قیمت کابل شبکه با چه معیار هایی تعیین می شود ؟

خانه    بلاگ      قیمت کابل شبکه با چه معیار هایی تعیین می شود ؟
قیمت کابل شبکه با چه معیار هایی تعیین می شود ؟

قیمت کابل شبکه بر اساس چندین فاکتور مهم تعیین می شود ، که بایستی به خوبی آن ها را مد نظر داشت . قیمت یک کابل در بر دارنده تمامی این عوامل بوده و نباید از آن ها غافل شد .

چرا که تغییر در قیمت محصول به معنای تغییر در این عوامل اثر گذار بوده ، که گاهی اوقات یک آیتم منفی خواهد بود . در این مقاله به خوبی قیمت این محصول کاربردی را بررسی می نماییم .

شما عزیزان برای خرید رک ایستاده و خرید رک دیواری می توانید با شماره 0263470557 تماس حاصل نمایید.

عوامل اثر گذار بر قیمت کابل شبکه

تک به تک آیتم های اثر گذار بر قیمت کابل شبکه مهم هستند و برای کنترل قیمت کابل ها لازم بوده ، این عوامل را بشناییم و آن ها را مدیریت کنیم . به موارد زیر توجه کنید ؛

1 . نوع کابل : کابل شبکه در مدل های مختلفی ساخته شده ، که تجهیزات و رک شبکه برای ایجاد ارتباط ها به این تجهیزات نیاز دارند . تنوع کابل ها سبب شده ، تا قیمت آن ها نیز متفاوت باشد .

2 . اندازه کابل : طول کابل شبکه نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن دارد . هرچه کابل بلندتر باشد ، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند ‌.

3 . تعداد سیم ها : کابل به ترکیبی از سیم ها اطلاق می شود و قطعت تعداد سیم ها به شورت مستقیم در قیمت کابل دخیل است .

4 . کیفیت ساخت : یکی دیگر از عوامل اثر گذار بر قیمت کابل شبکه قیمت آن می باشد ، کابل های با کیفیت بالا اغلب قدرت بیشتری برای جلوگیری از نویز و تداخل دارند و از مواد مقاومی در برابر حرارت و خوردگی استفاده می نمایند ، که ممکن است قیمت را افزایش دهد .

5 . برند : برند کابل بیشترین تاثیر را بر قیمت آن دارد . برندهای معروف قیمت های بیشتری برای محصولات خود در نظر می گیرند .

6 . دسترسی : وجود کابل های شبکه در بازار و دسترسی به آنها نیز می تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد . در بعضی از مناطق ، کابل های شبکه دسترسی محدودی دارند که ناشی از محدودیت عرضه و تقاضا است و در نهایت با افزایش قیمت محصول مواجه هستیم .

۷ . نحوه ورود کابل به بازار مصرف : اگر شما به صورت مستقیم از تولید کننده یا وارد کننده ، کابل مورد نظر خود را خریداری نمایید ، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد ، اما خرید از واسطه با هزینه های اضافی و گاهی گزاف مواجه است .

قیمت کابل شبکه توسط عوامل بالا تعیین می شود ، هر چه کابل بهتر و با کیفیت تر باشد ، قیمت آن نیز به طبع بالاتر می رود .

عوامل اثر گذار بر قیمت کابل شبکه

ویژگی بهترین کابل شبکه

قیمت کابل شبکه رابطه مستقیمی با ویژگی های آن دارد ، که به آن ها اشاره خواهیم کرد ؛

  1. پهنای باند بالا : بهترین کابل شبکه پهنای باند بالایی دارد ، چرا که انتقال داده ها بدون از دست دادن و با سرعت انجام می ده .
  2. کیفیت سیم ها و مواد ساخت : مغذی کابل و سیم های موجود تعیین کننده کیفیت یک کابل هستند ، چرا که یک کابل با مغذی قوی در مقابل نویز ها و تداخل امواج مقاومت قابل ملاحظه ای دارد .

علاوه بر آن یک ‌کابل خوب دارای عایق قدرتمندی است ، که از نفوذ حرارت ، رطوبت جلوگیری می نماید و دارای کمترین خوردگی است . قیمت کابل شبکه به این آیتم وابسته است .

