معرفی لوازم جانبی رک‌ شبکه

خانه    بلاگ      معرفی لوازم جانبی رک‌ شبکه
لوازم جانبی رک های‌ شبکه

رک شبکه یک وسیله بسیار کاربردی در تجهیزات سیسکو و فناوری نوین است، که از آن استفاده بسیار زیادی می‌شود. این تجهیز در مدل‌های مختلف طراحی شده است . که در این مقاله ما می خواهیم درباره لوازم جانبی رک‌ شبکه به شما عزیزان توضیح بدهیم.

هر کدام از آنها کارایی خاصی دارد، اما به صورت کلی تقریباً همه آن‌ها از یک سری قطعات جانبی مشترک و یکسان تشکیل شده‌اند.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

این تجهیزات در کنار هم فعالیت و عملکرد دستگاه را به وجود می‌آورند، بدون وجود یکی از این قطعات و لوازم جانبی رک شبکه عملاً با مشکل مواجه خواهیم بود و ارتباطات به صورت اصولی و استاندارد برقرار نخواهد شد.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با لوازم جانبی رک‌های شبکه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، خواهشمندیم با ما همراه باشید و افتخار همراهی‌تان را نصیبمان نمایید.

چه تجهیزاتی در گروه لوازم جانبی رک شبکه قرار می‌گیرد؟

لوازم جانبی رک‌های شبکه یک سری از تجهیزات و دستگاه‌های اطلاق می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای راه اندازی رک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعضی از این تجهیزات برای نصب شبکه در کنار رک نصب می‌شوند و برخی دیگر به عنوان اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه انواع تجهیزات لوازم جانبی را که شبکه را نام خواهیم برد؛

  1. طبقه تخت ثابت ۱ یونیت با عمق‌های ۶۲ و ۴۵ سانتی متر
  2. طبقه ثابت ۲ یونیت با عمق‌های ۳۵ و ۲۵ سانتی متر
  3. یونیت فن
  4. پاور ماژول
  5. لایت پنل
  6. طبقه متحرک با عمق ۳۵ سانتی متر
  7. بلاک پنل
  8. فن AC با ولتاژ ۲۲۰
  9. پیچ و مهره
  10. نگهدارنده کابل ۵ قلابه
  11. چراغ و پایه

در ادامه مطلب لوازم جانبی رک‌ شبکه تمام لوازمی که در بالا ذکر شد، جزو لوازم جانبی رک‌ های شبکه هستند و بدون استفاده از آن‌ها نمی‌توان قطعه مهم و ارزشمند را نصب کرد و از آن استفاده ای برد.

لوازم جانبی انواع رک‌ شبکه

تمامی لوازم جانبی بایستی با بهترین متریال روز ساخته شده باشند و تمام استانداردهای موجود برای آن‌ها رعایت شده باشد. در صورتی که یکی از این فاکتورهای مهم از قلم بیفتد،

لوازم جانبی رک‌های شبکه کارایی لازم را ندارد و استفاده از آن می‌تواند خسارت بسیار زیادی را به بار آورد. از این رو لازم بوده تا همیشه کیفیت لوازم جانبی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و سپس برای استفاده در شبکه خریداری شود.

لوازم جانبی رک شبکه با قطعات موجود در آن چه تفاوتی دارد؟

در برخی از موارد افراد این گونه برداشت می‌کنند، که لوازم جانبی رک‌های شبکه دقیقاً همان قطعاتی است که هنگام ساخت دستگاه مورد استفاده قرار گرفته و دستگاه دارای آن می‌باشد.

لوازم جانبی به چند دسته تقسیم می‌شود، بعضی از آن‌ها مشابه قطعات به کار رفته شده درون دستگاه هستند و بعضی دیگر وسایل و ابزار آلاتی هستند که برای نصب دستگاه بایستی مورد استفاده قرار بگیرد.

در حقیقت لوازم جانبی وظیفه‌اش بهبود فرآیند نصب و استفاده از دستگاه است، به عنوان مثال بدون وجود کابل نمی‌توان روکش شبکه را نصب نمود و حتی از آن استفاده‌ای کرد.

لوازم جانبی رک‌ شبکه

اما قطعات همچون طبقه تخت ثابت یکی از تجهیزاتی است که درون دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات هنگام استفاده و کارکرد دستگاه یک‌ سری قطعات دچار آسیب می‌شوند و استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای رفع این مشکل لازم است چنین قطعاتی همیشه در دسترس وجود داشته باشد، تا امکان تعویض آن‌ها به راحتی میسر شود. این قطعات نیز در گروه لوازم جانبی رک شبکه قرار می گیرند.

راهنمای خرید لوازم جانبی رک شبکه

همان‌ طور که کیفیت رک شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد، کیفیت لوازم جانبی رک‌های شبکه رک شبکه نیز بسیار مهم است و بایستی در انتخاب آنها دقت شود.

