نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک

خانه    بلاگ      نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک
نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک همانند دیگر محصولات مشابه بازار است . این محصول قدرتمند با ایجاد اتصالی قوی در شبکه از حذف اطلاعات و ایجاد ارور در سیستم ها جلوگیری می کند .

در یک مجموعه کاری همواره ده ها سیستم الکتریکی با قابلیت های متفاوت فعالیت می کند . برای جلوگیری از ایجاد ناسازگاری در مجموعه ها ، بهره برداری از قطعات سخت افزاری مثل روتر ضروری است . این تجهیز توانمند ، ورودی و خروجی از سیستم را متناسب با نوع IP ( آدرس ) بسته ها کنترل می نماید .

در ادامه درباره چگونگی نصب روتر میکروتیک یکی از محصولات برند بازار صحبت می کنیم ، با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید: توپولوژی شبکه چیست ؟

مراحل نصب روتر میکروتیک

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک ، ایمنی مجموعه شما را تضمین می کند . کابل پل ارتباطی بین دو سیستم متفاوت است . اگر به ایمن سازی و تقویت این پل اهمیت ندهید ، امنیت مجموعه در سطح پایینی قرار می گیرد .‌

به طوری که با کوچک ترین نفوذی از سوی هکران ، اطلاعات مجموعه از بین می رود . تجهیزاتی مثل روتر میکروتیک ، پایه ایمنی و نظم در شبکه شما هستند . این تجهیز قدرتمند با ایجاد یک الگو خاص برای نصب کابل ها از بروز اختلال و ارور در سیستم ها جلوگیری می کنند .

قدرت و سرعت این تجهیز وابسته به نحوه نصب آن در مجموعه دارد . اگر تجهیز در جایگاه مناسبی از شبکه قرار نگیرد ، نمی تواند آنطور که باید از سخت افزار ها و نرم افزار ها محافظت کند .

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک سخت نیست ، اما از عهده هر کسی بر نمی آید . ( به قول معروف باید کار را به کاردان سپرد . ) جهت قرار گیری این تجهیز در شبوه باید طبق اصول درست پیش روید . اگر می خواهید شخصا به نصب روتر میکروتیک بپردازید ، طبق مراحل ذیل پیش روید :

  • خرید و تهیه روتر میکروتیک : ابتدا باید روتر میکروتیک را خریداری کنید . شرکت میکروتیک ، این تجهیز را در مدل های مختلفی ارائه می‌ دهد . مشتریان باید بر اساس نیاز های شبکه خود ، مدل مناسب روتر را بخرند .
  • اتصال به روتر : بعد از خرید روتر ، باید آن به اینترنت و برق متصل شود . روتر را به پریز برق و کابل های اینترنت را به پورت WAN روتر متصل کنید . همچنین امکان اتصال دیگر دستگاه ها با روتر به واسطه پورت های LAN وجود دارد .
  • تنظیمات اولیه : پس از اتصال روتر به برق و اینترنت باید تنظیمات اولیه را بر روی تجهیز انجام دهید . این مرحله شامل تنظیمات زبان ، منطقه زمانی و بررسی اتصال به شبکه ‌ی محلی است .
  • پیکربندی شبکه ‌ی محلی ( LAN ) : باید اطلاعات شبکه‌ ی محلی را در روتر پیکربندی کنید . این مرحله مربوط به تنظیم آدرس IP و تنظیمات DHCP است .
  • تنظیمات اتصال اینترنت : برای اتصال به اینترنت ، باید تنظیمات مربوط به اتصال اینترنت را در روتر بارگذاری نمایید . این شامل تنظیمات PPPoE ، DHCP ، Static IP و … است . بسته به نوع اتصال اینترنت خود ، باید تنظیمات مربوطه را انجام دهید .
  • تنظیمات امنیتی : برای افزایش امنیت شبکه ، باید تنظیمات امنیتی را در روتر نصب نمایید . این شامل تنظیم رمز عبور مدیریت روتر ، فایروال ، فیلترینگ وب و سایر تنظیمات امنیتی است .
  • تنظیمات پیشرفته : در این مرحله می ‌توانید تنظیمات پیشرفته ‌تری را در تجهیز بارگذاری نمایید . البته بایستی تنظیمات مربوطه با عملکرد مجموعه سازگار باشد .

