نکاتی که در زمان خرید و نصب رک سرور باید به آن توجه کنید

خانه    بلاگ      نکاتی که در زمان خرید و نصب رک سرور باید به آن توجه کنید
خرید و نصب رک سرور

استفاده از سرورهای رک مستلزم رعایت چند نکته است که در این مقاله با نکاتی که در زمان خرید و نصب رک سرور باید به آن ها دقت کنید آشنا می شویم.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

رک های شبکه و سرور مهمترین تجهیزات اتاق سرور و مرکز داده هستند. این دستگاه‌ها زیبایی منحصربه‌فردی را به اتاق سرورها اضافه می‌کنند، به مدیران مرکز داده کمک می‌کنند تجهیزات را به طور کارآمد مدیریت کنند و همچنین نقش مهمی در خنک‌کننده تجهیزاتی مانند سرورها دارند.

از آنجایی که سرورهای رک در اندازه ها و شکل های بسیار متنوعی در دسترس هستند و برخی به قفل های امنیتی قدرتمند مجهز هستند، به بهبود امنیت فیزیکی تجهیزات کمک می کنند.

نکات مهم در خرید و نصب رک سرور

سازمان ها می دانند که امکان نصب دستگاه های حیاتی مانند سرورها، دستگاه های ذخیره سازی و غیره  روی میز کار وجود دارد و برای انجام وظایف خود به ترکیبی از دستگاه های قدرتمند نیاز دارند و در غیر این صورت، بحث مدیریت شبکه و زیرساخت ارتباطی مناسب نیز حائز اهمیت است.

بنابراین سازمان های حرفه ای به سراغ خرید سرورهای رک می روند. با این حال فقط خرید سرور رک کافی نیست و باید به چند نکته اضافی توجه کنید.

نکاتی که در زمان خرید و نصب رک سرور باید به آن توجه کنید

یک مکان مناسب برای سرور پیدا کنید

در ادامه مطلب خرید و نصب رک سرور ، انتخاب یک مکان مناسب برای نصب رک سرور بسیار مهم است. ابتدا باید مطمئن شوید که مکان یا اتاق انتخابی شما ایمن است، زیرا سرورهای سخت افزار رک گران قیمت  هستند و اطلاعات حساس و مهمی را در خود جای داده اند.

اتاق های بدون پنجره در مرکز ساختمان گزینه های ایده آلی هستند. بهتر است اتاق را به قفل های محکم و پیشرفته مجهز کنید تا کارمند یا افراد غیرمجاز نتوانند وارد آن شوند.

افراد عادی نباید به اتاق سرور دسترسی داشته باشند

در ادامه بحث خرید و نصب رک سرور ، باید بدانید که بهتر است سرور رک را از افراد غیرمجاز دور نگه دارید. سرورها می توانند گرما و نویز زیادی تولید کنند که می تواند برای افرادی که در اتاق های مجاور کار می کنند آزاردهنده باشد.

علاوه بر این، هنگامی که افراد در نزدیکی رک سرور کار می کنند، می توانند با ضربه زدن یا ریختن تجهیزات به داخل رک آسیب برسانند.

در حالی که یک رک  سرور خوب از تجهیزات به خوبی محافظت می کند، بهتر است برای محافظت و امنیت رک سرور خود کارهای بیشتری انجام دهید.

سرورهای رک به یک سیستم خنک کننده قوی نیاز دارند

برای ادامه مطلب خرید و نصب رک سرور ، مراکز داده طراحی شده بر اساس مدل راهروهای سرد و گرم بیشترین بازده را در هنگام هدایت جریان هوای سرد از جلو به پشت تجهیزات رک دارند.

اکثر سرورها و تجهیزات ذخیره سازی که روی قفسه نصب می شوند در یک الگوی هوا از جلو به عقب کار می کنند. با این حال، هنوز سوئیچ ها و روترهایی وجود دارند که به دلیل محدودیت های تولید بر اساس جریان هوا، به صورت جانبی کار می کنند.

قرار دادن تجهیزات داخل رک سرور بسیار مهم است. سرورهای رک برای کمک به دفع گرمای زیاد طراحی شده اند، اما این تنها بخشی از داستان است.

به عنوان مثال، قرار دادن قفسه در کنار محفظه گرما یک اشتباه بزرگ است. اگر اتاق دارای پنجره بوده، بهتر است قفسه ها را نزدیک پنجره قرار دهید، اما باید مراقب باشید که نور خورشید وارد اتاق نشود که باعث افزایش دمای اتاق می شود. سرور رک نباید در مقابل دیواری قرار گیرد که مانع گردش هوا شود.

پس از انتخاب محل نصب رک سرور، گام بعدی باید انتخاب نوع رک سرور بر اساس نیاز کسب و کار شما باشد. چندین گزینه در دسترس است، بنابراین  در هنگام خرید و نصب رک سرور مطمئن شوید که انتخاب  شما بر اساس میزان و ابعاد تجهیزاتی است که می خواهید در رک سرور نصب کنید.

