تجهیزات داخل رک شبکه

خانه    بلاگ      تجهیزات داخل رک شبکه
تجهیزات داخل رک شبکه

آیا در ارتباط با تجهیزات داخل رک شبکه اطلاعات کافی دارید؟ به گونه ای کلّی یک شبکه دربرگیرنده تجهیزاتی متنوع بوده و هریک از آنها عملکردی خاص از خود ارائه می نمایند. در واقع این وسیله ها درون یک محفظه جای گرفته که بدان رک شبکه اطلاق می شود. پس این رک است، که از تجهیزات شما محافظت می کند!

علاوه بر تمامی این ها با وجودِ سیستم تهویه درون آن دیگر بَر اثر افزایش حرارت به تجهیزات شما آسیبی نمی رسد. ما در ادامه این مطلب از خود شما را با تجهیزاتی که درون این محفظه جای می گیرد، آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه این نوشتار از آماد سیستم با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

درباره تجهیزات داخل رک شبکه بیشتر بدانید!

درون هریک از رک ها تجهیزاتی خاص قرار می گیرد. هریک از آنها دارای عملکردی خاص بوده و نقش هایی بَر عهده خود دارند. ما در ادامه شما را با تجهیزات داخل رک شبکه بیشتر و بهتر آشنا خواهیم نمود؛

·         طبقه ثابت داخلِ رک شبکه

این طبقات در مدل هایی مختلف وجود دارد. از این سینی ها برای قرار دادنِ تجهیزاتی مختلف استفاده می شود. این طبقات به صورت کلّی دارای سه نوع است، که در ادامه بازگو می کنیم؛

از انواعِ طبقه ثابت یک یونیت جهتِ قرار دادنِ وسیله هایی بسیار کم وزن بهره گیری می شود. حال از انواعِ طبقه ثابت دو یونیت جهتِ قرار دادنِ تجهیزاتی با وزنِ متوسط استفاده می کنند. آخری هم تخت ثابت است، که شما امکانِ قرار دادنِ تجهیزاتی سنگین وزن چون؛ سرور تاور و… را برروی آنها دارید.

درباره تجهیزات داخل رک شبکه بیشتر بدانید!

·         طبقه متحرک داخلِ رک شبکه

یکی از انواعِ تجهیزات درون رک طبقه متحرک محسوب می شود. شما می توانید، از این نوعِ تجهیزات داخل رک شبکه جهتِ قرار دادنِ وسیله هایی چون؛ کیبورد و… بهره گیرید. منظور ما از طبقه متحرک قابل جا به جا بودن است! پس در صورتی که شما بدان نیازی ندارید، امکانِ جمع کردنِ آن وجود دارد.

بنابر نوعِ رک شبکه شما این وسیله به سه نوعِ اصلی تقسیم بندی می شود. ما در قسمتِ زیر این سه طبقه را معرفی خواهیم نمود؛

  1. انواعِ طبقه رک شصت سانتی
  2. انواعِ طبقه رک هشتاد سانتی
  3. انواعِ طبقه رک صد سانتی

ما در ادامه انواعی دیگر از تجهیزات داخل رک شبکه را به شما معرفی خواهیم نمود. پس همچنان با ما همراه باشید.

تماس بگیرید

 

·         فریم مانیتور

این وسیله در قسمتِ جلویی مانیتور قرار گرفته و برروی آداپتور بخشِ جلویی تجهیزات وصل می شود. این گونه مانیتور با سایر تجهیزات درون رک هماهنگ می گردد! با اکتفاء به ابعاد مانیتور، فریم مانیتور در سه ابعاد برای شما قابل تهیه کردن خواهد بود. یعنی در ابعاد؛ چهارده اینچی، پانزده اینچی و هفده اینچی می باشد!

·         حرارت سنج

بلی، یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات داخل رک شبکه حرارت سنج دیجیتالی می باشد. چرا که اگر دما بیش از حد افزایش یابد، به دیگر وسیله های موجود داخل رک آسیب می رسد. این گونه آنچه که رُخ می دهد، به وجود آمدنِ اختلال در عملکرد تجهیزات شماست.

این وسیله به گونه ای منظم دمای داخل رک را اندازه گیری می کند و به حالتِ دیجیتالی دما را به نمایش می گذارد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توان از حرارت سنج دیجیتالی نام بُرد، حافظه آن است. یعنی شما می توانید، دمایی برای آن مشخص نموده و بعد از رسیدنِ دمای رک به آن مقدار دما سنج به گونه ای خودکار فن داخل رک را روشن می نماید.

معمولاً این وسیله که یکی از مهم ترین تجهیزات داخل رک شبکه است، در قسمت بالایی رک ها نصب و به تجهیزات شما خدمات رسانی می کند.

·         ترمینال پاور

هریک از قطعات موجود درون رک برای عملکرد خود به برق نیازمند هستند. برق رسانی به قطعات موجود داخل رک به کمک همین وسیله یعنی ترمینال پاور انجام می شود. پس فقط یک کابل از داخل رک به بیرون راه پیدا می کند، که آنهم کابل ترمینال پاور است.

