طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری

خانه    بلاگ      طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری
ساخت انواع رک‌های دیواری

طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری کیفیت رک‌ها تاثیرات بسیار زیادی می‌گذارد. در حال حاضر تجهیزات شبکه اهمیت بسیار زیادی دارند و بایستی با بهترین کیفیت ممکن تهیه شوند. تجهیزات سیسکو در یک مدار کنار همدیگر قرار می‌گیرند و شبکه مخابراتی در اثر فعالیت آن‌ها برقرار خواهد شد.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

در صورتی که یکی از این تجهیزات کیفیت نامطلوبی داشته باشد، این مدار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و می‌تواند خطرات جبران ناپذیر مالی و جانی به بار آورد. از این رو طراحی و ساخت این تجهیزات اهمیت بسیار زیادی دارد. تجهیزاتی که برای دیتاسنتر و برقراری اتصالات مخابراتی مهم است و بایستی با بهترین کیفیت ممکن تهیه شود.

طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری اهمیت داشته و بایستی با آن توجه زیادی ‌شود. در صورتی که یک رک دارای طراحی نامناسب باشد، ساخت آن نیز به خوبی انجام نخواهد شد. مشکلات متعددی به دنبال آن ایجاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به خوبی در رابطه با طراحی و ساخت تجهیزات صحبت کنیم. از شما خواهش می کنیم تا با ما همراه شوید.

منظور از طراحی رک‌های دیواری چیست؟

برای ساخت یک غذا به سراغ دستورالعمل آن می‌رویم و تمامی مراحل پخت بر اساس این دستورات انجام خواهد شد. برای تولید هر کالایی الگو و طرح خاص وجود دارد، که مطابق با استانداردهای موجود ایجاد شده است. رک‌های دیواری به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات سیسکو و عضو مهم دیتاسنتر به راحتی تولید نخواهد شد.

برای ساخت آن‌ها بایستی ابتدا طراحی رک‌ها توسط افراد متخصص انجام شود. رک‌های دیواری به دلیل قرارگیری روی دیوار و اشغال فضای کمتر با استقبال بسیار زیادی مواجه شده‌اند. به همین دلیل با تقاضای بالای محصول مواجه هستیم. البته این تقاضا ناشی از ویژگی‌های بارز رک‌های دیواری است.

این ویژگی‌ها کاملا توسط طراحی محصول به وجود آمده‌اند، منظور از طراحی رک‌های شبکه ترسیم یک الگو برای رک می‌باشد، که بتوان ساخت رک را بر اساس آن‌ انجام داد. ابعاد، تعداد یونیت، ارتفاع، ضخامت دیوارها، خروجی هوا، محل قرار گیری تجهیزات درون رک و بسیاری نکات دیگر همگی توسط طراحی رک دیواری تعیین خواهد شد.

طراحی باید توسط افراد متخصص انجام شود که به خوبی در این زمینه مهارت دارند و تمام استانداردهای موجود در رابطه با رک‌های دیواری می‌شناسد.

طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری وابسته به چه عواملی است؟

طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری به سادگی انجام نخواهد شد و به عوامل متعددی وابسته است. همان‌طور که می‌دانیم، رک‌های دیواری در مدل‌های مختلفی ساخته شده است، تعداد یونیت، عمق و ارتفاع رک‌های دیواری متفاوت است. از این رو برای ساخت هر کدام از آنها نیازمند یک طراحی خاص هستیم.

اگر چند نمونه رک‌های دیواری را با همدیگر مقایسه کنید، شاید ویژگی ظاهری آن‌ها و اختلاف کوچکی که دارند، به خوبی بیانگر تفاوت محصولات باشد. اما در حقیقت ویژگی آن‌ها کاملاً با همدیگر متفاوت است و شباهت کم میان آن‌ها وجود دارد. هرچه رک دیواری بزرگ‌تر باشد، لازم است تا وزن بدنه آن به نسبت زیادی کاهش یابد.

چرا که به دلیل عمق بالایی که دارد، یک سری از تجهیزات سیسکو را درون خود قرار خواهد داد، هر کدام از این تجهیزات وزن مشخصی دارند و قرار دادن تعداد زیادی از آن‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا رک بسیار سنگین شود و احتمال سقوط آن بالا رود. اما رک‌های دیواری که یونیت آن‌ها کمتر است و کوچک‌تر می‌باشندط پرداختن به وزن برای آنان اولویت اول نخواهد بود.

