آشنایی با نحوه استقرار رک ایستاده

خانه    بلاگ      آشنایی با نحوه استقرار رک ایستاده
نحوه استقرار رک ایستاده

یکی از فاکتورهای مهم که در رابطه با انواع رک و تجهیزات شبکه بایستی با آن آشنا باشیم نحوه استقرار رک ایستاده و قرار گیری آن‌ها می‌باشد.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

رک ایستاده یکی از متداول ترین و پرکاربردترین تجهیزات شبکه در بازار است که افراد بیشتر به سراغ این محصول حرفه‌ای و درجه یک می روند.

برای نصب این دستگاه یک سری نکات و فاکتور مهم وجود داشته که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم. نصب رک با کاربرد و کارایی آن رابطه مستقیم دارد و می‌تواند عملکرد دستگاه را تحت تأثیر خود قرار دهد،

به همین دلیل بایستی به خوبی در رابطه با نحوه استقرار رک ایستاده اطلاعات کافی داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با این موضوع و همچنین ویژگی های مهم رک ایستاده صحبت کنیم.

از شما مخاطب گرامی خواهشمندیم تا با این مقاله با ما همراه شوید.

راهنمای نصب و قرارگیری رک ایستاده

پیش از آنکه بخواهیم نحوه استقرار رک ایستاده را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، بایستی در رابطه با این محصول یک سری اطلاعاتی را بیان کنیم.

رک ایستاده یک مکعب فلزی است، که در آن تجهیزات شبکه مانند سرور سوئیچ و غیره نگهداری می‌شود.

تمام قسمتهای این مکعب با استفاده از ورق‌های فلزی ساخته شده و تنها درب روبروی آن با استفاده از شیشه سکوریت ساخته شده است.

این درب شیشه‌ای به ما این فرصت را می‌دهد، تا بتوانیم یک سری تغییرات را درون رک شبکه اعمال کنیم و کنترل دستگاه را برای ما مهیا می‌سازد.

از لحاظ شکل ظاهری و ساختار این رک بلند و باریک است، ارتفاع بیشتری را درگیر می‌کند و تجهیزات بسیار زیادی درون آن قرار گرفته است.

این موضوع باعث شد تا حجم و وزن دستگاه تا حد بسیار زیادی افزایش یابد، این موضوع باعث شده تا امکان جابجایی و انتقال رک ایستاده به راحتی انجام نشود.

همچنین به دلیل قطعات بسیاری که درون این تجهیز وجود دارد، دمای دستگاه تا حد بسیار زیادی بالا رفته و نیاز به یک سری تغییرات خاص دارد.

استقرار رک ایستاده

رک ایستاده دارای یک سری چرخ‌های مخصوص است،  که این فرصت را به ما می‌دهد آن را جابجا کنیم و مکان آن را تغییر دهیم.

علاوه بر آن به دلیل نوع طراحی خاصی که دارد، فضای درگیر شده به واسطه آن بیشتر مربوط به قسمت دیوار است و کف ساختمان را اشغال نخواهد کرد.

برای نحوه استقرار رک ایستاده با فرمولاسیون و مکانیسم چندان پیچیده ای مواجه نیستیم، تنها کافیست تا یک مکان مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

یکسری محفظه های فلزی روی دیوار نصب می‌شوند، تا کابل ها و تجهیزات مربوط به آن درون این محفظه نگهداری گردد. با این وجود محافظت از رک ایستاده و لوازم جانبی آن تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و از تعمیرات و استهلاک آن جلوگیری می‌شود.

آیا امکان جا به جایی رک ایستاده قرار دارد؟

در ادامه مبحث آشنایی با نحوه استقرار رک ایستاده قصد داریم در رابطه با جا به جایی محصول صحبت کنیم.

یکی از اتفاقاتی که در رابطه با رک شبکه بسیار با آن مواجه می‌شویم، نیاز به جابجایی و تغییر مکان نصب رک شبکه است.

خوشبختانه این مشکل در طراحی منحصر به فرد رک ایستاده به خوبی برطرف شده است.

این رک دارای یک سری چرخ در قسمت زیرین بدنه فلزی است، که این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم به راحتی آن را جابجا کنیم و محل نصب و قرارگیری رک ایستاده را تغییر دهیم.

گاهی اوقات افزایش دمای رک ایستاده باعث شده تا به قطعات درون آن فشار زیادی وارد شود.

بعضی از آن‌ها دچار آسیب شدید مانند سوختگی شوند، در چنین شرایط اعمالی باید به سرعت انجام شود، تغییر مکان رک ایستاده است.