در بازار برندهای متعدد اقدام به ساخت لوازم جانبی شبکه نموده اند. اما متاسفانه همه آن‌ها دارای کیفیت مناسب نیستند و نمونه‌های فیک و تقلبی در میان آن‌ها بسیار زیاد است.

هنگام خرید این تجهیزات و لوازم بایستی دقت فراوان داشته باشید، تا محصول درجه یک اورجینال و با کیفیت را خریداری نمایید.

علاوه بر آن امکان دارد، هنگام ساخت و طراحی لوازم جانبی روکش شبکه یک سری استانداردها را رعایت نشده باشد و قطعات علیرغم شماره گذاری و کد گذاری که شده‌اند، به شدت با کیفیت و ناکارآمد باشند.

یکی دیگر از موضوعات در ادامه مطلب لوازم جانبی رک‌ شبکه ، هنگامی که در بازار اقدام به خرید لوازم جانبی رک‌های شبکه رک شبکه می‌نماید، بایستی این مسائل را نیز مد نظر قرار دهید، تا محصولات با کیفیت و بی کیفیت را بتوانید از همدیگر تشخیص دهید.

بهترین راهکار برای تامین لوازم جانبی رک‌های شبکه با کیفیتی بسیار بالا مراجعه به فروشگاه‌‌ای معتبر است که مدت زمان بسیاری در زمینه رعایت تجهیزات شبکه فعالیت می نماید.

فروشگاهی که علاوه بر ارائه رک‌های شبکه در کیفیت بالا، لوازم جانبی رک‌های شبکه را نیز به فروش می‌رساند. با وجود چنین فروشگاه‌هایی کار شما بسیار راحت شده است،

تنها کافیست که اطلاعات محصول مورد نظر خود را در اختیار فروشگاه قرار دهید. ایشان تمام آنچه که مورد نیازتان می باشد، را با بهترین کیفیت ممکن در اختیارتان قرار خواهند داد.

نکات مهم پیرامون لوازم جانبی رک شبکه

همان‌طور که می‌دانیم رک شبکه طرح‌ها و مدل‌های متعددی ساخته شده و به بازار مصرف ارائه شده است، هر چند ممکن است تغییرات جزئی در محصولات خود ایجاد نماید،

این تغییرات باعث شده تا هنگام خرید و بهره‌مندی از لوازم جانبی نیاز به دقت بیشتری داشته باشیم. گاهی اوقات لوازم جانبی‌ همگی نمی‌توانند روی یک مارک و برند مورد استفاده قرار گیرد و نصب شود.

به همین دلیل هنگام خرید لوازم جانبی رک شبکه بایستی نام برند محصول خود را نیز ذکر کنید، علاوه بر آن به دلیل تنوعی که رک‌های شبکه در بازار دارند، لوازم جانبی آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

رک ایستاده از تجهیزات مجزا استفاده خواهند کرد که با نمونه‌های دیگر کاملاً متفاوت می باشد، حتی این امکان وجود دارد که لوازم جانبی رک‌های مختلف به هیچ عنوان قابل استفاده روی همدیگر نباشند.

هرکدام از رک‌ها ممکن است به یک سری لوازم مجزا نیاز داشته باشد. به همین دلیل بایستی نوع رک را هنگام خرید لوازم جانبی آن به یاد داشته باشید و دقیقاً لوازم مطابق با آن را خریداری نمایید.

از تست کردن لوازم جانبی رک‌های شبکه غافل نشوید و پس از صحت اطمینان از کیفیت و سلامت آنها اقدام به خرید آن‌ها نمایید.

کلام پایانی

همان‌طور که می‌دانیم رک شبکه یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در صنعت ارتباطات است و بدون وجود آن فناوری نوین قابل استفاده و بهره وری نخواهد بود.

رک شبکه این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم ارتباطات را به صورت گسترده تر برقرار سازیم و بر کیفیت آن بیفزاییم.

هنگام نصب و استفاده از رک شبکه لوازم و تجهیزات مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به عنوان قطعات اصلی رک در کنار آن نیستند و در گروه لوازم جانبی رک‌های شبکه قرار می‌گیرند.

این تجهیزات با وجود این که چندان قابل اهمیت به نظر نمی آیند، وجودشان بسیار مهم است و بدون وجود حتی یک قطعه از آنها نمی‌توان رک را نصب کرد و از آن استفاده‌ای نمود.

در این مقاله از قطعات مهم لوازم جانبی رک‌ شبکه در هنگام نصب و راه اندازی رک شبکه را بیان کردیم. همچنین بیان کردیم که این تجهیزات برای رک شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد و بایستی حتماً دارای کیفیت و ویژگی های استاندارد باشند.

برای خرید این محصولات بایستی یک فروشگاه مطمئن و درجه یک را پیدا کنید و حتماً آن را از یک مرکز معتبر خریداری نمایید.

ما به شما رک و لوازم جانبی برند آماد سیستم که مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌شود را پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم اطلاعات درج شده در این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574