  1. کیفیت شیلد : شیلد های موجود در کابل مخصوص شبکه فوق العاده اهمیت دارند ، یک کابل با کیفیت و منحصر به فرد دارای شیلد های خاصی بوده که بین یک لایه و دو لایه متغییر هستند و تداخل امواج را صفر می کنند ، همچنین دارای روکش محافظتی نیز می باشند . یک کابل با شیلد با کیفیت قطعا قیمت بیشتری خواهد داشت .
  2. استانداردهای تولید : بهترین کابل شبکه تحت استانداردهای بین المللی مانند TIA/EIA و ISO/IEC تولید شده و عملکرد مطلوبی ارائه می دهند . بهره مندی کابل ها از به طور مستقیم در قیمت کابل شبکه اثر گذار است .
  3. قیمت مناسب : با وجود این که یک کابل با عملکرد بالا قابل اطمینان است ، اما بدین معنا نبوده ، که شاهد قیمت نجومی برای آن ها باشیم ، کابلی خوب و قابل استفاده است ، که قیمت مناسبی داشته باشد .
  4. گستردگی انتقال : قابلیت انتقال داده ها در فاصله های بلند و عملکرد خوب در محیط های باز و بسته از جمله ویژگی های یک کابل مناسب است و در تعیین قیمت کابل شبکه دخیل می باشد ‌.
  5. مقاومت مکانیکی : بهترین کابل شبکه باید مقاومت مکانیکی مناسبی داشته باشد تا از خرابی های عارضه ای مانند شکستن و کشیده شدن جلوگیری کند .
  6. اندازه های مختلف : کابل هایی قابلیت بهره وری را دارند ، که در اندازه و سایز های مختلفی در بازار وجود داشته باشند و بتوان از آن ها استفاده نمود .
  7. گارانتی و خدمات پس از فروش : زمانی با خیال راحت قادر به بهره وری از کتبل کواکسیال هستیم ، که از خدمات پس از فروش بهره مند باشد و قطعا این آیتم خدمات پس از فروش را تحت تاثیر قرار می دهد ‌.

ویژگی بهترین کابل شبکه

متریال بکار رفته شده در ساخت کابل شبکه

یکی از مهم ترین عواملی که مستقیما در قیمت کابل شبکه دخالت دارد ، مواد اولیه موجود در کابل شبکه است . البته یک ‌کابل از چندین ماده اولیه تشکیل شده ، که به شرح زیر می باشد ؛

1 . روکش خارجی ( Jacket ) : معمولا ‌روکش کابل شبکه را از پی وی سی تهیه می نمایند . ‌کیفیت روکش خیلی مهم است و عملکرد کابل را تحت تاثیر قرار می دهد .

2 . عایق داخلی (Insulation  ) : پودر منیزیم یا پلی اتین برای عایق کردن سیم های داخلی و جلوگیری از تداخل بین آن ها مورد استفاده قرار می گیرد .

3 . مغذی یا سیم کابل ( Conductors ) : سیم های مسی برای انتقال اطلاعات بوده و معمولاً به صورت تفلون ( Teflon ) فراوری می شوند و مورد استفاده قرار خواهند گرفت . تاثیر مغذی و متریال آن را بر قیمت کابل شبکه نباید نادیده گرفت .

4 . شیلد محافظ ( Shield ) : با استفاده از فویل آلومینیومی یا شبکه فلزی شیلد تولید می شود و از جمله فاکتور های با اهمیت درون کابل است .

آیتم های بالا اجزای تشکیل دهنده کابل های کواکسیال و کابل اترنت هستند ، با توجه به گستردگی زیادی این محصولات دارند ، از مواد اولیه متنوعی نیز تولید می شوند ، که هر کدام با قیمت های متفاوتی به بازار ارائه می گردند ‌.

متریالی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم ، تنها تعداد محدودی از متریال کاربردی در ساخت کابل می باشند ، که استفاده از آنان رایج تر است ‌. جهت تعیین و محاسبه قیمت کابل شبکه بایستی تمامی این متریال مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند .

متریال بکار رفته شده در ساخت کابل شبکه

 

کلام آخر

قیمت کابل شبکه تحت تاثیر شرایط و عوامل مختلفی بوده ، که نباید آنان را نادیده گرفت و از آن ها غافل شد .یک کابل با کیفیت و مناسب از آیتم ها و ویژگی های مختلفی بهره مند است ، که به آنان اشاره نمودیم . این فاکتور ها تاثیر مستقیمی بر قیمت کابل دارند ، پس بهتر بوده ، تا به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند .

شما می تواند بهترین کابل شبکه را از مجموعه آماد سیستم خریداری نمایید ، چرا که این مرکز بی واسطه رک شبکه و متعلقات آن را با کیفیتی بالا به بازار ارائه می نماید .

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید رک برای دیتاسنتر

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574