تفاوت رک دیواری با رک outdoor

خانه    بلاگ      تفاوت رک دیواری با رک outdoor

برای بیان تفاوت رک دیواری با رک outdoor ، ابتدا باید با این رک ها آشنا شده و سپس به بیان تفاوت ها و شباهت های آن ها بپردازیم . رک خود محفظه ای فلزی است که برای مراقبت و نگهداری از تجهیزات شبکه و اطلاعات سرور ها مورد استفاده قرار می گیرد .

با توجه به تنوع ساختار های شبکه و نیاز های مختلف سازمان ها و ادارات به سیستم شبکه های متفاوت و تجهیزات مختلف ، رک های متنوعی نیز با ویژگی های خاص وجود دارند . وظیفه اصلی تمام این محفظه ها نگهداری ونظم بخشیدن به تجهیزات شبکه و محافظت از اطلاعات مهم شبکه است .

 

تفاوت رک دیواری با رک outdoor-وب سایت آماد سیستم

معرفی رک دیواری

برای بیان تفاوت رک دیواری با رک outdoor ، ابتدا به معرفی این دو محصول پرداخته و سپس تفاوت ها و شباهت های آن ها را بیان خواهیم کرد . رک دیواری یکی از رایج ترین محفظه ها برای ادارات و سازمان های کوچک است . این رک را می توان با توجه به ابعاد فضای موجود و اندازه تجهیزات شبکه ، تهیه کرد .

رک دیواری شبکه به دلیل جمع آوری تجهیزات در یک جا ، نصب و نگهداری آسان بستری ایده آل برای مدیریت شبکه و افزایش امنیت شبکه است . برخی از ویژگی های مهم رک دیواری شبکه شامل اندازه ی استاندارد ، پنل جلو باز شو ، مناسب برای نصب تجهیزات پایه و قابلیت دسترسی آسان به تجهیزات برای نگهداری و تعمیر می باشد .

رک دیواری شبکه ، یک قفسه ی بزرگ است که بر روی دیوار قرار می گیرد و به منظور نگهداری تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد ، این قفسه با استفاده از پیچ و مهره ها به دیوار متصل می شود . در ادامه به تفاوت رک دیواری با رک outdoor خواهیم پرداخت .

معرفی رک outdoor

حال در ادامه تفاوت رک دیواری با رک outdoor به معرفی رک outdoor می پردازیم . این محصول به عنوان یک وسیله ذخیره سازی برای قرار دادن تجهیزات شبکه در محیط خارجی استفاده می شود . این نوع رک ها معمولاً از جنس فلزی ساخته شده و برای مقاومت در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی طراحی شده اند .

رک outdoor شامل قابلیت های زیادی مانند تهویه مناسب برای کاهش گرما ، پوشش ضد زنگ و ضد خوردگی ، محافظت در برابر نفوذ آب و خاک ، مقاومت در برابر تغییرات دما و رطوبت و … را دارا است . این محصول معمولاً به صورت افقی نصب شده و از قفسه های مختلفی برای دسته بندی تجهیزات استفاده می کند .

این محفظه معمولاً در فضاهای بازیابی اطلاعات ، سایت های تلفن همراه ، پایگاه های داده ، نقاط دسترسی بی سیم و … استفاده می شود . همچنین این نوع رک ها برای نصب در محیط هایی که قابلیت دسترسی به آن ها محدود است مناسب هستند و به عنوان یک راه حل کارآمد و ایمن برای نگه داری تجهیزات شبکه در فضای باز شناخته می شوند .

تفاوت رک دیواری با رک outdoor

رک دیواری و رک outdoor هر دو به عنوان یک وسیله ذخیره سازی برای قرار دادن و نگهداری از تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرند . اما مهم ترین تفاوت رک دیواری با رک outdoor در محیط نصب و شرایط آب و هوایی است .

رک دیواری معمولا در داخل ساختمان ها برای نصب تجهیزات شبکه استفاده می شود . این رک ها معمولاً با ارتفاع های مختلف و به صورت عمودی بر روی دیوار نصب می شوند . همچنین ، این رک ها معمولاً از جنس فلزی هستند و در برخی موارد با پوشش های مختلفی برای مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی تولید می شوند .

از سوی دیگر ، رک outdoor برای نصب در فضاهای خارجی مناسب است . این رک ها معمولاً از جنس فلزی و ضد آب هستند و برای مقاومت در برابر عوامل جوی مثل بارش ، رطوبت و حرارت ساخته شده اند . همچنین ، این رک ها معمولا به صورت افقی نصب می شوند و از قفسه های مختلفی برای دسته بندی تجهیزات استفاده می کنند .

به طور خلاصه ، تفاوت رک دیواری با رک outdoor در محیط نصب و شرایط آب و هوایی است که مورد استفاده قرار می گیرند . سازمان ها و ادارات با توجه به نیاز خود باید این محفظه ها را تهیه نمایند . مجموعه آماد سیستم آماده ارائه مشاوره به سازمان ها و ادارات می باشد .

