رکمونت چیست ؟

خانه    بلاگ      رکمونت چیست ؟
رکمونت

در دنیای دیجیتال و شبکه‌های مخابراتی قطعات و تجهیزات مختلف وجود دارند ، که استفاده از آن ها برای تولید و ایجاد داده های صوتی ، تصویری و همچنین فرکانس های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد . یک اتاق تحت عنوان دیتاسنتر طراحی شده که در آن مجموعه ای از این تجهیزات در کنار هم قرار می گیرند ، تا شبکه‌های مخابراتی ایجاد گردد .

رکمونت واژه ای است ، که در کنار انواع اقسام تجهیزات سیسکو به کار می رود . در این مبحث خواهان معرفی کامل رکمونت ، مزایای و ویژگی آن ها هستیم ، خواهشمندیم با ما همراه شوید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

 

منظور از رکمونت چیست ؟

در رابطه با توضیح و تشریح رکمونت نیازمند توضیحاتی در خصوص رک شبکه هستیم ، تمام تجهیزات سیسکو و شبکه در یک محفظه فلزی با ویژگی های خاص نگهداری می شود .

این محفظه در سایز ها و ارتفاع های مختلفی تولید شده که هر کدام از آن ها با ویژگی های منحصر به فرد خود برای موارد خاصی کاربرد دارند ، در این محفظه تجهیزاتی همچون ؛ سوئیچ ، سرور ، کیس ، مانیتور و غیره نگهداری خواهد شد . به یک سری از تجهیزات سیسکو که امکان نصب و نگهداری آن ها درون رک شبکه فراهم شده است ، به اصطلاح رکمونت می‌ گویند .

در حقیقت منظور از رکمونت ، یک دستگاه و یا قطعه خاص نمی باشد ، با توجه به ویژگی های رک شبکه ، رکمونت آن نیز دارای ویژگی های بارزی خواهد بود . برای تشریح بهتر از این مثال استفاده می‌کنیم . تا به امروز کیس کامپیوتر در سایز ظرفیت و مدل های مختلفی تولید شده است ، قرار دادن این کیس عمودی که فضای زیادی را اشغال می کند ، درون رک شبکه و دیتاسنتر اصلا مناسب نخواهد بود .

به همین دلیل نمی‌توان هر کیس را به عنوان رکمونت برشمرد . طراحان با ساخت کیس افقی و خوابیده امکان بهره مندی از این تجهیز را درون دیتاسنتر و رک شبکه فراهم نموده اند و می توان این تجهیزات را نوعی رکمونت معرفی نمود . در رابطه با سایر تجهیزاتی که درون رک شبکه نیز قرار می‌گیرند ، نیز شاهد چنین طراحی و شرایطی هستیم .

 

منظور از رکمونت چیست ؟

کدام یک از تجهیزات سیسکو رکمونت هستند ؟

برای برقراری سیستم شبکه از تجهیزات و قطعات مختلف استفاده می‌شود و هر کدام از آن ها در گروه خاصی قرار خواهند گرفت ، موارد زیر همگی به عنوان رکمونت شناخته می شوند ؛

  1. روتر
  2. سوئیچ
  3. محافظ برق
  4. چند راهی
  5. مانیتور
  6. کیس
  7. سرور
  8. و …

توجه داشته باشید که بر اساس ویژگی های رک شبکه رکمونت های به کار رفته شده درون دارای ویژگی های خاصی خواهد بود . به عنوان مثال رک دیواری نیازمند رکمونت متفاوتی نسبت به رک ایستاده خواهد است .

 

ویژگی های رکمونت

همان طور که اشاره شد ، رکمونت ها دارای ویژگی های بارزی هستند که استفاده از آن ها را به راحتی فراهم نموده است ، به موارد زیر توجه کنید ؛

