برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

خانه    بلاگ      برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ؟
برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ همه افرادی که قصد خرید رک شبکه یا سرور ، را دارند با این پرسش روبرو می شوند .‌ با توجه به اهمیت رک در نگهداری و محافظت از تجهیزات شبکه و سرور ، انتخاب آن باید با دقت فراوان انجام گیرد تا کاملا متناسب با نیاز های شما باشد و توان حفاظت از تجهیزات را داشته باشد ‌.

انتخاب رک دیتا سنتر

رک ها بخشی جدایی ناپذیر مراکز داده هستند ، که کارایی تجهیزات را بهینه کرده و از کار پرسنل مرکز داده پشتیبانی می کنند . در پاسخ به پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، باید گفت که انتخاب رک مناسب با ارزیابی اهداف شما آغاز می گیرد . به عنوان مثال ممکن است مقرون به صرفه بودن برای یک شرکت در الویت باشد در حالی که شرکت های دیگر با چشم پوشی از قیمت به دنبال رک های شبکه قابل ارتقا باشند .‌

در زمان یافتن پاسخ برای پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، باید این موضوع را در نظر بگیرید که ، رک ها نه تنها برای حفاظت و دسترسی ایمن به تجهیزات سرور و شبکه مورد نیاز هستند ، بلکه باید بتوانند خود را با تغییراتی که در مرکز داده رخ می‌دهد ، تطبیق دهند .

انتخاب رک بر اساس ابعاد

مطمئنا اولین پاسخ به پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ توجه به ابعاد آن است ‌. سایز یک رک بر اساس نوع و تعداد دستگاه‌هایی که در آن نصب می ‌شوند ، تعیین می‌ شود . رک به صورت یونیت (U  یا به ندرت RU ) اندازه‌گیری می‌ شود ، در واقع منظور از یونیت ارتفاع رک است . این اندازه‌گیری هم به خود رک ها و هم به دستگاه‌های درون آن‌ها اشاره دارد .

رایج ترین ابعاد رک ، 42 یونیت است . این بدان معنی است که یک رک با این سایز می تواند چهل و دو دستگاه یک واحدی یا تعدادی از تجهیزات ، را در واحدهای بالاتر که مجموع آنها 42 می شود ، را درون خود جای دهد .

در زمان خرید به عمق و عرض این محصول نیز توجه کنید ، اغلب در عمق ‌های استاندارد 60 ، 80 ، 100 و 120 سانتی متری و در عرض 60 ، 80 ، 100 و 120 سانتی‌متری متناسب با تجهیزات شبکه و سرور تولید می شود .

یک نکته کلی در پاسخ پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، این است که پیش از انتخاب نخست تجهیزات خود را در نظر بگیرید و سپس ابعاد آن را مشخص کنید .

انتخاب رک بر اساس ابعاد

انتخاب رک بر اساس نوع

مگر می شود یکی از معیارهای پرسش ، برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، توجه به انواع رک نباشد . انواع مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد ، که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند . ابتدا باید مشخص کنید که ، چه تجهیزات و لوازمی در رک نصب می شود و سپس نوع مورد نظر را انتخاب کنید .

انواع رک به دسته های متفاوتی بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم می شوند . رک ها در بازار در دو نوع سفارشی و از پیش ساخته شده ، وجود دارند . رک های شبکه از پیش ساخته شده در کارخانه مونتاژ و ارسال می شوند و اغلب هزینه ارزان تری در مقایسه با سایر رک ها دارند ‌‌. نوع مقابل این محصولات ، رک های سفارشی است ، که بنا به نیاز های خاص مشتری در عرض ، ارتفاع ، عمق ، امکانات جانبی و … طراحی می شوند .

رک های شبکه در دو دسته ایستاده و دیواری تولید می شوند . مدل های دیواری روی دیوار نصب و فضای کمتری اشغال می کنند . این رک ها برای فضاهای کوچک با تجهیزات کم‌ مناسب اند . رک های ایستاده فضای زیادی را اشغال و تجهیزات سنگین تر و بیشتری را در خود جای می دهند . انتخاب هر یک بستگی به فضا و تجهیزات شما دارد .