ست یک رک با سینی متحرک بخرید

هنگام خرید و نصب رک سرور و سخت افزار مربوطه، باید مطمئن شوید که سخت افزار به طور ایمن در داخل رک نصب شده است. انتخاب رک سروری که ریل یا سینی در حال اجرا نداشته باشد در آینده مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. اگر مطمئن نیستید به چه نوع رک نیاز دارید، با مشاوران فروش شرکت های فعال در این زمیته تماس بگیرید.

نوع قفسه مورد نیاز را تعیین کنید

از نکاتی که در زمان خرید و نصب رک سرور باید به آن ها دقت کنید، انتخاب قفسه مناسب بسیار مهم است. برای اطمینان از وجود فضای کافی، باید تعیین کنید که چه نوع تجهیزاتی در داخل آن قرار می‌گیرد و باید مطمئن شوید که تجهیزات را می‌توان با خیال راحت در جای مناسب قرار داد. برخی از شرکت ها یک قفسه دیواری را بهترین راه حل می دانند، در حالی که برخی دیگر یک پایه و برخی قفسه باز را مناسب می دانند . بهتر است کمی وقت بگذارید و به پروژه های مختلف نگاه کنید تا تصمیم درستی بگیرید.

PDU مربوطه را دریافت کنید

یک واحد توزیع برق (PDU) جریان برق را از طریق نوار برق به سمت سرورها هدایت می کند. هنگامی که تمام سرورها و سایر تجهیزات فناوری اطلاعات خود را در یک رک نصب می‌کنید، اغلب لازم است از یک واحد توزیع برق برای اطمینان از یک منبع تغذیه یکنواخت و پایدار به رک استفاده کنید.

نوارهای انتقال انرژی به دو گروه استاندارد و هوشمند تقسیم می شوند. نوارهای انتقال برق استاندارد می توانند اطلاعات مفیدی در مورد نشانگرهای تعویض فیوز و خروجی جریان ارائه دهند، اما باید به صورت دستی در محل نظارت شوند.

باید به فکر نصب یک PDU خوب در سرور رک باشید تا مطمئن شوید که در مواقع خاص و اضطراری مشکلی برای منبع تغذیه وجود نخواهد داشت. بهتر است با سازنده در این زمینه صحبت کنید تا اطلاعات مورد نیاز برای ساخت PDU مناسب را به دست آورید.

هزینه ها را به دقت بررسی کنید

برخی از شرکت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند هنگام خرید و نصب رک سرور و همچنین کیس و تجهیزات کامپیوتری باید تجهیزات بزرگتر و گرانتر خریداری کنند.

درست است که نمی توان از برخی موارد این موضوع اجتناب کرد، اما اکثر افراد می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند و بدون صرف هزینه زیاد به فکر خرید محصولی با کیفیت و مناسب استفاده خود باشند.

برچسب زدن و سازماندهی کابل ها را فراموش نکنید

هنگام افزودن تجهیزات به سرور رک، باید کابل‌های دستگاه‌های مختلف را به روتر، سوئیچ، سرور یا تجهیزات دیگر متصل کنید. برچسب زدن کابل ها به حل سریع مشکلات کمک می کند.

علاوه بر برچسب زدن به کابل ها، باید به یاد داشته باشید که آنها را به گونه ای مرتب کنید که سرور رک جالب به نظر برسد. به طور خاص تر، مرتب کردن کابل ها و کوتاه کردن کابل هایی که نباید خیلی طولانی باشند، گروه بندی کابل ها بر اساس محصولات مدیریت کابل نه تنها به ظاهر کمک می کند، بلکه احتمال آسیب کابل را نیز به حداقل می رساند.

به برنامه های بلند مدت فکر کنید

هنگام برنامه ریزی برای خرید و نصب رک سرور، باید مطمئن شوید که مدل انتخابی تمام الزامات فعلی را برآورده می کند. با این حال، شما باید نگاهی اجمالی به آینده و رشد کسب و کار و تجهیزاتی که ممکن است در آینده به آن نیاز دارید نیز داشته باشید. صرف کمی وقت بیشتر امروز در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

در نهایت، از نکاتی که در زمان خرید و نصب رک سرور باید به آن ها دقت کنید ، وزن تجهیزاتی است که در قفسه قرار می گیرد. رک ها آستانه تحمل خاصی دارند و نباید انتظار داشته باشید که یک رک ضعیف وزن تجهیزات سنگین شبکه، به ویژه یو پی اس را تحمل کند. با در نظر گرفتن این فاکتور، هزینه بیشتری  خرج کنید و قفسه ای با قاب محکم بخرید، زیرا قفسه هایی با فریم ضعیف به مرور زمان خم می شوند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574