رک شبکه دیواری چیست ؟

خانه    بلاگ      رک شبکه دیواری چیست ؟
رک شبکه دیواری چیست ؟

با گسترش اطلاعات و اهمیت داده ها در دنیای اطلاعات ، حفظ و نگهداری از این داده ها از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است . به منظور حفظ ، مراقبت و نگهداری از این داده ها و تجهیزات شبکه ، از انواع محفظه ها استفاده می گردد . این محفظه ها را ، با نام رک می شناسند . یکی از انواع این رک ها ، رک شبکه دیواری است . از این نوع رک در اماکن ویژه ای استفاده می گردد و با سایر انواع رک تفاوت های دارد . در این مطلب در نظر داریم تا ، به موضوع رک شبکه دیواری چیست ؟ بپردازیم .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک لابراتواری

ویژگی ها و ساختار رک شبکه دیواری چه می باشند ؟

 

در ابتدای موضوع رک شبکه دیواری چیست ؟ به بررسی این مدل رک خواهیم پرداخت . از نام این نوع رک می‌ توان به ماهیت آن پی برد . رک دیواری برای نصب بر روی دیوار و سقف ساخته و طراحی شده است . این نوع رک ، نوعی محفظه کوچک و دارای درب است .

از رک دیواری به منظور حفاظت از تجهیزات شبکه در حجم کم یا متوسط استفاده می نمایند . در اماکن کوچک و یا فضاهای محدود ، به راحتی می‌ توان جهت ساماندهی تجهیزات شبکه از رک دیواری استفاده نمود . زیرا ، این نوع رک جای زیادی را ، اشغال نمی‌ کند .

رک های دیواری معمولاً در دو مدل تهیه و روانه بازار می‌ شوند . مدل اول رک درونی است . از این نوع رک درون ساختمان‌ ها استفاده می‌ گردد . نوع دوم رک دیواری ، رک بیرونی می باشد و برای فضای بیرونی کاربرد دارد . در بخش بعدی از مبحث رک شبکه دیواری چیست ؟ به بررسی کاربردهای این رک می پردازیم .

کاربردهای رک دیواری چیست ؟

 

در ادامه مطلب رک شبکه دیواری چیست ؟ به معرفی برخی از موارد کاربرد این نوع رک شبکه می پردازیم . رک شبکه دیواری به مانند سایر انواع رک ها به منظور حفاظت از برخی از تجهیزات استفاده می شود . در ادامه به برخی از موارد کاربرد این گونه رک ها اشاره شده است ؛

  • حفاظت از تجهیزات شبکه : رک دیواری به منظور نگهداری و حفاظت از تجهیزات شبکه مانند روتر ، سوییچ ، پنل و غیر استفاده می‌ شود .
  • دستگاه های صوتی و تصویری : می‌توان جهت نگهداری و حفاظت از دستگاه‌ های صوتی و تصویری مانند تلویزیون و پروژکتور از انواع رک ها و به ویژه رک دیواری استفاده نمود .
  • محافظت از دستگاه های اداری : به منظور نگهداری از برخی تجهیزات و دستگاه‌ های الکترونیکی ادارات می‌ توان از رک دیواری استفاده نمود . برخی از این وسایل الکترونیکی شامل فکس ، مودم و غیره می‌ باشند .

 

کاربردهای رک دیواری چیست ؟

 

مزایای به کار گیری رک دیواری چیست ؟

 

این بخش از مبحث رک شبکه دیواری چیست ؟ را ، به بیان مزیت های این رک اختصاص داده ایم . از کاربردهای رک دیواری ، می توان به مزیت های فراوان این نوع رک پی برد . ساده‌ ترین و بدیهی‌ ترین مزیت استفاده از رک های دیواری محافظت از تجهیزات کوچک شبکه می‌ باشد ؛

