فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور

خانه    بلاگ      فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور

فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور به شما این امکان را می دهد تا بر اساس آن بتوانید درست ترین انتخاب را داشته و از خرید خود راضی باشید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

اما قبل از خرید لازم است اطلاعاتی در مورد محصول کسب کنید.

سرور چیست و چه زمانی به آن نیاز دارم؟ تفاوت بین رک سرور و رک شبکه چیست؟ این و بسیاری از سوالات رایج دیگر در پست وبلاگ ما پاسخ داده خواهد شد.

رک سرور یا رک شبکه

هنگام راه اندازی یک شبکه، همیشه باید به نحوه چیدمان اجزای خود توجه کنید. رک های سرور و شبکه چارچوب کاملی برای این کار ارائه می دهند – به معنای واقعی کلمه.

تفاوت رک سرور و رک شبکه

اول از همه، هر دو برای ذخیره و سازماندهی اجزای فعال و غیرفعال شبکه شما هستند. اینها می توانند سوئیچ، روتر، یو پی اس و کابل یا سرور باشند. علاوه بر این، کابینت ها وظیفه دارند از فناوری نصب شده در برابر تأثیرات خارجی محافظت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک ایستاده با کارشناسان ما در ارتباط باشید

یکی دیگر از مزایای مهم آنها، البته محافظت در برابر سرقت است. قفل ها و سیستم های امنیتی برای محافظت از محتویات رک های سرور و شبکه در برابر سرقت و به خصوص در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می شوند.

با این حال، یک تفاوت کوچک وجود دارد: رک های سرور معمولاً تا حدودی محکم تر ساخته می شوند و گاهی اوقات چندین سیستم خنک کننده دارند. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور داشتن تهوبه مناسب است که در ادامه به آن می پردازیم.

به همین دلیل بار اضافی را به خوبی حمل می کنند. همچنین هنگام بیرون کشیدن ریل ها، رک از جلو واژگون نمی شود.

فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور

اما فرآیندهای کاری دستگاه ها باعث ایجاد دمای بالا می شود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، باید به روش های مختلف رک را خنک نگه داشت.

در مقایسه با رک شبکه، رک سرور نیز تا حدودی عمیق تر ساخته شده است. عمق آن حدود 1000 تا 1200 میلی متر (39،37 تا 47،24 اینچ) است.

در مقابل، رک مخابراتی به طور قابل توجهی کوچکتر در 600-800 میلی متر (23،62 تا 31،50 اینچ) است. یک رک شبکه نیز می تواند روی دیوار نصب شود، البته به شرطی که یک رک دیواری مناسب باشد.

نیاز به رک سرور

مراکز داده با تراکم بالا برای کسب و کارهای مدرن بسیار مهم هستند زیرا می توانند کارایی و صرفه جویی در هزینه ای را که کسب و کارها برای پیشرفت در یک محیط بسیار رقابتی به آن نیاز دارند، ارائه دهند. استفاده مناسب از رک های سرور مرکز داده می تواند تجمیع تجهیزات مختلف شبکه را به صورت سازمان یافته، ایمن و کارآمد تسهیل کند. با این حال، انواع مختلفی از رک های سرور مرکز داده در بازار وجود دارد، چگونه یک رک مناسب برای مراکز داده خود انتخاب کنید؟

رک سرور در مرکز داده چیست؟

رک سرور یک ساختار قاب باز است که برای قرار دادن تجهیزات فنی یا الکترونیکی از جمله روترها، سوئیچ‌های شبکه، هاب‌ها، سرورها و غیره طراحی شده است.

رک سرور این امکان را فراهم می‌کند که به طور ایمن چندین قطعه از تجهیزات را در یک منطقه نگه دارد و معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسط مشاغل و در مراکز داده یا اتاق های ارتباطی نگهداری می شود.

رک سرور مرکز داده می تواند تمام تجهیزات استاندارد 19 اینچی قابل نصب روی قفسه را در خود جای دهد، به شرطی که برای کابینت رک خیلی عمیق نباشد یا آنقدر بلند نباشد که در فضاهای رک جا نشود.

این تجهیزات اغلب شامل براکت های قابل جابجایی است که با پیچ به ریل های قفسه عمودی متصل می شوند.

تجهیزات سنگین ‌تر نیز ممکن است شامل ریل‌های افقی یا قفسه‌ای باشند که برای پشتیبانی بیشتر در رک نصب می‌شوند.

سایر لوازم جانبی رک که از عملکرد تجهیزات تولید پشتیبانی می کنند شامل سیستم های UPS، PDU ها، مدیریت کابل ها، سوئیچ ها، پچ پنل ها و غیره می باشد. توضیحات زیر انواع متداول رک های سرور مرکز داده را نشان می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک دیواری با کارشناسان ما در ارتباط باشید

بعد از آشنایی با رک ها بهتر است فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور را بررسی کنید.

رک سرور فریم باز

رک سرور باز مرکز داده شامل ریل های نصب شده بدون دیواره یا در است. در واقع ساختاری ست در فضای باز برای نصب تجهیزات شبکه. آنها می توانند در طیف گسترده ای از اندازه های مختلف باشند به طوری که می توانند تقریباً هر نوع تجهیزاتی را در خود جای دهند. این قفسه ها در یک مکان نصب می شوند و به طور کلی به منظور ایجاد پایداری بیشتر به کف پیچ می شوند.

علاوه بر این، قفسه‌های سرور فریم باز معمولاً برای اتاق‌های سرور استفاده می‌شوند که نیازی به امنیت فیزیکی ندارند و نیازی به کنترل جریان هوای اضافی ندارند.

