انواع اتصالات شبکه

خانه    بلاگ      انواع اتصالات شبکه
انواع اتصالات شبکه

انواع اتصالات شبکه با پیروی از اصول اولیه خود انجام می‌شود، در حال حاضر اتصالات متعددی وجود داشته که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، برای برقراری یک اتصال شبکه درجه یک بایستی به نکات متعددی توجه داشت. سیستم‌ها با بهره‌مندی از شبکه به همدیگر متصل می‌شوند.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

برای آن‌که بتوانیم دو عدد کامپیوتر، گوشی، موبایل و  لپ تاپ را به هم‌دیگر متصل کرد، به شبکه احتیاج داریم. در این مقاله قصد داریم تا به خوبی انواع اتصالات شبکه و ویژگی‌های بارز آن را مورد بررسی قرار دهیم. از شما خواهش می‌کنیم تا در این مطلب با ما همراه شوید.

منظور از اتصال شبکه چیست؟

پیش از آن که انواع اتصالات شبکه را بیان کنیم، لازم است تا به خوبی اتصال شبکه تشریح شود. اتصالات برای هر دستگاه معنای خاص خود را دارد، اتصال به برق به معنای برقراری ارتباط الکتریکی میان منبع تغذیه کننده و دستگاه برقی است.

منظور از اتصال شبکه برقراری ارتباط اطلاعاتی میان دو سیستم کامپیوتری  است، زمانی که دو سیستم کامپیوتری بخواهند، اطلاعاتی را بین هم رد و بدل کنند و داده‌ها میان آن‌ها اشتراک گذاری شود، از اتصالات شبکه استفاده می‌کنند. در حقیقت برقراری ارتباط به واسطه دریافت و یا ارسال اطلاعات را اتصال شبکه می‌گوییم.

در حال حاضر انواع مختلفی برای اتصالات شبکه وجود داشته که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. برای برقراری این اتصالات از سیم کابل و یا فناوری روز دنیا استفاده می‌شود، برای آگاهی از انواع اتصالات شبکه در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

اتصال شبکه local area و یا LAN NETWORK

یکی از انواع اتصالات شبکه local area و یا LAN NETWORK می‌باشد، در حقیقت منظور از این اتصال ارتباطی ما بین یک دستگاه کامپیوتری و شبکه جهانی اینترنت است.

برای برقراری این ارتباط می توان از مودم و روتر استفاده کرد، در میان انواع اتصالات شبکه این مدل اتصال کاملاً ساده است و پیچیدگی کمی دارد. در حقیقت ما بارها این اتصال را انجام داده‌ایم.

زمانی که با استفاده از مودم کامپیوتر خود را به شبکه جهانی متصل می‌کنیم و یا با بهره‌مندی از کابل لن کامپیوتر را به فیبر نوری تلفن وصل می‌کنیم، در حقیقت شرکت مخابرات این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با بهره مندی از آن و کابل لن به شبکه جهانی متصل شویم. شرکت مخابرات در این نوع اتصال نقش سرور محلی را ایفا می‌کند.

اتصال شبکه WIRELESS و یا LOCAL AREA NETWORK

یکی از انواع اتصالات شبکه که کاربرد بسیار زیادی دارد و امروزه از آن استفاده متعدد می‌شود، اتصال شبکه WIRELESS  و یا  LOCAL AREA NETWORK است.

در حقیقت این نوع اتصال کاملاً بی سیم است و برای برقراری اتصال میان سیستم کامپیوتری و شبکه جهانی نیاز به هیچ گونه کابل و یا سیمی نیست. شما به راحتی می‌توانید با روشن کردن وای فای، این اتصال را برقرار کنید.

حتی دیده شده بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها برای بالا بردن  رضایت مراجعه کنندگان یک وای فای را  قرار به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. زمانی که کامپیوتر و یا گوشی تلفن همراه شما به راحتی در اثر اتصال به وای فای محل به شبکه متصل می‌شود، اتصال شبکه شما از نوع وایرلس خواهد بود.

اتصال شبکه PERSONAL AREA و یا PAN NETWORK

در حال حاضر افراد برای بهره‌مندی از یک اتصال پر قدرت اقدام به خرید اشتراک وای فای می‌نمایند، بسیاری از ادارات و شرکت‌ها با بهره‌مندی از این اتصال شبکه، تمام سیستم‌ها و کاربران را به شبکه جهانی متصل می‌کند. این نوع اتصال به عنوان اتصال شخصی و یا  PERSONAL AREA شناخته می‌شود.

در حقیقت این نوع اتصال وایرلس است و شما به سیم و یا کابل متصل نمی شوید، اما از مودم استفاده می کنید و اتصال شما کاملا شخصی است.