در دیگر رک های بیرونی، دیواری و غیره نمی توان دستگاه را جابجا کرد و یا محل نصب آن را تغییر داد.  برای تغییر مکان و جابجایی آن نیاز به یک سری کارهای مخصوص داریم اما در رابطه با رک ایستاده داستان طور دیگری است.

به راحتی می‌توان آن را جابجا نمود و نحوه استقرار رک ایستاده  را تغییر داد. این چرخ‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که امکان حرکت به تمام جهات را به رک می‌دهند و هیچ گونه مشکل هنگام انتقال، حرکت و جابجایی رک ایستاده به وجود نخواهد آمد.

مشکلات موجود در رک ایستاده

همانطور که می‌دانیم  رک شبکه دارای مدل ها و طرح های مختلفی است، که هر کدام از آنها بنا به دلایل خاصی دارای این چنین طراحی هستند.

رک ایستاده به دلیل بهره مندی از چندین چرخ در قسمت زیرین خود دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به نمونه های مشابه است، اما یکسری مشکلات نیز برای آن وجود داشته که به آن‌ها خواهیم پرداخت،

همان‌طور که می‌دانیم چرخ‌ها سبب حرکت و لغزش رک ایستاده می‌شوند و هنگام نصب دستگاه امکان دارد، چرخ ها مانع از ثبات و عدم حرکت رک شود.

این موضوع باعث شده تا برای نصب و قرار گیری رک ایستاده نیاز به یک سری نکات مهم باشیم. بایستی از حرکت چرخ ها جلوگیری کرد و یا با استفاده از پیج و ابزار آلات مخصوص بدنه فلزی رک ایستاده را به دیوار متصل کرد.

تا از هرگونه لغزش و حرکت آن جلوگیری شود. البته یکسری لوازم جانبی مخصوص وجود دارد که مانع از حرکت چرخ نمی‌شوند و آنان را روی زمین قفل می‌کنند.

با وجود چنین تجهیزاتی که به راحتی می‌توان چرخ ها را ثابت کرد و از حرکت آنان جلوگیری نمود. هیچ گونه مشکل و معایبی برای رفع ایستاده تا به امروز گزارش نشده است.

تنها مورد با  اهمیت چرخ‌های موجود در زیر بدنه رک ایستاده بوده است که به راحتی با یک سری تکنیک های خاص این مشکل نیز برطرف شده است.

نکات مهم هنگام نصب رک ایستاده

برای استقرار رک ایستاده به بهترین نحوه ممکن نیازمند یکسری نکات خاصی هستیم، که باید به آن توجه شود.

رک ایستاده در یک قسمت از ساختمان و اتاقک نصب خواهد شد، توصیه شده تا شیب دیوار و کف ساختمان به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

رک ایستاده نباید در مکانی که دارای شیب تند از نصب شود، علاوه بر آن، این اتاقک بایستی دارای استحکام بسیار زیادی باشد و بتواند به خوبی این تجهیزات را درون خود نگهداری کند.

استاندارد بودن مکانی که قرار است رک ایستاده درون آن نصب شود، نیز بسیار مهم است و بایستی از یک سیستم تهویه قدرتمند بهره‌مند باشد تا تعادل دمایی محیط داخل اتاق را فراهم سازد.

اگر رک ایستاده بدون هیچ مشکل به صورت استاندارد نصب شود، هیچ گونه مشکلی هنگام عملکرد رک مشاهده نخواهد شد.

اما کوچکترین خطا هنگام نصب و استقرار رک ایستاده می‌تواند سبب ایجاد اختلال شود و یا حتی خطرساز گردد.

به همین دلیل رعایت نکات هنگام استقرار  رک ایستاده بسیار مهم است، برای جلوگیری از هرگونه مشکل و یا خطری توصیه شده که هر چند وقت یکبار محل نصب و نحوه استقرار رک ایستاده مورد بررسی قرار گیرد و محافظت از دستگاه با رعایت جزئیات به درستی انجام شود.

کلام نهایی

رک شبکه یک تجهیز بسیار مهم بوده که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته شده است، یکی از مهمترین آنها رک ایستاده است. رک ایستاده روی دیوار قرار گرفته و تجهیزات درون آن قرار دارد.

نحوه استقرار رک ایستاده تاثیر بسیار مهمی بر عملکرد دستگاه خواهد داشت و اگر به درستی انجام نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

به همین دلیل بایستی نصب و قرارگیری آن توسط افراد متخصص و با رعایت تمام استانداردهای موجود انجام گردد.

در این مقاله یک سری نکات و اطلاعات مهم در رابطه با هم نحوه استقرار رک ایستاده بیان کردیم، امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع گردد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574