تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک

خانه    بلاگ      تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک
تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک

تجهیزاتی که برای برقراری ارتباطات شبکه به عنوان رکمونت و غیر رکمونت درون رک شبکه جای می گیرند ، برای جایگیری استاندارد نیازمند سینی ثابت و یا سینی متحرک می باشد . در حقیقت سینی ها مانند یک طبقه درون رک عمل می‌کنند و با استفاده از آنها نصب و جایگیری انواع تجهیزات به راحتی فراهم شده است .

آگاهی از تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک سبب شده تا هنگام بهره وری از این قطعه و لوازم جانبی رک شبکه اصولی عمل کنیم . با وجود این که برای یک منظور از این قطعات استفاده می شود ، اما از لحاظ کاربرد و کارایی تفاوت‌ های میان این دو محصول وجود دارد . در بیشتر در رابطه با تفاوت میان سینی ثابت و متحرک صحبت خواهیم نمود ، خواهشمندیم با ما همراه شوید .

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

 

تفاوت ظاهری سینی ثابت و سینی متحرک

تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک منحصر به کارایی این دو قطعه نبوده و از لحاظ شکل ظاهری نیز با همدیگر تفاوت هایی دارند . از آن جا که در بازار رک دیواری شبکه در سایز و ابعاد متعددی تولید می شود ، کاملاً طبیعی است که سینی ثابت و همچنین سینی متحرک نیز در عمق و ارتفاع و سایز های مختلفی تولید و به بازار ارائه گردد .

قطر و استقامت این دو قطعه کاملاً با یکدیگر متفاوت است ، سینی ثابت سنگین وزن بوده و قطر آن بیشتر خواهد بود . در مقابل سینی متحرک وزن کمتری دارد و نازک تر از نمونه ثابت تولید می شود . برای تولید این دو قطعه از متریالی استفاده شده که در تولید رک از آن ها بهره می جویند .

از این رو در برابر فشار و افزایش دما مقاومت زیادی دارند ، همچنین رنگ الکترواستاتیک برای هر دوی این محصول استفاده می شود . با این وجود از لحاظ شکل ظاهری کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند ، یک سری تراشه های مخصوص روی سینی آن ها ایجاد شده که امکان انتقال دما و گردش هوا را فراهم نموده است .

تراشه های ایجاد شده در میان سینی ها از مدل به مدل دیگر متفاوت خواهد بود . علاوه بر آن نوع قرارگیری و نصب سینی ثابت و سینی متحرک نیز درون رک شبکه متفاوت خواهد بود . سینی متحرک در صورتی که حالت کشویی داشته باشد ، به واسطه چرخ و غلتک های مخصوص حرکت می کند .

اما سینی ثابت تنها دارای یک سری پرچ های مخصوص جهت پیچ و مهره شدن به دیواره رک است . به راحتی با مقایسه کردن شکل ظاهری سینی های مورد استفاده در شبکه متوجه تفاوت میان آن دو خواهید شد .

تفاوت ظاهری سینی ثابت و سینی متحرک

تفاوت در کاربرد سینی ثابت و سینی متحرک

مهم ترین عاملی که باعث شده سینی رک شبکه در مدل متعددی تولید گردد ، کاربرد و تفاوت در استفاده از آن است . سینی ثابت قطر بیشتری داشته و برای نگهداری تجهیزات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد . باتری و کیس های صنعتی بیشتر بر روی سینی ثابت  نصب خواهند شد ، تجهیزاتی در طول ماه و سال نیاز به بررسی و ارزیابی نخواهند داشت .

اما سینی متحرک که به عنوان سینی متحرک نیز شناخته شده است ، علاوه بر این که قطر کمتری داشته و وزن آن چندان بالا نیست . برای نگه داشتن تجهیزات سبک وزن مورد بهره‌برداری و استفاده قرار خواهد گرفت . کیبورد ، موس ، سرور و کیس معمولاً در طول ماه و هفته بارها بایستی بررسی و ارزیابی شوند .

