بررسی مزایا رک دو طرفه

خانه    بلاگ      بررسی مزایا رک دو طرفه
بررسی مزایا رک دو طرفه

رک یکی از مهم ترین زیر ساخت ها در شبکه های کامپیوتری است که در این مقاله سعی داریم به بررسی مزایا رک دو طرفه بپردازیم . رک ها دارای انواع متفاوتی هستند و شرکت ها و ادارات مختلف با توجه به نیاز خود به تهیه رک مورد نیازشان می پردازند .

رک محفظه ای است که تجهیزات شبکه در آن قرار گرفته و علاوه بر مراقبت از این تجهیزات ، محافظت از اطلاعات شبکه نیز بر عهده این محفظه سیاه رنگ است . با توجه به اهمیت شبکه در سازمان ها و ادارات و تاثیر این سیستم کامپیوتری در افزایش کارایی آن ها ، توجه به تجهیزات شبکه و مراقبت از آن ها امری ضروری و مهم است .

رک شبکه چیست ؟

برای بررسی مزایا رک دو طرفه ابتدا باید با رک آشنا شویم . در سال های اخیر با افزایش کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها و ادارات ، استفاده از شبکه های کامپیوتری نیز افزایش یافته است . استفاده از شبکه در سازمان ها موجب افزایش کارایی سازمان ها و همچنین یکپارچگی اطلاعات به طور هم زمان در تمام قسمت های سازمان و اداره می شود .

با توجه به لزوم استفاده از شبکه در سازمان ها و ادارات ، مراقبت و محافظت از تجهیزات و اطلاعات شبکه نیز افزایش یافته است . غالب تجهیزات شبکه دارای قیمت بالایی بوده و تعویض و یا تعمیر آن ها باعث افزایش هزینه های شرکت ها می شود به همین دلیل شرکت ها از رک استفاده می کنند .

رک ها دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد های خاص خود هستند و باید با توجه به شبکه و نیاز های آن به تهیه رک مناسب پرداخت . در ادامه این متن به بررسی مزایا رک دو طرفه خواهیم پرداخت . برای کسب اطلاعات کامل درباره رک می توانید با آماد سیستم تماس بگیرید . 

رک شبکه چیست ؟

رک دو طرفه چیست ؟

برای بررسی مزایا رک دو طرفه بهتر است ابتدا با این نوع رک آشنا شویم . رک دو طرفه از نوع رک های فریم باز بوده که توسط دو پایه و پیچ و مهره به زمین متصل شده و تجهیزات شبکه به وسیله ی سینی های رک درون این فریم قرار می گیرند . این رک ها قابلیت تحمل وزن تجهیزات تا 200 یا 300 کیلو را دارند .

مجموعه آماد سیستم با سال ها تجربه در ساخت و نصب رک های کامپیوتری آماده ی ارائه خدمات به تمام شرکت ها و سازمان ها می باشد . کارشناسان و مشاوران این مجموعه می توانند شما را در انتخاب و تهیه رک دو طرفه مناسب با نیاز های شبکه تان راهنمایی کنند .

مزایای رک دو طرفه

رک دو طرفه همانند تمام رک های دیگر وظیفه ی نگه داری و محافظت از تجهیزات و اطلاعات شبکه را دارد و همچنین در مرتب سازی تجهیزات بسیار مفید است . بررسی مزایا رک دو طرفه و آشنایی با این نوع رک می تواند در انتخاب رک مناسب با نیاز سازمان و یا شرکت بسیار مفید باشد .

