مزایای استفاده از رک در شبکه

خانه    بلاگ      مزایای استفاده از رک در شبکه

در ادامه مقاله به معرفی چند مورد از مزایای استفاده از رک در شبکه خواهیم پرداخت. رک فضای مناسبی را برای تجهیزات گوناگون شبکه ایجاد می‌کند تا آن‌ها این توانایی را داشته باشند که در شرایط ایده آل بیشترین بازدهی و کارایی را داشته باشند. رک در شبکه موجب افزایش طول عمر تجهیزات شبکه خواهد شد.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

استفاده از رک در شبکه باعث بهبود ایرادیابی و رفع نواقص بعضی از مشکلات احتمالی در شبکه به کمک رک انجام می‌شود. ارتقاء و گسترش تجهیزات شبکه در آینده، با به کارگیری رک امکان پذیر خواهد بود.

از دیگر موارد استفاده از رک در شبکه ، صرفه جویی در فضا است. به کارگیری رک در شبکه باعث می‌شود که با قرارگیری تجهیزات در داخل آن، فضای کم‌تری اشغال شود.

مزایای استفاده از رک در شبکه

برای استفاده کردن از سرورها بدون قطعی سرویس دهی، از رک بهره برده می‌شود. به این علت که رک موجب کاهش خطای انسانی و جلوگیری از حذف داده‌ها و اطلاعات خواهد شد.

1- استفاده از رک در شبکه و تاثیر آن در افزایش کارایی

یکی از نکات مهم برای این که سرور شما به درستی عمل کند، کنترل جریان هوا خواهد بود. اگر چیزی مانع رسیدن هوا به سرور شما شود، درجه حرارت سرور افزایش پیدا کردخ و موجب کاهش شدید کارایی سرور خواهد شد.

امکان دارد شما سرور خود را روی میز کار خود قرار دهید و بگویید که احتیاجی به رک سرور ندارید.

در این حالت نیز همیشه این امکان وجود دارد تا کیس سرور به سمت دیوار حرکت کند و یا وسیله دیگری مانع از رسیدن هوا به کیس سرور شود.

رک‌های سرور به صورتی طراحی شده‌اند تا سرورها و دیگر تجهیزات شبکه را به طور امن در خود نگه دارند و مناسب‌ترین شرایط را برای رساندن حداکثر جریان هوا به کیس سرور به وجود بیاورند.

بنابراین اگر کنترل جریان هوا جزء اولویت‌های شما است رکی را تهیه کنید که سیستم خنک کننده مناسبی داشته باشد.

2-استفاده از رک در شبکه و تاثیر آن در سهولت تعمیر و نگهداری تجهیزات

اگر شما سرورها و دیگر تجهیزات شبکه خود را در رک سرور نگهداری کنید، به سادگی قادر خواهید بود تا سرویس‌های مورد نیاز تجهیزات شبکه فوق را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک دیواری با کارشناسان ما در ارتباط باشید

( تعمیر و نگهداری ساده ) همین‌طور تجهیزات شبکه در فضای مناسب خود قرار داده شود و یا کابل‌های شبکه بدون این که در هم گره بخورند، به درست‌ترین شکل ممکن سازماندهی و آرایش خواهند شد. اغلب اوقات رک‌های شبکه دارای چرخ هستند.

در این حالت مدیرشبکه به سادگی این توانایی را دارد که به سرورها و دیگر تجهیزات شبکه دسترسی پیدا کند و وظایف خود را به نحو احسن و به سادگی انجام دهد.

این دسترسی ساده موجب راحتی در ارائه سرویس‌های پیشگرانه تجهیزات شبکه شده و در نتیجه کارایی تجهیزات و طول عمر آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

استفاده از رک در شبکه

3- آیا استفاده از رک در شبکه باعث افزایش امنیت می شود؟

آیا همه اشخاص در شرکت شما، دسترسی کامل به تمام تجهیزات شبکه همانند سرور ها، سوئیچ‌های شبکه، تجهیزات فیبر نوری و … را دارند؟

اگر این طور است و شما با مشکلات متفاوتی روبرو شده‌اید و قصد کنترل این دسترسی‌های غیر مجاز به تجهیزات شبکه را دارید، بنابراین شما باید برای مجموعه تحت مدیریت خود، یک رک شبکه تهیه کنید.

توجه داشته باشید که در بازار رک‌های گوناگوني بویژگی‌های متفاوت وجود دارند. این که کدام مدل برای اتاق سرور شما مناسب‌تر است را شرایط فعلی و توسعه‌های احتمالی شرکت شما، مشخص می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید رک با یک کارشناس مجرب حتما مشورت کنید.

4- چگونه با استفاده از رک در شبکه ، مدیریت فضای اتاق سرور را بهبود دهیم ؟

اگر تعداد سرورها و تجهیزات شبکه موجود در اتاق سرور شما زیاد است و از طرفی شما قصد ندارید که از رک استفاده کنید، به طور قطع احتباج به یک اتاق سرور بزرگ خواهید داشت که در آن پراکندگی و بی‌نظمی بسیاری را شاهد خواهید بود.

مسلما مدیریت چنین اتاق سروری بسیار سخت، زمان بر و وقت گیر است. درصورتی که اگر از رک استفاده کنید از حداقل فضای اتاق سرور خود، حداکثر استفاده را خواهید برد و سرورها و تجهیزات شبکه زیادی را با مناسب‌ترین آرایش و مطلوب‌ترین سطح دسترسی در اختیار خواهید داشت.

بنابراین می‌توان گفت که با کمک رک‌ها می‌توان فضای یک اتاق سرور یا دیتاسنتر کوچک را بزرگ کرد و در هر متر مربع 10 سرور 4 یوینت یا 40 سرور یک یونیت را نصب و مدیریت کرد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574