نحوه نگهداری از رک‌های شبکه

خانه    بلاگ      نحوه نگهداری از رک‌های شبکه
نحوه نگهداری از رک‌های شبکه

این مطلب از آماد سیستم به این جهت ترتیب داده شده است تا در خصوص نحوه نگهداری از رک‌های شبکه مطالبی را برای شما کاربر علاقمند به شبکه شرح نماید‌. از اینرو با این مقدمه ((شبکه گستره بسیاری را در بَر می‌گیرد و به نحوی در هر بخش از کار و زندگی اثر گذاشته‌اند)) شروع می‌کنیم.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

اولین چیزی که در رابطه با رک مطرح می گردد ساختمان و چارچوب بسیار ساده آن است‌. به گونه‌ای که می‌توان آن را در انطباق با کمد لباس دانست. با این تفاوت که به عنوان عاملی مهم برای نگهداری از تجهیزات شبکه شناخته می‌شود. از اینروی ضروری می‌دانیم که پارامترها و نکات مهم در نگهداری از رک‌های شبکه انجام گیرد.

دلایل استفاده از رک در شبکه به جهت نگهداری از سرورها

شبکه متشکل از انواع متعددی از تجهیزات و قطعات است با وجود اینکه برای هر یک از این قطعات و سیستم‌ها نقش کلیدی تعریف شده است. اما در این بین بخش مرکزی و اصلی را سرور از آن خود نموده است.

زمانی اهمیت آن را لمس خواهید کرد که پی ببرید همه داده ها ریز و جزئی و با اهمیت را در درون خود جای داده است. بدیهی است که هر آنچه که برای کسب و کار شما مهم تلقی می‌شود به نوعی در ارتباط با سرور بوده و عامل پیش برنده کارها به عبارتی تضمین کننده موفقیت هر کسب و کاری است.

از اینرو در ادامه مقاله نحوه نگهداری از رک‌های شبکه دلایلی را عنوان خواهیم که لزوم بهره‌گیری از رک دیواری در شبکه را اثبات خواهد نمود.

امنیت؛ عاملی مهم در بهره‌گیری از رک شبکه

امنیت همواره به عنوان یک مجموعه و نقطه عطف تلقی می‌گردد. در طول چند سال اخیر که بهره‌گیری از بستر شبکه در موسسات و سازمان‌های همگانی و رایج شده است.

به نحو موثری می توان اهمیت آن را لمس کرد.‌ در طول مطالبی که در عنوان قبلی ذکر کردیم ارزش و اهمیت سرور برای ما نمایان شود. بهره‌برداری از رک در شبکه یک خصوصیت مهم ایجاد خواهد کرد. به این معنا که امنیت بالای را برای سرورها مهیا خواهد نمود.

فرآیند خنک سازی

هنگامی که در خصوص شبکه و تجهیزات آن گفتگو می‌کنیم باید این اصل مهم را به یاد داشته باشیم که در شبکه پردازش های قدرتمند و سنگین رخ می‌دهد که به بیان بهتر پایه و اساس شبکه بر مبنای این پردازش ‌ها پی‌ریزی شده است و تمامی این عمل و فرآیندها به وسیله تجهیزات عملی می‌شود.

در نهایت مجموعه‌ای این عملیات منجر به تولید گرمای زیاد می‌گردد. رک‌ها با توجه به نحوه طراحی خود و به دلیل اینکه به فن ‌های مجهز هستند می توانند این گرما را خنثی نمایند و این معادل کارایی بالا است. درست همان چیزی که یک تکنسین و مسئول شبکه به دنبال آن است.

دسترسی آسان؛ با بهره‌گیری از رک در شبکه

رک در شبکه به معنای توزیع و ترتیب درست تجهیزات خواهد بود. البته این مسئله در گِرو این است که معیار و قوانین آرایش رک رعایت شده باشد.

عیب یابی و تعمیر دو عنصر اصلی و مهم در شبکه قلمداد می‌شود. رک ایستاده به مرتب سازی بهتر تجهیزات شبکه منتهی شده و در نتیجه پروسه یافتن و نشان دادن مشکل در سامانه به درستی میسر شده و تکنسین مربوطه خواهد توانست تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب را در بازده زمانی مناسبی به جریان بیندازد.

در نتیجه خسارت چندانی به سازمان و یا شرکت مربوطه وارد نخواهد شود. در ادامه با ما همراه باشید تا موارد و پارامترهای که بایست در نگهداری از رک شبکه انجام دهید را برایتان شرح دهیم.

وارسی دوره‌ای انواع رک شبکه برای بازدهی هر چه بیشتر تجهیزات

در این قسمت از نحوه نگهداری از رک‌های شبکه در خصوص وارسی دوره‌ای انواع رک شبکه گفتگو خواهیم نمود. به همین جهت باید در وهله اول ذکر کنیم که در ساختار رک شبکه قطعاتی از قبیل پاور ماژول تعریف می‌شوند‌.