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک همانند اجرای دیگر تجهیزات شبکه سخت نیست . در صورتی که شما در زمینه الکترونیک و طراحی تجهیزات برقی مهارت داشته باشید ، می توانید شخصا این مسئولیت را برعهده گیرید .

مراحل نصب روتر میکروتیک

آیا چگونگی نصب روتر میکروتیک بر عملکرد آن تاثیر دارد ؟

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک در بهبود عملکرد مجموعه شما موثر است . با وجود این سیستم الکتریکی در مدار اصلی ، بسته های داده در مسیر صحیح خود قرار می گیرد .

نقش روتر ها در شبکه های الکتریکی بسیار مهم است . چگونگی نصب روتر میکروتیک نه تنها عملکرد دستگاه را بلکه راندمان کل مجموعه را تحت تاثیر قرار می دهد .‌ در واقع ، نحوه صحیح نصب و پیکربندی روتر میکروتیک می ‌تواند بهبود عملکرد و کارایی شبکه شما را تضمین کند‌ .

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک را امری بی اهمیت نشمارید . قدرت یک مجموعه الکتریکی به ایمنی داده های آن بستگی دارد . جهت بهینه سازی مجموعه و حفظ اطلاعات آن ، بهره گیری از چندین روتر متفاوت ضروری است .

عملکرد ، روتر ها وابسته به چگونگی نصب آن ها در شبکه بستگی دارد . اگر به دنبال شبکه ای بی عیب و قدرتمند هستید ، این امر را به عهده کارشناسان مربوطه بسپارید . از تاثیرات نصب مناسب روتر ها در مجموعه های الکتریکی می توان به موارد ذیل اشاره کرد ؛

  • پیکربندی صحیح شبکه
  • تنظیمات امنیتی
  • بهینه‌ سازی عملکرد
  • مدیریت و نگهداری آسان
  • و …

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک ، تاثیر ویژه ای بر قدرت مجموعه دارد . زمانی می توانید بیشترین بهره برداری را از روتر ها ببرید ، که از همان ابتدا تجهیز به بهترین شکل ممکن در مجموعه قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: خرید رک دیواری

آیا چگونگی نصب روتر میکروتیک بر عملکرد آن تاثیر دارد ؟

آیا می توانیم شخصا نصب روتر را برعهده بگیریم ؟

در این بخش از مبحث نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک ، درباره شرایط نصب این محصول صحبت می کنیم . با این که تجهیزات شرکت میکروتیک مطابق با اخرین تغییرات صنعت الکترونیک طراحی می شوند ، اما شرایط اجرای آن ها در مجموعه سخت نیست .

افراد می توانند شخصا مسئولیت اجرای این محصول در شبکه را برعهده گیرند . روتر های میکروتیک به طور کلی به عنوان یک پلتفرم قدرتمند و انعطاف ‌پذیر شناخته می ‌شوند . جهت نصب و پیکربندی آنها نیاز به دانش فنی خاصی ندارید .

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک نسبت به دیگر محصولات بازار کمتر است . شرکت بزرگ میکروتیک برای جلب رضایت مشتریان ، حتی مسئولیت نصب دستگاه را نیز قبول می کند .

اگر دارای دانش کافی در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه هستید ، می‌توانید به راحتی روتر میکروتیک را در مجموعه قرار دهید . در غیر این صورت روی کمک کارشناسان مربوطه حساب کنید .

نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک حتی مهم تر از کیفیت محصول است . موقعیت نامناسب روتر در مدار شبکه باعث ایجاد اختلال در مدار جریان می شود . بنابراین به راحتی از کنار آن نگذرید .

آیا می توانیم شخصا نصب روتر را برعهده بگیریم ؟

سخن پایانی

آماد سیستم از معتبرترین شرکت های تولید رک و متعلقات آن است ، که در زمینه صادرات تجهیزات شبکه نیز فعالیت می کند . این مجموعه به عنوان فروشنده وارد بازار های مجازی شد . با مراجعه به وب سایت آن ، علاوه بر خرید اجناس اصل در رابطه با نحوه نصب و راه اندازی روتر میکروتیک از کارشناسان فروش پرس و جو کنید .

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه نصب پچ پنل و سوئیچ در شبکه

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574