فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها

خانه    بلاگ      فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها
فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها

ما در این مطلب از خود می خواهیم ، با شما درباره فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها سخن بگوییم . رک شبکه دارای نقشی بسیار پُررنگ در مراکز داده ای عظیم است . بنابراین انتخاب صحیح آن در راستای رعایت ایمنی دیگر تجهیزات و امکانات شبکه ، اثرگذار می باشد .

پس دقّت عمل در خرید امکانات پسیو شبکه و همچنین اکتیو برای آن ها ، مسئله ای قابل توجه خواهد بود . ما در ادامه این مطلب از خود بیشتر و بهتر بدین مسئله پرداخته و به تمامی پرسش های شما در این زمینه پاسخ می دهیم .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک اوت دور

درباره رک شبکه بیشتر بدانید !

در بررسی فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها اوّلین موضوعی که اهمیت پیدا می کند ، کسبِ اطلاعات درباره رک خواهد بود . اصلاً می دانید ، که رک شبکه چه بوده و دارای چند مدل است ؟

این ابزار در واقع یک محفظه ای می باشد ، که از فلز طراحی و ساخته می شود ! اگر که می خواهید ، در ارتباط با انواع آن بدانید ؛

رک شبکه در دو نوع دیواری و ایستاده در راستای محافظت از تجهیزات شبکه به سمت بازار روانه شده است . به عبارتی اگر که شما رک شبکه را خریداری کنید ، از تجهیزات حساس و سیم های خود در یک جایی معین نگهداری خواهید کرد . ما می توانیم برخی دیگر از مزیت های استفاده از رک شبکه را در موارد زیر خلاصه بنماییم ؛

  1. گسترش شبکه
  2. ایمنی بیشتر آن
  3. ارتقای کارآیی
  4. مدیریت بهتر و بهره مندی بیشتر

ما در فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها می توانیم ، به صورت جامع انواع رک را مورد ارزیابی قرار بدهیم . پس بگوییم ، که از انواع رک شبکه دیواری در تجهیزات کوچک و جزئی استفاده می شود . حال از انواع رک شبکه ایستاده در تجهیزات بزرگ تر و گسترده تر !

ما در طول این مطلب از خود به رک ایستاده که جهتِ مراکز داده ای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد ، می پردازیم . لطفاً با ما همراه باشید …

درباره رک شبکه بیشتر بدانید !

 

فاکتورهای بسیار مهم در راستای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها چیست ؟

اکنون که شما در فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها با سازه اصلی این تجهیزات آشنا شده اید ، بهتر است در ادامه به بهترین رک برای دیتاسنترها بپردازیم . در واقع شما باید اجزای تشکیل دهنده و مشخصات رک را مورد بررسی قرار بدهید . مثلاً ؛ انواع گوناگون فن شبکه ، ابعاد خودِ شبکه اصلی ، و ..‌‌. !

بیشتر بخوانید: رک شبکه دیواری چیست ؟

اندازه مربوط به رک شبکه برای دیتاسنترها چیست !

درون دیتاسنترها به رک مورد بهره گیری ، رک سرور نیز اطلاق می گردد . این قبیل از رک ها بایستی در محیطی ویژه چون اتاق رک جای بگیرد . این چنین امنیت و مدیریت ابزارها درون اتاق رک مهیا خواهد شد . البته این نوع از رک ها برای مراکز داده ای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد . پس تعداد تجهیزات در این نوع شبکه ها بیشتر بوده و اندازه ابزارها بالاتر است !

بنابراین لازم است ، رک سرور در اندازه ای باشد ، که بتوان تمامی تجهیزات را درون آن ها جای داد . این چنین هیچ یک از ابزارها در فشار نبوده و شما می توانید ، آن ها را تحت نظر بگیرید . این یکی از مهم ترین مواردی است ، که باید در فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها مورد توجه قرار بگیرد .

متعلقات و تجهیزات جانبی در رک شبکه

در واقع رک شبکه از متعلقات و تجهیزات گوناگونی ایجاد شده است . از اصلی ترین این اجزاء می توانیم ، به پاور ماژول اشاره بنماییم . حال شما می توانید ، در زمان تهیه رک شبکه هریک از این اجزاء را به حالت جداگانه تهیه بنمایید .

البته هریک از اجزاء دارای ابعاد بزرگ تر و کوچک تر است . ما در ادامه به معرفی فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها خواهیم پرداخت ؛

 

متعلقات و تجهیزات جانبی در رک شبکه

  1. فن

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که برای دیتاسنترهای بزرگ وجود دارد ، تعداد بالای سرورها و گرمای تولیدی حاصل از کار توسطِ آن هاست . اگر که گرما به سمت این اجزاء حمله ور شود ، مشکلات عدیده ای رُخ خواهد داد و می تواند ، برروی عملکرد این تجهیزات تأثیر منفی برجای گذارد .

بنابراین یکی از مهم ترین مواردی که باید در فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها مورد توجه قرار بدهید ، عدم هجوم گرما به سوی تجهیزات خواهد بود . به هر مقدار که سرورها درون اتاق مربوط به شبکه فزونی یابد ، گرمای حاصله هم بیشتر خواهد بود .

شیوه های متنوعی در راستای کاهش گرمای این مجموعه وجود دارد . مثلاً شما می توانید ، از فن رک جهتِ خنک سازی استفاده بنمایید . پس شما نباید در تهیه تجهیزات از فن شبکه غفلت کنید . این نوع از اجزاء در دیواره داخلی رک ها قرار گرفته و با جریان اِی‌سی داغی داخل رک را به قسمت خارجی هدایت می کند .

  1. پنل و ریل

ما داریم ، به پایانی ترین نکات مربوط به فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها می رسیم . در مجموع تولیدکنندگان مربوط به رک شبکه آن را در سه گونه تولید می نمایند . Wall – mount , open – frame , enclosure !  هریک از رک های نام برده شده مزایا و موارد مصرف به خود را در بر می گیرند .

حال لازم است ، شما نوعِ آخر که نام بردیم را انتخاب بنمایید . چرا که این قبیل از رک ها دارای اجزاء بیشتر جهتِ استفاده از ابزارها را دارند . پس وزن بالاتری به واسطه این قبیل از رک ها تحمل شده و همچنین درب نیز دارند . پس شما می توانید ، برای تجهیزات خود از این قبیل رک شبکه با اطمینان خاطر استفاده بنمایید .

 

پنل و ریل

 

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود به فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها پرداختیم . امیدواریم که اطلاعات ارائه شده بتواند برای شما بهترین بوده و شما با خرید رک شبکه مورد نیاز از تجهیزات خود به خوبی مراقبت کنید .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574