نکاتی که در زمان خرید و نصب رک ایستاده باید به آن ها دقت کنید

خانه    بلاگ      نکاتی که در زمان خرید و نصب رک ایستاده باید به آن ها دقت کنید

در این مقاله ما قصد داریم درباره خرید و نصب رک ایستاده با شما عزیزان صحبت کنیم با ما همراه باشید تا بتوانیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

بسیاری از سازمان ها این امکان را ندارند که تجهیزات مختلفی مانند سرورها، روترها و تجهیزات مختلف را بر روی میز قرار دهند.

انجام این کار باعث آسیب به تجهیزات مختلف می شود و نمای اتاق کار را شلوغ نشان می دهد. در نتیجه سازمان ‌های مختلف از رک شبکه استفاده می ‌کنند که دارای دو نوع ایستاده و دیواری است.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

اما باید به این نکته توجه کنید که خرید یک رک ‌ایستاده به تنهایی کافی نیست و باید یکسری نکات را رعایت کنید. اصلی ‌ترین دلیل استفاده از رک برای بهبود راندمان و افزایش کارایی است.

هرگونه مانعی سر راه سرور، باعث افزایش درجه حرارت سرور می شود و خیلی زود کارایی سرور را کاهش می ‌دهد. اگر می خواهید نکاتی که در زمان خرید و نصب رک ایستاده باید به آن ها دقت کنید را بدانید تا پایان با ما همراه باشید.

قبل از خرید و نصب رک ایستاده باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

قبل از خرید و نصب رک ایستاده شما باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و نکاتی را رعایت کنید. زیرا نصب کردن رک کار ساده ای نیست و برای نصب رک باید استانداردهای رک را بشناسید.

زیرا اگر شما رک را به صورت صحیح نصب نکنید، کل شبکه دچار اختلال می شود. اما در صورت صحیح نصب کردن رک دیگر نگرانی برای اختلالات فیزیکی بخش مرکزی شبکه نخواهید داشت. برای انجام این کار  شما باید تمام فاکتورهای فنی و امنیتی را رعایت کنید. برخی از این نکات به شرح زیر است:

نوع رک موردنیاز را مشخص کنید

برای خرید و نصب رک ایستاده شما باید اطمینان داشته باشید که فضای کافی برای نصب رک را در اختیار دارید و چه نوع تجهیزاتی باید درون رک قرار ‌گیرند. همچنین باید اطمینان داشته باشید که این امکان وجود دارد که تجهیزات به شکل ایمن در مکان های مربوط قرار می گیرد.

خرید و نصب رک ایستاده

ابعاد رک ایستاده

رک ‌ها انواع و ابعاد مختلفی دارند، شما باید بر اساس نیاز و فضایی که دارید خرید و نصب رک ایستاده را انجام دهید.

اما باید به این نکته توجه کنید که برای نصب تجهیزات باید ابعاد رک را در نظر بگیرید. ارتفاع رک را با واحد U اندازه گیری می کنند که معادل 44.45 سانتی متر است. رک ‌ها از سایز 2u تا 47u هستند و شما باید بر اساس نیاز آن ها را انتخاب می کنید.

سیستم تهویه‌ رک ایستاده

یکی از فاکتورهایی که در هنگام خرید و نصب رک ایستاده باید به آن توجه شود، سیستم تهویه رک است. زیرا گرما بر روی کیفیت و عملکرد تجهیزات سرور تاثیر دارد. بنابراین وجود یک سیستم تهویه‌ مناسب بسیار ضروری است.

چیدمان رک

برای نصب رک شما باید از اطلاعات کافی برخوردار باشید. اگر شما قصد چیدمان تجهیزات داخل رک را دارید، باید بدانید که هر چیزی کجا باید قرار بگیرد.

به عنوان مثال شما باید بدانید که کدام تجهیزات به منبع تغذیه دائم یا واحد توزیع برق نیاز دارند. همچنین تجهیزاتی که نیاز به خنک کننده دارند، باید در مکان مناسب قرار دهید تا با افزایش دما دچار آسیب نشوند.

به طور کلی باید تجهیزات به شکلی چیده شوند که هر وسیله در کنار تجهیزات مورد نیاز خود قرار گیرد.

