شرایط فیزیکی اتاق سرور

خانه    بلاگ      شرایط فیزیکی اتاق سرور
شرایط فیزیکی اتاق سرور

شرایط فیزیکی اتاق سرور خاص و تابع استانداردهای جهانی است؛ لذا در این فضا، کاربران از انواع تجهیزات پسیو و سیسکو شبکه محافظت و نگهداری می‌کند.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

اتاق سرور، مهمترین بخش از یک شبکه اینترنتی به حساب می آید؛ چراکه پایه اصلی و زیر ساخت تمامی مجموعه‌های اینترنتی محسوب می‌شود. شرایط فیزیکی اتاق سرور باید از هر گونه مشکل یا آلودگی‌ای مبرا باشد؛ زیرا تمامی ابزارآلات یک مجموعه در این فضا نصب و نگهداری می‌شوند.

در طراحی این اتاق، کاربران باید از کارشناسان کامپیوتر یاری بجویند؛ تا کیفیت، سرعت و ایمنی مجموعه در قالب استاندارد اجرا گردد.

در ادامه مبحث به صورت مفصل در رابطه با چگونگی شرایط فیزیکی اتاق سرور توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه شوید.

شرایط فیزیکی اتاق سرور به چه معناست؟

شرایط فیزیکی اتاق سرور، ایمنی مجموعه‌های اینترنتی را تضمین می‌کند؛ لذا موجب شده ابزارآلات به شکل زیبایی در محیط نصب و اجرا گردند. سیستم‌های اینترنتی نیازمند به یک پیش نیاز جامع و تخصصی هستند؛ لذا حفظ اطلاعات سرور‌ها در دیتاسنتر به این پارامتر بستگی دارد.

در فضای مجازی، کسب و کارهای مختلفی با ساز و کارهای متفاوت احداث می‌گردد؛ زیرا در حال حاضر جوامع در حال گسترش و کامپیوتری‌شدن می‌باشد. به همین خاطر دیگر همانند گذشته مردم در بیرون از خانه شاغل نیستند؛ بلکه به وابسطه اینترنت می‌توانند در منزل کسب و کار خود را با درآمدی میلیونی احداث کنند.

برای ایجاد کسب و کارهای اینترنتی کاربران می بایست ابزارآلات به‌خصوصی بهره بگیرد زیرا در فضای مجازی اولویت اصلی حفظ اطلاعات و داده های مجموعه میباشد.

مطالب مرتبط : وظایف پشتیبان شبکه

بهترین و کارآمدترین ابزاری که در طراحی و احداث شبکه‌های اینترنتی به شخص کمک می‌کند؛ اتاق سرور است. اتاق سرور یک وسیله مستقل یا جداگانه نیست؛ بلکه فضایی است که کاربر می‌تواند به واسطه از آن مجموعه اینترنتی خود را از نظر قدرت، ایمنی و سرعت بهبود ببخشد و همینطور در طولانی مدت از ابزارآلات سیستم خود محافظت کند.

بنابراین بایستی تمامی کسب و کارهای اینترنتی با هر ساز و کاری در هر کجای دنیا از اتاق سرور در قالب استاندارد بهره بگیرد. شرایط فیزیکی اتاق سرور باید به شکلی باشد که میزان شاخصه‌های مخرب آن تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

این اتاق از تجهیزاتی همچون سوئیچ، کابل، سرور، هاست و… تشکیل شده است. هر یک از این ابزار آلات در اجرای اتاق سرور نقش به خصوصی دارد. بر همین سبب باعث بهبود و تقویت عملکرد مجموعه می شوند.

در مجموعه‌های اینترنتی کیفیت و سرعت بالای اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است. برای داشتن مجموعه قدرتمند و توانمند باید راه اندازی سرور را مطابق با استانداردهای جهانی انجام داد.

در این جهت شرایط اتاق سرور به شما کمک والایی می‌کند؛ لذا موجب شده تمامی سرورها و سیستم‌ها در حالت استاندارد در محیط قرار گیرند.

شرایط فیزیکی اتاق سرور، تمامی تجهیزات سیسکو و پستو را طبق برنامه مجموعه سازماندهی می‌کند و علاوه بر اینکه قدرت مجموعه را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ موجب شده میزان ارور و آسیب پذیری آن به طور چشمگیری کاهش یابد.

شرایط فیزیکی اتاق سرور به چه پارامتر هایی بستگی دارد؟

شرایط فیزیکی اتاق سرور، سرعت و ایمنی مجموعه های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ لذا نوع تجهیزات و ولتاژ ورودی هر سیستم را تعیین می‌کند. بنابراین اگر یکی از کاربران مبتدی و نابلد هستید؛ حتماً باید برای طراحی و اجرای اتاق سرور خود از یک کارشناس یا از مجموعه های خدماتی برتر همچون آماد سیستم  یاری بجویید‌.

اتاق سرور در صورتی که تابع استانداردهای بین‌المللی باشد؛ بسیار قدرتمند و توانمند است، زیرا تمامی تجهیزات طبق برنامه به صورت پیوسته و دائم فعالیت خود را ادامه می دهند. در نتیجه موجب عملکرد بهتر سرور می شود.

شرایط فیزیکی اتاق سرور به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله پارامترهایی که بر قدرت و عملکرد اتاق سرور تاثیر دارد؛ عبارتند از:

  • برترین فاکتوری که بر شرایط فیزیکی اتاق سرور مجموعه‌های اینترنتی تاثیر دارد، نوع ابزارآلات محیط است‌. برای طراحی اتاق سرور بایستی از تجهیزات سیسکو کارآمد و سازگار بهره بگیرید؛ تا ابزارآلات مانعی برای یکدیگر نباشند.

