انواع ابزارآلات شبکه

خانه    بلاگ      انواع ابزارآلات شبکه
انواع ابزارآلات شبکه

ما در این مطلب از آماد سیستم می خواهیم ، با شما درباره انواع ابزارآلات شبکه صحبت کنیم . این ابزارآلات جهتِ راه اندازی شبکه باید وجود داشته و یک قسمت تفکیک ناپذیر از آن است ! ما هم معتقدیم ، که مدیریت شبکه کار چندان سختی نیست ! ولی با وجود این ابزارآلات خرابی ها به کمترین حد خود خواهد رسید .

ما در طول این مطلب با شما به خوبی در این زمینه صحبت نموده و اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه می کنیم . پس بهتر است ، در ادامه این متن با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: آموزش نصب داکت شبکه

اصلاً شما می دانید ، ابزارآلات شبکه کدام است ؟

اکنون شما متوجه شده اید ، که انواع ابزارآلات شبکه در راستای عیب جویی شبکه و مدیریت آن مورد استفاده است . به عبارتی با وجود این ابزارها شما کارِ ساخت و پیش‌روی شبکه را قدم به قدم و با نظم پیش خواهید بُرد . به گونه‌ ای کلّی می توانیم ، چنین اظهار نظری داشته باشیم ، که ؛

انواع ابزار آلات مربوط به شبکه در نگاهی کلّی ؛

  • ابزارآلات شبکه سخت افزاری

این ابزارآلات بایستی به صورت دستی مورد بهره گیری قرار بگیرد . شما برای نگهداری هرچه بهتر و دقیق تر به انواع ابزارآلات شبکه سخت افزاری نیاز پیدا می کنید . در واقع ابزارآلات سخت افزاری جهتِ مدیریت امکانات پسیو شبکه مورد توجه قرار می گیرد .

در واقع شما نمی توانید ، بدون وجودِ بخشِ سخت افزاری شبکه خود را راه اندازی کرده و آن را نگهدارید !

  • ابزارآلات شبکه نرم افزاری

این برنامه ها جهتِ پیکربندی و مدیریت جهات گوناگون یک شبکه ساخته می شود . این نوعِ از برنامه ها هستند ، که معمولاً برروی یک بخش از اتصال شبکه با یک وسیله ای ویژه متمرکز می شوند ! ما می توانیم ، انواع ابزارآلات شبکه نرم افزاری را متمرکز برروی مدیریت تجهیزات اکتیو شبکه یاد کنیم .

پس شما با وجودِ بخش نرم افزاری می توانید ، اتصالات موجود میان دستگاه ها ، وقوع تأخیر در اتصالات و بسیاری از موارد دیگر را ارزیابی و رفع بنمایید .

اصلاً شما می دانید ، ابزارآلات شبکه کدام است ؟

ما انواع ابزارآلات شبکه را معرفی می کنیم !

اگر که بگوییم ، جهانی گسترده از انواع ابزارآلات شبکه به واسطه ی کارشناسان طراحی و رونمایی شده اند ، به گزافه نیست ! مثلاً در تجهیزات مربوط به پسیو چندین نمونه پیچ دیده می شود . پس آنچه که متخصصان شبکه بدان نیازمندند ، چند مدل پیچ گوشتی است .

در ارتباط با دیگر تجهیزات هم چنین چالش هایی به چَشم می خورد . ولی مسلماً شما هم مایل نیستید ، هزینه زیادی را در این مسیر صرف نموده یا تجهیزات بسیاری را با خود جا به جا کنید ! پس توصیه ما به شما در آماد سیستم خرید برخی از لوازم بسیار مهم و فاصله گیری از تجهیزات غیر ضروری است .

به همین دلیل هم می باشد ، که ما در قسمت زیر برخی از مهم ترین انواع ابزارآلات شبکه را معرفی می نماییم . قطعاً شما چنین بهتر تصمیم گیری خواهید کرد .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک ایستاده

  • آچار سوکت زن به چه دردی می خورد ؟

اگر که شما می خواهید ، یکی از مهم ترین ابزارآلات شبکه را تهیه کنید ، آچار سوکت زن را در اولویت قرار بدهید . از این وسیله برای ایجاد اتصال میان کانکتور سوکت شبکه به کابل بهره گیری خواهد شد ‌.