از این رو لازم بوده تا با استفاده از سینی متحرک درون رک شبکه نصب شوند . با وجود سینی متحرک و اتصالات موجود در آن امکان باز و بسته شدن سینی به راحتی فراهم شده و می توان در هر زمان اقدام به بررسی و ارزیابی تجهیزات سیسکو نمود .

برای بهره‌مندی از تجهیزات سیسکو نیازمند رک شبکه هستیم .‌ از این رو هنگام استفاده از لوازم جانبی رک شبکه همچون سینی بایستی به کاربرد رک و قطعات به کار رفته شده درون رک دقت کافی داشت . در بعضی از رک ها لازم بوده تا از قطعات سنگین زیادی استفاده کنیم ، از این رو لازم بوده تا حتماً سینی ثابت متعددی درون شبکه قرار بگیرد .

 

تفاوت در کاربرد سینی ثابت و سینی متحرک

تفاوت در قیمت تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک

تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک منحصر به ویژگی‌های ظاهری و کاربرد آنها نخواهد بود ، از لحاظ قیمت نیز شاهد تفاوت در این محصولات هستیم . با توجه به این که برای تولید سینی متحرک نیازمند چرخ و قطعات اضافه تری هستیم ، در نهایت متریال به کار رفته شده برای تولید این محصول بیشتر بوده و شاهد افزایش بهای تمام شده آن خواهیم بود .

البته سایز و ابعاد سینی در تعیین قیمت آنها اثرگذار است . هرچه با افزایش سایز این دو لوازم جانبی مواجه باشیم ، متریال و بهای تمام شده برای ساخت محصول افزایش یافته و قیمت آنها بیشتر می‌شود .

اما با این حال همواره سینی متحرک با قیمت بیشتری نسبت به سینه ثابت به بازار ارائه می شود ، در حال حاضر مراکز متعددی این لوازم جانبی پرکاربرد در رک شبکه را به بازار ارائه نموده‌اند ، بدون وجود سینی ثابت و متحرک قادر به راه‌اندازی دیتاسنتر نخواهیم بود .

با وجود این که مرکز متعدد این محصول با کیفیت و کاربردی را به بازار ارائه نموده اند ، اما قیمت تمام شده آن ها در بازار بسیار زیاد است . برای تامین و خرید سینی ثابت و متحرک با قیمت درب کارخانه به مجموعه آماد سیستم مراجعه کنید . این فروشگاه و تولید کننده انواع اقسام لوازم جانبی رک شبکه را با قیمتی مناسب به بازار ارائه کرده است .

 

تفاوت در قیمت تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک

 

خرید سینی ثابت و سینی متحرک

برای برقراری شبکه و مخابرات نیازمند دیتاسنتر رک شبکه هستیم ، این محصول نیز تا حد زیادی وابسته به سینی ثابت و متغیر است . از این رو خرید سینی ثابت و سینی متحرک با استقبال روبرو شده است و تقاضای این دو محصول در بازار زیاد می باشد .

برای خرید این کالا مجموعه آماد سیستم در کنار شما خواهد بود . این مرکز علاوه بر تولید فروش محصولات خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد و خدمات متعددی را پیرو محصولات برای متقاضیان ارائه خواهد نمود . به عنوان مثال این مجموعه در رابطه با تفاوت سینی ثابت و متحرک نیز اطلاعات مفیدی به شما ارائه می کند .

کلام آخر

تفاوت سینی ثابت با سینی متحرک ناشی از ویژگی های ظاهری و در نهایت کاربرد این دو محصول است . هنگام بهره وری و استفاده از ر‌ک شبکه بایستی لوازم جانبی متعددی همچون سینی رک خریداری و نصب شود .

برای افزایش بهره وری و همچنین برقراری سیستم شبکه بدون هیچ گونه چالش و مشکلی لازم بوده و اطلاعات کافی در خصوص سینی ثابت و همچنین سینی متحرک را در اختیار داشته باشید ، یکی از بزرگ ‌ترین ارائه دهندگان این تجهیزات در بازار مجموعه آماد سیستم خواهد بود . با مراجعه به این مجموعه تمام نیازهای شما پیرو به دیتا سنتر فراهم خواهد شد .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574