نحوه‌ راه ‌اندازی اتاق رک

خانه    بلاگ      نحوه‌ راه ‌اندازی اتاق رک
نحوه‌ راه ‌اندازی اتاق رک

آیا درباره نحوه راه ‌اندازی اتاق رک چیزی به گوش شما خورده است! اینکه رک چیست و به چه دردی می خورد! بیرون رفتنی توجه کنید، رک شبیه به یک جعبه است، که اغلب در متروها به چَشم می خورد. ما در طول مطلب از خود به نحوه نصب و راه اندازی رک می پردازیم.

به عبارتی همین جعبه می تواند، کلّیه ی تجهیزات مربوط به شبکه را در دِل خود جای بدهد. جنسی که در ساخت این اتاقک ها مورد استفاده قرار می گیرد، آهن بوده و گاهاً با پیچ و مهره به دیوار متصل می شود. بهتر است، در ادامه متن با ما همراه باشید. ما اطلاعات جالب توجهی را در اختیار شما قرار می دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اصلاً چگونه می توان رک را نصب نمود؟

دوستانِ عزیز در نحوه راه ‌اندازی اتاق رک شما باید به انتخاب یک مکان مناسب توجه داشته باشید. رک ها بهتر است، درون یک اتاق مجزا قرار بگیرد! چرا که رک از خود حرارت متصاعد نموده و از خود صداهایی گاه نا به هنجار تولید می کند. چنانچه که شما برای رک نمی توانید، یک محل مجزا اختصاص بدهید، آن را در فضایی کم تردد نصب کنید.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که دمای محیط مد نظر شما برای نصب آن بایستی از قابلیت کنترل برخوردار باشد. اگر هم که سیستم تهویه وجود داشت، چه بهتر! چرا که اگر شما نتوانید، به خوبی دما را کنترل کنید، به تجهیزات موجود درون رک صدمه خواهد رسید. پس حتماً در نحوه راه ‌اندازی اتاق رک بدین مسئله دقّت کنید.

شما باید پیش از راه اندازی اتاق رک بتوانید، تجهیزات را به خوبی و در محل خود قرار بدهید. کاری که باید انجام دهید، بسیار است! مثلاً کابل های موجود را با لیبل شماره گذاری کنید. با انجام چنین کاری مطمئن باشید، که کار شما هم سریع تر پیش خواهد رفت.

شما می توانید، در صورت تراکم بالای کابل ها از پچ پنل بهره گیرید. چرا که وجودِ این قطعه باعث می شود، در زمان نصب کردنِ آنها درصد خطا به صفر برسد. البته علاوه بر پچ پنل ها دیگر وسیله ها نیز وجود دارد، مثل؛ مدیریت کننده کابل افقی و عمودی که شما امکانِ استفاده از آنها را در نحوه راه اندازی اتاق رک دارید.

اکنون شما برای راه اندازی اتاق رک می خواهید، تجهیزات را داخل آن قرار بدهید. شما باید تجهیزات و لوازم سنگین را در قسمتِ پایینی رک قرار بدهید! بعد لوازمی که سبک وزن تر هستند، در طبقات بالایی جایگذاری کنید. مثلاً صفحه کلید، نمایشگر با موس را در طبقه میانی قرار داده و باتری را برای آنکه وزن بالایی دارد، در طبقه پایینی نصب کنید.

اصلاً چگونه می توان رک را نصب نمود؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

 

توجه به استانداردها در نصب رک دیواری

رک ها به دو نوع تقسیم می شود، یکی دیواری بوده و دیگری ایستاده است. اگر که در ارتباط با کاربرد آنها می پرسید، تفاوت هایی با هم دارند. اغلب از انواعِ دیواری در فضاهایی که مشکلِ کمبود جا است، بهره گیری می شود.

ولی در نحوه راه ‌اندازی اتاق رک توجه داشته باشید، که انواعِ ایستاده دارای حجم زیادی ولی تحمل وزنِ بسیار بالایی می باشد. به همین خاطر است، که اغلب شما عزیزان برای قرار دادنِ تجهیزات خود انواعِ ایستاده را ترجیح می دهید. ارتفاع رک شبکه دیواری متنوع بوده و بهترین آن را می توانیم، نُه یونیتی نام ببریم. معمولاً هم داخل چنین رک هایی یک فن به اندازه دوازده سانتی متر قرار داده می شود.

یک ویژگی بسیار مهم در دِل این وسیله نهفته است. آنهم این می باشد، که امکانِ دسترسی به داخل رک از قسمتِ جلو و بغل ها برای شما مهیا می گردد. پس شمایی که دارای فضایی محدود برای قرار دادنِ تجهیزات خود هستید، قطعاً رک دیواری می تواند، یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد.

توجه به استانداردها در نصب رک ایستاده

پیش از نحوه راه ‌اندازی اتاق رک ایستاده توجه داشته باشید، که این وسیله دارای ابعادی عظیم الجثه است. به همین خاطر اغلب از این وسیله در محیط هایی چون‌؛ ارگان هایی خاص، بانک ها یا اداره جات استفاده می شود. نگران جا به جایی آنها نباشید، چرا که در قسمتِ زیرین آنها چهار عدد پایه به همراه چهار چرخ تعبیه شده است.

