انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد

خانه    بلاگ      انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد
انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد

انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد در شبکه های اینترنتی و مخابراتی کاربرد دارند . این تجهیز با محافظت از پوشش محصول ، ارتباط بین تجهیزات و سیستم ها را بهبود می بخشند .

سیستم ها و سرور های الکتریکی ، ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند ، بلکه از طریق کابل و پچ کورد در ارتباط با یکدیگر هستند . با بهره گیری از روکش ها ، سطح ایمنی شبکه خود را افزایش دهید .

در ادامه درباره انواع روکش های کابل شبکه و کاربرد آن ها در شبکه های اینترنتی توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: انواع ابزارآلات شبکه

پر فروش ترین انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد

انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد در کسب و کار های مختلفی به کار گرفته می شود . این تجهیز توانمند ، با محافظت از کابل ها و پچ کورد ها به ارتباط سیستم ها با یکدیگر بهبود می بخشد .

روکش کابل شبکه و پچ کورد ، دو عنصر مهم در شبکه‌ های کامپیوتری هستند . قدرت و سرعت العمل شبکه های اینترنتی به سطح ارتباطات آن بستگی دارد . با استفاده از تجهیزات مناسب همچون روکش های کابل و پچ کورد از راندمان شبکه محافظت کنید . در زیر به برخی از انواع روکش کابل شبکه و پچ کورد اشاره می کنیم :

  • روکش PVC : روکش های PVC یکی از متداول‌ ترین محصولات شبکه است ، که به منظور محافظت از کابل ها و پچ کورد ها در شبکه قرار می گیرد . این روکش مقاوم در برابر حرارت و سایش است . با این وجود ضد آب نیست و در برابر حلال ‌ها و اسید ها حساس هستند .
  • روکش LSZH : LSZH یا روکش هالوژنی از برترین انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد می باشد ‌. این محصول ، یک روکش ایمن‌ است ، که در صورت تماس با آتش ، دود یا گاز های سمی تولید نمی‌ کند . این روکش معمولاً در محیط ‌هایی که نیاز به ایمنی بالا دارند مانند ؛ بیمارستان ‌ها ، مراکز داده و ساختمان ‌های عمومی استفاده می‌ شود .
  • روکش Plenum: روکش Plenum در برابر حرارت بالا و آتش مقاوم می باشد . این تجهیز از برترین انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد در بازار است . در صورت تماس مستقیم با حریق منجر کاملا بی خطر هستند .
  • روکش Armored: روکش Armored دارای یک لایه فلز است ، که به کابل اضافه می شود . این نوع از تجهیزات از کابل ها در برابر آسیب‌ های فیزیکی همچون ؛ خم شدن بیش از حد و فشار محافظت می نماید .
  • پچ کورد UTP: پچ کورد UTP (Unshielded Twisted Pair) یا پچ کورد بدون سایه یک کابل شبکه است که دارای جفت ‌های تابیده نشده است . این نوع پچ کورد برای اتصال دستگاه ‌ها به پچ پنل‌ ها ، سوئیچ‌ ها و روتر ها استفاده می‌ شود.
  • و …

انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد در مطالب بالا نشان داده شد . کاربران باید متناسب با نیاز مجموعه به خرید این تجهیز بپردازند .

 

پر فروش ترین انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد
روکش کابل شبکه پچ کورد

استفاده از انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد در شبکه ‌های کامپیوتری و ارتباطات بسیار مهم می باشد . این تجهیز برتر بسیار در تقویت ارتباطات شبکه موثر است . با بهره گیری از روکش ها از بروز اختلال در پردازش و ذخیره سازی اطلاعات جلوگیری کنید .

انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد به شما در ایمن سازی مجموعه نقش دارد . این تجهیز با این که کلا ضخامت آن 5 سانتی بیشتر نیست ، با این حال در بهینه سازی کابل ها و سیستم های الکتریکی نقش دارد .

روکش های کابل شبکه و پچ کورد از جسم فیزیکی کابل ها محافظت می کنند . آنها به عنوان یک لایه محافظ بر روی کابل‌ ها قرار می ‌گیرند . برخی از روکش های کابل شبکه مانند ؛ LSZH و Plenum در صورت تماس با آتش بهدگسترش آن کمک نمی کنند . هم چنین از سوختن آن ها ، مواد سمی تولید نمی شود .

انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد جدا در جدا سازی سیگنال‌ها و جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی نقش دارند . این امر باعث بهبود کیفیت انتقال داده‌ ها و کاهش احتمال اشکال در شبکه می ‌شود . استفاده از روکش های کابل شبکه و پچ کورد ها به سازماندهی و مدیریت منظم کابل ‌ها کمک می کنند .

آنها به کاربران امکان می‌ دهند ، تا کابل ‌ها را به صورت منظم و بهینه در رک یا پچ پنل قرار دهند و از تار های پریزها و گره های خم شده جلوگیری کنند . پچ کورد ها ، بهترین اتصالات را برای اتصال تجهیزات شبکه فراهم می‌ نمایند . این اتصالات قابل اعتماد هستند و از ایجاد ارور و خطا در انتقال داده جلوگیری می کنند .

روکش کابل شبکه پچ کورد

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک ایستاده

مشخصات بارز روکش کابل شبکه و پچ کورد

انواع روکش کابل شبکه و پچ کورد ها بایستی در اشکال مختلف جهت در شبکه های الکتریکی استفاده شوند شرکت های متعددی در حوزه طراحی و تولید این محصول مشارکت می کنند .

تولید روکش های کابل شبکه باید مطابق با اخرین فناوری های روز جهانی صورت گیرد ، تا ارتباطی قوی بین تجهیزات شبکه ایجاد شود . از مشخصات بارز انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد ؛

  • نوع کابل : پچ کورد معمولاً از نوع UTP یا STP استفاده می‌ شود . UTP بدون سایه است و STP دارای لایه سایه ‌برداری است ، که از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری می ‌کند.
  • طول : پچ کورد ها در اندازه های مختلفی مانند 1 متر ، 2 متر ، 3 متر و … در دسترس هستند . طول پچ کورد باید براساس نیاز شبکه و فاصله بین تجهیزات تعیین شود .
  • نوع اتصال : پچ کورد ها معمولاً دارای اتصالات RJ _ 45 می باشند ، که برای اتصال به پچ پنل ‌ها ، سوئیچ‌ ها ، روتر ها و دستگاه‌ های شبکه استفاده می ‌شوند .
  • روکش : روکش پچ کورد می ‌تواند از جنس PVC ، LSZH یا روکش Armored باشد. انتخاب روکش مناسب باید براساس نیاز ها و محیط استفاده صورت می گیرد .

مشخصات بارز روکش کابل شبکه ، عبارتند از ؛

  • نوع کابل : کابل شبکه در انتخاب انواع روکش کابل شبکه و پچ کورد مهم است . کابل ها معمولاً از نوع PUT یا STP هستند .
  • تعداد جفت‌ ها : کابل شبکه معمولاً دارای 4 جفت سیم تابیده شده است . هر جفت دو سیم را با یکدیگر تابیده می شود ، تا تداخل الکترومغناطیسی کاهش یابد .
  • روکش : روکش کابل شبکه باید از PVC یا روکش Plenum باشد .
  • و …

مشخصات بارز روکش کابل شبکه و پچ کورد

سخن پایانی

آماد سیستم در حوزه تولید و فروش رک و انواع روکش های کابل شبکه و پچ کورد فعالیت می کند . با مراجعه به این وب سایت می توانید انواع تجهیزات شبکه را با قیمتی مناسب بخرید .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574