولا از این نوع رک برای مکان های غیر تخصصی استفاده می کنند . این نوع از رک ها به فن یا تهویه نیاز ندارند ، تجهیزات را خنک نگه می دارند .

 

انواع رک دیواری چیست ؟

رک دیواری چه ویژگی‌هایی دارد ؟

برای آشنایی بیشتر با مبیحث از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ قصد داریم به بررسی ویژگی های انواع رک های دیواری بپردازیم . رک های دیواری اغلب در سایزهای کوچکی ساخته می شوند ، به سادگی در همه ی مکان ها جای می گیرند . جنس بدنه این نوع رک ها از میان فلزاتی ، مانند آلومینیوم و استیل انتخاب می شوند ، که از دوام بالایی برخوردار هستند .

رک های آلومینیومی سبک تر ، از قابلیت حمل ساده تری برخوردارند ، در حالی که رک های استیل با دوام تر می باشند . هر دو جنس از مقاومت بالایی در برابر خوردگی ، رطوبت هستند .

رک دیواری چه ویژگی‌هایی دارد ؟

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید ، یکی از مهمترین پرسش هایی ، که در هنگام انتخاب رک شبکه مطرح می شود ، از انواع رک دیواری کدام یک برای شبکه مناسب است ؟ می باشد . تلاش کردیم فاکتورهای مهم در این زمینه ، را به شکل مختصر مورد بررسی قرار دهیم .

اما یکی از مهمترین پارامتر ها در هنگام مطرح کردن این پرسش انتخاب برند مناسب می باشد . در هنگام خرید رک دقت داشته باشید ، از برندهای معتبر خرید کنید ، در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد .

گروه آماد سیستم به عنوان یکی از تولیدکنندگان جرفه ای رک ، با استفاده از روش های استاندارد به تولید محصولات تخصصی در این زمینه می پردازد .

بیشتر بخوانید: بهترین قیمت رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574