رک ها در دو دسته باز و بسته نیز تقسیم بندی می شوند ‌. رک های باز فضا و انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌کنند و در نتیجه دسترسی بیشتر را به همراه دارند . این محصولات قیمت ارزان‌تری دارند ، اما ایمنی تجهیزات شما را تضمین نمی کنند و گرد و غبار به درون آنها نفود می کند . از آنجایی که آنها فاقد قفل هستند ، اغلب در اتاق های سرور امن قرار می گیرند.

رک های شبکه بسته معمولاً گران تر از نوع باز بوده و مجهز به قفل امنیتی هستند ‌. اگر قرار باشد رک خارج از اتاق سرور امن یا در یک مکان ناامن قرار گیرد ، این رک بهترین انتخاب است . تا به اینجای مطلب تا حدی پاسخ برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ برای شما روشن شده است ، برای آشنایی با سایر نکات در کنار ما بمانید .

انتخاب رک بر اساس نوع

خرید رک بر اساس ظرفیت

نکته دیگر پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، توجه به ظرفیت آن می باشد . برای تعیین ظرفیت رک ابتدا بهتر است با وزن هر واحد از تجهیزات آشنا شوید . تجهیزات یک واحدی تقریباً 15 کیلوگرم وزن دارند . به طور معمول ، دیتاسنترها به یک رک با ظرفیت 1000 کیلوگرم ( با توجه به وزن تجهیزات ) نیاز دارند .

پیشنهاد ما این است که رک هایی با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید ، تا در زمان ارتقای دیتا سنتر مجبور به خرید مجدد رک نشوید ‌. تا به اینجای مطلب با سه نکته از نکات خرید رک برای دیتا سنتر آشنا شدید ، برای دانستن نکات بیشتر پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، با ما همراه شوید .

خرید رک بر اساس درها

اکثر تامین کنندگان این محصول را درهای مشبک فلزی ارائه می دهند ؛ بنابراین تهویه هوا درون رک انجام می گیرد . درها همچنین باید با لولاهای بازشو سریع ، که نیازی به ابزاری برای تغییر پیکربندی درب برای باز شدن به سمت چپ یا راست ندارند ، مجهز باشند .

نکته دیگر در خرید رک بر اساس درب ، توجه به سهولت جدا کردن درها از لولاها برای جاگذاری راحت تجهیزات است ‌. برخی از درها می توانند 160 درجه و بیشتر باز شوند که این ویژگی نیز قرار دادن تجهیزات را آسان می کند .

یکی دیگر از نکاتی که در پاسخ ، سوال برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، نیاز به بررسی دارد ، توجه به امنیت درب هاست . درب های رک به انواع قفل مکانیکی و دیجیتالی ( بیومتریک ، اثر انگشت ، کد دار و … ) مجهز هستند که با توجه به مشخصات دیتا سنتر خود باید یک مورد را انتخاب کنید .

خرید رک بر اساس درها

خرید رک بر اساس استحکام

حال به بررسی آخرین مورد پرسش برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، می پردازیم . با توجه به اینکه رک تجهیزات گران بها و با ارزشی را ، نگهداری و محافظت می کند ، توجه با استحکام آن در زمان خرید اهمیت بالایی دارد . در زمان خرید باید استحکام متریال و مونتاژ قفسه و تمام متعلقات را به دقت بررسی کنید .

بهتر است این محصول را از برندهای معتبر همانند آماد سیستم خریداری کنید تا نگرانی بابت مونتاژ و متریال به کار رفته در آن نباشید ‌. محصولات این برند با کیفیت بالا ساخته شده اند تا سالیان سال از تجهیزات با ارزش شما محافظت کنند .

خرید رک بر اساس استحکام

در پایان

مقاله برای خرید رک دیتا سنتر به چه نکاتی باید توجه کرد ، توسط تیم تولید شرکت آماد سیستم گردآوری شده است ، تا خریداران در زمان انتخاب رک بهترین تصمیم گیری را داشته باشند . شرکت آماد سیستم از تولید کنندگان مجرب و با سابقه رک شبکه است که این محصول را در انواع مختلف و با کیفیت بالا و استاندارد تولید می نماید .

برای خرید محصولات این شرکت کافی است به‌ سایت آماد سیستم مراجعه نمایید و این محصول را با قیمت تولیدی سفارش دهید و در درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید ‌.

رک دیواری

رک دیواری 12 یونیت

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574