  • با توجه به این که رک دیواری های شبکه دارای عمق و ارتفاع مشخصی هستند و تجهیزات به کار رفته شده درون رک بایستی با ویژگی‌های ظاهری آن تناسب داشته باشد .
  • یکسری پیچ و مهره های خاص در اطراف رکمونت وجود داشته که با استفاده از آن امکان نصب تجهیزات بدون هیچ مشکلی فراهم شده است .
  • تمامی تجهیزاتی که به عنوان رکمونت شناخته می شوند ، در ظرفیت های متعددی تولید شده که در نهایت می توان دیتاسنتر را راه اندازی نمود .
  • این تجهیزات با وجود این که از نظر شکل با سایر نمونه ها متفاوت هستند ، اما از نظر کارایی و کاربرد هیچگونه کم و کاستی ندارند و کاملاً یکسان خواهند بود .
  • ابعاد این تجهیزات به خوبی طراحی شده و به راحتی امکان جای گگیری آنها درون رک شبکه فراهم شده است .
  • به واسطه ابعاد و طراحی جدید تجهیزات سیسکو سازماندهی و ایجاد نظم و هماهنگی درون رک شبکه به بهترین نحو ممکن انجام می شود و سبب شده تا از فضای حداقل رک شبکه بیشترین بهره وری را داشته باشیم .

ویژگی های رکمونت

راهنمای خرید رکمونت

با توجه به گستردگی و کاربرد بسیار زیادی که رکمونت ها به عنوان تجهیزات سیسکو در سیستم شبکه دارند ، با استقبال بسیار زیادی برای این محصولات مواجه هستیم . از این رو مراکز متعددی اقدام به تولید و عرضه این محصولات در بازار نموده اند .

پیش از آن که اقدام به خرید رکمونت نمایید ، بایستی اطلاعات کافی در خصوص رک شبکه و تجهیزات متناسب با آن داشته باشید . از این رو بهره ‌مندی از خدمات مشاور های کمک شایانی به شما خواهد نمود ، توصیه می‌شود تا از مراکزی اقدام به خرید نمایید که در کنار فروش محصولات توضیحات مفید در خصوص کالا ها خدمات مشاوره ای نیز ارائه می دهند .

توجه به برند و فروشگاه عرضه کننده از فاکتورهای مهم به شمار آمده که متقاضیان و مصرف‌کنندگان بایستی با آن توجه زیادی داشته باشند . مجموعه آماد سیستم علاوه بر تولید تجهیزات سیسکو و انواع رکمونت عرضه آنها را نیز بر عهده داشته و به خوبی متقاضیان را درخصوص خرید راهنمایی می نماید .

قیمت رکمونت

تمام تجهیزات سیسکو در بازار در مدل ها و سایز ها و ابعاد مختلفی طراحی شده اند و هر کدام از آن ها بنا به ظرفیت و طراحی خود دارای قیمت متفاوتی خواهند بود . علاوه بر این که تجهیزات مختلفی به عنوان رکمونت شناخته می شوند ، نمی توان از یک قیمت ثابت در رابطه با این محصولات سخن گفت .

همچنین با توجه به وضعیت اقتصادی قیمت ها مدام در حال تغییر هستند ، مجموعه آماد سیستم مستقیماً تولیدات خود را به شما مصرف کنندگان ارائه می دهد و هیچ گونه واسطه ای در این راستا استفاده نخواهد کرد .

به همین دلیل قیمت تمام شده تمامی تجهیزات از این مرکز نسبت به سایر فروشگاه های موجود در بازار کمتر خواهد بود و علاوه بر آن در این مرکز به سیاست‌ های قیمت‌ گذاری توجه بسیار زیادی شده و باعث شده تا از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری شود .

در صورتی که خواهان خرید تجهیزات سیسکو با قیمت مناسبی هستید توصیه می‌کنیم حتماً به وب سایت آماد سیستم مراجعه کنید ، چرا که قیمت رکمونت در این فروشگاه بزرگ استثنایی است .

قیمت رکمونت

حرف آخر

رکمونت یک واژه بسیار پرکاربرد در دنیای امروز بوده و پیرو تجهیزات سیسکو از آن استفاده می کنند . به یکسری تجهیزات خاص که امکان استفاده آن ها در رک های شبکه فراهم شده ، به اصطلاح رکمونت می گویند . این تجهیزات همگی در دیتاسنتر به وفور یافت می شوند و دارای ویژگی های بارزی هستند .

برای تامین و خرید این قطعات می توانید به مجموعه آماد سیستم مراجعه کنید و از این مرکز تمامی تجهیزات سیسکو متناسب با رک های شبکه را خریداری کنید .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574