معمولاً رک ایستاده استاندارد حاوی چهار عدد فن برای خُنک کردنِ محیط داخلی است، که یکی از آنها به صورت ثابت می باشد. اگر که نحوه دسترسی به کابل ها برای شما سؤال است، از طریق قسمت پشتی یا پنل جانبی و همچنین درب جلویی ممکن می باشد. ابعاد رک ها متنوع بوده و شما می توانید، یکی از آنها را با توجه به سلیقه و نیازِ خود انتخاب کنید. پاور ماژول هم با توجه به شکل ظاهری و ارتفاع رک ها به حالت عمودی قابل نصب هستند.

توجه به استانداردها در نصب رک ایستاده

استاندارد نصب انواعِ متعلقات داخلِ رک

ما در این قسمتِ می خواهیم، با شما در ارتباط با نحوه راه ‌اندازی اتاق رک و متعلقات درونِ آن صحبت بنماییم. بنابراین بهتر است، همچنان با ما در ادامه این مطلب از خود در آماد سیستم همراه باشید؛

·         کیس رکمونت

این قطعه از جمله متعلقات رک بوده و در قسمتِ داخلی رک ها قرار می گیرد. حال این متعلقات می تواند، روتر یا سوئیچ و… باشد.

 

·         فن رک

بلی، از رک حرارت بسیاری متصاعد می شود. در واقع به همین دلیل است، که وجودِ فن تهویه در نحوه راه ‌اندازی اتاق رک از اهمیت شایانی برخوردار است. این فن ها در دو دسته کلّی جای می گیرد. یکی از نوعِ یونیت بوده و دیگری فن سینی است. آنچه که این دو فن را از یکدیگر متمایز می کند، محل نصب است. فن سینی برروی سینی و یا طبقات رک قرار گرفته و فن یونیت برروی دیواره ها یا سقف نصب خواهد شد.

·         بلانک پنل

این قبیل از پنل ها مسئولیت پوشش دادنِ محیط خالی موجود درون رک ها را دارد. در واقع این نوعِ از محیط ها از یک الی چهار یونیت می باشد. اغلب برای ایجاد ظاهری بهتر از بلانک پنل برای رک ها استفاده می گردد.

·         لایت پنل

برای ایجاد نوری مناسب درون رک بایستی از لایت پنل استفاده شود، که اغلب از لامپ فلورسنت گاهی اِل اِی دی بهره گیری می شود.

مقالات مرتبط

·         پاور ماژول

در نحوه راه ‌اندازی اتاق رک باید به وجود پاور ماژول هم توجه داشته باشید. این قطعه جریان برق را از چندین کابل و سیم به طوری کاملاً یکدست پخش خواهد کرد. پاور ماژول ها معمولاً از فلز ساخته شده و به دو صورت عمودی و افقی ارائه می شود.

·         سینی رک

سینی رک با توجه به نیاز شما قابل طراحی و ساخت است. به عبارتی با کمک این سینی ها است، که قسمتِ داخلی رک از همدیگر تفکیک می شود. شما می توانید، با توجه به تجهیزات خود سینی متحرک یا ثابت را انتخاب بنمایید.

·         پیچ و مهره ها

در نحوه راه اندازی اتاق رک بایستی پیچ و مهره ها را فراموش نکنید. در واقع با وجودِ این قطعات است، که می توان روتر و پچ پنل را نصب نمود. اغلب از نوعِ چهارسو و آچار خور برای داخل رک ها استفاده می شود.

·         درب رک

اغلب کلّیه رک ها دارای درب هستند. ولی معمولاً کارفرمایان درب رک را با نوعی دیگر عوض می کنند. توجه داشته باشید، که درب رک ها معمولاً به حالت مشبک ساخته می شوند.

·
وجودِ نگهدارنده کابل

اگر که شما نگهدارنده کابل را تهیه کنید، سیم و کابل ها کاملاً منظم درون رک چیده خواهد شد. با وجودِ همین وسیله است، که داخل رک نظم گرفته و تشخیص هریک از کابل ها برای شما راحت تر پیش خواهد رفت. پس حتماً در نحوه راه ‌اندازی اتاق رک به وجودِ نگهدارنده کابل توجه داشته با‌شید.

سخن آخر

ما در طول این مطلب از خود نحوه راه ‌اندازی اتاق رک را بررسی نمودیم. در واقع هدف از وجودِ چنین وسیله ای مراقبت از تجهیزات و امکانات شما دوستان عزیز است. در بینابین رک ها؛ رک ایستاده و رک دیواری دو نمونه شناخته شده است. پیش از نصب این وسیله شما باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید.

یکی از این نکات وجودِ سیستم تهویه است! چرا که تجهیزات موجود داخل رک از خود گرمای بسیاری تولید می کند. پس در صورت افزایش دما به حد غیر معمول قطعاً بدان ها آسیب خواهد رسید. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از آماد سیستم برای شما مفید و موثر بوده باشد. البته اگر که شما سؤالات بیشتری در این زمینه داشتید، امکانِ تماس با ما را دارید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574