راهنمای خرید سینی رک شبکه ، سینی ثابت یا سینی متحرک

خانه    بلاگ      راهنمای خرید سینی رک شبکه ، سینی ثابت یا سینی متحرک

اگر می خواهید اطلاعاتی درباره راهنمای خرید سینی رک شبکه ، سینی ثابت یا سینی متحرک کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

سینی رک توسط شرکت های مختلفی در دو نوع تولید می شوند که شامل سینی ثابت و سینی متحرک است.

سینی ثابت برای تجهیزات سبک در رک شبکه استفاده می شود و سینی متحرک برای محل قرار گیری کیبورد و ماوس، درون رک و برای جداسازی تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر شما مدیر یک اتاق سرور هستید، می‌ دانید که در این اتاق تجهیزات مختلفی وجود دارد که باید از یکدیگر جدا شوند.

شما باید به این نکته توجه کنید که ابتدا باید قبل از راه اندازی شبکه اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید که چگونه تجهیزات شبکه را به صورت فیزیکی نصب کنید.

تجهیزات شبکه از نظر ساختار فیزیکی چگونه است؟

تجهیزات شبکه از نظر ساختار فیزیکی به دو دسته تقسیم بندی می شوند که باید تمام این موارد را در زمان اجرا نصب شبکه رعایت کنید. این دسته بندی به صورت زیر است:

تجهیزات شبکه رکمونت

 رکمونت شبکه به تجهیزاتی گفته می شوند که بتوانند بر روی رک شبکه نصب شوند. این قطعات به خوبی با اندازه رک که می تواند رک دیواری یا رک ایستاده باشد، هماهنگ می ‌شوند.

خرید سینی رک شبکه

اما باید به این نکته توجه کنید که تمام رک‌ های موجود در بازار قابلیت نصب تجهیزات شبکه به صورت رکمونت را ندارند.

در واقع اگر شما از رک شبکه استفاده می ‌کنید، یعنی شبکه رکمونت به تجهیزاتی اشاره دارد که آن ها می‌ توانند به طور مستقیم برروی آداپتورهای رک نصب شوند. بنابراین به تجهیزاتی که در زمان نصب در رک، در سمت جلوی آداپتور رک ما قرار بگیرد، تجهیزات رکمونت گفته می شود.

تجهیزات شبکه غیر رکمونت

در نوع غیر رکمونت این تجهیزات شبکه طوری هستند که برای قرارگیری صحیح در رک شبکه نیازمند قطعه دیگری مانند کیس های سرور، پرینتر، مانیتور و … می باشند. باید به این نکته توجه کنید که این تجهیزات معمولا از سینی ثابت یا سینی کشویی استفاده می‌ کنند و در رک نصب می‌ شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک دیواری با کارشناسان ما در ارتباط باشید

از پر مصرف ترین تجهیزاتی که در تجهیزات غیر رکمونت مورد استفاده قرار می گیرند باید به سینی ثابت و سینه متحرک اشاره کرد.

اما شما باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید که استفاده از کدام سینی بهتر است؟ در جواب به این سوال شما باید بررسی کنید که اگر از تجهیزاتی استفاده می ‌کنید که سنگین و نیمه سنگین است و نیاز به جابه جایی نداشته باشد، می ‌توانید از سینی های ثابت استفاده کنید.

سینی ثابت رک شبکه چیست؟

برای خرید سینی رک شبکه باید به نوع آن توجه داشته باشید. سینی ثابت یکی از انواع سینی رک شبکه است.

طبقه های ثابت رک به سه نوع تقسیم می شود که شامل یک یونیت، دو یونیت و تخت است. قسمت یک یونیت برای تجهیزاتی مناسب است که دارای وزن سنگینی نمی باشند.

قسمت دوم مناسب برای تجهیزات با وزن متوسط است که در هر چهار طرف رک پیچ می ‌شوند.  قسمت سوم نیز از هر چهار طرف پیچ شده است و می ‌توانیم برای تجهیزاتی که دارای وزن های سنگین است، استفاده کنیم.

این قسمت دارای عمق های 60، 80 و 100 سانتیمتری است تا این امکان وجود داشته باشد که نیازهای شما را برطرف کند.

