بلنک پنل چیست

خانه    بلاگ      بلنک پنل چیست
بلنک پنل چیست

دوستانِ عزیز اصلاً شما می دانید، که بلنک پنل چیست؟ یا چه کاربردهایی را در دِل خود جای داده است. رک سرور موجود درون مرکز داده و کل اتاق نیازمند انجامِ برنامه ریزی هایی دقیق می باشد! در واقع پانل خالی و یا بلنک پنل ها، پنل هایی پُر کننده بوده و یکی از لوازم جانبی رک سرور محسوب می شود. به عبارتی هزینه خرید مربوط به آن نسبت به سایر تجهیزات به شدّت مناسب تر است.

این قبیل از پانل هایی ساده و بی آلایش به دیگر تجهیزات موجود درون رک وصل گردیده و مزیت هایی بسیار برای شما به همراه خواهد داشت. حال شما می توانید، به جهتِ کسبِ اطلاعاتی بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این نوشتار از خود در آماد سیستم همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

آیا می دانید، بلنک پنل چیست؟

بلنک پنل ها قطعاتی می باشند، که به عنوان خُنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. آنها می توانند، قسمت هایی که خالی هستند را درون رک سرور پُر بنمایند و نقاط سرد و یا گرم هوا را از یک دیگر جدای سازی می کنند. در پاسخِ اینکه بلنک پنل چیست؟ بایست بگوییم؛ از دو ماده طراحی و ساخته می شوند. علاوه بَر اینها دارای دو روش نصب می باشد. ما آنها را در قسمت زیر برای شما شرح خواهیم داد!

·         فلز

این قبیل از بلنک پنل ها با پیچ به درون رک ها نصب می گردند. این نوعِ از قطعات در برابر ورود ضربات و یا هر گونه دستکاری بسیار ایمن و مقاوم عمل می نماید و دارای مدّت ماندگاری بسیار بالایی هستند!

·         پلاستیک

یکی دیگر از انواعِ بلنک پنل که بسیار هم سبک وزن و کم هزینه هستند، انواعِ پلاستیکی می باشند. علاوه بَر تمامی اینها بایست به شما در ارتباط با این که بلنک پنل چیست بگوییم؛ آنها جهتِ نصب نیازمند ابزاری خاص نیستند. آنها به سهولت برروی رک که سوراخ هایی دارند، نصب می گردد. البته شما می توانید، به راحتی هم آنها را از روی رک ها بردارید و نیازی به زمان بسیاری نخواهد داشت.

نکته جالب توجه این که در بررسی بلنک پنل به شما باید بگوییم؛ در ابعادی چون 1U, 2U, 4U وجود دارد. آنها به تعداد واحد قفسه بندی که یک رک شامل می شود، را در بَر می گیرد. اینکه شما در ارتباط با انتخاب بلنک پنل به چه حالت عمل کنید و کدام یک را بَر گزینید، تفاوت چندانی ندارد. چرا که تمامی آنها از نظر خُنک سازی در یک سطح قرار گرفته اند.

ما در اینکه تفاوت بلنک پنل چیست؟ باید به شما بگوییم‌‌؛ در هزینه آنها، طراحی و زیبایشان خلاصه می شود. ما در قسمت زیر با شما در ارتباط با اهمیت این قطعات سخن به میان خواهیم آورد. پس بهتر است، در امتداد این نوشتار از آماد سیستم با ما همراه بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

درباره اهمیت بلنک پنل بیشتر بدانید!

به علّت آنکه ظاهر بلنک پنل ها بسیار ساده و بی آلایش است، اغلب نادیده انگاشته می شوند. ولی باید در این راستا ما به یک نکته بسیار مهم اشاره ای داشته باشیم. آنهم این است، که اگر شما به اصول هوای گرم و هوای خنک توجه داشته باشید، آنها مزیت هایی بسیار برای شما به همراه خواهد داشت.

در بررسی اینکه بلنک پنل چیست؟ باید گفت؛ چنانکه هوایی گرم در داخل رک سرور به گردش دَر آید، نیز نسبت به این نکته بی توجه مانید، هوایی داغ داخل رک سرور را در بَر می گیرد. حال فن ها با سرعتی غیر قابل باور به گردش دَر می آید! به این هنگام شما باید در راستای پرداختِ هزینه انرژی بیشتر گام بردارید و قطعاً به ضرر شما تمام می شود.

پس حتماً در پاسخِ به اینکه بلنک پنل چیست؟ از آنها جهتِ مهار داشتنِ گرما بهره مند شوید. اگر که شما یک مرکز داده اصولی چیدمان نموده باشید، بایست از یک طرف راهرو هوای خُنک وارد گردیده و از طرفین هوای گرم خارج بشود. فقط پُر یا خالی کردنِ قفسه رک ها جهتِ خُنک سازی آن کفایت نمی کند! تنها مسئله ای که رُخ می دهد، افزایش هوای گرم داخل رک هاست. تفاوتی ندارد، که شکاف موجود داخلِ رک ها یک واحد بوده یا چندین واحد و حتی یک یونیت!

