راهنمای خرید رک ، مزایای استفاده از رک در شبکه

خانه    بلاگ      راهنمای خرید رک ، مزایای استفاده از رک در شبکه
راهنمای خرید رک

تجهیزات شبکه نیاز به مراقبت های خاصی دارند و با استفاده از رک شبکه می توان به خوبی از آن ها نگهداری نمود. رک ها در واقع جایگاه بسیار مهمی در شبکه دارند و ضمن نگهداری از انواع تجهیزات، وسایل و سخت افزارهای شبکه کمترین فضای ممکن را در محیط اشغال نموده و محیط را تنگ نمی کنند.

از این رو با خرید رک های شبکه می توان زیبایی  و نظم را در اتاق سرور ایجاد نمود. اگر می خواهید با مزایای استفاده از رک در شبکه بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

افزایش کارایی

کنترل جریان هوا نقش مهمی در عملکرد صحیح سرور دارد. زیرا اگر به هر دلیلی هوای کافی در محیط سرورها نباشد درجه حرارت تجهیزات افزایش می باشد و موجب کاهش کارایی سرور خواهد شد.

شاید فکر کنید اگر سرور را بر روی میز کار خود قرار دهید دیگر به رک سرور نیاز نخواهید داشت.

اما در چنین حالتی نیز ممکن است کیس سرور به طرف دیوار حرکت کند یا اینکه وسیله ای دیگر از رسیدن هوا به کیس سرور ممانعت نماید. اما با استفاده از رک های سرور به خوبی می توان از سرور و دیگر تجهیزات شبکه محافظت نمود و شرایط ایده آلی را برای گردش هوا در تجهیزات فراهم نمود.

راهنمای خرید رک شبکه  در کرج

در واقع با رک سرور می توان حداکثر جریان هوا را در میان تجهیزات سرور ایجاد نمود. بنابراین سعی کنید که رکی را تهیه کنید که مجهز به سیستم خنک کننده باشد.

تعمیر و نگهداری راحت

اگر برای سرورها و تجهیزات شبکه از رک سرور استفاده کنید نگهداری از آن ها خیلی راحت خواهد بود و به سادگی می توانید سرویس های لازم را هر چند مدت یکبار انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک ایستاده با کارشناسان ما در ارتباط باشید

علاوه بر این کابل های شبکه و تجهیزات نیز بدون اینکه گره بخورند در جای مناسبی که برای آن ها تعبیه شده قرار می گیرند و به بهترین شکل ممکن سازماندهی می شوند.

با توجه به اینکه اکثر رک ها دارای چرخ هستند دسترسی به آن ها خیلی راحت است، از این رو مدیران شبکه به خوبی می توانند برای سرویس های پیشگیرانه تجهیزات شبکه اقدام کنند و به این ترتیب کارایی و طول عمر تجهیزات را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند.

بالابردن امنیت

اگر در شرکت و مجموعه شما تمامی افراد به تجهیزات شبکه از جمله سرورها، تجهیزات فیبرنوری، سوئیچ های شبکه و … دسترسی دارند، قطعا این دسترسی های غیر مجاز مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک دیواری با کارشناسان ما در ارتباط باشید

از این رو لازم است که برای مدیریت مجموعه تحت کنترل خود از رک شبکه استفاده کنید و به این ترتیب امنیت شبکه خود را افزایش دهید.

مدیریت فضای اتاق سرور

در صورتی که تعداد سرور و تجهیزات شبکه ای که در اتاق سرور خود می خواهید قرار دهید زیاد است حتما باید از رک استفاده کنید.

زیرا در غیر اینصورت به اتاق بزرگ تری نیاز خواهید داشت و موجب افزایش بی نظمی در محیط می شود. قطعا مدیریت چنین اتاق سروری خیلی سخت تر و زمان گیر تر خواهد بود.

این در حالی است که با استفاده از رک از حداقل فضای اتاق سرور می توان حداکثر استفاده ممکن را نمود و تجهیزات به بهترین شکل ممکن آرایش پیدا می کنند و میزان سطح دسترسی افزایش می یابد. بنابراین تنها راه استفاده بهینه از فضای کوچک اتاق سرور و مدیریت آن کمک گرفتن از رک ها است.

راهنمای خرید رک

چگونه  می توان یک رک مناسب برای اتاق سرور خود، انتخاب کرد؟

اکنون که با مزایای خرید رک و استفاده از آن در اتاق سرور آشنا شدید شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه می توان یک رک مناسب اتاق سرور تهیه کرد؟

فاکتورهای مختلفی مانند اطلاع از ویژگی های رک، آشنایی با تجهیزات شبکه، شرایط فیزیکی اتاق سرور و … وجود دارد که در هنگام انتخاب رک شبکه باید به آن توجه داشته باشید و از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • همیشه پیش از خرید رک ابعاد بزرگ ترین تجهیزات شبکه موجود در اتاق سرور را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با سایز آن ها یک رک با ابعاد مناسب تهیه کنید.
  • ارتفاع رک از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر محدودیت ارتفاع ندارید بهتر است که ارتفاع رک را تا حد امکان بلندتر در نظر بگیرید تا بتوانید در آینده نیز تجهیزات بیشتری را در آن قرار دهید و مجبور به پرداخت هزینه مجدد و تعویض رک نشوید.
  • محدودیت ارتفاع محل نصب رک نیز اگر به آن توجه نشود ممکن است در هنگام نصب رک متوجه شوید رک دارای ارتفاع بیشتری از ارتفاع محل نصب است.
  • در نظر گرفتن مجموع وزن تجهیزات شبکه نیز بسیار مهم است، زیرا ظرفیت رک ها از نظر ظرفیت تحمل وزن با یکدیگر متفاوت است و برخی از آن ها نمی توانند تجهیزات خیلی سنگین را تحمل کنند. بنابراین حتما متناسب با وزن تجهیزات خود بهترین گزینه رک را انتخاب کنید.
  • در هنگام خرید رک برند معتبری را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید همیشه قطعات مورد نیاز آن را در صورت لزوم تهیه کنید و بتوانید به خوبی به تعمیر یا ارتقا رک خود بپردازید.

راهنمای خرید رک شبکه

سخن پایانی

خرید رک شبکه و انواع دیگر آن یکی از مهم ترین مسائل در مورد راه اندازی یک اتاق سرور است. انتخاب یک رک مناسب نظم خاصی به فضا می بخشد و موجب می شود ضمن مدیریت راحت تر تجهیزات شبکه از فضای موجود حداکثر استفاده ممکن را داشته باشید.

بنابراین در انتخاب رک باید تمامی موارد ذکر شده دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین کارایی و عملکرد ممکن را از تجهیزات خود دریافت کنید.

برند اماد سیستم یکی از برترین برندهای داخلی است که با خرید رک های این برند که مطابق با استانداردهای بین المللی و با کیفیت عالی تولید شده اند می توانید طول عمر تجهیزات خود را افزایش دهید. جهت دریافت مشاوره های لازم پیش از خرید رک و مشاهده انواع محصولات این مجموعه کافی است که به وب سایت اماد سیستم مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر آن استفاده نمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574