تجهیزات رک شبکه

خانه    بلاگ      تجهیزات رک شبکه
تجهیزات رک شبکه

ما در این قسمت از مطلب خود، به معرفی تجهیزات رک شبکه می پردازیم. ولی قبل از این که در این باره با هم صحبت کنیم، نقش این متعلقات چیست؟ چه کاربردی دارند! آیا وجود آنها الزامی است؟ سؤالاتی می باشد، که بدان ها پاسخ می دهیم. در واقع تهیه تجهیزات رک نه آنکه در بهبود عملکرد رک ها اثر می گذارد، بلکه منجر به ایجاد امنیتی بیشتر برای سیستم شبکه شما می شود.

از آن سوی که رک ها از سیستم شبکه شما در برابر عواملی مختلف مراقبت می کنند، وجودِ سخت افزار اصلی و متعلقات شبکه موضوعی الزامی خواهد بود. به همین خاطر ما در طول این مطلب از خود در آماد سیستم می خواهیم، با شما در ارتباط با این متعلقات صحبت کنیم. لطفاً در ادامه این متن با ما همراه باشید.

درباره قیمت متعلقات رک شبکه بیشتر بدانید!

قبل از آنکه با همدیگر درباره تجهیزات رک شبکه صحبت کنیم، در ارتباط با قیمت این متعلقات با شما بحث خواهیم کرد. قطعاً شما می دانید، که رک ها دارای انواع مختلف هستند. مثل؛ دیواری، ایستاده یا…! برای آنکه شما از رک ها به بهترین حالت ممکن استفاده کنید، باید متعلقات آن را هم خریداری نمایید. اغلب تمامی این تجهیزات برای انواع رک ها به صورت مشابه تهیه می شوند.

اگر که شما دوست دارید، در ارتباط با قیمت تجهیزات رک شبکه بیشتر بدانید! باید به نوع آنها، قابلیت هایی که دارند، برند محصول، شرکت تولیدی، تعداد مد نظر و جوانبی این چنینی توجه داشته باشید. مثلاً انواعِ متعلقات رک شبکه ایرانی به نسبت نمونه های خارجی هم قیمت بسیار مناسب تری داشته و هم از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. حال ما در ادامه این مطلب به برخی از مهم ترین متعلقاتی که لازم است، برای رک شبکه تهیه کنید، می پردازیم. پس از شما دعوت می کنیم، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

مطالعه بیشتر: رک ایستاده

مهم ترین متعلقات رک شبکه را بشناسید!

بلی، همانطور که گفتیم‌؛ وجودِ تجهیزات رک شبکه امری الزامی است. زیرا با وجودِ آنها هم از سیستم خود نهایت استفاده را خواهید کرد و هم امنیت تجهیزات خود را تا بالاترین حد فراهم می کنید. پس برای آشنایی با این متعلقات در ادامه متن همگام ما شوید؛

مهم ترین متعلقات رک شبکه را بشناسید!

 

·         تأمین برق مورد نیاز رک با پاور ماژول

پاور ماژول یکی از متعلقات رک شبکه محسوب می شود. ولی کاری که برعهده این عضو می باشد، چیست؟ بلی این اجزاء در رک ها مسئولیت برق رسانی (توزیع برق) به تجهیزات داخل رک را دارد. در واقع پاور ماژول چند خروجی برق داشته و برق رسانی به تجهیزات داخل رک را کنترل می کند.

امکانِ نصب این عضو داخل رک دیواری به دو حالت وجود دارد. یعنی شما می توانید، به صورت افقی یا عمودی این قطعه را داخل رک دیواری نصب بنمایید. جالب است، بدانید؛ امکانِ استفاده از این قطعه برای برق رسانی به انواعِ اجزاء چون‌؛ فن، فلورسنت، قفل یا سیستم امنیتی و… وجود دارد. اگر که دوست دارید، در ارتباط با قیمت پاور ماژول بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

دوستان عزیز قیمت این قطعه تحت تأثیر عواملی گوناگون است. مثلاً دارای چه قابلیت هایی بوده یا چه تعداد خروجی دارد! پس حتماً در خرید این نوعِ از تجهیزات رک شبکه به قطعات موجود در داخل رک شبکه توجه داشته باشید. پاور ماژول ها دارای انواعی مختلف است، که پیشرفته ترین آنها نوعِ سوئیچی می باشد. ولی چرا؟ زیرا این نوعِ از پاور ماژول امکانِ کار از راه دور را دارد.

·         سینی رک برای طبقه بندی بهتر رک شبکه

اگر که می خواهید، به درون رک شبکه نظم و ترتیب بیشتری ببخشید، سینی رک را به عنوان یکی از تجهیزات رک شبکه تهیه کنید. با وجودِ این سینی ها طبقات از یکدیگر جدا می شود. معمولاً این سینی ها به حالتی ساخته می شود، که پنجره هایی در کف آن وجود داشته باشد. هدف از این کار هم وجودِ جریان هوا و مراقبت بیشتر از تجهیزات شما در مقابل گرماست.