از این رو در طراحی انواع رک‌های شبکه شاهد یکسری اختلافات هستیم. طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری وابسته به ویژگی‌های بارز رک‌های دیواری است. مکانی که قرار است رک‌های دیواری نصب شوند، نیز بسیار فاکتور مهمی است. در بسیاری از مواقع رک دیواری در فضای باز نصب خواهد شد، در چنین شرایطی طراحی آن کاملاً متفاوت با رک دیواری است که در دیتا سنتر قرار دارد.

به همین دلیل یکی از عوامل موثر در طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری مکان قرار گیری رک شبکه خواهد بود. رک‌های شبکه هرکدام برای منظور خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از آن‌ها در دیتا سنتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بعضی دیگر به منظور محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی و برقی نصب و استفاده می‌شوند. از این رو شاهد طراحی متفاوتی برای محصولات هستیم.

استاندار‌های موجود پیرو طراحی رک‌های دیواری

همان‌طور که گفته شد طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری به سادگی انجام نمی‌شود و پیرو به استانداردهای متعددی است. در تک تک جزئیات و ویژگی‌های رک‌های دیواری بایستی این استانداردها را رعایت شود، در ادامه چند نمونه از این موارد را بررسی می کنیم؛

  • استاندار مربوط به متریال: طراحی رکهای شبکه باید به متریال مورد استفاده در ساخت رک‌ها نیز توجه شود. با توجه به این‌که رک‌های دیواری در یونیت و عمق مختلفی تولید می‌شود، نمی توان برای ساخت آن‌ها از یک متریال یکسان استفاده کرد. در بسیاری از مواقع شاهد تغییراتی در آلیاژ به کار رفته شده در ساخت رک‌های شبکه هستند.
  • استاندارد مربوط به طراحی بدنه: زمانی که تجهیزات سیسکو درون رک‌ها دیواری قرار می‌گیرد، با افزایش دمای مواجه خواهیم بود. برای برطرف کردن دما لازم است تا یک سری شیار ها روی بدنه و دیواره‌های رک ایجاد شود.

طراحی بدنه رک‌های دیواری متفاوت از دیگر ر‌ک‌های موجود در بازار انجام خواهد شد. قسمتی از این رک‌ کاملاً به دیوار متصل است، به همین دلیل هیچ گونه دریچه و یا شیاری روی یکی از وجه‌های دیواری ایجاد نخواهد شد. استاندارد موجود برای طراحی بدنه تعیین می‌کند، چه میزان شیار در چه ابعادی روی دیوارها ایجاد شود.

  • استاندارد مربوط به طراحی داخلی رک دیواری: تجهیزات سیسکو با نظم و ترتیب خاصی در میان رک دیواری قرار می‌گیرد. در حقیقت برای تجهیزات سیسکو یک مکان خاص درون رک در نظر گرفته شده است، طراحی داخلی رک دیواری تعیین‌کننده مکان قرارگیری تجهیزات شبکه خواهد بود. یونیت و عمق رک کاملاً مطابق با استاندارد مربوط به طراحی داخلی آن انجام می‌شود

خرید رک دیواری با طراحی استاندارد

اگر شما خواهان خرید رک دیواری در بازار هستید، به راحتی می‌توانید یکی از فروشگاه‌های عرضه کننده را انتخاب کنید. اما اگر طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری برای شما اهمیت دارد و خواهان این هستید که یک صورت با طراحی استاندارد را تهیه کنید.

توصیه ما به شما مراجعه به یک فروشگاه معتبر و درجه یک است. فروشگاهی که تنها هدفش کسب سود ناشی از خرید و فروش تجهیزات شبکه به خصوص در رک دیواری نباشد.

مجموعه آماد سیستم یکی از بهترین عرضه کنندگان انواع رک دیواری در بازار است که توجه بسیار زیادی به طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری دارد و در تلاش است تا این محصول حرفه‌ای را با بهترین کیفیت ممکن و قیمت مطلوب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

کلام نهایی

طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری فوق العاده مهم است، زمانی می‌توانید تجهیزات شبکه را به خوبی نگهداری کنیم که به سراغ رک بروید. اما زمانی که سلامت تجهیزات و برقراری اتصالات شبکه تضمین می شود طراحی و ساخت رک مطابق با استانداردهای موجود انجام شود و کاملاً تاییدیه‌های لازم را دریافت نموده باشید.

از این روز به طراحی و ساخت انواع رک‌های دیواری پرداخته می‌شود. در حال حاضر تنها کمی از عرضه کنندگان  به این موضوع توجه دارد. آماد سیستم در کنار شماست تا با خیال راحت اقدام به خرید رک دیواری نمایید. این مجموعه کاملا محصولات ارائه شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574