قیمت انواع رک شبکه

خانه    بلاگ      قیمت انواع رک شبکه
قیمت انواع رک شبکه

رک یکی از اجزای غیرقابل تفکیک از شبکه هاست. آیا می دانید، چرا! شما باید رک ها را باتوجه به نوعِ شبکه ای که دارید و تجهيزات‌تان تهیه کنید. حتماً در زمان تهیه رک ها به حجم تجهیزات، مقدار امنیتی که بدان نیاز دارید، محیطی که رک قابل نصب است، دقّت داشته باشید. انواعی بسیار از رک ها در دِل بازار وجود دارد، که شما امکانِ انتخاب آنها با توجه به نوعِ شبکه خود را دارید. حال قیمت انواع رک شبکه به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

نوعِ رک انتخابی، جنس آن، شرکت تولید کننده رک و… تنها برخی از عوامل تأثیر گذار برروی قیمت است. ما در ادامه این مطلب از آماد سیستم با شما در این رابطه صحبت خواهیم کرد. پس برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در ارتباط با قیمت رک ها می توانید، در ادامه این نوشتار با ما همراه شوید.

رک شبکه چیست!

برای آنکه بهتر با همدیگر در ارتباط با قیمت انواع رک شبکه صحبت بنماییم، باید بدانید؛ رک چیست! چه کاربردی دارد و در کجاها قابل استفاده است! در شبکه های محلی تعداد تجهیزات بسیاری به چَشم می خورد. هریک از آنها مسئولیت هایی داشته و نبودشان غیر ممکن است. تعداد بسیار زیاد این متعلقات منجر به ایجاد محیطی پُر هرج و مرج خواهد شد.

در این میانه ها بعضی از قطعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بایستی به خوبی از آنها محافظت شود. پس شما باید برای مراقبت از این قطعات و تأمین امنیت بیشتر از رک شبکه بهره گیرید. در واقع رک ها اتاقک هایی می باشند و اندازه هایی متنوع دارند. این اتاقک ها می توانند، از تجهیزات شما به خوبی محافظت بنمایند. برخی از آنها به حالتی هستند، که امکانِ قرار دادنِ تجهیزات داخلشان وجود دارد. حال در بعضی دیگر باید این قطعات را برروی رک قرار بدهید.

قیمت انواع رک شبکه به عواملی متنوع بستگی دارد. پس شما باید برای تعیین قیمت رک به آن عوامل توجه داشته باشید. ما در قسمت زیر بهتر و بیشتر به این مسئله می پردازیم.

قیمت رک شبکه تحت تأثیر چه عواملی است؟

همانطور که در قسمت فوقانی متن به این موضوع بسیار مهم اشاره کردیم، قیمت انواع رک شبکه به عواملی متنوع بستگی دارد. در درجه اوّل شما باید به نوع رک توجه داشته باشید. ابتدا به فضایی که برای قرار دادنِ رک در اختیار شماست، دقّت کنید. بعد از آن باید حجم تجهیزات شبکه خود را مشخص کنید. قطعاً این گونه در راستای خرید رک بهترین انتخاب خواهید را خواهید داشت. انواع رک ها دارای دسته بندی زیر است؛

مطالعه بیشتر: رک دیواری

قیمت رک شبکه تحت تأثیر چه عواملی است؟

·         رک شبکه ایستاده

این نوع از رک ها بزرگ ترین رک موجود در دِل بازار است. اغلب از این تجهیزات برای دیتاسنتر شبکه هایی با تعداد تجهیزات و متعلقات بالا استفاده می نمایند. طریقه قرار دادنِ این قبیل از رک ها به حالت ایستاده بوده و اغلب در قسمتِ زیرین خود چهار عدد پایه همراه با چرخ هایی روان برای جا به جایی هرچه راحت تر دارد. به دور از قیمت انواع رک شبکه شما باید رک ایستاده را در جایی قرار بدهید، که فضایی کافی وجود داشته باشد.

علاوه بر این ها بهتر است، در محیط هایی با رفت و آمد بالا از این دَست از رک ها بهره گیری نکنید. توجه داشته باشید، که رک ها در سایزهایی مختلف طراحی و به سمت بازار روانه می شود. عرض و عمق آنها هم دارای اندازه هایی مختلف است. بنابراین شما می توانید، با توجه به حجم تجهیزات یکی از انواعِ رک ها را برای خرید انتخاب کنید.

برندهایی مختلف در راستای تولید رک ها اقدام می کنند و امکاناتی متنوع را در دِل این محصولات تعبیه نموده اند. پس تمامی این عوامل برروی قیمت انواع رک شبکه تأثیر گذار خواهد بود.

