انواع فن رک

خانه    بلاگ      انواع فن رک
انواع فن رک

قطعاً شما با گام گذاردنِ به این مطلبِ از ما می دانید، رک ها چه بوده و چه کاربردهایی دارد! از این قبیل محفظه هایی محکم و البته فلزی به جهتِ قرار دادنِ تجهیزاتی متنوع استفاده‌ می شود. مثلاً شما می توانید، درون آنها؛ سینمای خانگی یا… قرار بدهید. درب این محفظه ها به منظور مراقبتی بیشتر از تجهیزات و البته جلوگیری از ورودِ گرد و خاک به داخل محفظه بسته می شود. اینجاست که انواع فن رک معنا می یابد.

فن رک اینجاست که معنا یافته و می تواند، به شما در راستای خُنک کردنِ تجهیزات کمک رسانی کند. پس به شما چنین توصیه می کنیم، که ابتدا به صورتِ کوتاه با انواعِ رک ها آشنا شده سپس فن رک ها را بشناسید. لطفاً در ادامه این مطلبِ از ما همراه‌مان باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

با انواعِ رک بیشتر آشنا شوید!

دوستانِ عزیز برای معرفی هرچه بهتر انواع فن رک به شما بایست ابتدا انواع رک ها را بررسی کنیم، تا بهترین نوعِ رک را معرفی بنماییم. پس حتماً در ادامه این نوشتار همراه ما بوده و اطلاعاتِ مورد نیاز خود را کسب کنید!

·         رک های ایستاده

این نوعِ از رک ها به صورت ایستاده و البته حجیم هستند. به همین خاطر در قسمتِ زیرین آنها چرخ هایی تعبیه شده است! اینچنین شما می توانید، به سهولت رک ها را از این نقطه به نقاطی دیگر به حرکت در آورید. برخی از ویژگی ها که در دِل این نوعِ از رک ها جای گرفته منجر شده است، تا از آنها در دیتا سنترهایی عظیم و گسترده استفاده بشود.

زیرا شما می توانید، درون آنها میزان تجهیزاتی بیشتر جای داده و درب‌شان را ببندید. اینجاست که کم کم انواع فن رک معنا می یابد! رک های ایستاده دارای انواعی مختلف است. سایزهایی متنوع هم در بَر می گیرد! ولی به گونه ای کلّی دارای عمق هایی شصت و هشتاد الی صد سانتی متری می باشد. علاوه بَر اینها می تواند، وزن هایی بسیار متحمل بشود.

 

درب آنها اغلب از جنسِ شیشه و یا طلق است! البته که ساختار اصلی این محصولات از فلز تشکیل شده است. حال انواع فن رک چه کاربردی دارد! عجله نکرده و شما بهتر است، همچنان با ما در ادامه این مطلب از خود همراه باشید.

·         رک های دیواری

نوعِ دیگر از رک ها وجود دارد، آنهم رک دیواری است. این قبیل از رک ها به هنگامی معنا می یابد، که استفاده از رک ایستاده برای شما امکان پذیر نباشد. البته استفاده از این نوعِ رک ها به هنگامی پیشنهاد می شود، که شما فضایی بسیار کم در اختیار خود دارید. این نوعِ از محفظه قابلیت نصب برروی دیوار یا سقف را داراست.

اغلب از این نوعِ رک ها برای خودپرداز بانک استفاده می شود، تا فضایی بسیار نگیرد. عمق این رک ها بنا بَر نیاز خودتان تشخیص داده می شود و بین سی و پنج الی شصت سانتی متر می باشد. حال شما می توانید، ضمن استفاده یکی از انواع فن رک دیگر تجهیزات چون؛ سوئیچ یا روتر و… را داخل آنها جای بدهید.

اغلب برای ساخت این قبیل از رک ها از بدنه ای تمام فلز یا فلزهای حفره دار بهره گیری می شود. حال قسمتِ درب آنها نیز از شیشه یا طلق و ملزوماتی اینچنینی ساخته می شود. جهتِ برقراری دسترسی به قسمتِ پشتی پنل اغلب برای آنها دو عدد درب نصب می شود.