شما می‌توانید یک نوع رمز مخصوص برای وای فای خود تنظیم کنید و مانع از اتصال افراد متفرقه و ثالث به وای فای شوید. تنها با در دست داشتن رمز امکان اتصال فراهم خواهد بود، یکی از انواع اتصالات شبکه  که طرفدار بسیار زیادی دارد، اتصال شخصی است.

اتصال شبکه WIDE AREA و یا WAN NORFORK

در حال حاضر چند نمونه از انواع اتصالات شبکه را به خوبی معرفی کردیم، در میان این اتصالاتwid area  کاملاً متمایز است. این نوع اتصال میان سیستم‌های کامپیوتری یک منطقه یک کشور و یک نقطه خاص انجام خواهد شد. در حال حاضر تمام مردم ایران از اتصال شبکه   wid areaمتفاوتی نسبت به مردم ترکیه استفاده می‌کند.

در حقیقت این نوع اتصال شبکه فیلترینگ را به خوبی معنا می‌کند، اتصال شبکهwid area  زمانی که تحریم شود و فیلترهای مخصوص برای آن طراحی خواهد شد.

البته این اتصال می‌تواند به گونه دیگر نیز تعریف شود، وقتی یک سازمان و یا شرکت خاصی یک اتصال شبکه را طراحی می‌کند، تا تنها افرادی با شناسه و اطلاعات کاربری قادر به برقراری ارتباط با شبکه باشند، با اتصال شبکه wide area مواجه هستیم.

اتصال شبکه METROPOLITAN و یا MAN AREA NETWORK

آخرین نمونه از انواع اتصالات شبکه METROPOLITAN می‌باشد. در حقیقت این اتصال شبکه خاص مابین دو نوع اتصال   LAN  وWAN برقرار خواهد شد، زمانی که این دو نوع اتصال شبکه به همدیگر مرتبط می‌شوند و اطلاعات میان آن دو، رد و بدل میشود شبکه‌های محلی ایجاد می‌شوند و محدوده حدود دو شهر را پوشش خواهد داد. البته برقراری این اتصال با توجه به شرایط خاصی انجام خواهد شد.

برای برقراری انواع اتصالات شبکه به چه چیزی احتیاج است؟

انواع اتصالات شبکه به سادگی انجام نخواهد شد و نیاز به یک سری قطعات و دستگاه خاص دارد. این دستگاه و یا قطعات به عنوان تجهیزات سیسکو شناخته می‌شود. اتصال شبکه برای انتقال داده و اطلاعات برقرار خواهد شد، در دنیای امروز ما بیشترین استفاده را از اتصال شبکه می‌کنیم.

بدون وجود تجهیزات سیسکو هیچگونه اتصالی در دنیا برقرار نخواهد شد، به همین دلیل ما به این تجهیزات وابسته هستیم. تعدادی از تجهیزات سیسکو در مکانی تحت عنوان اتاق سرور و یا دیتاسنتر قرار خواهند گرفت و اتصال شبکه برقرار می‌شود، که البته این امر نیاز به مهارت کافی دارد و توسط افراد متخصص و مهندسین مربوطه انجام خواهد شد.

هرچه کیفیت تجهیزات مورد استفاده در برقراری انواع اتصالات شبکه بالاتر باشد، شبکه نیز با کیفیت بسیار بالایی متصل خواهد شد. برای بهره مندی از بهترین تجهیزات مجموعه آماد سیستم در کنار شماست تا با کیفیت ترین تجهیزات سیسکو را در اختیار شما قرار دهد.

کلام نهایی

جهانی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم، وابسته به اتصالات شبکه است. بدون وجود شبکه ما در محل زندگی خود محصور شده‌ابم. اما با وجود انواع اتصالات شبکه کره زمین به این بزرگی به دهکده کوچک تبدیل می‌شود و تک تک افراد در سرتاسر دنیا به راحتی می‌توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر اتصالات شبکه در مدل‌های مختلف برقرار شده است، برای برقراری این اتصالات به تجهیزات سیسکو احتیاج است. مجموعه آماد سیستم به عنوان ارائه دهنده انواع تجهیزات سیسکو فعالیت می‌کند و خدمات پیرو اتصالات شبکه را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌دهد.

برای ایجاد یک شبکه در ابتدا باستی جهت خرید رک دیواری یا ایستاده اگر در رابطه با برقراری انواع اتصالات شبکه نیاز به یک سری تجهیزات و قطعات خاص داشتید به راحتی می‌توانید به آماد سیستم مراجعه کنید و با کیفیت‌ترین قطعات را از این مرکز خریداری نمایید. انواع رک شبکه با بهترین کیفیت ممکن توسط آماد سیستم در سرتاسر ایران ارائه خواهد شد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574