  • مناسب برای تمام فضا ها : رک های دو طرفه در سایز ها و ابعاد متنوعی قابل تهیه هستند ، این رک ها را می توان در ابعادی از چند سانتی متر تا 1 یا 2 متر تهیه کرد و همین قابلیت آن ها باعث مناسب بودن آن ها برای تمام فضا ها شده است .
  • نصب آسان : این رک ها به دلیل سادگی در ساخت آن ها و همچنین نداشتن قطعات و لوازم جانبی زیاد به راحتی قابل نصب هستند .
  • قابلیت جابه جایی راحت آن : در هنگام جا به جایی شرکت و یا در زمان تعویض و یا ارتقا شبکه می توان به راحتی به تجهیزات شبکه دسترسی پیدا کرد و تجهیزات را جا به جا و یا تعویض کرد . در بررسی مزایا رک دو طرفه یکی از مهم ترین مزایای این نوع رک جا به جایی و یا خذف آسان آن است .
  • بهبود کیفیت و طراحی رک های دو طرفه : به دلیل رواج استفاده از این نوع رک ها کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت این نوع رک افزایش یافته و دارای طراحی مدرن تری شده اند و همین امر باعث مقاومت بیشتر آن ها در برابر خوردگی و خم شدگی شده است .
  • افزایش نظم تجهیزات : غالبا سینی این رک ها دارای سیستم مدیریت کابل هستند که باعث ترتیب و نظم کابل ها شده و می توان از پاره شدن ، خم شدن و شکستن کابل ها جلوگیری کرد . در ادامه به بررسی مزایا رک دو طرفه خواهیم پرداخت .
  • جریان هوا : به دلیل فریم باز بودن این رک ها جریان هوا به صورت کامل در بین تجهیزات وجود داشته و از افزایش دمای تجهیزات جلوگیری می شود . تجهیزات شبکه در دمای مطلوب بیشترین کارایی را دارند و در صورت افزایش دمای تجهیزات امکان آسیب دیدن آن ها افزایش می يابد .
  • قابلیت شخصی سازی : این مدل رک ها را می توان با توجه به اندازه ی فضا ، اندازه تجهیزات و نوع تجهیزات شبکه پیکر بندی کرد و آن ها را به مناسب ترین صورت نصب کرد . در ادامه به بررسی مزایا رک دو طرفه می پردازیم .
  • صرفه جویی در هزینه : این رک ها در مقایسه با انواع دیگر رک ها دارای قیمت کمتری بوده و می توان با صرف هزینه ی کم از تجهیزات و اطلاعات شبکه به وسیله ی این رک ها محافظت کرد .

در مجموع می توان گفت این رک ها در مقایسه با رک های دیگر دارای مزایای زیادی هستند . شرکت ها برای تهیه تهیه رک مناسب برای شبکه کامپیوتری خود باید اطلاعات کافی درباره تجهیزات و نوع عملکرد آن ها داشته و با توجه به این اطلاعات اقدام به تهیه رک مناسب نمایند .

شما برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با بررسی مزایا رک دو طرفه می توانید با مشاوران مجموعه آماد سیستم تماس بگیرید . این مشاوران با سال ها تجربه در رابطه با تولید و نصب رک های شبکه می توانند شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین رک برای سازمان و یا شرکتتان راهنمایی کنند .

مزایای رک دو طرفه

خرید رک دو طرفه

با توجه به بررسی مزایا رک دو طرفه می توان به اهمیت وجود این رک برای محافظت از تجهیزات شبکه پی برد . تجهیزات شبکه دارای ارزش زیادی هستند و محافظت از آن ها برای سازمان ها بسیار مهم است به همین دلیل همواره بودجه ی خاصی برای مراقبت و یا تعمیر تجهیزات شبکه در نظر گرفته می شود .

با خرید رک دو طرفه مناسب و با کیفیت می توان این هزینه ها را کاهش داد و طول عمر مفید این تجهیزات را به صورت چشم گیری افزایش داد . شما برای خرید این محصول کاربردی و مهم می توانید با کارشناسان مجموعه آماد سیستم تماس بگیرید .

قیمت رک دو طرفه

در بررسی مزایا رک دو طرفه بیان شد که این رک را می توان در ابعاد مختلف تهیه نمود بنابراین قیمت این رک ها با توجه به ابعاد و سایز مورد نیاز هر شبکه ای متفاوت است . شما برای آگاهی از ابعاد مناسب این رک برای شبکه سازمان خود و همچنین اطلاع از قیمت دقیق این محصول می توانید با آماد سیستم تماس بگیرید . 

قیمت رک دو طرفه

کلام آخر

امروزه استفاده از شبکه ی کامپیوتری در تمام سازمان ها و ادارات بزرگ و کوچک امری ضروری است . با توجه به ارزش تجهیزات شبکه و همچنین اهمیت اطلاعات آن ، نگه داری و محافظت از شبکه یکی از اساسی ترین امور در تمام سازمان ها می باشد .

با بررسی مزایا رک دو طرفه می توان استفاده از این محصول را یکی از روش ها برای محافظت و مراقبت از تجهیزات و اطلاعات شبکه هر سازمانی معرفی کرد . برای تهیه این محصول ضروری می توانید با کارشناسان مجموعه آماد سیستم تماس حاصل نمائید .

مقالات پیشنهادی

رک دیواری 12 یونیت

رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574