اگر که هدف شما خرید سینی رک است، به یک نکته توجه داشته باشید. این نوع از تجهیزات دارای دو نوع است. یکی از آنها متحرک بوده و دیگری ثابت است. نوعِ ثابت با پیچ و مهره هایی مخصوص و گالوانیزه به داخل رک وصل می شود. ولی نوعِ متحرک به حالت کشویی بوده و به راحتی داخل رک جا به جا می شود. پس شما می توانید با توجه به نیاز خود و نوعِ رک خود، یکی از انواع سینی رک را به عنوان یکی از تجهیزات رک شبکه انتخاب کنید.

   سینی رک برای طبقه بندی بهتر رک شبکه

·         نور داخل رک شبکه برای تماشای بهتر تجهیزات

شما می توانید، به عنوان یکی از متعلقات رک شبکه لایت پنل را خریداری کنید. دوستان عزیز درست است، که لایت پنل چندان هم ضروری نیست. امّا وجودش چندان هم بد نیست! این قطعه دارای لامپ هایی از نوعِ اِل اِی دی یا فلورسنت می باشد، که داخل رک ایستاده یا دیواری نصب می شود. اگر که روشنایی داخل رک وجود داشته باشد، تجهیزات سرور را به راحتی می بینید.

در واقع هدف از خرید این نوعِ از تجهیزات رک شبکه نگهداری بهتر و عیب یابی دقیق تر قطعات موجود درون رک هاست. جالب است، بدانید؛ برخی از لایت پنل ها از چندین رنگ تشکیل می شود. حال شما می توانید، بنابر راحتی خود به هنگام کار درون رک ها یکی از رنگها را برای ایجاد روشنایی انتخاب بنمایید.

معمولاً لایت پنل ها دارای قیمت چندان بالایی نیستند. پس بهتر است، برای عملکرد بهتر رک آن را تهیه کرده و در طولانی مدّت مورد استفاده قرار دهید.

·         تهیه قفل برای ایجاد سطح امنیت بیشتر

در ارتباط با قفل باید گفت؛ اغلب رک ها دارای قفل برروی درب خود می باشند. ولی برخی از تولید کنندگان برروی درب محصولات تولیدی خود قفل نگذاشته و خرید آن را برعهده خود شما گذاشته اند. پس شما باید به عنوان یکی از تجهیزات رک شبکه قفل را خریداری کنید.

در واقع وجودِ قفل به شما امکان خواهد داد، دسترسی مدیریت شده ای به متعلقات داخل رک داشته باشید! هیچ فرقی هم ندارد، که رک شما از چه نوعی باشد. قفل ها به دو صورت هوشمند یا فیزیکی می باشند. حتی شما می توانید، قفل هایی با امکانِ مدیریت از راه دور را تهیه بنمایید.

·         مدیریت کابل های درون شبکه

گاهاً شما به داخل رک نگاه کرده و نا امید می شوید. از بی نظمی که درون رک وجود دارد! از این که کابل ها در هم تنیده شده و علاوه بر بی نظمی امکان دارد، سیم ها بعد از مدّت زمانی خراب شوند! بنابراین ابزارهایی در راستای مدیریت کابل به شما امکان خواهد داد، تا آنها را دسته بندی بنمایید.

با تهیه این قطعه از تجهیزات رک شبکه علاوه بر وجودِ نظمی بیشتر خطراتی چون؛ کشیدگی، قطعی یا پارگی کابل های شما را تهدید نخواهد کرد. علاوه بر این ها شما می توانید، شاهد وجودِ امنیت بیشتر برای تجهیزات شبکه خود باشید. چرا که کابل ها در یکدیگر نپیچیده و بروز اتصال میان کابل ها به کمترین حد خود می رسد.

مدیریت کابل های درون شبکه

·         فن برای جریان هوایی بیشتر داخل رک

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات رک شبکه فن برای خنک سازی داخل رک هاست. زمانی که فن وجود داشته باشد، سیستم داخلی رک بیش از حد گرم نشده و وسیله های موجود درون رک در اَمان خواهند بود. زیرا گرمای بسیار علاوه بر تأثیر برروی عملکرد تجهيزات منجر به خراب شدنِ آنها در کوتاه مدّت می شود.

با وجود فن نه آنکه داخل رک شبکه خنک می شود، بلکه ورود گرد و خاک به داخل آن محدود می گردد! فن دارای دو نوع است. یونیت فن و سینی فن! اگر که شما دارای تجهیزاتی هستید، که به سرعت گرم می شود. از سویی هدف شما خنک شدن آن در مدّت زمانی کوتاه است، سینی فن را انتخاب کنید. زیرا این نوع فن از تجهیزات رک شبکه برروی
سینی قرار گرفته و مستقیماً قطعه مورد نظر شما را خنک می کند.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از آماد سیستم با شما درباره تجهیزات رک شبکه صحبت کردیم. چند نمونه از این متعلقات را به شما معرفی نمودیم و گفتیم؛ برای عملکرد بهتر شبکه وجود هریک از این قطعات امری الزامی است. از سویی دیگر با وجودِ آنها امنیت سیستم شبکه تضمین می شود. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

البته شما می توانید، در صورت وجود پرسش هایی بیشتر در این حیطه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574