 سینی متحرک رک شبکه چیست؟

از دیگر انواع سینی رک که در راهنمای خرید سینی رک شبکه به آن اشاره می کنیم سینی متحرک است.

استفاده از سینی متحرک بسیار مناسب برای استفاده از کیبورد و ماوس در رک شبکه است.

تجهیزات در درون رک شبکه قرار می گیرند و زمانی که به این تجهیزات نیاز داشته باشید، شما می توانید درب رک را باز کنید و به صورت کشویی آن را به سمت جلو حرکت دهید و کار خود را شروع کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک ایستاده با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سینی متحرک متناسب با نوع رک شبکه به ‌شکل کشوهای متفاوت 60، 80 و 100 سانتیمتری ارایه می شود.

در هنگام نصب تجهیزات بر روی رک شبکه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای نصب انواع تجهیزات رکمونت بر روی رک شبکه، شما باید عمق رک را بصورت دقیق بررسی کنید. زیرا رک رکمونت ثابت یا متحرک، قابل نصب بر روی انواع رک‌ های استاندارد است.

اما این امکان وجود ندارد که سینی رک ‌های غیر رکمونت را بر روی انواع رک‌ ها نصب کرد. زیرا قبل از نصب سینی ‌های غیر رکمونت باید بصورت دقیق ابعاد سینی را از هر جهت بررسی کنیم، تامتوجه شویم که آیا رک ما اجازه نصب سینی با ابعاد مختلف را به ما خواهد داد یا این امکان وجود ندارد.

در نتیجه شما باید قبل از خرید سینی رک شبکه غیر رکمونت ابعاد سینی و فاصله بین ستون ‌ها را بصورت دقیق بررسی کنید.

در هنگام نصب تجهیزات بر روی رک شبکه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

فاصله بین ستون ‌های رک شبکه را چگونه اندازه‌ گیری کنیم؟

در هنگام خرید سینی رک شبکه باید به فاصله بین ستوان های رک نیز توجه کنید. فاصله بین ستون‌ های رک شبکه را می توانیم به چند روش اندازه گیری کنیم که به شرح زیر است:

  • این امکان وجود دارد که فاصله بین جا پیچ‌ هایی که در داخل ستون و در ردیف‌ های جلو و عقب رک وجود دارد را اندازه ‌گیری کنیم که می ‌تواند اندازه عرض سینی ‌های غیر رک را به ما بدهد.
  • فاصله ای که بین ستون ‌های جلو و عقب رک قرار دارد یک استاندارد بین تمام رک ‌ها است، که اندازه آن 26،19 و 48 سانتیمتر است.
  • فاصله ‌هایی که بین ستون ‌های جلو و عقب رک ‌ها وجود دارد را اندازه گیری کنیم که اندازه طول هر سینی است.
  • همچنین باید به این نکته توجه کنید که فاصله بین پیچ ‌های روی سینی با جا پیچ‌ هایی که در داخل و روی ستون ‌های رک وجود دارد، برابر است. زیرا اگر به این شکل نباشد ما نمی ‌توانیم سینی موردنظر خود را به رک شبکه پیچ کنیم و ممکن است تجهیزات ما به خطر بیافتد.

اندازه گیری فاصله بین سینی ها در هنگام خرید سینی رک شبکه

نتیجه گیری

اگر شما به رک شبکه نیاز دارید باید برای خرید تجهیزات و رک اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد تا بدانید که چه تجهیزاتی را می ‌خواهید در رک شبکه قرار دهید و بتوانید بهترین تجهیزات را خریداری کنید، در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهید شد. قبل از خرید سینی رک شبکه باید به تمام نکاتی که گفته شد توجه کنید زیرا در غیر این صورت سینی خریداری شده بر روی رک شما نصب نخواهد شد. پیشنهاد می ‌کنیم در صورت نیاز برای خرید رک شبکه و تجهیزات مورد نیاز به سایت اماد سیستم مراجعه کنید. این مجموعه در زمینه تولید انواع جعبه های فلزی و رک های الکترونیکی خاص با کیفیت قابل قبول استاندارهای جهانی فعالیت دارد. همچنین این امکان وجود دارد که از کارشناس متخصص کمک بگیرد تا شما را برای خرید مناسب راهنمایی کنند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574