از سوی دیگر بدون شک به عنوان یک تکنسین شبکه به این مسئله یعنی تعبیه فن برای فعالیت مفید و صحیح تجهیزات واقف هستید.

رک‌های ایستاده که ساخت آن‌ها به نحوی بوده که از نظر اندازه بلند و به عبارتی ارتفاع بزرگی دارند. مجهز به المان‌های هستند که این شرایط را فراهم می‌سازد تا در صورت نیاز قسمت‌های را به وجود آورد و تجهیزات مورد نظر را درج نمود‌.

اما به این جهت این مطالب را در این قسمت از مقاله نحوه نگهداری از رک‌های شبکه عنوان نمودیم که اهمیت پیج و مهره‌ها را عنوان نماییم. در حقیقت این ریل‌ها به واسطه این اتصالات به بدنه رک وصل هستند.

پارامترهای بالا را ذکر کردیم تا به این عنوان یعنی وارسی و سنجش دوره‌ای انواع رک برسیم. به این صورت که در وارسی دوره‌ای این عوامل و پارامترها گنجانده می‌شوند.

از اینرو اطمینان حاصل کنید که کارکرد فن به نحو درستی انجام می‌گردد، وزن تجهیزات که در هر بخش انجام داده آید بر حسب استاندارد است، از محکم بودن اتصالات، پیچ و مهرها اطمینان حاصل کنید و… چرا که اختلال در هر جزء می‌تواند اثر خود را بر روی دیگر قسمت‌ها بگذارد و بازدهی را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

مبحث مهمی که بیان آن را در این قسمت از نحوه نگهداری انواع رک‌های شبکه مهم می‌دانیم مبحث سامانه‌های پشتیبان‌گیری می‌باشد. از اینرو در بازده مشخصی که نسبت به وارسی انواع رک اقدام می‌کنید. ضروری و تاکید داریم که از اطلاعات شبکه یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

اقدامات مربوط به نظافت انواع رک

شاید توجه چندانی به این مسئله نداشته باشید اما مهم می دانیم که یاد آور شویم که یکی از اقدامات مهم شما در نحوه نگهداری رک‌های شبکه این است که نظافت رک را نیز در نظر بگیرید. در حقیقت بهره‌گیری از رک به این دلیل است که شما حداکثر مطلوب سازی و نتیجه بهینه را دریافت کنید.

در صورتی که این پروسه انجام نگردد به خصوص زمانی که تجهیزات در کنار یک دیگر و در یک محیط محدود ترتیب داده شده اند. با گذشت زمان شاهد گرد و غبار بسیاری خواهیم بود که تا حد زیادی درجه و طبقه بندی کارکرد قطعات را کاهش خواهد داد.

موقعیت نصب

یکی از موضوعات مهمی که در مبحث نحوه نگهداری از رک‌های شبکه مطرح می گردد موقعیت تعبیه آن‌ها می‌باشد. بایست یک محل و به عبارتی اتاق مناسب برای تعبیه رک در نظر گرفته شود تا بتوان عامل دسترسی را کنترل نمود. همچنین مهم است که ملاک و معیارهای نصب و تعبیه اعم از تطبیق ارتفاع رک با اتاق سرور، امنیت فیزیکی و… عملی گردد.

امروزه فناوری و ساخت‌آوری در ساخت انواع رک شاهد هستیم که این عامل و اصل را یعنی امکان مدیریت هر چه بهتر دسترسی به رک شبکه را می‌دهد.

داشتن یک نگاه جامع در رابطه با رک، راهبردی عالی به جهت افزایش بهره‌وری

اگر در حیطه تجهیزات شبکه کار می‌کنید باید عنوان کنیم که نیاز است که شما دانش و علم خود را در این زمینه افزایش دهید. در این جهت یکی از اقدامات ضروری که نیاز است شما در نظر بگیرید افزایش آگاهی در باره انواع رک و تفاوت آن‌ها می باشد. در این صورت شما خواهید توانست نوع مناسب آن را در نظر بگیرید.

یکی از خصوصیت‌های که در رابطه با رک مطرح می‌گردد این است که قابلیت بکارگیری مانیتورینگ در بستر سرور فراهم می‌باشد.

کلام پایانی

در این مقاله نگاهی جامع به مبحث نحوه نگهداری از رک‌های شبکه داشتیم. در اغلب موارد مشاهده شده است که توجه چندانی به این موضوع نمی شود.

ولیکن نبایست به سادگی از روی آن رد شود چرا که تا حدود بسیاری عملکرد قطعات را درگیر می‌نماید. از اینرو در این مبحث به مواردی اعم از وارسی سامانه‌های امنیتی و نسخه پشتیبان، تعویض قفل، نظافت، در نظر گرفتن معیارها و… دقت کنید. امید داریم مطالعه این مقاله از آماد سیستم برایتان مفید بوده و باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574