بست های کابل ؛ بست های کمربندی در مقابل بست های چسبی Hook-and-Loop کدام بهترند؟

خانه    بلاگ      بست های کابل ؛ بست های کمربندی در مقابل بست های چسبی Hook-and-Loop کدام بهترند؟
بست های کابل ؛ بست های کمربندی در مقابل بست های چسبی Hook-and-Loop کدام بهترند؟

بست های کابل از جمله مواردی هستند، که در دنیای شبکه چالش هایی بسیار به وجود آورده اند. در جای جای اینترنت بحث هایی وسیع و قابل تأمل میان طرفداران مدیران شبکه نیز علم آی تی به چَشم می خورد. آیا بست کمربندی بهتر است، یا بست چسبی! کدام یک از این دو برای کابل کشی توصیه می شود؟ هریک از این بست ها دارای ظرفیت هایی مناسب به منظور کنار همدیگر قرار گیری کابل ها می باشند.

ولی نکته جالب توجه این که هریک از این بست ها دارای ویژگی ها و البته معایب بسیاری هستند! پس بهتر است، در ادامه این مطلب از خود در آماد سیستم با ما همراه باشید، تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دَست آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

بست کمربندی را بیشتر بشناسید!

توجه داشته باشید، که در بینابین بست های کابل انواعِ کمربندی بسیار سریع، مقاوم بوده و بسیار آسان با آن کار می شود. شما می توانید، این نوعِ از بست ها را در تعداد زیادی و البته با قیمتی مناسب تهیه بنمایید. ابتدا بست کمربندی کاربردشان در مهار نمودنِ سیم های متعدد هواپیما بود! ولی این روزها بهره گیری از این مدل از بست ها افزایش پیدا کرده و در دیتاسنتر ها هم کاربردی بی نظیر دارند.

حال یک علّت دیگر هم برای استفاده از این بست ها وجود دارد. آنهم این است، که بسیاری از محصولات کابل کشی با اتصالات بست کمربندی طراحی گردیده اند! به گونه ای که، سوراخ ها و بندها نیز نقاطِ بستن به جهتِ سفت نمودنِ کابل درون خودشان جای داده اند.

پس می توان به چنین نتیجه ای رسید، که استفاده از بست های کابل به واسطه ی متخصصان کابل کشی یا فناوری اطلاعات و ادمین های شبکه مورد توجه واقع شد و البته که نتیجه ای بسیار خوب هم از خود بَر جای گذاشت.

درست است، اغلب این نوع از بست ها معایبی را در دِل خود جای نمی دهند! ولی این دلیلی بَر بی نقص بودنِ آنها نیست. اگر که شما این کابل ها را به شدّت سفت کنید، بدان ها آسیب خواهد رسید و امکانِ استفاده مجدد از آنها وجود نخواهد داشت. بعد از انجام کارتان باید آنها را بُرش بدهید و البته که این کار چندان راحت به نظر نمی رسد.

بلی دوستانِ عزیز ما به همین خاطر است، که برخی از متخصصان فناوری راه حل هایی دیگر به جهتِ بستن کابل های خود در نظر انگاشته اند. ما به یکی از این راه حل ها در قسمتِ زیرین اشاره خواهیم نمود. بنابراین بهتر است، همچنان با ما در ادامه این نوشتار از خود در بست های کابل همراه بوده و پاسخِ سؤالات خود را به دَست آورید. البته بهتر است، خاطر نشان کرد که در صورت وجودِ سؤالات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاهده محصولات

بست کمربندی را بیشتر بشناسید!

بست چسبی را بیشتر بشناسید!

برخی از شماها در بینابین بست های کابل انواعِ بست های چسبی Hook-and-Loop را انتخاب می کنید. آنهم به دلیل قابلیت استفاده ای دوباره است. به عبارتی بهتر و دقیق تر، نیازی نیست که شما با بهره گیری از ابزار کابل و یا هر وسیله ای دیگر که در آن هنگام همراه خود دارید، آن بست ها را با نهایت دقّت عمل بُرش بدهید. تنها کافیست شما به هنگام نیاز آنها را اضافه و یا کم بنمایید. در نهایت آن ها را بپیچانید.

بنابراین ما می توانیم، بگوییم؛ در بینابین بست های کابل این نمونه از بست ها یک گزینه ای منحصر به فرد برای کارهای کابل کشی موقت معرفی می گردد. درست است، بست چسبی به نسبت نمونه های کمربندی قیمت بالاتری دارند! امّا بسیاری از شماها خرید چسبی را ترجیح می دهید. چرا که بست چسبی از امکانِ استفاده دوباره برخوردار است.

این قبیل از افراد چنین نظراتی دارند، که استفاده از نمونه هایی کمربندی به مدّت زمانی طولانی تر نیاز دارد. زیرا اگر که شما مجبور به افزودن کابل هایی جدید باشید، بایست بست های کابل از نوعِ کمربندی را بُرش داده نیز از یک بست دیگر استفاده بنمایید.

ولی اگر که شما از بست چسبی استفاده نمایید، تنها باید چسب بست را باز نموده و کابل ها را افزوده در نهایت دوباره بچسبانید. از این جهت طریقه کار نمودنِ با آنها بسیار راحت تر پیش خواهد رفت. ولی یک نکته بسیار مهم در این میانه ها وجود دارد. آنهم این است، که شما باید به جهتِ خرید این نوع از بست های کابل هزینه ای بیشتر پرداخت کنید.

با این وجود بسیاری از متخصصان بنا بَر دلایلی چون امکان استفاده دوباره خرید این بست ها را ترجیح می دهند. البته بعضی دیگر از متخصصان بنا بَر دلایلی دیگر چون‌ عدم امکانِ سفت کردنِ به اندازه بست ها خرید آن را چندان مناسب نمی بینند.

بست چسبی را بیشتر بشناسید!

ولی بست کمربندی بهتر است یا بست چسبی!

ما در یک کلمه می توانیم، بگوییم؛ هردوی این بست ها! در واقع این به نیاز شخصی و البته ترجیحات شما وابسته است. اینکه شما می خواهید، با کابل های خود به چه شکل برخورد بنمایید! توجه داشته باشید، که هر دو این گزینه ها به جهتِ استقرار رک های بزرگ و کوچک یک راه کاری منحصر به فرد می باشد.

چنانچه که شما فکر می کنید، دائماً باید ساختار کابل های خود را با تغییراتی رو به رو کنید قطعاً بست های کابل چسبی بهترین انتخاب خواهد بود. ولی اگر که شما چنین فکر می کنید، نیازی به افزودن کابل ها برای مدّت زمانی طولانی نخواهید داشت انواع بست کمربندی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در آماد سیستم سعی نمودیم، شما را با بست های کابل و دو نوع آن آشنا بنماییم. همانطور که خواندید، بست کمربندی دارای قیمتی مناسب تر بوده و البته برای استفاده‌ ای طولانی مدّت بهتر خواهد بود.

یعنی برای مدّت زمانی طولانی تر به افزودن کابل ها نیازی نداشته باشید. حال انواعِ چسبی دارای قیمتی بیشتر بوده ولی می توانید، برای اضافه کردنِ کابل ها آن را باز و بسته کنید. اميدواريم که اطلاعاتِ ارائه شده در طولِ این مطلب از ما برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574