تجهیزات دیتا سنتر، 5 نوع تجهیزاتی که دیتا سنتر شما باید داشته باشد

خانه    بلاگ      تجهیزات دیتا سنتر، 5 نوع تجهیزاتی که دیتا سنتر شما باید داشته باشد
تجهیزات دیتا سنتر، 5 نوع تجهیزاتی که دیتا سنتر شما باید داشته باشد

تجهیزات دیتا سنتر، 5 نوع تجهیزاتی که دیتا سنتر شما باید داشته باشد

همانطور که می دانید امروزه برای نگهداری داده ها و اطلاعات در شرکت ها از دیتا سنترها استفاده می شود. ممکن است عده ای از افراد با خود بفرستند دیتا سنتر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم دیتا سنتر به منظور مرکز داده و محل نگهداری آن است. حال ممکن است شما برای سازمان خود نیاز به دیتا سنتر کوچکی داشته باشید یا برعکس باید یک دیتا سنتر بزرگ را برای خود مد نظر قرار دهید.

این موضوع فرقی برای شما ندارد، چرا که ۵ نوع تجهیزات باید در دیتا سنتر شما وجود داشته باشد تا بتوانید نتیجه مناسبی را از آن شاهد باشید؛ چه در دیتا سنترهای بزرک و چه در دیتا سنترهای کوچک وجود این نوع تجهیزات الزامی می باشد. اگر می خواهید با تجهیزات دیتا سنتر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسی تان قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

بررسی ۵ نوع تجهیزات لازم در دیتا سنتر

همانطور که در ابتدای مقاله برای شما شرح دادیم ۵ نوع تجهیزات برای دیتا سنترها لازم و ضروری هستند که از هر یک از آن ها به ترتیب عبارتند از:

 

بررسی ۵ نوع تجهیزات لازم در دیتا سنتر

·         تجهیزات کنترل محیطی

همانطور که می دانید، داخل دیتا سنترها ممکن است در بعضی از مواقع دمای هوا افزایش یابد که این موضوع اگر کنترل نشود مشکلات زیادی را برای سرورها به وجود می آورد. به همین خاطر در دیتا سنترهای کوچک و بزرگ باید از تجهیزات کنترل محیطی استفاده شود تا دمای داخل دیتا سنتر به خوبی مدیریت شده و ایمنی سرورها به خطر نیفتد.

به طور کلی می توان گفت تجهیزات کنترل محیطی از مهمترین تجهیزات دیتا سنتر می باشد. ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند تجهیزات کنترل محیطی شامل چه مواردی می شود؟ از مهم ترین تجهیزات به شرح زیر می باشند:

1.       صفحه نمایش محیطی

اولین تجهیزاتی که باید به تهیه آن بپردازید صفحه نمایش محیطی است. با استفاده از این محصول می توانید دمای محیط را به خوبی مورد بررسی تان قرار دهید و آن را اندازه گیری نمایید. همچنین توجه داشته باشید که صفحه نمایش محیطی می تواند رطوبت محیط پیرامون خود را اندازه گیری نماید و یک محصول دو منظوره محسوب می شود.

2.       برنامه های جریان هوا

در ادامه مبحث تجهیزات دیتا سنتر می گوییم، که از مهم ترین آن برنامه های جریان هوا است. به شما توصیه می کنیم تا حتماً در دیتا سنترهای خود از فن و فشار هوا استفاده نمایید تا با تغییرات دمای هوا در محیط دیتا سنتر مواجه نگردید.

3.       رطوبت سازها

از دیگر تجهیزاتی که در دیتا سنتر خود به آن نیاز دارید رطوبت سازها می باشد. بسیاری از افراد گمان می کنند که رطوبت برای دیتا سنتر مضر است؛ اما باید بگوییم این تصور کاملاً اشتباه و نادرست می باشد. چرا که مقداری رطوبت برای دیتا سنترها ضروری است.