  • قابلیت نصب در فضاهای کوچک : در صورت داشتن فضای محدود درون ساختمان‌ ها می‌ توان از رک دیواری استفاده نمود . زیرا نصب این نوع رک ها به جا و فضای زیادی نیاز ندارد و به راحتی می‌ توان آن ها را ، بر روی سقف و یا دیوار نصب کرد .
  • امنیت بیشتر : به دلیل محل نصب رک‌ های دیواری ، این نوع رک ها از امنیت فیزیکی بیشتری برخوردار هستند .
  • قیمت مقرون به صرفه : رک های دیواری از قیمت بسیار منصفانه‌ تر نسبت به سایر انواع رک ها برخوردار هستند .
  • تنوع فراوان : خوشبختانه امروزه طرح‌ ها و ابعاد متفاوت و فراوانی از رک های دیواری درون بازار یافت می‌ شود و دامنه انتخاب وسیعی را ، برای افراد مهیا می نماید .

بدون شک مزایای رک شبکه دیواری بسیار فراوان و گسترده هستند . استفاده از این نوع رک بسیار مقرون به صرفه و دارای فواید زیادی است . در ادامه مطلب رک شبکه دیواری چیست ؟ به بررسی ابعاد این رک خواهیم پرداخت . همچنان با ما همراه بمانید .

رک دیواری در چه ابعادی وجود دارد ؟

 

در راستای ادامه مبحث رک شبکه دیواری چیست ؟ موضوع بعدی ، موضوع ابعاد این نوع رک می باشد . در نظر داریم تا ، ابعاد مختلف رک های دیواری موجود در بازار را ، بررسی نماییم . رک های دیواری نیز در ابعاد متفاوتی ساخته و عرضه می شوند .

رک های دیواری در ابعاد ۴٠ سانتی متر ، ۴۵ سانتی متر و ۶٠ سانتی متر در بازار عرضه می گردند . واحد اندازه گیری عمق رک یونیت می باشد . رک های دیواری در ارتفاع های متفاوتی وجود دارند اما ، با این حال ارتفاع رک های دیواری بسیار کم تر از رک های ایستاده می باشد .

در مورد ظرفیت رک دیواری باید گفت که ، رک های دیواری جهت نگهداری تجهیزات کم حجم شبکه و نهایتا تا ۶٠ کیلوگرم مناسب هستند . در ادامه این مبحث رک شبکه دیواری چیست ؟ به بررسی قیمت رک های دیواری و عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت .

 

رک دیواری در چه ابعادی وجود دارد ؟

 

قیمت رک دیواری چقدر است ؟

 

در ادامه مطلب رک شبکه دیواری چیست ؟ در نظر داریم تا ، به بررسی قیمت این نوع رک ها و عوامل موثر بر قیمت آن ها مطالبی را ، بیان کنیم . قیمت رک های دیواری همانند سایر رک ها کاملا متاثر از چندین فاکتور بسیار مهم و کلیدی است .

اولین فاکتور تعیین کننده قیمت رک دیواری ، برند آن است . برخی برندها تمامی محصولات خود را ، با استفاده از متریال بسیار با کیفیت تولید می‌ کنند . به همین دلیل ، قیمت این گونه رک های دیواری نسبت به سایر رک ها بیشتر است .

عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت رک دیواری ، تعداد یونیت آن است . هرچه تعداد یونیت یک رک دیواری بیشتر باشد ، بالطبع قیمت آن رک بیشتر خواهد بود .

کلام پایانی

 

در این مبحث به پاسخ سوال رک شبکه دیواری چیست ؟ دست پیدا کردیم . رک های دیواری جهت استفاده در فضاهای کوچک بسیار مناسب و ایده‌ آل هستند . از جمله برندهای بسیار با کیفیت موجود در کشور برند آماد سیستم می‌ باشد . این برند یکی از برترین برندهای تولید کننده انواع رک های شبکه است .

شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده کاتالوگ تمامی محصولات ، همچنین کسب مشاوره در رابطه با خرید رک ، با کارشناسان آماد سیستم مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: بررسی 5 برند پچ پنل در دنیا

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574