بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی

خانه    بلاگ      بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی
بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی

بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی

همانطور که می دانید، مدیریت کابل ممکن است چالش هایی را با خود به همراه داشته باشد. باید توجه داشته باشید که در دیتاسنتر ها تعداد زیادی از قطعات و تجهیزات وجود دارد که هر یک از آن ها باید به چندین کابل متصل باشند.

حال ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ هر یک از روش ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا هستند. اگر می خواهید با بهترین روش مدیریت کابل اشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسی تان قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

بررسی مفهوم و ماهیت مدیریت کابل عمودمی

در ادامه مبحث بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ باید بگوییم، که هنگامی که تعدادی کابل از یک قطعه تجهیزات درون رک سرور وجود داشته باشد، می توان به مدیریت عمودی کابل ها پرداخت. دقت داشته باشید در مدیریت کابلی عمودی تمامی کابل ها به سمت یک مدیر به طور عمودی هدایت می شود. در این روش کابل را به راحتی به بالا و پایین هدایت می شوند، اما در عین حال به یکدیگر متصل اند.

باید توجه داشته باشید که مدیریت کابل عمودی در اندازه های مختلف وجود دارد که افراد می توانند با توجه به نیاز خود یک اندازه مناسب را برای مدیریت کابل عمودی خود انتخاب نمایند. یکی از مزایایی که باعث می شود افراد به استفاده از این محصول بپردازند ایمنی آن است.

هنگامی که کابل ها می خواهند از رک خارج شوند، به راحتی عبور کرده و به هیچ وجه بر روی قطعه دیگری خم نخواهند شد. در پاسخ به سوال بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ باید بگوییم قبل از استفاده از هر یک از مدیریت ها باید مزایا و معایب آن را به طور کامل بدانید که در ادامه آن ها را برایتان شرح خواهیم داد.

 

بررسی مفهوم و ماهیت مدیریت کابل عمودمی

بررسی مزایای مدیریت کابل عمومی

حال که با ماهیت و مفهوم اصلی مدیریت کابل عمومی اشنا شده اید وقت آن است که مزایای آن را نیز مورد بررسیتان قرار دهید. از مهم ترین مزیت های استفاده مدیریت کابل عمومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         کاهش تداخل سیگنال

یکی از مهم ترین مزایای مدیریت کابل عمومی کاهش تداخل سیگنال است. هنگامی که به استفاده از این مدیریت می پردازید کابل های برق و داده ها از یکدیگر کاملاً جدا هستند. این موضوع باعث می شود کیفیت سیگنال بهبود یابد.

·         قیمت مناسب

اگر بودجه کمی برای تهیه مدیر کابل دارید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به تهیه مدیریت کابل عمودی بپردازید. چرا که این مدیران قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای را دارند. شما با هر بودجه ای قادر به تهیه آن خواهید بود.

·         عدم اشغال فضا

آخرین مزیت استفاده از مدیریت کابل عمومی عدم اشغال فضا است. از این محصول در لبه داخلی رک سرور استفاده می شود و این موضوع باعث می گردد تا مدیریت کابل فضای زیادی را تصرف نکند. بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ اگر فضای کافی برای جای گذاری مدیریت کابل ندارید به شما پیشنهاد می دهیم به استفاده مدیریت کابل عمودی بپردازید.

بررسی معایب مدیریت کابل عمومی

هر محصول در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد که باید مد نظر افراد قرار گیرد. از مهم ترین معایب مدیریت کابل عمومی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         قابلیت ردیابی

یکی از مهمترین معایبی که باعث می شود افراد از خریداری مدیریت کابل عمودی خودداری نمایند، قابلیت ردیابی ضعیف آن است. در بسیاری از مواقع شما نمی توانید به راحتی کابل را ردیابی کنید، این موضوع باعث می شود کار شما کمی سخت تر شود. برای آنکه بتوانید این مشکل را کمی برطرف نمایید، می توانید از برچسب گذاری مناسب بر روی کابل ها استفاده نمایید.

·         حذف و اضافه کردن کابل ها

بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ یکی دیگر از معایب استفاده از مدیریت کابل عمودی حذف و اضافه کردن کابل ها است. هنگامی که ظرفیت مدیر عمودی کابل نسبتاً پر می شود، ممکن است این فرآیند در مورد کابل ها برایتان کمی دشوار گردد. برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می دهیم تا همواره کابل ها را به طور مرتب نگهداری نمایید.

بررسی مفهوم و ماهیت مدیریت کابل افقی

بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ برای اینکه بتوانید پاسخ سوال خود را بگیرید باید با مدیریت کابل افقی هم آشنا شوید. باید توجه داشته باشید اگر می خواهید کابل ها را در بالا یا پایین دستگاه خود نگهداری نمایید، می توانید از مدیریت کابل افقی استفاده نمایید. در این صورت شما می توانید به راحتی کابل ها را از یکدیگر جدا نمایید و هیچ محدودیتی در این باره وجود نخواهد داشت. برای آگاهی از مزایا و معایب مدیریت کابل افقی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بررسی مزایای مدیریت کابل افقی

از جمله نکاتی که در مبحث بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ به آن اشاره خواهیم نمود، مزایای این امر یعنی مدیریت نمودن کابل لست؛

 

بررسی مزایای مدیریت کابل افقی

·         ردیابی اسان

بر خلاف مدیریت کابل عمودی، این مدیریت قابلیت ردیابی آسان دارد و شما می توانید بدون هیچ چالشی به ردیابی کابل های دلخواهتان بپردازید. در مدیریت کابل افقی هر یک از کابل ها از پورت مخصوص به خود عبور می کنند و به همین خاطر ردیابی آن ها بسیار آسان می باشد.

·         اضافه کردن کابل ها

بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ باید توجه داشته باشید که در مدیریت کابل افقی به راحتی می توانید کابل های دلخواهتان را اضافه نمایید بدون آنکه از بابت قطع کابل های دیگر نگران باشید.

مشاهده محصولات

بررسی معایب مدیریت کابل افقی

·         نیاز به فضای زیاد

باید توجه داشته باشید که برای قرار دادن مدیریت کابل افقی نیاز به فضای زیادی خواهید داشت. اگر به هر دلیلی فضای کافی برای قرار دادن این مدیریت را ندارید به شما پیشنهاد می دهیم تا از مدیریت کابل عمودی استفاده نمایید.

·         راه اندازی زمانبر

معایب استفاده از مدیریت افقی راه اندازی زمانبر است. هنگامی که می خواهید کابل ها را به مدیریت انتقال دهید با چالش های زیادی روبرو خواهید شد که این موضوع زمان زیادی را از شما می گیرد.

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید، مدیریت کابل ها در دیتاسنتر ممکن است برای بعضی از افراد چالش برانگیز باشد. به همین خاطر در این قسمت از مطلب آماده سیستم سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با پاسخ سوال بهترین روش مدیریت کابل کدام است؟ افقی یا عمودی؟ آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف نمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574