دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟

خانه    بلاگ      دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟
دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟

دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟

همانطور که می دانید، داده های زیادی در جهان وجود دارند که اکثریت آن ها در دو سال اخیر ایجاد شده اند. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید ایجاد داده های جدید است‌. طبق تحقیقاتی که توسط تیم ما انجام شد، دریافتیم که روزانه تقریبا بیش از ۲.۵ اگزابایت داده جدید در جهان ایجاد می شود که باید برای نگهداری و مدیریت آن ها تلاش زیادی کرد.

سازمان ها برای آنکه بتوانند از داده های خود نگهداری کنند به ساخت دیتاسنتر دلخواه خود می پردازند. البته باید توجه داشته باشید که طراح دیتاسنتر ها نیاز به زمان و هزینه بسیار بالایی دارد. اگر می خواهید بدانید دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ به شما توصیه می کنیم تا در ادامه مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسیتان قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

دیتاسنتر چیست؟

در ابتدای مبحث دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ به معرفی اتاق سرور می پردازیم. دیتاسنتر ها یک مرکز فیزیکی محسوب می شوند که سازمان های گوناگون برای نگهداری داده های خود به ساخت و استفاده از آن می پردازند. باید توجه داشته باشید که دیتاسنترها بالایی برخوردار هستند و هر روز پیشرفته تر از قبل می شود به طور کلی می توان گفت از دیتاسنتر ها به منظور بهبود امور کاری نیز استفاده می شود. برای دریافت پاسخ سوال دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ ما را همراهی نمایید.

 

دیتاسنتر چیست؟

نحوه عملکرد دیتاسنتر ها

باید توجه داشته باشید که مرکز داده ها تجهیزات زیادی را درون خود نگهداری می کنند تا با استفاده از آن بتوانند به یک هسته متمرکز تبدیل شوند و به جمع آوری و ذخیره داده ها در مقادیر بالا بپردازند. لذا لازم به ذکر است دیتاسنترها دارای سرورهای فیزیکی زیادی هستند که هر یک از آن ها با استفاده از تجهیزات ارتباطی به یکدیگر متصل می شوند.

در این صورت دسترسی و انتقال داده ها بسیار آسان شده در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد. اگر بخواهیم سرورهای دیتاسنتر را به تجهیزات الکترونیکی دیگر تشبیه کنیم، باید بگوییم این سرورها شباهت بسیار زیادی به کامپیوترها دارند. این سرورها اطلاعات را میان یکدیگر انتقال می دهند و پس از آن با استفاده از شبکه های سیمی یا بیسیم به سمت کاربر ارائه می گردند.

دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ به طور کلی می توان گفت دیتاسنترها به منظور نگهداری و انتقال هرچه راحت تر داده ها مورد استفاده قرار می گیرند‌‌. از مهمترین کاربردهای دیتاسنتر می توان به خدمات ارتباطی و همکاری، هوش مصنوعی و یادگیری، ماشین برنامه ریزی، منابع سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتری، کاربرد بهره وری و غیره اشاره کرد.

اگر نگهداری داده ها برایتان امر دشواری است به شما پیشنهاد می دهیم تا هرچه سریع تر به سفارش دیتاسنتر مورد نیاز خود بپردازید این اقدام ممکن است کمی برای شما هزینه بر باشد اما در عوض کاربردهای زیادی را برایتان خواهد داشت.

بررسی نحوه راه اندازی دیتاسنتر

حال که با پاسخ سوال دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ آشنا شده اید باید با نحوه راه اندازی دیتاسنترها نیز آگاه گردید. برای آنکه بتوان به راه اندازی دیتاسنتر مورد نیاز خود پرداخت، باید مراحل متعددی را طی کرد که این مراحل به شرح زیر می باشد:

·         ارزیابی

پس از اینکه اهداف مشتری مورد بررسی قرار گرفت باید به ارزیابی آن پرداخت. در این مرحله معمولاً یک مکان مناسب برای مرکز داده تعیین می شود و در نهایت یک وب سایت مناسب برای مشتری در نظر گرفته می شود.

در این مرحله مشخص می گردد دیتاسنتر معمولاً چقدر بوده و خنک سازی به چه صورت انجام می شود. دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ دقت داشته باشید اگر یک سایت مناسب برای دیتاسنتر ها راه اندازی نشود عملکرد مرکز داده با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد و به اختلال می افتد.

·         طراحی

در مرحله دوم از راه اندازی دیتاسنترها باید به طراحی پرداخت و تمامی مشخصات دیتاسنترها را تثبیت نمود. به عنوان مثال در این مرحله تعداد رک های مرکز داده و نحوه چیدمان سالن های سرور مشخص و تثبیت می شود. برای آگاهی هرچه بیشتر از پاسخ سوال دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ و نحوه راه اندازی دیتاسنترها به شما پیشنهاد می دهیم تا در ادامه با ما همراه بمانید چرا که مطالب بسیار مفیدی در این مقاله برایتان گردآوری شده است.

·         ساخت و راه اندازی

در مرحله سوم باید به ساخت و راه اندازی سایت مد نظر پرداخت. باید توجه داشته باشید مدت زمان ساخت دیتاسنترها با توجه به عوامل متعددی تعیین می شود که از مهم ترین آن ها می توان به بودجه و نحوه نظارت اشاره نمود. به عنوان مثال بعضی از پروژه دیتاسنتر ها ممکن است در چندین ماه به اتمام برسند اما ساخت بعضی دیگر از دیتاسنترها تا سال ها به طول می انجامد.

مشاهده محصولات

 

ساخت و راه اندازی

·         معماری و طراحی دیتاسنتر

در این بخش از مقاله دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ باید بگوییم، که یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید معماری و طراحی بسیار حساس دیتاسنترها است. بعضی از افراد گمان می کنند در هر فضایی می توان به ساخت مرکز داده پرداخت‌. اما باید بگوییم این اقدام تنها زمانی ممکن است تا بررسی ها به صورت دقیق انجام گردد.

باید توجه داشته باشید که مرکزهای داده از سرورهای مجازی و فیزیکی تشکیل می شوند که تمامی آن ها به یکدیگر متصل می باشند. همچنین برای معماری و طراحی دیتاسنترها باید عوامل متعددی همچون ثبات لرزه ای و هواشناسی، دسترسی به جاده ها و فرودگاه ها، موقعیت جغرافی و دیگر عوامل را مورد بررسی قرار داد.

چرا که تمامی این عوامل می توانند در طراحی نهایی دیتاسنترها تاثیر بسزایی داشته باشند. دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ به عبارت کلی می توان گفت اگر معماری و طراحی دیتاسنترها به خوبی انجام نگردد قطعاً نمی توان انتظار عملکرد مناسبی از سوی آن را داشت. به همین خاطر پیشنهاد می شود تا معماری و طراحی دیتاسنتر خود را به دست افراد متبحر در این زمینه بسپارید تا پس از ساخت مشکلی برایتان به وجود نیاید.

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید طراحی و ساخت دیتاسنترها یکی از اقداماتی است که نیاز به حساسیت و دقت بالایی دارد. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با نحوه ساخت دیتاسنترها و همچنین پاسخ سوالاتی همچون دیتاسنتر چه کاری انجام می دهد؟ آشنا نماییم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل از خدمات مجموعه آماده سیستم بهره کافی و لازم را ببرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574