در صورتی که ابزارآلات محیط از ساز و کاری مخالف و ناسازگار برخوردار باشد؛ علاوه بر این که باعث ایجاد ولتاژهای نابه سامان و ضعیف می‌شوند؛ در آخر نیز نابودی مجموعه‌ را به دنبال دارند.

  • دیگر پارامتر، ولتاژ ورودی رک های دیواری است. ولتاژ ورودی رک‌ها باید متناسب یا تجهیزات سیسکو انتخاب گردد؛ لذا در صورتی که اتاق سرور نتواند انرژی مورد نیاز سیستم را تامین کند؛ علاوه بر این که قدرت مجموعه کاهش می‌یابد؛ بارگذاری و ذخیره‌سازی اطلاعات نیز غیرممکن می‌شود.
  • نظم و ترتیب در شرایط فیزیکی اتاق سرور، تاثیر به خصوصی دارد؛ لذا موجب شده میزان آسیب پذیری دستگاه تا حد قابل توجهی کاهش یابد. به همین خاطر با ایجاد یک اتاق سرور استاندارد علاوه بر این که کیفیت مجموعه بالا می‌رود؛ ایمنی آن نیز تا حد قابل توجهی بهبود می‌یابد‌.
  • و…

اهمیت اتاق سرور در مجموعه‌های اینترنتی

اتاق سرور در مجموعه‌های اینترنتی یا کسب و کارهای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا بر جنبه‌های کیفی و کمی مجموعه تاثیر شایانی دارد. این اتاق در مجموعه‌های اینترنتی واقعا برعکس دیگر ابزارآلات وجود فیزیکی دارد؛ چراکه دربردارنده تمامی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی شبکه‌های اینترنتی می‌باشد.

فرقی ندارد، مجموعه شما در فضای مجازی خبری یا فروشگاهی‌ است؛ در هر حال برای بهبود و تقویت عملکرد آن در طولانی مدت می‌بایست از اتاق سرور استفاده کرد. شرایط فیزیکی اتاق سرور مجموعه‌ها با ساز و کار‌های متفاوت، مختلف است؛ لذا از ابزارآلات متفاوتی تشکیل شده‌اند.

از این رو در زمان طراحی اتاق سرور به نوع مجموعه و ساز و کار آن توجه کنید؛ تا از همان بدو تاسیس شبکه، قدرت آن فوق‌العاده و شگفت‌انگیز باشد.

شرایط فیزیکی اتاق سرور در شبکه‌های اینترنتی از اهمیت بالایی بهره منو است؛ لذا در اولین وهله، پیش ساخت هر مجموعه اینترنتی به حساب می‌آید. بنابراین تا زمانی که ایمنی و کیفیت این شاخصه در دیتاسنتر تضمین نباشد؛ اجرای مجموعه‌های اینترنتی و بارگذاری یا آپلود داده‌ها امکان پذیر نیست.

یک مجموعه اینترنتی زمانی از نظر شاخصه‌های کیفی و کمی از هر گونه مشکلی مبرا است؛ که زیر ساخت آن به صورت تخصصی و اصولی انجام گیرد. به همین علت، تا زمانی که نسبت به شرایط فیزیکی اتاق سرور مجموعه خود مطمئن نیستید؛ اطلاعات را بارگذاری نکنید؛ لذا موجب شده مجموعه‌تان مورد حملات هکران قرار گیرد.

آیا بدون وجود شرایط فیزیکی استاندارد در اتاق سرور، اجرای مجموعه‌های اینترنتی امکان پذیر است؟

شرایط فیزیکی اتاق سرور مطابق با ایتاندارد‌ها، یکی از ملزومات ضروری برای شبکه‌های اینترنتی به حساب می‌آید؛ چراکه بر عملکرد و قدرت مجموعه تاثیر دارد.

با وجود تاثیرات بالای اتاق سرور بر مجموعه‌های اینترنتی باز هم برخی از افراد بدون بهره‌گیری از این پارامتر، مجموعه خود را تاسیس می‌کنند. آیا این گونه از کسب‌ و کار‌ها که پیش نیاز لازم زا در دیتاسنتر ندارند؛ از نظر ایمنی و کیفیت ضعیف هستند؟

این پرسش، برای اکثر کاربران اینترنت یک دغدغه است؛ زیرا باعث شده آن‌ها از پرداخت هزینه‌های لازم خود را باز دارند. اجرای کسب و کارهای اینترنتی بدون وجود اتاق سرور ممکن است؛ اما کیفیت بالائ ندارد، لذا همواره اطلاعات و داده‌های مجموعه او مورد حملات سایبری قرار می‌گیرد.

همچنین چنین مجموعه‌هایی حافظه بالایی برای ذخیره اطلاعات یا آپلود تصاویر و ویدئو ندارند. بر همین اساس به دو منظور بایستی از اتاق سرور در شبکه‌های خود بهره بگیرید.

  • افزایش فضای ذخیره در مجموعه‌ها
  • افزایش کیفیت، سرعت و ایمنی مطابق با استاندارد های بین المللی و شاخصه‌هاس امنیتی.

سخن آخر

شرایط فیزیکی اتاق سرور، شاخصه‌ای مهم در مجموعه‌های اینترنتی به حساب‌ می‌اید؛ زیرا باعث شده ذخیره و آپلود محتواها در دیتاسنتر به شکل آسانی با سرعت بالا صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بهتر در رابطه با اجرای اتاق سرور به صورت استاندارد به وب سایت آماد سیستم مراجعه کنید؛ لذا کارشناسان ما ۲۴ ساعته به کاربران در خدمت شما هستند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574