متعلقات رک شبکه چیست؟

خانه    بلاگ      متعلقات رک شبکه چیست؟

 همراه هر رک متعلقات و اجزایی می‌باشد که در این مقاله به معرفی هر یک خواهیم پرداخت. پس اگر با متعلقات رک آشنایی ندارید این مقاله را از دست ندهید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

برخی از مهمترین متعلقات رک

در ادامه این مطلب به تشریح برخی از مهمترین متعلقات رک می پردازیم با ما همراه باشید .

1- درب رک

اولین مورد از متعلقات رک که در این مقاله می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم درب رک می باشد .

دری که جلوی رک نصب خواهد شد و برای امنیت این وسیله بسیار لازم و ضروری می‌باشد. معمولا درب‌ها شیشه‌ای هستند تا اشخاث بتوانند داخل آن را به سادگی مشاهده کنند. بیشتر درب‌ها دارای سوراخ‌هایی هستند تا هوای گرم از درون آن‌ها خارج شود.

متعلقات رک

2- فن رک

فن رک معمولا در همه‌ی رک‌های ایستاده و بعضی رک‌های دیواری به عنوان متعلقات جانبی وجود دارد و برای تهویه محیط رک و خنک نگه داشتن تجهیزات برای بیشتر کردن کارایی و پیشگیری از خرابی تجهیزات و افزایش عمر دستگاها به کار برده می‌شوند.

در همه‌ی مدل‌ها بخشی برای نصب فن به تعداد وجود دارد و اگر در متعلقات رک شما فن وجود ندارد این توانایی را دارید که به صورت جداگانه خریداری کنید و بر روی آن نصب کنید.

3- بلانک پنل

بلانک پنل رک چیست؟ قطعه‌ای از متعلقات رک می‌باشد که بر روی یونیت‌های دستگاهی که بر روی آن‌ها نصب نشده قرار خواهد گرفت.

این قطعه جلوه بهتری به ساختار جلویی رک می‌بخشد در عین حال موجب امنیت بیشتر نیز خواهد شد.

4- ریل رک شبکه چیست؟

این قطعه برای قرار دادن سرور‌ها درون رک به کار خواهد رفت. ساختار این قطعه به صورتی است که می‌توان به صورت کشویی سرور را به بیرون کشید به حالتی که درب رویی سرور قابل دسترسی باشد.

5- سینی رک چیست؟

سینی رک قطعه‌‌‌ای‌ از متعلقات رک محسوب می شود که بر روی یونیت‌ها قرار گرفته و طبقه‌ای را برای قرار دادن تجهیزات بر روی آن فراهم خواهد کرد.

انواع این سینی‌ها به صورت ثابت و متحرک هستند که سینی‌های متحرک توانایی این را دارند که توسط ریل به بیرون رک کشیده شوند.

6- لایت پنل

لایت پنل در اصل یه لامپ LED است که درون رک نصب می‌شود. این لامپ برای محیط‌های کم نور، روشنایی را فراهم خواهد کرد.

این مورد از متعلقات رک جز قطعات مهم محسوب می شود.

7- دماسنج رک

دماسنج وظیفه اعلام دما را بر عهده خواهد داشت این وسیله حتی می‌تواند به فن‌ها متصل شود تا با استفاده از فن‌ها دمای درون رک را کنترل کند.

8- پاور ماژول PDU

پاور ماژول یا PDU همانند یک چند راهی برق عمل خواهد کرد وظیفه فراهم کردن برق تجهیزات شبکه درون رک را بر عهده دارا می‌باشد. این قطعه همین طور ولتاژ برق را کنترل می‌کند تا آسیبی به تجهیزات وارد نشود.

9- کیبل گاید cable guide

این قطعه معمولا در یونیت بین تجهیزات شبکه همانند پچ پنل و سوییچ قرار خواهد گرفت و وظیفه آن منظم کردن و نگهدارنده پچ کورد‌هایی می‌باشد که در قسمت جلویی هستند.

10- LCD پنل

با استفاده کردن از این دستگاه یک موس، کیبورد و مانیتور جمع و جور دو یونیتی برای کانفیک و مدیریت تجهیزات خواهیم داشت، که در نوع خود دستگاه مفید و مناسبی خواهد بود.

11- مدیریت کابل رک

هیچ چیز مانند به هم ریختگی و بی‌نظمی کابل‌ها، رسیدگی به رک شبکه را دشوار نخواهد کرد. برای همین قطعاتی به اسم نگهدارنده کابل طراحی شده تا فضای داخلی رک منظم و مرتب باقی بماند.

12- پیچ و مهره رک

پیچ و مهره هم از اصلی‌ترین متعلقات رک محسوب می‌شود؛ زیرا که بدون آن‌ها نمی‌توان تجهیزاتی مانند روتر، سوئیچ یا پچ پنل رو در داخل رک نصب کرد. پیچ و مهره رک در دو نوع آچارخور و چهارسو تولید می‌شود.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم به موضوع بررسی انواع متعلقات رک شبکه بپردازیم. رک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه، وظیفه‌ی محافظت از تجهیزات دیگه را بر عهده دارد. در رک از وسایل و ابزارهایی به کار برده می‌شود که به‌عنوان متعلقات رک شناخته خواهد شد. همه‌ی متعلقات رک کاربردی هستند و هیچ‌ کدام از آن‌ها صرفا برای تزیین یا زیبایی به کار برده نمی‌شوند؛ بنابراین هنگام خرید تجهیزات شبکه حتما به متعلقات رک توجه به خصوصی داشته باشید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574