فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری

خانه    بلاگ      فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری
فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری

در این مقاله می‌خواهیم شما را با فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری آشنا کنیم تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید پس تا پایان با ما همراه باشید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

رک دیواری همان گونه که از نامش پیداست روی دیوار نصب می شود و برای کسب وکارهای کوچک مناسب است.  ابعاد رک دیواری یکی از مهم ترین ویژگی در انتخاب و خرید آن  است.

در هنگام خرید این نوع رک همانند سایر رک ها باید به نکاتی توجه نمایید تا بتوانید با حفاظت اصولی از تجهیزات شبکه و سرورهای خود به نتایج مطلوبی دست یابید و طول عمر آن‌ها را افزایش دهید.

مروری بر اهمیت استفاده از رک دیواری

پیش از آنکه به فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری بپردازیم بهتر است که به اهمیت استفاده از رک دیواری اشاره کنیم. امروزه بیشتر کسب وکارها اینترنتی شده است.

برای راه اندازه شبکه در محیط کسب و کار نیاز به ابزارهای مانند سوئیچ، سرور، یو پی اس و… است. در کسب و کارهای کوچک جهت راه انداره شبکه می توان از رک دیواری استفاده کرد و بدون نیاز به  ابزارهای فوق با جایگزینی یک روتر(router) و یک سویئچ  شبکه را راه اندازی کرد.

البته در محیط های بزرگ به صورت موسساتی مانند ادارات دولتی یا بانک‌ها و بیمارستان‌ها که به علت وسعت زیادی که دارند نیاز به جداسازی شبکه است . به همین دلیل در این محیط‌ها یا طبقات مختلف نیز از رک دیواری استفاده می‌شود.

ویژگی مهم رک دیواری

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری توجه به ویژگی های این رک و موارد استفاده از آن است. از جمله ویژگی‌های این رک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

-رک دیواری به دلیل فیزیک و ابعادی که دارد می‌تواند در همه محیط‌‌ها مورد استفاده واقع شود.

– از طرفی استفاده از رک دیواری می‌تواند برای مدیریت دستگاه‌های شبکه مفید باشد زیرا در بالای دیوار نصب می‌شود و حتی دور بودن آنها می‌تواند در جهت ارتقای امنیت بسیار مفید باشد.

فاکتورهای مهم در انتخاب انواع رک دیواری

– مزیت دیگر رک دیواری این است که به آسانی می‌توان آن را حمل کرد و نصب آن نیز ساده و راحت است.

– استفاده از رک دیواری به عنوان یک محفظه ایمن می‌تواند نظم، هماهنگی و سازگاری بهتر در تجهیزات شبکه را فراهم کند.

مهم ترین فاکتورها در انتخاب رک دیواری

مهم ترین فاکتورها در انتخاب رک دیواری

موارد زیر میتواند از فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری  باشدکه باید به آنها توجه کرد.

صرفه جویی در فضا

اولین مزیت قابل توجه میزان فضای اشغال شده در محل نصب نسبت به رک ایستاده است. از آنجایی که رک دیواری بر روی دیوار اتاق نصب می شوند، فضایی روی میز یا کف اتاق را اشغال نمی‌کند.

سهولت نصب و راه اندازی

نصب رک های دیواری راحت تر از انواع دیگر رک‌ها است. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، باید به نصب استاندارد آن توجه ویژه‌ای شود.

مشخصات رک دیواری

مشخصات رک شبکه یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری است که باید به آن توجه کنید و آن را از یک برند معتبر تهیه نمایید.

ابعاد رک دیواری

ابعاد رک دیواری همان طور که می‌دانیم شامل طول، عرض و ارتفاع است. اطلاع از اندازه این اجزا برای انتخاب رک مناسب برای شرایط مختلف بسیار مهم است.

