مراحل نصب رک دیواری

خانه    بلاگ      مراحل نصب رک دیواری
مراحل نصب رک دیواری

مراحل نصب رک دیواری باید طبق استاندارد ها و قوانین مربوطه انجام شود، تا ابزارآلات پسیو شبکه تحت تأثیر عوامل آسیب زا همچون؛ آب، رطوبت، آتش، گرد و غبار و… قرار نگیرند.

چگونگی قرارگیری دستگاه در سیستم های الکتریکی، ایمنی تجهیزات و سلامت داده های آن را مشخص می کند. شیوه نصب آن، تاثیر قابل توجهی در عملکرد بهینه شبکه دارد. جهت حفظ مقاومت الکتریکی رک از همان ابتدای، نصب آن را به کارشناسان بسپارید.

در ادامه با بیانی ساده مراحل صحیح نصب رک دیواری را شرح می دهیم، با ما همراه شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اهمیت نصب رک دیواری

مقاله مراحل نصب رک دیواری، چگونگی نصب این محصول را در مجموعه های الکتریکی آموزش می دهد. نصب رک یکی از مهم ترین قسمت ‌های راه اندازی شبکه ای نیرومند است. این تجهیز نوعی جعبه یا قابلمه‌ ی فلزی می باشد، که به منظور محافظت و نگهداری از تجهیزات شبکه، مانند؛ سوییچ، سرور و کابل استفاده می ‌شود.

با بهره وری از این محصول توانمند، امکان آسیب پذیری مجموعه به حداقل می رسد. این جعبه هوشمند از تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه محافظت می کند، تا عملکرد مجموعه تحت تأثیر عوامل محیطی و آلاینده های شیمیایی قرار نگیرد‌. موارد زیر اهمیت نصب رک دیواری را شرح می دهد؛

  1. محافظت از تجهیزات شبکه
  2. مدیریت کابل ‌ها
  3. بهبود تداوم سرویس
  4. کاهش هزینه‌ ها
  5. زیبایی ظاهری

مراحل نصب رک دیواری در عین ساده بودن، تخصصی است. جهت اجرای این دستگاه در مجموعه باید از نیرو های ماهر این حوزه کمک بگیرید. این جعبه فلزی به عنوان ابزاری مهم برای مدیریت تجهیزات شبکه به شمار می رود. به واسطه از آن، کارایی و عملکرد ابزار آلات موجود در مجموعه بهبود می یابد.

اهمیت نصب رک دیواری

مراحل نصب رک دیواری مرتبط با قواعد اصلی الکترونیک است. کاربران شبکه توانایی انجام این مسئولیت را ندارند. افراد محدودی می توانند به شیوه ای صحیح، این جعبه را در شبکه یا دیتاسنتر شما اجرا نمایند. نصب رک دیواری به نوع و وزن تجهیزات مرتبط با آن بستگی دارد. در اینجا مراحل کلی نصب آن را توضیح خواهیم داد؛

  • انتخاب محل نصب: محل نصب باید از نظر امنیتی مناسب باشد. همچنین می بایست از پس پشتیبانی از برق شبکه برآید.
  • نصب بسته‌ بندی: ابتدا باید بسته‌ بندی را باز کنید و تجهیزات آن را بررسی نمایید.
  • نصب پایه ‌ها: پایه ‌های رک باید به دیوار نصب شوند. برخی از پایه ‌ها نیاز به پیچ و مهره دارند.
  • نصب جعبه رک: جعبه رک را روی پایه‌ ها قرار دهید و با پیچ و مهره ‌ها، اتصال آن را محکم کنید.
  • نصب تجهیزات: تجهیزات خود را درون یونیت های مخصوص رک قرار دهید.
  • تمیز کردن: پاکسازی و تمیز کاری از مهم ترین مراحل نصب رک دیواری است. محفظه درون رک را به خوبی تمیز کنید. کوچک ترین آلاینده ای می تواند، ایمنی تجهیزات شما را برهم بزند.
  • تست: پس از نصب تجهیزات باید عملکرد دستگاه تست شود، که آیا به درستی عمل می ‌کند یا خیر.
  • بسته شدن جعبه رک: پس از اجرای تجهیزات و تست، جعبه رک باید بسته شود. این بخش شاید جزئی از مراحل نصب رو دیواری باشد، اما تاثیر قابل توجهی در عملکرد تجهیزات مجموعه دارد.
  • نصب درب جعبه رک: درب رک را ببندید. با وجود قفل های که برای جعبه تعبیه شده است، افراد محدودی به تجهیزات درون آن دسترسی دارند.