ملاحظات ایمنی

با نصب رک‌، کابل ‌ها و سرورها در مکان‌ های مختلف کمتر قرار می گیرند و مزیت ایمنی بسیاری دارد. اما اگر کابل ‌کشی به صورت صحیح انجام نشود، می تواند باعث آسیب به تجهیزات شود. در نتیجه در هنگام خرید و نصب رک ایستاده باید به این نکات توجه کنید. همچنین به تعادل تجهیزات و توانایی رک برای تحمل وزن سرورها دقت کنید تا این تجهیزات سقوط نکند.

سیستم اطفای حریق

اگر شما تمام اصول و استانداردها را برای نصب رک انجام داده باشید، باز هم احتمال بروز آتش ‌سوزی وجود دارد. در چنین مواقعی شما باید به صورت صحیح مدیریت را انجام دهید و از داده ها و تجهیزات محافظت کنید.

تراکم محاسباتی با قدرت بالا در رک‌ ها باعث تولید گرمای زیاد می شود که گاهی سیستم خنک کننده نیز جوابگوی آن نیست و باعث آتش سوزی می شود. درنتیجه ایجاد یک سیستم نظارتی و اطفای حریق در موقع نصب رک ایستاده بسیار ضروری است.

نصب کابل‌ ها و سایر تجهیزات

شما باید نصب رک را به صورت اصولی انجام دهید و بتوانید کابل‌ ها را به خوبی مدیریت کنید، کابل‌ ها باید از هم تفکیک شوند. همچنین اندازه کابل‌ ها باید طوری باشد تا دست و پاگیر نباشند و بهم گره نخورند.

هر چه تعداد قفسه‌ ها بیشتر باشد، مدیریت‌ کابل ‌ها هم مشکل می شود. اما استفاده از پچ پنل به شما کمک می‌ کند که مدیریت کابل‌ ها را راحت‌ تر انجام دهید. پچ پنل باید در مکانی نصب شود که به تمام تجهیزات دسترسی داشته باشید. همچنین باید مکانی را انتخاب کنید که کمترین مقدار کابل را نیاز داشته باشد.

موقعیت رک ایستاده

موقعیت رک ایستاده بسیار مهم است و شما باید قبل از خرید و نصب رک ایستاده به این نکات توجه کنید. انتخاب رک باید به گونه ای باشد که تمام تجهیزات داخل آن قرار گیرد.

اتاق باید محیط خنکی داشته باشد و آفتاب به طور مستقیم به داخل اتاق نتابد. رک باید جایی نصب شود که از هر طرف فاصله‌ مناسبی با دیوار داشته باشد. همچنین اتاق رک نباید نشتی آب یا رطوبت بیش از حد داشته باشد. دمای اتاق بهتر است بین 18 تا 25 درجه سانتی‌ گراد باشد و دمای رک حداکثر30 درجه سانتی‌ گراد باشد. زیرا دمای بیشتر باعث خرابی تجهیزات می شود.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شبکه در هر کسب و کاری نیاز است تا در نصب سرور نکاتی مهمی رعایت شود. نصب رک یکی از اساسی ترین کارهایی است که موقع راه ‌اندازی شبکه باید انجام شود، زیرا اصلی‌ ترین دستگاه ‌ها مانند سرور در داخل آن نگهداری می شود. یکی از رک های کاربردی رک ایستاده است.

این رک برای محیط هایی که دارای فضای بزرگی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید اطلاعاتی در زمینه خرید و نصب رک ایستاده داشته باشید، زیرا نصب رک یکسری استاندارد مشخص دارد که باید قبل از شروع کار درمورد آنها اطلاعاتی داشته باشید.

پیشنهاد می ‌کنیم در صورت نیاز برای خرید رک شبکه و تجهیزات مورد نیاز به سایت آماد سیستم مراجعه کنید. این مجموعه در زمینه تولید انواع رک با کیفیت قابل قبول استاندارهای جهانی فعالیت دارد. همچنین این امکان وجود دارد که از کارشناس متخصص کمک بگیرد تا شما را برای خرید مناسب راهنمایی کنند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574