انواع رک سرور

خانه    بلاگ      انواع رک سرور
انواع رک سرور

انواع رک سرور

انواع رک سرور در طراحی سیستم های الکتریکی و فضای دیتاسنتر به کار گرفته می شوند. ابن تجهیز، ساختاری مشابه به کابینت های آشپزخانه دارد. این دستگاه به شما امکان می دهد، تا در فضایی ویژه از تجهیزات شبکه محافظت کنید.

با کمک از آن هر یک از سرور های شبکه در یونیت مناسب خود قرار می گیرد. این تجهیز مناسب برای نگهداری از انواع محصولات پسیو و اکتیو مناسب است. با بهره برداری از آن، اتصالی ایمن بین تجهیزات شبکه به وجود می آید. همچنین ذخیره سازی اطلاعات به بهترین شیوه ممکن انجام می شود.

در ادامه درباره بهترین مدل های رک سرور صحبت می کنیم، مقاله ما را از دست ندهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

رک ایستاده چیست؟

مقاله انواع رک سرور، چگونگی طراحی فضای دیتاسنتر را آموزش می دهد. رک ایستاده یک وسیله ذخیره سازی است، که برای سازماندهی و نگهداری وسایل و ابزار مورد استفاده در شبکه به کار می رود.

این سری از رک ها بر روی زمین قرار می گیرند. نصب و اجرای دستگاه ها درون ساختار این محصول بسیار آسان می باشد. آن ها اغلب دارای قفسه هستند، که در صنعت به عنوان یونیت شناخته می شوند. وسایل خود را می توانید به صورت افقی یا عمودی درون این جعبه الکتریکی قرار دهید.

به طور معمول در ساخت انواع رک سرور های سری ایستاده از فلز استفاده می شود. این محصول، استفاده بهینه از محیط را به شما یاد می دهد. آن ها به عنوان یک راه حل ساده و کارآمد برای ذخیره سازی و مرتب سازی وسایل خرد و بزرگ مورد نظر در شبکه ها به کار می رود.

ویژگی های اصلی رک ایستاده

رک های ایستاده در شبکه های کامپیوتری نقش ویژه ای ایفا می کنند. این دستگاه، محیطی ایمن برای نگهداری از ابزار آلات الکتریکی فراهم می سازد. این محصول یک جعبه فلزی معمولی نیست، بلکه امکانات شگفت انگیزی در اختیار فرد می گذارد. در زیر به برخی از ویژگی های بارز آن اشاره می کنیم،

  • طراحی مدرن: این دستگاه دارای طراحی زیبایی است. با استفاده از آن، نظم و سازماندهی در سراسر شبکه شما به وجود خواهد آمد.
  • قابلیت تنظیم: برخی از رک های ایستاده قابل تنظیم هستند. این خصوصیت به شما امکان تغییر در ارتفاع یونیت ها را می دهد.
  • مقاومت: این محصول از جنس مواد مقاومی مانند؛ آهن و آلومنیوم می باشد، با این حال بسیار سبک و کم حجم هستند.
  • کاربری آسان: این نوع رک ها به راحتی قابل استفاده هستند. شما می توانید تجهیزات خود را در کمترین زمان ممکن در فضای داخلی آن جای دهید.
  • صرفه جویی در فضا: با استفاده از انواع رک سرور ایستاده، فضای مجموعه را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید و از فضای خالی بهره ببرید.
  • قابلیت حمل و نقل: ساختار آن ها قابل جدا شدن است، که امکان حمل و نقل آسان را برای شما فراهم می سازد.
  • و…

معرفی رک دیواری و ویژگی های آن

انواع رک سرور در طرح ها و مدل های مختلف توزیع می شود. این تجهیز، راهکاری موثر برای ایجاد نظم در شبکه های کامپیوتری است. رک دیواری یکی از نمونه های پر فروش این محصول می باشد.

از آن ها برای نگهداری بهتر از ابزار آلات شبکه روی دیوار استفاده می شود. با بهره وری از آن ها، طبق الگوی خاصی وسایل خود را در شبکه قرار دهید. این سری از رک ها همچون نمونه قبلی، فلزی اند.