آنها می توانند دسترسی آسان را فراهم کنند و فضای باز زیادی را برای مدیریت کابل ارائه دهند، که این راه حل را برای کمدهای سیم کشی شبکه و برنامه های فریم توزیع با کابل کشی با چگالی بالا ایده آل می کند.

دو نوع اصلی رک سرور باز وجود دارد: رک 2 ستون و 4 ستون. تفاوت این است که قفسه های 2 ستون معمولاً عمق کمتری دارند و وزن کمتری را نسبت به قفسه های 4 ستون تحمل می کنند.

 رک سرور مرکز داده

رک سرور مرکز داده دارای درب های جلو وعقب، پانل های جانبی و چهار ریل (پست) نصب عمودی قابل تنظیم است.

فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور

به طور کلی به “قفسه بسته” اشاره دارد. از آنجایی که درها و پانل های جانبی را می توان قفل کرد، قفسه های محصور امنیت تجهیزات فیزیکی را در سطح رک فراهم می کنند.

علیرغم مزایای رک های شبکه، آنها همچنین چالش هایی را به همراه دارند، به ویژه در زمینه خنک کننده. بدیهی است که رک سرور مرکز داده دسترسی بسیار کمتری به هوای بیرون دارد. بنابراین نیاز به نوعی تهویه برای خنک کردن هوا دارد.

رک سرور دیواری

رک سرور دیواری طوری طراحی شده است که به دیوار متصل می شود تا در فضای کف صرفه جویی کند و در مناطقی که سایر قفسه ها نمی توانند قرار بگیرند مورد استفاده قرار میگیرد.

اما برخی معایب نیز دارد: از دیگر  رک ها کوچک‌ تر است، بنابراین نمی ‌تواند وزن زیادی را تحمل کند و همان میزان امنیتی را که یک رک سرور مرکز داده کامل می‌تواند ارائه دهد، ارائه نمی‌کند.

اگر دفاتر کوچک در منزل یا دفاتر بزرگتری دارید که به دنبال اضافه کردن یک قفسه اضافی به سیستم موجود هستید، قفسه ‌های دیواری گزینه ای مقرون به صرفه هستند.

فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور

مجموعه ای خیره کننده از گزینه های رک سرور مرکز داده وجود دارد، از نظر ارتفاع، اندازه، ظرفیت، روش های خنک سازی مختلف و غیره. هنگام انتخاب یک رک سرور مرکز داده برای نصب، در اینجا چند فاکتور را در نظر بگیرید:

اندازه

یک رک سرور مرکز داده به درستی انتخاب شده باید با ابعاد تجهیزات متناسب باشد. اگرچه قفسه های 19 اینچی همیشه همان عرض اسمی هستند، ارتفاع و عمق آن متفاوت است.

معیاری که معمولاً برای اندازه گیری ارتفاع قفسه استفاده می شود واحد رک (U) است که به عنوان 1.75 اینچ تعریف می شود. عرض و عمق قفسه معمولاً در واحدهای استاندارد اندازه گیری می شود.

محبوب ترین رک های استاندارد مرکز داده دارای عرض 19 اینچ و ارتفاع 42U (ارتفاع 73.5 اینچ) هستند. به منظور راهنمایی برای اندازه گیری می توانید با مشاوران آماد سیستم در ارتباط باشید.

گنجایش وزنی

با اضافه شدن دستگاه های بیشتر به مرکز داده، رک های شبکه باید ظرفیت وزن کافی داشته باشند. تعداد سوئیچ‌ها، کابل‌ها، PDU و پایه‌های کابل سقفی همگی باید در هنگام انتخاب رک در نظر گرفته شوند. بنابراین انتخاب یک قفسه قوی ضروری است.

انعطاف پذیری و مدیریت

این مورد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور است که به ما می گوید برای یک محیط کابل کشی شده، انعطاف پذیر و آسان برای مدیریت، پس از نصب دستگاه ها باید فضای قابل استفاده کافی در رک سرور باقی بماند. علاوه بر این، برخی از رک‌های سرور مرکز داده حتی دارای چرخ هستند تا رک‌ ها جابه‌جا شوند.

راندمان خنک کننده

هزینه سرمایش مراکز داده امروزه در حال افزایش است. خنک کننده و جریان هوا برای عملکرد و طول عمر تجهیزات نصب شده در رک سرور مرکز داده بسیار مهم هستند.

رک های سرور مرکز داده مناسب به کارایی خنک کننده کمک می کند. قفسه هایی با لوازم جانبی مدیریت جریان هوا می توانند انتخاب خوبی باشند.

برخی از لوازم جانبی دیگر مانند درب قفسه ها نیز می توانند بر راندمان خنک کننده تأثیر بگذارند. اکثر درهای قفسه ای حداقل 64 درصد سوراخ برای جریان هوای مناسب ایجاد می کنند.

امنیت

در حالی که ممکن است مقدار زیادی تجهیزات گران قیمت روی قفسه نصب شده باشد، همیشه باید امنیت را در نظر داشته باشید. بنابراین یک قفسه که هدف امنیتی را برآورده کند ضروری است. قفل کردن رک ها و شیشه های رنگی درب می تواند به محافظت از شبکه شما در برابر چشم ها و دست های کنجکاو کمک کند.

خرید رک سرور

همانطور که شاهد بودید در این مطلب فاکتورهای مهم در انتخاب رک سرور مورد بررسی قرار گرفت، شما با مطالعه مطالب آماد سیستم می توانید اطلاعات خوب و کافی برای انتخاب رک ها به دست آورید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574