طبق تحقیقاتی که توسط تیم ما انجام شده است دریافتیم که حدوداً ۴۵ درصد رطوبت باید در دیتا سنتر وجود داشته باشد. اما هنگامی که از فن ها استفاده می کنید ممکن است رطوبت هوا افزایش یا کاهش یابد به همین خاطر می بایست به استفاده از رطوبت سازهای مرغوب که در سطح بازار وجود دارند بپردازید. رطوبت ساز از تجهیزات دیتا سنتر است.

4.       خنک کننده هوا

همانطور که می دانید دمای داخل دیتا سنترها و سرورها ممکن است رفته رفته افزایش یابد و مشکلات ایمنی زیادی را به وجود آورد. به همین خاطر توصیه می شود تا حتماً از خنک کننده های هوا همچون کولرهای آبی و دیگر تجهیزات موجود و سطح بازار استفاده نمایید.

 

·         رک سرور

لطفا همچنان در ادامه مبحث تجهیزات دیتا سنتر با ما همراه شوید. تجهیزاتی که باید به تهیه آن بپردازید رک سرور است. همانطور که می دانید در دیتا سنترها تعداد بسیار زیادی از سرورها و روترها وجود دارد که باید با دقت به نگهداری آن ها پرداخت.

بسیاری از افراد گمان می کنند که سرورها را می توان به طور عادی در قفسه ها قرار داد، اما باید بگوییم این موضوع می تواند مشکلات ایمنی زیادی را برای سرورها به وجود بیارد و خطرات فیزیکی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر توصیه می شود تا با توجه به سرورهای خود یک رک مناسب انتخاب نمایید و به خریداری آن به پردازید.

·         منابع برق اضافی

تجهیزات دیتا سنتر اکثرا با برق کار می کنند! همانطور که می دانید تجهیزاتی که در دیتا سنترها وجود دارند باید به برق دسترسی داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت عملکرد آن ها با مشکل مواجه می گردد. به همین خاطر باید برای دیتا سنتر خود به دنبال منابع برق اضافی باشید.

اگر یک ثانیه قطعی برق در دیتا سنترها به وجود بیاید اطلاعات سرورها تا چندین ساعت باز نخواهند گشت. علاوه بر آن باید توجه داشته باشید که اگر قطعی برق به صورت مداوم ایجاد شود، تجهیزات دیتا سنتر مورد آسیب قرار می گیرند و باید مجدداً به تهیه آن ها بپردازید.

·         تجهیزات مدیریت کابل

تجهیزات دیتا سنتر بایستی به خوبی مدیریت شوند. یکی از مهمترین تجهیزاتی که باید به استفاده از آن در دیتا سنترها بپردازید تجهیزات مدیریت کابل است. همانطور که می دانید نگهداری کابل ها یکی از امور دشوار محسوب می شود و اگر به درستی مدیریت نشوند در یکدیگر گره خورده و باز کردن آن ها بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر به تهیه تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت کابل های دیتا سنتر خود بپردازید.

مشاهده محصولات

   تجهیزات مدیریت کابل

·         تجهیزات کامپیوتر و شبکه

در این قسمت از مبحث تجهیزات دیتا سنتر خواهیم دانست، که آخرین تجهیزاتی که برای دیتا سنتر خود باید تهیه نمایید تجهیزات کامپیوتر و شبکه می باشد. توجه داشته باشید که تجهیزات کامپیوتر و شبکه دیتا سنترها را باید با کیفیت عالی تهیه نمایید. چرا که این تجهیزات را معمولاً ۳ الی ۵ سال یک بار باید عوض کنیم و زودتر از آن این امر برایتان بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله آماده سیستم متوجه شده اید، برای راه اندازی رها باید تجهیزات متنوعی را تهیه و آماده سازی نمایید. به همین خاطر در این قسمت از مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم ترین تجهیزات دیتا سنتر آشنا نماییم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به دریافت خدمات مورد نیازتان از مجموعه آماده سیستم بپردازید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574