مشاهده محصولات

شما باید جهتِ خُنک سازی محفظه خود با استفاده از بلنک پنل اقدام کنید. پس در جوابِ به اینکه بلنک پنل چیست؟ بایست به شما بگوییم؛ اگر که شما دارای قفسه هایی اضافی نسبت به تجهیزات خود هستید، حتماً قسمت های خالی را با استفاده بلنک پنل ها پُر بنمایید.

در ارتباط با مزیت بلنک پنل بیشتر بدانید!

اکنون شما در راستای تکمیل برنامه ریزی به جهتِ مرکز داده خود اقدام نموده اید! در این راستا شما باید زمانِ قابل توجهی را صرف بنمایید و این مسئله غیر قابل انکار است. همانطور که گفتیم، یکی از این تجهیزات در بلنک پنل خلاصه می شود. ما در قسمتِ فوقانی متن به این موضوع که بلنک پنل چیست؟ اشاره ای داشتیم. همچنین در ارتباط با این مسئله که از فلز و یا پلاستیک ساخته می شود، نیز با شما صحبت کردیم.

حال در ارتباط با این که در کدامین قسمت از رک سرور نصب می گردد، باید بیان داریم؛ در بخش هایی از رک که قسمت هایی خالی به چَشم می خورد. آنها تا به روزهایی که شما هنوز به تجهیزاتی جدید نیاز ندارید، در جای خود باقی خواهند ماند. حال شما می توانید، در زمانِ خرید تجهیزاتی جدید بلنک پنل را از درون رک بیرون آورده و آن قطعات را درون رک دیواری یا ایستاده و… جای بدهید. امیدواریم تا به اینجا متوجه شده باشید، که بلنک پنل چیست؟

با این وجود برخی از شماها چنین از ما می پرسید، که چرا بهتر است؛ از نمونه های یک یونیت و با دو یونیت استفاده شود؟ آنهم که قرار است، روزی این پنل ها از درون رک سرور خارج گردد! بیایید، راحت تر با هم صحبت کنیم. بلنک پنل یک یونیت یا دو یونیت می تواند، قسمت های خالی داخل رک را پوشش بدهد. زمانی که شما به مزیت وجود آنها پی بردید، قطعاً متوجه خواهید شد ما به شما چه ها می گفتیم.

یکی از مهم ترین مزیت هایی که در ارتباط با بلنک پنل چیست؟ باید بگوییم؛ آنها باعث می شوند، تمامی تجهیزات داخل رک در دمایی مناسب به عملکرد خود ادامه بدهند. یعنی هوا از طریق قفسه به جریان دَر آمده و گرما از تجهیزات گرفته شده نیز به زودی از داخل رک به سمتِ بیرون هدایت می شود.

در ارتباط با مزیت بلنک پنل بیشتر بدانید!

پس حتماً خرید بلنک پنل برای سرور امری ضروری است!

پس شما در قسمت فوقانی متن به این مسئله پی بردید، که باید داخل سرور جریان هوایی مناسب و ایده آل وجود داشته باشد. هنگامی که شما در راستای خرید بلنک پنل و نصب آن اقدامات لازم را انجام می دهید، هوا دقیقاً به محل مد نظر شما خواهد رفت. اینچنین تمامی نقاط رک به هنگام عملکرد در سطحِ دمای ایده آل باقی خواهد ماند.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که یک برنامه خُنک کننده خوب یکی از الزامات رک سرور محسوب می شود. پس در اینکه بلنک پنل چیست؟ مطمئن باشید، خرید آنها می تواند تمامی تلاش و هزینه‌ ای را که شما کرده اید، جبران بنماید.

علاوه بَر تمامی اینها این قطعات می تواند، در راستای کاهش گرد و غبار به شما کمک شایانی کند. در واقع بایست یک مرکز داده هوای خود را به خوبی فیلتر بنماید! از سویی دیگر از بین رفتنِ تمامی گرد و غبارها تقریباً امری محال است. برای آنکه گرد و غبارها صدمه ای به تجهیزات شما وارد نکند! بایست اطمینان یابید، که در کوتاه ترین زمان ممکن از درون رک سرور خارج گردند. این است، که بلنک پنل چیست؟ را بهتر توضیح می دهد.

در این راستا با توجه به ساختار بلنک پنل می توانند، در مسیر پیش روی به خوبی شما را همراهی کنند. به عنوان نخستین نکته ای که عامه در ارتباط با رک ها مورد توجه قرار می دهند، مسئله ی زیباشناسی در کنار عملکردی منحصر به فرد است. بنابراین استفاده از بلنک پنل باعث می شود، داخل رک خالی نمانده و زیبایی خاصی به خود بگیرد. البته ما در قسمت بالایی در ارتباط با کاربرد آنها هم صحبت نموده و این مسئله بسیار مهم تر از دیدگاه زیبایی شناسی است.

پس حتماً خرید بلنک پنل برای سرور امری ضروری است!

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در روند این مطلبِ از آماد سیستم به بررسی اینکه بلنک پنل چیست؟ پرداختیم. شما متوجه شدید، که این قطعات کوچک بوده و امکانِ نصب بسیار راحت را در اختیار شما قرار می دهد. شما با به کار گیری آنها علاوه بَر وجهه زیبایی شناسی می توانید، هوای گرم را از داخل رک ها به سمتِ بیرون هدایت کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلبِ از ما برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574