انواع پاور ماژول رک شبکه

خانه    بلاگ      انواع پاور ماژول رک شبکه
انواع پاور ماژول رک شبکه

درباره انواع پاور ماژول رک شبکه ، باید بگوییم که این تجهیزات ، بر اساس دسته بندی های خاصی ، طبقه بندی می شوند . در واقع پاور ماژول ها ، به عنوان یکی از بخش های اصلی در رک شبکه هستند . مهمترین کار این دستگاه ها تامین نیروی وسایلی است ، که به بدنه ی رک ها متصل شده اند .

پاور ماژول ها را با استفاده از پیچ ها ، به بدنه رک متصل می کنند . وسایل و تجهیزات زیادی در رک ها موجود است ، که پاور ماژول ها مانند یک منبع انرژی مناسب ، برای آن ها محسوب می شوند .

بیشتر بخوانید: خرید رک دیواری

آشنایی با انواع پاور ماژول رک شبکه

انواع پاور ماژول رک شبکه ، به عنوان تجهیزاتی کاربردی ، برای ایجاد منبع تغذیه به شمار می روند . پاور ماژول های رک شبکه به عنوان تجهیزاتی شناخته می شوند ، که از چند نوع خروجی متفاوت برخوردار هستند . همانطور که قلا هم اشاره کردیم ، این دستگاه ها برای توزیع برق استفاده می شوند .

آشنایی با انواع پاور ماژول رک شبکه

مهمترین وظیفه انواع پاور ماژول رک شبکه ، هدایت و مدیریت جریان برق در یک مرکز فراداده سازمانی می باشد . این تجهیزات اغلب درون رک ها نصب می شوند ، به عنوان تجهیزات پسیو شبکه به شمار می روند .

کاربران می توانند دو نوع پاور را درون رک ها ، به کار بگیرند . یکی از آن ها به جریان برق و دیگری به جریان برق یو اس بی متصل می شوند .

تجهیزاتی که داخل یک رک وجود دارند ، قاعدتا از برق تغذیه می شوند . در صورتی که قصد دارید ، برای تامین نیروی هر کدام از این تجهیزات ، به صورت مجزا پریز داشته باشید ، مطمئنا پریزها کم می آیند. از لحاظ نیز چندان زیبا نخواهد بود . استفاده از پریزهای متعدد ، باعث می شود که ، ظاهر شبکه ی شما نامنظم و به هم ریخته به نظر برسد .

علاوه بر این عملکرد تجهیزات نیز با مشکل روبرو خواهد شد . در این موقعیت استفاده از پاور ماژول بهترین گزینه به شمار می رود .

کاربرد پاور ماژول رک شبکه

انواع پاور ماژول رک شبکه ، عبارتند از مدل ، رک شبکه ، رک مخابراتی ، رک دیواری ، رک ، ایستاده ، رک اوت دور می باشند . اتصال جریان برق به ورودی پاور ماژول ها از طریق تابلوهای برق انجام می گیرد . پاور ماژول ها موظف هستند ، تامین و هدایت نیروی همه تجهیزاتی را ، که در سیستم موجود است را مانند سرور ، مودم ، سوئیچ و ….. بر عهده بگیرند .

کاربرد پاور ماژول رک شبکه

در حالت کلی انواع پاور ماژول رک شبکه ، به عنوان یکی از قسمت های اصلی رک یک در سیستم شناخته می شوند . این تجهیزات در مدل های مختلفی ارائه شده اند یکی از اصلی ترین تفاوت های پاور ماژول ها ، مربوط به تعداد درگاه و یونیت در آن ها می شود .

پرکاربرد ترین انواع پاور ماژول مناسب رک شبکه از نظر پورت شامل :

  • پاور ماژول با سه پورت
  • پاور ماژول شبکه با شش پورت
  • پاور ماژول هشت پورتی
  • پاور ماژول نه پورتی پرکاربرد

بیشتر پاور ماژول هایی که ، در شبکه وجود دارند با استاندارد 19 اینچ شبکه تطابق دارند . تعداد یونیت این تجهیزات براساس ، تعداد یونیت رک مشخص می شود . هر کدام از پورت هایی که ، در ساختار انواع پاور ماژول رک شبکه اجرا شده است ، قابلیت تامین نیروی استاندارد در یک دستگاه قدرتمند موجود در شبکه رک را دارند .

هر اندازه میزان تجهیزات برقی مصرف کننده در رک افزایش پیدا کند ، به همان اندازه به پورت های بیشتری احتیاج می باشد .

انواع پاور ماژول رک شبکه ، که به عنوان تجهیزات پسیو به شمار می روند ، دارای 2 تا 9 پورت می باشند . معمولا از پاور ماژول هایی که به صورت عمودی یا ایستاده طراحی شده اند ، برای شبکه های بزرگ استفاده می شوند . این تجهیزات در قسمت بیرونی یا پشت رک قرار می گیرند .

معمولا از این نوع پاور ماژول شبکه ، در مواردی استفاده می کنند ، که فضای داخلی رک برای نصب پاور ماژول ها کافی نباشند .

پاور ماژول PUD

یکی از انواع پاور ماژول رک شبکه ، مدل PUD است ، که معمولا بین 23 تا 54 پورت دارد . اکثر مدل هایی که از این نوع پاور ماژول ، در بازار یافت می شود دارای 23 تا 35 پورت می باشند .

در صورتی که فضای داخلی رک شما محدود است ، می توانید از انواع پاور ماژول مخصوص رک شبکه ایستاده یا عمودی استفاده کنید . این نوع پاور ماژول ها فضای کمی ، بین یک تا دو واحد را اشغال می کنند . اغلب این مدل از پاور ماژول ها دارای 2 تا 16 پورت هستند . در صورتی که قصد دارید ، از این تجهیزات در دیتا سنترها و شبکه های پر تجهیزات استفاده نمایید ، بهتر است پاور ماژول هایی با تعداد 20 پورت به بالا انتخاب کنید.

پاور ماژول PUD

جنس انواع پاور ماژول رک شبکه ، اغلب از میان آلیاژهایی نظیر آلومینیوم انتخاب می شود . طراحی اکثر این تجهیزات ، به شکلی است که ، بر روی بدنه ی آن ها یک کلید قرار گرفته است ، که در مواقع ضروری کاربران می توانند ، از آن استفاده کنند . معمولا پاور ماژول ها دارای فیوزهای محافظ هستند ، که ایمنی لازم را ایجاد می کنند .

سخن پایانی

انواع پاور ماژول رک شبکه ، در مدل های مختلفی طراحی شده اند ، که با کمک تابلوهای ورودی جریان برق را انتقال می دهند . مهمترین وظیفه پاور ماژول ها ، تغذیه تجهیزاتی است که در شبکه وجود دارد .

در هنگام خرید این محصولات باید مواردی ، را مد نظر قرار داد تا بهترین انتخاب را داشته باشید . یکی از این فاکتورها ، انتخاب برند مناسب است. آماد سیستم به عنوان سازنده انواع پاور ماژول در ایران ، این امکان را برای شما ایجاد کرده است تا برای شبکه های مختلف ، پاورهای مناسبی را خریداری کنید .

می توانید پیش از خرید انواع پاور ماژول رک شبکه از مشاوره های لازم برخوردار شوید .

بیشتر بخوانید: خرید رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574