بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک

خانه    بلاگ      بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک
تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک

در این قسمت اقدام به ارائه توضیحات کامل‌ تری در مورد بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک کرده و اطلاعات مفیدی در این مورد در اختیار شما قرار می‌ دهیم. بسیاری از افرادی که اقدام به راه اندازی و شروع کسب و کارهای اینترنتی کوچک می‌ کنند مایل هستند راهی پیدا کنند که بتوانند کسب و کار خود را گسترش داده و درآمد قابل قبولی از آن به دست بیاورند.

در حال حاضر کارآمدی و سادگی، دو رکن مهم و اصلی برای طراحی شبکه در کسب و کارهای کوچک به حساب می‌آید که در مرحله اول شما باید آنها را به خوبی در نظر داشته باشید تا بتوانید پس از مدتی اقدام به گسترش کسب و کار خود کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

معرفی تجهیزات و سوئیچ شبکه

قبل از ارائه هرگونه توضیح در مورد بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک بهتر است در ابتدا در مورد سوئیچ شبکه بدانید. در حالت کلی می‌ توانیم بگوییم که سوئیچ شبکه به هر نوع تجهیزاتی می‌ گویند که به دستگاه‌ های شبکه این امکان را می‌ دهد تا ارتباطی موثر و کارآمد با یکدیگر برقرار کرده و اطلاعات مهم و ضروری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

افراد معمولاً به وسیله کابل‌ ها و پورت‌ های مختلف اقدام به متصل کردن دو سیستم یا دیگر تجهیزات به همدیگر می‌ کنند. به طور کلی می‌ توانیم بگوییم اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین وظیفه سوئیچ‌ های شبکه، متصل کردن شبکه‌ ها و دیتاها به یکدیگر است.

معرفی تجهیزات و سوئیچ شبکه

بهترین تجهیزات شبکه برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک

در این قسمت سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی هنگام شروع و راه‌ اندازی شبکه برای کسب و کارهای کوچک سه نوع سوئیچ اصلی موجود است که شما باید از بین آنها نوع مناسب را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

 

این سوئیچ‌ ها شامل سوئیچ‌ های مدیریت شده، سوئیچ‌ های مدیریت نشده و سوئیچ‌ های هوشمند هستند که در ادامه این قسمت هر کدام از آنها را به صورت مختصر توضیح می‌ دهیم:

1. سوئیچ مدیریت شده

سوئیچ مدیریت شده یکی از بهترین روش‌ ها برای مدیریت بهتر کسب و کارهای کوچک و متوسط است. این سوئیچ به افراد این امکان را می‌ دهد که کنترل بیشتری روی کسب و کار خود در مورد چگونگی استفاده از اینترنت داشته باشند.

در این روش سوئیچ‌ های مدیریت به وسیله رابط خط فرمان یا command line interface کنترل شده و همین موضوع می‌ تواند روی پیشرفت و مدیریت بهتر کسب و کارهای کوچک نقش مهمی داشته باشد.

در نظر داشته باشید سوئیچ مدیریت شده برای تمامی کسب و کارهای کوچک نیاز به دوره‌های آموزشی دارند و شما باید برای یادگیری نحوه استفاده از بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک، آموزش ببینید.

2. سوئیچ مدیریت نشده

سوئیچ مدیریت نشده اولین گزینه برای کسب و کارهای کوچک به حساب می‌ آید. این سوئیچ‌ ها برای راه‌ اندازی کسب و کارهای پایه و کوچک که نیاز به کمترین مهارت فنی دارند مناسب هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند در هنگام شروع کار و حرفه‌ خود از آنها استفاده کنند. به بیان دیگر سوئیچ مدیریت نشده نیاز به تخصص خاصی ندارد و به راحتی می‌ تواند کسب و کارهای کوچک را راه‌ اندازی و اداره کند.

3. سوئیچ هوشمند

سوئیچ هوشمند که به سوئیچ لایه ۲ یا لایه ۳ نیز معروف است عملکردی بین سوئیچ‌ های مدیریت نشده و مدیریت شده داشته و برخی از افراد آن را در لیست بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک قرار می‌دهند.

این سوئیچ‌ ها معمولاً نسبت به نوع مدیریت نشده هوشمندتر عمل می‌ کنند و سبب دسترسی بهتر کاربران به لایه دومOSI  می‌ شوند. در حال حاضر تولید کنندگان و سازندگان این سوئیچ‌ ها کمتر است و بسیاری از افراد معتقدند برای کسب و کارهای کوچک و ابتدایی سوئیچ‌ های مدیریت نشده و مدیریت شده گزینه بهتری به حساب می‌ آیند.

بررسی وضعیت شبکه کسب و کار شما در چند سال آینده

زمانی که اقدام به راه اندازی بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک می‌ کنید باید توجه داشته باشید که کسب و کار شما تا همیشه کوچک نیست و پس از گذشت مدتی رشد می‌ کند. در کنار رشد کسب و کار، شبکه شما نیز به مرور زمان گسترش پیدا کرده و وسیع‌‌تر خواهد شد.

به همین دلیل شما باید از هم اکنون برای شبکه کسب و کار خود یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. بر اساس تعداد پورت‌ های شبکه‌ای که سوئیچ‌ های شما دارند، می‌ توان مقیاس پذیری شبکه را متوجه شد. بهتر است برای گسترش کسب و کارها در آینده در انتخاب پورت‌ ها به صورت هوشمندانه عمل کرده و محصولی را خریداری کنید که عمر و ماندگاری بیشتری دارد.

بررسی وضعیت شبکه کسب و کار شما در چند سال آینده

نکته مهم در مورد انتخاب بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک

نکته مهمی که در مورد انتخاب بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک باید در نظر داشته باشید، نحوه عملکرد سوئیچ‌ ها است. هر چقدر سرعت یک سوئیچ در انتقال بسته‌ های دیتا بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌ کند.

در صورتی که می‌ خواهید برای کسب و کارهای کوچک، فایل‌ های بزرگ و سنگین را جابجا کنید بهتر است از سوئیچ‌ هایی با عملکرد سریع‌ تر و بهتر استفاده نمایید. در غیر این صورت استفاده از سوئیچ‌ های معمولی و ساده که عملکرد عادی داشته و هزینه تهیه آنها نیز کمتر است، بهترین گزینه برای حرفه شما به حساب می‌ آید.

در نظر داشته باشید رابطه مستقیمی بین قیمت سوئیچ شبکه با پشتیبانی از پورت‌ های بیشتر وجود دارد و هرچقدر پورت بهتری خریداری کنید، در نتیجه روی آینده شبکه کسب و کار خود بهتر سرمایه‌ گذاری می‌ کنید.

سخن پایانی

در صورتی که نیاز به خرید و انتخاب بهترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارهای کوچک دارید یا می‌ خواهید در این زمینه اطلاعات کاملی کسب کنید، می‌ توانید به راحتی از طریق سایت آماد سیستم اقدام نمایید. مجموعه ما از فعالیت‌ های نوین و گسترده برای ارائه تمام خدمات به شما استفاده می‌ کند.

علاوه بر این، سایت ما اقدام به تولید و عرضه انواع جعبه‌ های الکترونیکی و مخابراتی می‌ کند که شما می‌ توانید برای پیشبرد بهتر کار و حرفه‌ خود و رسیدن به درآمد ایده‌ آل، از آن‌ ها استفاده کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574