این وسیله برای آنکه از بروز حوادث ناگهانی پیش گیری بشود، به سیم آرت تجهیز شده است. حتماً باید سیم آرت به زمین وصل بشود، تا به هنگام اختلالات الکترونیکی آن نیز بتواند کنترلِ لازم را داشته باشد.

·         بلانک پنل

برای آنکه ایمنی بسیاری در داخل رک استقرار پیدا کند، از بلانک پنل استفاده خواهد شد. به عبارتی بلانک پنل یک صفحه ای محافظتی به حساب می آید.

·         فن رک شبکه

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات داخل رک شبکه فن است. این قطعه دارای انواعی مختلف بوده و معمولاً در قسمت بالایی رک وصل می شود. برای آنکه به هنگام افزایش دما به وسیله های موجود درون رک آسیبی نرسد، وجودِ این قطعه الزامی خواهد بود.

·         قفل

قفل ریتال برروی درب این وسیله نصب خواهد شد. نگران نباشید! چرا که این نوعِ از قفل ها بسیار باکیفیت و مقاوم است. از سویی دیگر عملکردی بسیار بهتر نسبت به دیگر قفل ها دارند. اگر که قصد شما استفاده از قفل ریتال است، باید برروی درب رک بُرشی خاص ایجاد بشود.

·         پیج و مهره ها

اگر که شما دوستانِ عزیز به درون رک نگاهی بهتر بی اندازید، با پیچ و مهره هایی مختلف رو به رو می شوید. این قطعات که یکی از مهم ترین تجهیزات داخل رک شبکه محسوب می شود، از گونه آبکاری شده گالوانیزه می باشد. در واقع پوشش آنها درون آزمایشگاه هایی مختلف تِست و کنترل می گردد. از این قطعات ریز و درشت برای بستن رکمونت درون رک بهره گیری خواهد شد.

·         چرخ رک شبکه

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات برای رک های ایستاده چرخ است. در واقع اگر که چرخ ها نباشد، جا به جایی برای شما بسیار سخت خواهد شد. اغلب چرخ جلویی رک دارای قسمتی برای نگاه داشتن بوده و شما می توانید، از آنها جهتِ ثابت ماندنِ رک در محل مورد نظر خود بهره گیرید.

·         روشنایی

جهتِ ایجاد روشنایی درون رک از لامپ فلورسنت و یا انواعِ اِل اِی دی استفاده می کنند. در واقع لایت پنل هم یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات داخل رک شبکه محسوب شده و برای نگهداری لامپ فلورسنت مورد استفاده قرار می گیرد.

·       کیس رکمونت

کیس رکمونت نوعی از کیس است، که با استناد به استانداردهای موجود در اندازه هایی بیست اینچی ساخته شده و به سمت بازار روانه می شود. این قبیل از کیس ها در داخل رک جای گرفته و دربی قفل دار دارد. البته کیس رکمونت فیلتر هم دارد و از ورود هرگونه گرد و غبار به داخل آن پیش گیری می نماید. البته این قطعه به حالتی طراحی شده که کمترین میزانِ جا را در داخل رک به خود اختصاص می دهد.

کمی درباره رک شبکه با يکديگر صحبت کنیم

کمی درباره رک شبکه با يکديگر صحبت کنیم!

رک در مجموعه شبکه به عنوان سخت افزار محسوب می شود! حال همین محفظه می تواند، لوازمی دیگر چون‌؛ سوئیچ و یا سرور و روتر را در دِل خود جای بدهد. به همین دلیل است، که در طبقاتی بسیار مقاوم برای نگهداری از تجهيزات‌تان در اختیار شما قرار می گیرد.

در بررسی تجهیزات داخل رک شبکه توجه داشته باشید، که گاهی این وسیله به صورت در باز فروخته می شود. گاهاً هم به صورت بسته تولید و به سمت بازار روانه می شود. حال سخت افزارهای مربوط به شبکه بنابر استانداردهایی خاص عمل می کنند، قطعاً شما هم می دانید. به همین خاطر باید رک ها هم دارای استانداردهای لازمه برای نگهداری از این لوازم باشند. اغلب این وسیله از فلز ساخته می شود، ولی برخی از آنها جنسی از آلومینیوم داشته و با روکش رنگی تزئین می شوند.

حرف آخر

اکنون شما به خوبی با تجهیزات داخل رک شبکه آشنا شده اید. درست است! حضور هریک از این قطعات در داخل رک کارآیی خاص خود را دارد. بالطبع نبودِ آنها می تواند، آسیب هایی غیر قابل جبران به رک و تمامی شبکه شما وارد آورد.

ما به شما توصیه می کنیم، که در تهیه هریک از آنها کوتاهی ننموده و برای خرید با ما مشورت بنمایید. قطعاً کارشناسان ما می توانند، در آماد سیستم اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه ارائه کنند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574