·         رک شبکه دیواری

یکی دیگر از انواع رک ها، مدلِ دیواری است. این نوع از رک های شبکه معمولاً در قسمتی از یک شبکه بسیار عظیم بهره گیری می شود. همانطور که از نامِ این نوعِ از تجهیزات مشخص است، برروی دیوار نصب خواهد شد. کاربردهایی مختلف هم برای آنها تعریف گردیده است. شما با وجودِ رک دیواری به دلیل در دسترس نبودنشان می توانید، میزان امنیت بیشتری برای تجهیزات خود فراهم کنید.

همچنین این قبیل از رک ها محیطی بسیار کم اِشغال خواهد کرد. در ارتباط با قیمت انواع رک شبکه دیواری باید به شما بگوییم؛ که به قابلیت و ابعاد آنها بستگی دارد. توجه داشته باشید، که رک دیواری توسطِ متخصصان ما در آماد سیستم تولید شده و به سمت بازار روانه می شود.

·         رک شبکه اُوت دور

این نوع از رک ها هم دسته ای دیگر از این تجهیزات محسوب می شود. شما می توانید، در محیط هایی باز از آنها بهره مند شوید. شما با پرداخت قیمت انواع رک شبکه اُوت دور می توانید، از تجهیزات خود در برابر عوامل فیزیکی و محیطی مراقبت های لازم را به عمل آورید. اغلب در ساخت این تجهیزات از متریال بسیار باکیفیت استفاده می کنند، تا رک ها در مقابل رطوبت، گرما یا ضربات محکم باشد. علاوه بر این ها تولید کنندگان برای آنها امکانِ جا به جایی را خلق کرده اند.

تفاوت رک بیرونی با دو مدل معرفی شده در قسمت فوقانی در متریال استفاده شده برای ساخت خلاصه می شود. پس بهتر است، در زمان خرید رک به این نکته مهم توجه داشته باشید.

·         رک شبکه لابراتواری

نمونه دیگری از رک که می خواهیم، به شما معرفی کنیم، رک شبکه لابراتواری است. اغلب از این دَست از رک ها برای تأسیسات مخابراتی بهره می گیرند. در بررسی قیمت انواع رک شبکه لابراتواری توجه داشته باشید، که این رک ها دارای یک بدنه همراه با چهار عدد ستون و چهار عدد چرخ می باشد. این گونه شما می توانید، رک ها را بسیار راحت نیز جا به جا کنید.

رک شبکه لابراتواری
بررسی قیمت تجهیزات رک شبکه

اکنون شما می دانید، که قیمت انواع رک شبکه به عوامل گوناگونی بستگی دارد. البته شما باید در کنار تهیه رک متعلقات آن را هم تهیه کنید. در واقع وجودِ رک بدون متعلقات آن به درد شما نخواهد خورد. مثلاً شما باید پاور ماژول را بخرید یا قفل را تهیه نمایید. نبودِ فن می تواند، خطراتی جبران ناپذیر به همراه داشته باشد! پس نقش تجهیزات رک شبکه؛ صرفه جویی بیشتر در محیط داخلی، کنترل بهتر متعلقات، نظم بیشتر، مراقبت بیشتر از سرور شبکه است.

بنابراین شما باید در زمان خرید رک در راستای تهیه هریک از این تجهیزات اقدام بنمایید. البته که با وجودِ هریک از آنها قیمت انواع رک شبکه هم افزایش پیدا خواهد کرد. ولی خیال شما راحت می شود، که در کنار امنیت بالا، طول عمر تجهیزات شما هم افزایش می یابد.

نسبت به برند تولیدی رک شبکه بی توجه نباشید!

بلی، درست است! یکی از عوامل تأثیر گذار برروی قیمت انواع رک شبکه برندی می باشد، که آن را تولید نموده است. تهیه رک ها از برندی شناخته شده و مطمئن این اطمینان را به شما می دهد، که محافظت از تجهیزات اصلی شبکه به بهترین حالت ممکن پیش می رود. برندهای موجود در کَفِ بازار ایران اغلب داخلی بوده و از کیفیت بسیار مطلوبی هم بهره مند می باشند.

ما خرید رک ها را از برند آماد سیستم به شما پیشنهاد می نماییم. چرا که ما محصولاتی بسیار مرغوب تولید نموده و در اختیار خریداران عزیز قرار می دهیم. البته که قیمت انواع رک شبکه تولید شده از جانب ما بسیار مناسب بوده و می تواند، بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان آورد.

نسبت به برند تولیدی رک شبکه بی توجه نباشید!

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود سعی نمودیم، با شما در ارتباط با قیمت انواع رک شبکه صحبت کنیم. همانطور که خواندید، قیمت این محصولات به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مثل؛ نوعِ رک انتخابی، ابعاد آنها، جنس یا شرکت تولید کننده و…! شما باید با توجه به بودجه خود یکی از این مدل رک ها را انتخاب نموده و از تجهیزات خود محافظت بنمایید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب برای شما مفید بوده باشد. البته شما می توانید، در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در آماد سیستم تماس بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574