·         رک های مخابراتی

درست است، اغلب به گوش شما رک ایستاده یا رک دیواری خورده است. ولی رک مخابراتی هم از جمله نمونه های موجود در گستره بازار است. این قبیل از رک ها به دور از انواع فن رک کوچک بوده و به حالت کابینی ساخته می شوند. درب آنها نیز جنسی از طلق و شیشه داشته و شما می توانید، درون آنها تجهیزاتی چون؛ ماژولها را قرار بدهید.

·         رک های اُوت دور

این Rack ها با نامِ رک بيرونی شناخته می شود. این نوعِ از رک ها قابل استفاده در شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی است! به گونه ای که می توان از آنها درون خیابان ها یا محیط بیرونی کارخانه ها استفاده نمود.

شما می توانید، از این محصول در تعداد یونیت و عمق هایی متفاوت استفاده نموده و یکی از انواع فن رک را درون آنها جای بدهید. حال در ادامه به این مسئله که فن رک چه بوده و چه کاربردهایی دارد، خواهیم پرداخت. پس همچنان با ما همراه شده و پاسخِ سؤالات خود را به دَست آورید.

مشاهده محصولات

در ارتباط با فن رک بیشتر بدانید!

ما در ابتدا به شما خواهیم گفت؛ فن رک چیست؟ سپس با شما در ارتباط با انواع فن رک سخن به میان خواهیم آورد. در واقع فن رک از جمله متعلقات درون رک محسوب گردیده و شما می توانید، از آنها درون رک دیواری یا ایستاده بهره گیرید. استفاده از فن ها امری بسیار الزامی است، چرا که تجهیزات شما را خُنک نگاه داشته و از ورودِ آسیب بدان ها پیش گیری می کند.

توجه داشته باشید، که دمای بیش از اندازه داخل رک منجر به ورود آسیب به تجهیزات داخل رک می شود. به همین دلیل به کارگیری یکی از انواع فن رک منجر می شود، تا تجهیزات شما از حرارت و دمایی گزاف در اَمان مانند. این قطعه بدان قدر اهمیت دارد، که اگر برروی رک شما وجود نداشت باید و حتماً آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

با انواعِ فن خنک کننده رک آشنا بشوید!

این فن در کل به دو دسته اصلی قسم بندی می شود. ما هریک را به صورتِ جداگانه در قسمتِ زیر بررسی خواهیم نمود؛

·         فن بوشی

شاید که بتوان گفت فن بوشی ساده ترین و البته بدون آلایش ترین فن موجود در گستره بازار است. ولی دارای خصوصیاتی منحصر به فرد بوده و همین منجر می شود، طرفداران بسیاری داشته باشد. بارز و مبرهن ترین ویژگی هایی که می توان نام برد، عبارت است از؛

  1. سرعت عملی بالا
  2. قیمت بسیار مناسب
  3. تولید میزانِ نویز کم

حال در ادامه نوعِ دوّم از انواع فن رک را به شما معرفی خواهیم نمود.

·         فن بلبرینگی

این نوعِ فن به نسبت نمونه فوقانی بسیار مستحکم تر است. ولی یک تفاوت بسیار مهم دیگر هم وجود دارد، که بایست نام ببریم. آنهم تولید نویزی کمی بیشتر است. در فن ایستاده بلبرینگی و یا دیگر نمونه ها از بلبرینگ در راستای نگاه داشتن چرخنده بهره گیری می شود!

مقدار صدای برخواسته از فن رک چقدر می باشد؟

جواب دادنِ به این پرسش شما در ارتباط با این که کدام یکی از انواع فن رک صدا دارد، به بررسی هایی جداگانه بستگی دارد. مثلاً تولید صدای بعضی از دستگاه ها به هشتاد دسیبل نیز برخی دیگر به چهل دسیبل می رسد. ولی در کل می توانیم، چنین بگوییم؛ فن بوشی نسبت به نمونه دیگر میزان صدایی بسیار کمتر تولید می کند.

 

مقدار صدای برخواسته از فن رک چقدر می باشد؟

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در آماد سیستم به بررسی انواع فن رک پرداختیم. اینکه فن رک چیست و به چه دردی می خورد. حال قطعاً شما متوجه شدید، فن ها برای خُنک سازی داخلِ رک بایست وجود داشته باشد. فن رک دارای انواعی گوناگون بوده و شما بایست با توجه به نیاز و نوعِ رک‌تان یکی را در راستای خرید انتخاب بنمایید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلب از ما برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574