ساختار داخلی آن متشکل از چندین نوع یونیت و قفسه است، تا قابلیت جایگذاری انواع محصولات را داشته باشند. آن ها از خصوصیات بسیاری بهره مند هستند. در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم؛

  • صرفه جویی در فضا: با نصب رک دیواری، از فضای شبکه به نحوه احسنت استفاده نمایید. این محصول بر خلاف سری قبلی بر روی دیوار های داخلی یا خارجی قرار می گیرد.
  • سازماندهی وسایل: با کمک از آن، نظمی سازماندهی شده در فضای مجموعه به وجود می آید. همچنین ایمنی به شبکه بر می گردد.
  • متنوع بودن: رکهای دیواری در انواع و اشکال مختلفی در بازار موجود هستند، که به شما انتخاب های مختلفی برای انطباق با سلیقه و نیاز های خود می دهند.
  • قابلیت تنظیم: برخی از انواع رک سرور های دیواری قابل تنظیم می باشند. با تعیین ارتفاع برای یونیت ها، دستگاه شما محدود به ابزار خاصی نخواهد بود. این قابلیت، علل اصلی افراد برای خرید این محصول است.
  • و…

با توجه به این ویژگی ها، رک دیواری یک وسیله کارآمد و مفید برای سازماندهی وسایل در فضای دیتاسنتر می باشد. یک شبکه کامپیوتری برای داشتن سرعت بالا نیازمند نظم و ترتیب است.

 

معرفی رک دیواری و ویژگی های آن

مشخصات فنی رک سرور

انواع رک سرور در محیط های کاری به کار می روند. آنان یک واحد ذخیره سازی برای مدیریت داده ها و اطلاعات در مراکز داده و شبکههای کامپیوتری محسوب می شوند.

با این که تولید رک دیواری و ایستاده طبق استاندارد های خاصی انجام شد، اما این دو محصول از نظر مشخصات فنی شباهت های با یکدیگر دارند. موارد زیر بیانگر این شباهت ها است؛

  • ابعاد: ابعاد استاندار رک سرور برابر با 19 اینچ در 1000 میلی متر می باشد. با این حال اندازه مشخصی برای ارتفاع آن مشخص نشده است.
  • ظرفیت: این دستگاه دارای ظرفیت ذخیره سازی و پردازش بالایی می باشد. به شما امکان می دهند، تعداد زیادی از سرور ها و تجهیزات مرتبط را در یک مکان مشترک نصب کنید.
  • قدرت پردازشی: انواع رک سرور از توان پردازشی بالا بهره مند هستند. همچین قابلیت اجرای بار های کاری سنگین و پیچیده دارند.
  • خنک سازی: در این محصول، سیستم های خنک سازی پیشرفته نصب شده است. این فناوری با حفظ دمای مناسب شبکه بر عملکرد بهینه سرور ها تاثیر دارد.
  • اتصالات: آن ها از تعداد زیادی اتصالات شبکه، برق و… تشکیل شده اند. با بهره وری از این خصوصیت، ارتباطی موثر بین اجزای سیستم به وجود آورید.
  • امنیت: انواع رک سرور ها، امکانات امنیتی پیشرفته ای در اختیار کاربر می گذارند. این عامل به حفظ داده ها و اطلاعات محرمانه شما کمک می کنند.

مشخصات فنی تنها برخی از ویژگی های یک رک سرور را نشان می دهد. اگر خواهان خرید این محصول هستید، در طراحی شبکه از آن بهره ببرید. انتخاب رک سرور مناسب باید با توجه به نیاز ها و محیط استفاده شما صورت گیرد.

مشاهده محصولات

کاربرد های رک ایستاده و دیواری

انواع رک سرور (رک های ایستاده و دیواری) از ابزار های اساسی در طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری هستند. رک های ایستاده، به عنوان یک واحد مستقل، امکان نصب تجهیزات مختلف را فراهم می کنند.

این نوع رک ها، بر روی زمین قرار می گیرند. دسترسی آسان به تجهیزات، مدیریت کابل ها و افزایش تهویه و… علل اصلی استفاده از این دستگاه در شبکه ها است.

انواع رک سرور در شبکه های الکتریکی، مورد استفاده قرار می گیرند. رک های دیواری نیز به منظور صرفه جویی در فضا و افزایش امنیت استفاده می شوند.

این وسیله فلزی بر روی دیوار یا دیوارچه نصب می شود و از فضای زمین صرفه جویی می کنند. ضمن اینکه امکان مدیریت کابل ها و نگهداری تجهیزات را فراهم می سازند، امنیت فیزیکی بیشتری در شبکه اجرا می نمایند.

با توجه به نیاز ها و شرایط محیطی، انتخاب بین انواع رک سرور به فضای موجود، امکانات مورد نیاز و نیاز های امنیتی شبکه بستگی دارد.

 

کاربرد های رک ایستاده و دیواری

سخن پایانی

انواع رک سرور، سلامت محیط را مشخص می کند. آن ها پیرو روند اصلی فرآیند های الکتریکی هستند. اگر به دنبال مدل های مختلف رگ در اجناس ایرانی می باشید، سری به فروشگاه آماد سیستم بزنید. در این فروشگاه می توانید با هزینه ای معقول، محصول دلخواه خود را بخرید.

 

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574