تفاوت رک باز با رک دیواری

خانه    بلاگ      تفاوت رک باز با رک دیواری

 در این مقاله به تفاوت رک باز با رک دیواری خواهیم پرداخت و مهم ترین تفاوت های آن ها را بیان خواهیم کرد . با توجه به تفاوت های شبکه های کامپیوتری ، تجهیزات و کارکرد آن ها رک های متفاوتی نیز با ویژگی های خاص خود تولید می شوند .

آشنایی با انواع این محصولات و دانستن تفاوت های آن ها می تواند در انتخاب درست محفظه مناسب برای سیستم شبکه کامپیوتری سازمان ها بسیار مفید باشد . در ابتدا باید با رک ، ویژگی های آن کاربرد آن و انواع آن آشنا شویم ، تا با آگاهی از این ویژگی ها به تهیه محفظه مناسب بپردازیم .

 

تفاوت رک باز با رک دیواری-وب سایت آماد سیستم

 

رک شبکه چیست ؟

برای آگاهی از تفاوت رک باز با رک دیواری ، ابتدا با رک شبکه و کاربرد های آن آشنا می شویم . رک شبکه کابینتی فلزی است ، که تجهیزات شبکه در آن قرار گرفته و علاوه بر محافظت از این تجهیزات ، از اطلاعات سرور های شبکه نیز محافظت می کند .

امروزه با فراگیر شدن استفاده از سیستم شبکه کامپیوتری در بسیاری از سازمان ها و ادارات ، نیاز به مراقبت از تجهیزات شبکه نیز افزایش یافته است . این نیاز مهم باعث ساخت رک های مختلف با ویژگی های متنوع برای شبکه های کامپیوتری شده است .

معرفی رک دیواری و رک باز

برای بیان تفاوت رک باز با رک دیواری باید با این دو نوع رک آشنا شویم . در ادامه این مقاله به معرفی این دو رک ، ویژگی ها و کاربرد های آن ها می پردازیم . سازمان ها و ادارات مختلف باید با توجه به نیاز شبکه خود اقدام به خرید محصول مناسب نمایند .

رک دیواری

رک دیواری شبکه یک وسیله ای است که برای نصب تجهیزات شبکه مانند سوئیچ های شبکه ، مودم ها ، روتر ها و غیره به کار می رود . این نوع رک شامل یک فضای باز برای نصب تجهیزات شبکه است ، که به دیوار نصب می شود . برخی از این رک ها دارای درب هستند تا بتوان به راحتی به تجهیزات شبکه دسترسی داشت .

تفاوت رک باز با رک دیواری باعث تفاوت کاربرد های آن ها می شود . رک دیواری شبکه معمولا در محیط های کاری کوچک و متوسط استفاده می شود . این وسیله قابلیت جمع آوری تجهیزات شبکه را در یک مکان مشخص فراهم می کند و به کاربران اجازه می دهد ، تا به راحتی به تجهیزات شبکه دسترسی داشته باشند .

رک باز

رک شبکه بازبه معنای یک ساختار فیزیکی است ، که برای نگهداری اجزای سخت افزاری و شبکه در محیط هایی مانند کارخانه های صنعتی و غیره به کار می رود . این رک ها گاهی بدون در می باشند و از تمام جهات باز هستند و این مهم ترین تفاوت رک باز با رک دیواری است .

اما در این گونه رک ها ، درب ها به طور قابل توجهی باز هستند و این به کاربران اجازه می دهد که ، به راحتی به داخل تجهیزات دسترسی پیدا کنند و تغییرات لازم را اعمال کنند . این نوع رک شبکه ، به خصوص برای افرادی که از امنیت فیزیکی در دسترس خود اطمینان دارند و می خواهند تجهیزات خود را در دسترس سریع قرار دهند ، مناسب است .

شما برای آگاهی از مشخصات کامل رک های دیواری و رک های باز می توانید با کارشناسان مجموعه آماد سیستم تماس گرفته و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید . در ادامه به بیان تفاوت رک باز با رک دیواری خواهیم پرداخت و برخی از این تفاوت ها را بیان خواهیم کرد .

تفاوت رک باز با رک دیواری

همانطور که بیان شد انواع متفاوتی از رک وجود دارد و هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند . هر سازمان و اداره باید با توجه به نیاز شبکه خود محفظه مناسب با شبکه خود را تهیه نماید . حال برخی از تفاوت رک باز با رک دیواری بیان می کنیم .