ارتفاع رک‌های دیواری

ارتفاع رک ها با واحدی به نام یونیت شناخته می‌شود رک‌های دیواری دارای ارتفاع 4 یونیت، 5 یونیت، 6 یونیت، 7 یونیت، 9 یونیت و 12 یونیت می‌باشد. از یونیت‌های  رک دیواری 4 و 6 برای نصب تجهیزاتی مانند وای فای، دوربین مدار بسته و روتر استفاده می‌شود. رک‌های دیواری 7 و 9 واحدی برای قرار دادن تجهیزات حرفه‌ای‌تر مانند سوئیچ های رک استفاده می‌شود.

طول رک دیواری

طول رک در واقع همان عمق رک است . تعیین عمق رک‌های دیواری بر اساس نوع تجهیزاتی که در آنها قرار می‌گیرد محاسبه می‌شود. استاندارد عمق انواع قفسه‌های دیواری  به اندازه‌های 30، 32، 35، 40، 45 و 60 سانتی‌متر تقسیم می‌شوند.

عرض رک‌‌های دیواری

عرض رک‌های دیواری باید 60 سانتی‌متر باشد که به آن رکمونت  نیز می‌گویند. اما به دلیل تنوع فضاهای مختلف، امروزه در بازار تجهیزات شبکه، عرض رک دیواری در حد 50 تا 60 سانتی متر به مشتریان عرضه می‌شود.

جنس رک دیواری

بهترین متریال که در رک‌های دیواری استفاده می‌شود از جنس ستون‌های فلزی فولادی است. از طرفی استفاده از ریل‌های رک در رک دیواری به سرورها اجازه می‎دهد تا به راحتی در رک قرار گیرند.ساختار این قطعه بصورت کشویی است و در صورت نیاز به راحتی می‌توانید سرور را از رک خارج کنید که جنس رک می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم در انتخاک رک دیواری باشد.

همه این موارد ذکر شده جزء فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری است که با توجه به آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین رک دیواری را متناسب با فضای اتاق سرور خود تهیه کنید.

متعلقات رک دیواری

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری متعلقاتی است که آن رک نیاز دارد و این متعلقات می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد. در مورد استفاده از تجهیزات شبکه در رک دیوار، کنترل دما مهم است.به همین دلیل استفاده از دماسنج  که در رک دیواری اهمیت زیادی دارد.

از آنجایی که تجهیزات موجود در رک دیواری برای کار کردن به برق نیاز دارند، ماژول برق PDU می تواند مانند یک مالتی پلکسر قدرت با داشتن اتصالات مختلف برای تامین برق تجهیزات موجود در رک عمل کند.

یکی دیگر از ویژگی های ماژول برق، کنترل ولتاژ برق برای جلوگیری از آسیب احتمالی تجهیزات به دلیل نوسانات احتمالی در رک  دیواری است. مدیریت و پیکربندی دستگاه های شبکه واقع در رک‌های دیواری با استفاده از صفحه کلید و ماوس فشرده و البته با استفاده از پنل LCD انجام می‌شود.

در رک‌های دیواری از یک یا دو فن برای خنک کردن داخل رک استفاده می‌کنند. تمامی این تجهیزات را باید در زمان خرید رک دیواری در نظر گرفت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با فاکتورهای مهم در انتخاب رک دیواری آشنا کنیم. همانطور که اشاره شد رک دیواری برای محیط‌های کوچک و یا جداسازی تجهیزات شبکه در محیط های بزرگ به دلیل انعطاف پذیری، سهولت نصب، امنیت بالا و استفاده و مدیریت بهینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

با توجه به فاکتورهای ذکر شده و انتخاب رک از یک برند معتبر می توانید نظم خاصی به محیط کسب و کار خود ببخشید. برندآمادسیستم از معتبرترین برندهای داخلی کشور در زمینه عرضه انواع رک و تجهیزات شبکه است که می‌توانید برای خرید با کیفیت‌ترین رک‌ها با قیمت مناسب به وب سایت آن مراجعه کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574