نکته جالب توجه این که ، در برخی از نمونه های این نوع از آچارها در کنار دسته ابزار شیارهایی جهت برداشتن رویه پلاستیکی سیم وجود دارد . پس با وجود این شیار شما می توانید ، کابل تلفن را لخت کنید . به هنگام استفاده از این نوعِ انواع ابزارآلات شبکه در نخستین قدم سیم درون کانکتور قرار خواهد گرفت .

پس از قرارگیری رشته کابل در جایی مناسب ، فشار توسطِ دسته آچار سوکت زن وارد شده و در درون سوکت اتصال برقرار می شود .

ما انواع ابزارآلات شبکه را معرفی می کنیم !

  • استریپر را بیشتر بشناسیم

ما در این قسمت ، استریپر را به شما معرفی خواهیم کرد . با وجودِ چنین ابزارآلاتی دیگر نیازی به جدا کردن روکش کابل شبکه نیست ! این نوعِ از انواع ابزارآلات شبکه قیمت بالایی نداشته و شما می توانید ، با کمترین میزان تجربه آن ها را مورد استفاده قرار بدهید .

تنها کاری که شما باید انجام بدهید ، تنظیم دهانه وسیله با توجه به کابل مورد نظرتان خواهد بود . نهایتاً شما می توانید ، بدون ورود کوچک ترین آسیب به روکش سیم ، آن را جدا بنمایید .

  • آچار پانچ چیست ؟

اگر که شما می خواهید ، یکی دیگر از انواع ابزارآلات شبکه بسیار کاربردی را تهیه کنید ، آن نیز آچار پانچ خواهد بود . این محصول در راستای پانچ کابل به سوکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت . این وسیله از یک تیغه همراه با یک فنر ایجاد شده است .

آچار پانچ با کمک دسته بیرونی زوج سیم ها را درون بلوک پانچ وصل خواهد کرد . بنابراین شما می توانید ، به کمک این وسیله سرعت عمل بسیاری به کار خود ببخشید .

  • تستر کابل چه کاربردی دارد ؟

اگر که شما شبکه کابلی دارید ، باید یک مسئله بسیار مهم را مورد توجه قرار بدهید ! آن هم این است ، که نسبت به انواع بی سیم امکانِ عیب یابی سخت تری دارد ! اکنون اهمیت تستر کابل مشخص می شود . با این نوعِ از انواع ابزارآلات شبکه می توانید ، اتصالات کابل ها را مورد بررسی قرار بدهید .

این گونه قدرت سیگنال ها ارزیابی می شود ، که آیا به قدر کافی قدرتمند است ؟ پس با این محصول علاوه بر عیب جویی شبکه ، برخورداری از اتصالات خوب و باکیفیت هم تجزیه تحلیل می شود .

تستر کابل چه کاربردی دارد ؟

  • لیبل کابل آخرین ابزار مورد نیاز

شما می توانید ، لیبل کابل را تهیه یا از خرید آن سَر باز زنید ! با وجود این وسیله مدیریت کابل ها برای شما بسیار راحت تر اتفاق خواهد افتاد . اگر که شبکه ای حجیم راه اندازی کرده و مدیریت می کنید ، با وجودِ لیبل کابل امکان جداسازی شبکه بسیار آسان تر خواهد بود .

این وسیله از رنگ هایی متنوع برخوردار است ، که کارِ مدیریت کابل ها را برای شما راحت تر خواهد ساخت . درون اتاق هایی که مملوء از سرور هستند ، استفاده از این لیبل ها توصیه می شود . چرا که استفاده از این نمونه از انواع ابزارآلات شبکه کارِ شما را سریع تر پیش بُرده و خیال شما را آسوده تر خواهد کرد .

سخن آخر

با وجودِ انواع ابزارآلات شبکه به خود کمک می کنید ، تا کار راه اندازی شبکه را با سرعت عمل بالاتری پیش ببرید . البته با وجود این ابزارها کار شما دقیق تر و با ظرافت بیشتری نسبت به قبل جلو می رود .

ما در طول این مطلب از آماد سیستم سعی نمودیم ، مهم ترین این ابزارها را به شما معرفی کرده و شما را در این مسیر یاری رسانیم . امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این نوشتار به شما کمک نموده و مسیر را برایتان هموار کند ‌.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574