رک دیواری به دیوار یا در درون دیوار نصب می شود ، در حالی که رک باز به صورت مستقل و قابل حمل بر روی زمین است .

رک دیواری معمولاً در اندازه های استاندارد قابل دسترسی است و در فضای کوچک و محدود مانند آپارتمان ها و دفاتر کاری کوچک مناسب است . در مقابل ، رک باز برای کاربرد های بزرگتر و فضاهای باز مناسب است .

رک باز دارای پایه های قابل تنظیم است که اجازه تنظیم ارتفاع را به کاربر می دهد ، در حالی که رک دیواری فقط با ارتفاع ثابتی که به دیوار نصب شده است ، قابل استفاده است .

رک باز ، به دلیل قابل حمل بودن ، امکان جا به جایی را راحت کرده در حالی که رک دیواری ثابت است و همیشه در جای خود قرار دارد .

در کل ، انتخاب بین رک دیواری و رک باز وابسته به نیاز های شما است و با دانستن تفاوت رک باز با رک دیواری می توانید رک مورد نیازتان را تهیه کنید . اگر فضای کوچکی دارید و یا تجهیزات الکترونیکی خود را در دفتر کاری خود نگهداری می کنید ، رک دیواری مناسب است .

اگر به دنبال یک محفظه بزرگتر و برای کاربرد های مختلف هستید ، رک باز بهترین گزینه است . در مجموع می توان گفت که این محفظه فلزی بسیار کاربردی می باشد و برای انتخاب نوع مناسب آن بهتر است با کارشناسان این حوزه مشورت کنید . مجموعه آماد سیستم می تواند شما را در این زمینه یاری نماید .

خرید و تهیه رک باز و رک دیواری

پس از آشنایی با تفاوت رک باز با رک دیواری حال می توان به خرید رک مناسب با نیاز های شبکه تان بپردازید . مهم ترین نکته درهنگام خرید این محفظه ، کیفیت متریال های به کار رفته در ساخت این محصول است . برای تهیه محفظه ای با کیفیت حتما به مجموعه های معتبر مراجعه نمایید .

مجموعه آماد سیستم با سال ها تجربه در حوزه ساخت ونصب رک های شبکه می تواند این محصول را با توجه به نیاز شما ، با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد . شما برای خرید این محصول کاربردی می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمائید .

با توجه به تفاوت رک باز با رک دیواری می توان بیان کرد این دو نوع محفظه هر دو دارای مزایای زیادی نیز هستند و باید با توجه به ویژگی های آن ها اقدام به تهیه و استفاده از آن ها کرد ، تا بتوان بیشترین بهره را از این محفظه ها به دست آورد .

قیمت رک دیواری و رک باز

قیمت رک دیواری و رک باز با توجه به ابعاد و کیفیت ساخت آن ها متفاوت است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن بیان نمود . پیش از اقدام به تهیه این محصول بهتر است با تمام نیاز های حال و آینده شبکه کامپیوتری خود آشنا شوید و براساس این اطلاعات اقدام به تهیه این محصول کنید .

مجموعه آماد سیستم سعی دارد این محصول مهم را با بهترین کیفیت و با به صرفه ترین قیمت ممکن در اختیار تمام سازمان ها و ادارات قرار دهد . با توجه به تفاوت رک باز با رک دیواری قیمت این دو محصول با هم متفاوت بوده و باید با توجه به بودجه و نیاز به تهیه این محصول بپردازید .

کلام پایانی

با بیان تفاوت رک باز با رک دیواری سعی کردیم تا حدودی شما را با این محصولات آشنا کرده و شما را در انتخاب رک مناسب با نیازتان یاری کنیم . این محفظه فلزی که غالبا در رنگ سیاه ساخته می شود ، علاوه بر نظم بخشیدن به تجهیزات شبکه از آن ها نیز محافظت کند .

سازمان ها و ادارات باید با توجه به تجهیزات شبکه کامپیوتری خود و نیاز های حال و آینده خود ، اقدام به خرید این محفظه نمایند . با وجود این محفظه در سازمان ها و ادارات می توانند به داشتن شبکه پایدار و منسجم امیدوار بوده و با خاطری آسوده به ارتقا و تغییرات مورد نظر خود در شبکه بپردازند .

مقالات پیشنهادی

رک ایستاده

رک اوت دور

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574