مراحل نصب رک دیواری ساده است، اما نیاز به تخصص و مهارت دارد. این فرآیند بنابر نوع رک و تجهیزات مورد استفاده، پیچیده و منحصر به فرد می باشد. بهترین راه برای نصب آن، مراجعه به نمایندگی محصول است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

 

نکات قابل توجه در نصب رک دیواری

مراحل نصب رک دیواری، یک الگوریم برای اجرای صحیح این جعبه در شبکه است. در اجرای این دستگاه هوشمند، نکاتی همچون راهنما به کمک شما می آیند. با رعایت آن ها می توانید به شیوه ای مناسب، رک مورد نظر خود را نصب کنید. در زیر نکات قابل توجه در نصب این جعبه فلزی را ذکر می کنیم؛

  • وزن تجهیزات: قبل از اجرای رک دیواری، باید وزن کلی تجهیزات مد نظر شبکه را محاسبه کنید. رک باید تحمل وزن ابزار آلات مجموعه را داشته باشد. در صورت لزوم، از پشتیبانی دبوار یا ساختار دیواری جهت افزایش مقاومت آن بهره ببرید.
  • نصب دیواری: دیواری که قصد نصب رک روی آن را دارید، باید مقاوم و مستحکم باشد. از دیواره ‌های سازه ‌ای یا دیواره‌ های تیرچه ‌ای استفاده کنید. قبل از اجرای محصول، استحکام دیوار را بررسی نمایید.
  • ارتفاع نصب: مراحل نصب رک دیواری را مطابق با دفترچه راهنمای محصول پیش ببرید. برای راحتی استفاده و دسترسی به تجهیزات، رک را در ارتفاع مناسبی نصب نمایید. ارتفاع استاندارد بین 42 تا 48 یونیت (U) است. با توجه به نیاز خود، ارتفاع را تنظیم کنید.
  • تهویه هوا: رک دیواری باید به تهویه هوا دسترسی داشته باشد. تجهیزات شبکه گرمای زیادی تولید می‌ کنند. فضای مناسبی برای جریان هوا در اطراف رک قرار دهید.
  • مدیریت کابل‌ ها: در نصب رک دیواری به مدیریت کابل‌ ها توجه کنید. کابل ‌ها را به صورت منظم و مرتب درآورده و برچسب بزنید. همچنین، برای جلوگیری از تداخل سیم ‌ها، آن ‌ها را به صورت منظم و به خوبی سازماندهی نمایید.
  • و…

مراحل نصب رک دیواری نیازمند به رعایت قوانین خاصی است. نکات فوق به شما کمک خواهند کرد، تا به شیوه ای استاندارد دستگاه خود را نصب نمایید.

آیا می توانیم شخصا به نصب رک دیواری بپردازیم؟

مراحل نصب رک دیواری، فرمول های خاصی را به نمایش می گذارد. در صورت داشتن تجربیات کافی و مهارت‌ های لازم، شما می‌ توانید شخصا رک دیواری شبکه خود را نصب نمایید.

قبل از شروع به کار، امنیت محیط نصب خود را بهبود ببخشید. نباید هیچ خطر سلامت شما و شبکه را به خطر بیاندازد. همچنین، باید دقت کافی را در انتخاب قطعات و تجهیزات داشته باشید و از قطعات با کیفیت و استاندارد استفاده کنید. در صورت نداشتن تجربه، این امر را به متخصصین حوزه واگذار نمایید.

آیا می توانیم شخصا به نصب رک دیواری بپردازیم؟

سخن پایانی

نصب رک دیواری دارای شرایط خاصی است. جهت نصب آن باید استاندارد های خاصی را رعایت کنید. اگر از عهده نصب آن بر نمی آیید، این امر را به مهندسین الکترونیک بسپارید. مجموعه آماد سیستم یکی از فروشگاه های بزرگ در زمینه خرید و فروش قطعات پسیو شبکه است. با مراجعه به وب سایت آن می توانید، تجهیزات ‌مد نظر خود را با قیمتی مناسب بخرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574