ویژگی های رک outdoor

حال پس از بیان تفاوت رک دیواری با رک outdoor ، ویژگی های آن ها را به صورت جداگانه بیان می کنیم . آشنایی با ویژگی های این دو محصول می تواند سازمان ها را در انتخاب رک مناسب یاری کند . برخی از ویژگی های لازم برای رک outdoor عبارتند از :

۱. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی : این محفظه باید قابلیت مقاومت در برابر باران ، برف ، آفتاب ، گرد و خاک و سایر شرایط آب و هوایی را داشته باشد .

۲. مقاومت در برابر ضربه : این محصول باید قابلیت مقاومت در برابر ضربه و ارتعاشات را داشته باشد تا تجهیزات داخل آن در امان باشند .

۳. محافظت از تجهیزات در برابر ورود گرد و غبار : این محفظه باید قابلیت محافظت از تجهیزات داخل آن ، در برابر ورود گرد و غبار را داشته باشد . این مقاله در رابطه با تفاوت رک دیواری با رک outdoor می باشد .

۴. قابلیت نصب آسان : نصب و استفاده از این محصول باید آسان باشد تا کاربران بتوانند به راحتی تجهیزات خود را در آن نصب کنند .

۵. انعطاف پذیری در مورد اندازه و شکل : رک outdoor باید قابلیت تنظیم در اندازه و شکل مورد نیاز کاربران را داشته باشد .

ویژگی های رک دیواری

رک شبکه دیواری یک وسیله کم حجم و قابل استفاده در محیط هایی با فضای محدود است که برای نصب تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد . حال در ادامه مبحث تفاوت رک دیواری با رک outdoor ، برخی از ویژگی های این رک دیواری را بیان می کنیم .

  1. ساختار قابل تعویض : برخی از رک های شبکه دیواری این ویژگی را دارند که به کاربران اجازه می دهد تا اجزای مختلف رک را تعویض کنند و به راحتی انواع مختلف تجهیزات شبکه را نصب کنند .
  2. طراحی کم حجم : به دلیل کوچک بودن اندازه ، این رک ها به راحتی در فضای محدودی که ممکن است در محیط های اداری یا خانگی یافت شود قابل استفاده هستند .
  3. قابلیت نصب آسان : یکی دیگر از ویژگی های این رک ها ، نصب آسان آن ها می باشد . به راحتی می توان این محفظه را در مکان های مختلف نصب کرد . در این متن به مبحث تفاوت رک دیواری با رک outdoor می پردازیم .
  4. دارای قفل امنیتی : برخی از رک های دیواری دارای قفل امنیتی هستند که می تواند از دسترسی افراد غیرمجاز به تجهیزات درون رک جلوگیری کند .
  5. افزایش بازدهی : استفاده از این محصول می تواند باعث افزایش بازدهی شبکه و کاهش خطاها ، هزینه ها و زمان نصب شود .

با آشنایی با ویژگی های این دو محصول و تفاوت رک دیواری با رک outdoor می توان به راحتی محصول مورد نیاز برای شبکه سازمان و یا اداره را تهیه نمود . این دو محصول هر کدام دارای ویژگی های منحصر بفرد خود بوده و برای برآورده کردن نیاز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

خرید رک دیواری و رک outdoor

برای تهیه و خرید رک مناسب باید با تفاوت رک دیواری با رک outdoor آشنا شویم تا بتوانیم رک مناسب را انتخاب کنیم . کیفیت متریال های به کار رفته در ساخت این محفظه ها بسیار مهم هستند و در کیفیت این محصولات تاثیر بسیاری دارند .

مجموعه آماد سیستم با سال ها تجربه در ساخت این محصولات ، می تواند این محصولات را با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار سازمان ها و ادارات قرار دهد . شما می توانید برای انتخاب رک مورد نیازتان با مشاوران این مجموعه تماس حاصل نمائید .

قیمت رک دیواری با رک outdoor

قیمت این دو محصول ، با توجه به تفاوت رک دیواری با رک outdoor نیز متفاوت است . هر سازمانی باید با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای تهیه این محصولات ، بهترین و با کیفیت ترین رک مورد نیاز خود را تهیه نمایند .

مجموعه آماد سیستم می تواند این محصول را با بهترین کیفیت و با به صرفه ترین قیمت ممکن در اختیار سازمان ها و ادارات قرار دهد . قبل از اقدام به خرید این محصولات ، بهتر است با کارشناسان مجرب در این حوزه تماس گرفته و از تجربیات آن ها ، در انتخاب رک مناسب با نیازتان استفاده نمایید .

کلام آخر

در این مقاله سعی شد به بیان ویژگی ها و تفاوت رک دیواری با رک outdoor به صورت اجمالی پرداخته شود . استفاده از این محفظه های سیاه رنگ در بسیاری از سازمان ها و ادارات افزایش یافته و تقریبا به یکی از لوازم ضروری برای داشتن سیستم پایدار و یکپارچه تبدیل شده است .

مجموعه آماد سیستم سعی دارد با تولید این محصولات با متریال های با کیفیت و عرضه این محفظه ها با قیمت به صرفه و مناسب ، سازمان ها را در داشتن سیستم همواره فعال یاری نماید . مشاوران این مجموعه آماده ارائه مشاوره و خدمات به تمام شما عزیزان می باشد .

مقالات پیشنهادی

رک اوت دور

رک لابراتواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574