راهنمای خرید رک شبکه

خانه    بلاگ      راهنمای خرید رک شبکه
راهنمای خرید رک شبکه

اگر به دنبال خرید یک رک شبکه هستید به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای راهنمای خرید رک شبکه با ما همراه باشید تا ترفندها و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

تمامی تجهیزات شبکه مانند سرورها، هارد درایوها به مراقبت خاصی نیاز دارند. برای نگهداری از این وسایل بهترین گزینه رک است که نقشی مهم و حیاتی در شبکه دارد.

به طوری که وجود آن در شرکت ها و سازمان ها کاملا ضروری است. رک دارای انواع مختلفی مانند رک دیواری، رک ایستاده، رک شبکه و … است و این محصول توسط برندهای متفاوتی تولید می شود.

خرید یک رک مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد و با در نظر گرفتن فاکتورهای خاصی پیش از خرید می توان بهترین گزینه را انتخاب نمود.

رک شبکه چیست؟

پیش از آنکه به راهنمای خرید رک شبکه بپردازیم بهتر است کمی بیشتر با این محصول پرکاربرد آشنا شویم.

رک در واقع نوعی شبکه سخت افزای است که تمامی ماژول های سخت افزاری مانند سوئیچ، روتر، سرور و … در آن نگهداری می شوند.

این تجهیزات خیلی حساس هستند و قیمت بالایی دارند، از این رو با نگهداری آن ها در رک می توان امنیتشان را افزایش داد و از طرفی اپراتور شبکه نیز می تواند راحت تر به این تجهیزات دسترسی داشته باشد.

راهنمای خرید انواع رک شبکه

در نتیجه کاربرانی که دارای تجهیزات شبکه متنوع و گران قیمتی هستند باید حتما یک رک شبکه خریداری کنند.

انواع رک شبکه

در هنگام خرید رک شبکه نیاز است که درک مناسبی از انواع رک و کاربرد آن ها داشته باشید. رک ها انواع مختلفی به شرح زیر دارند.

رک شبکه دیواری

رک دیواری بر روی دیوار نصب می شود و گزینه ای عالی برای استفاده در مکان هایی است که فضای کمی وجود دارد، مانند فضاهای کوچک اداری و خانگی.

رک ایستاده

معمولا در فضاهایی که تجهیزات سرور و شبکه زیادی وجود دارد از رک ایستاده استفاده می کنند. این رک ها وزن زیادی دارند و به همین دلیل بر روی زمین قرار می گیرند.

رک DVR

رک DVR برای جایگذاری دستگاه ضبط دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی جنس رک ها از فلز آلومینیوم با پوشش رنگ های مختلف هستند. در هر یک از رک ها طبقات ثابتی وجود دارد که برای قراردادن سرور، سوئیچ و … مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین برندهای رک شبکه

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید رک شبکه به آن می پردازیم برند رک است. برند رک ها در هنگام خرید رک بسیار اهمیت دارد و با کسب اطلاعات در مورد برندها و مزیت های آنان می توانید خرید بهتری داشته باشید. از بهترین برندهای رک شبکه موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

رک شبکه اچ پی آسیا

HPA یا اچ پی آسیا از برترین شرکت هایی است که در زمینه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت است. رک های تولید شده توسط این مجموعه دارای کیفیت بالایی هستند و بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده اند. از جمله رک های اچ پی آسیا می توان به انواع رک دیواری و ایستاده، پاور ماژول، طبقات متحرک، داکت پنل و یونیت اشاره نمود.

رک شبکه HPI

برند آمریکایی HPI از معروف ترین برندها در زمینه تجهیزات شبکه در سراسر جهان است. این کمپانی محصولات مختلفی مانند سرور، سوئیچ، انواع لپ تاپ ، کامپیوتر، حافظه های ذخیره سازی، دوربین های فیلمبرداری را تولید می کند. انواع رک ایستاده و دیواری نیز از دیگر محصولات برند HPI است. استفاده از فن های قوی و با دوام موجب شده تجهیزات شبکه HPI عمری بسیار طولانی داشته باشند.

رک شبکه آماد سیستم

این برند ایرانی با هدف طراحی های نو و خلاقانه در سال 1398 فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و به تولید انواع جعبه های فلزی و رک می پردازد. این مجموعه در تلاش است که محصولاتی با کیفیتی مشابه نمونه های خارجی و با قیمتی پایین تر ارائه دهند.

نکات مهم در خرید رک شبکه

انواع مختلفی از رک ها در بازار وجود دارد اما باید بر اساس نیاز و تجهیزات شبکه بهترین رک را انتخاب کنید. از جمله نکاتی که در هنگام خرید رک شبکه باید به آن توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اندازه رک یکی از مسائل بسیار مهم است و باید با درنظر گرفتن تجهیزات و اندازه آن ها رک را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر رک را کمی بزرگتر تهیه کنید منطقی تر است و در صورت افزایش امکانات شبکه امکان افزودن تجهیزات جدید به داخل رک وجود دارد.
  • توجه داشته باشید که رک مجهز به سیستم تهویه و گردش هوا باشد، زیرا به این ترتیب می توان کارایی تجهیزات داخل رک را افزایش داد.
  • قیمت نیز از دیگر موارد بسیار مهم در راهنمای خرید رک شبکه است. البته علاوه بر قیمت باید کیفیت و برند رک را در نظر بگیرید تا بتوانید یک محصول با کیفیت، با طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید.

سخن پایانی

همانطور که در راهنمای خرید رک شبکه اشاره شد امروزه برندهای مختلفی به تولید انواع رک شبکه و … می پردازند. اما در این میان باید یک رک متناسب با نیاز و تجهیزات شبکه و از یک برند معتبر تهیه کنید تا بتوانید به خوبی از تجهیزات شبکه خود محافظت نمایید.

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین رک های موجود در بازار توسط اماد سیستم تولید می شود که دارای سابقه ای درخشان در زمینه تولید تجهیزات شبکه است. برای خرید محصول مورد نظر خود و دریافت مشاوره لازم کافی است که به وب سایت آماد سیستم مراجعه کنید و خریدی رضایت بخش تجربه نمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574